Dank je! Is inderdaad wel een leuk idee om een topic te openen over het project. Ken alleen nog geen andere toekomstige bewonersquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En natuurlijk de tekeningen inscannen en hier posten
Wat ook leuk is om met meerdere bewoners een topic te openen of zelf een topic te openen met de naam van het project, zo leer je meteen mensen kennen als je dat wilt uiteraard.
12.000 euro voor een dakkapel op een nog niet bestaand huisquote:Op maandag 11 juli 2011 13:38 schreef Nixx- het volgende:
Wij zijn ook met een nieuwbouw woning bezig.
We twijfelen of we de optie voor de dakkapel (5,0 meter breed) nemen.
De aannemer vraagt er 12.000 Euro extra voor om deze dan te laten plaatsen.
Ik ookquote:Op maandag 11 juli 2011 16:52 schreef Ml-etje het volgende:
12.000 euro voor een dakkapel op een nog niet bestaand huis
Ik vind het duur.
Laat wel meenemen dat het dak dus nog niet bestaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Ik ook
Ik ben druk bezig om offertes op te vragen bij dakkapel leveranciers, bellen met de gemeente wat allemaal mag.
In dit geval wordt het een dakkapel van 5 meter breed.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef Ml-etje het volgende:
Laat wel meenemen dat het dak dus nog niet bestaat.
Dat maakt het plaatsen vele malen makkelijker.
Zag pas een offerte voorbij komen van 15.000 voor 2x3 meter op een bestaand huis.
Ken de details niet maar het was een standaard dakkapel x2, geen poespas.
Dan kan het bij jou echt goedkoper (daar kon ook nog een stuk in prijs gezakt worden begreep ik later).
Nog een vraag: zijn de energieprijzen nu dermate positief dat ik een vast contract kan afsluiten voor 2 jaar? Of is het nu verstandiger om voor 1 jaar te gaan? Of bepaalde zaken flexibel te houden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef Xiphos het volgende:
Gas is goedkoper.
Waarom: de energiebedrijven maken stroom met gas, en die moeten eraan verdienen. (kort dan, maar een KWh (of liever KJ/s) is goedkoper met gas
Moet je nagaan dat een particulier voor 16 euro per meter geprofileerd kozijn hout kan krijgen, en dat een dakkapel binnen 2 á 3 dagen compleet afgewerkt staat met 2 man.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:38 schreef Nixx- het volgende:
Wij zijn ook met een nieuwbouw woning bezig.
We twijfelen of we de optie voor de dakkapel (5,0 meter breed) nemen.
De aannemer vraagt er 12.000 Euro extra voor om deze dan te laten plaatsen.
Ze zijn me iets te enthousiast geweest met het aanbieden van vaste contracten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nog een vraag: zijn de energieprijzen nu dermate positief dat ik een vast contract kan afsluiten voor 2 jaar? Of is het nu verstandiger om voor 1 jaar te gaan? Of bepaalde zaken flexibel te houden?
Wel fijn als 't dan ook waterdicht is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:52 schreef betyar het volgende:
Moet je nagaan dat een particulier voor 16 euro per meter geprofileerd kozijn hout kan krijgen, en dat een dakkapel binnen 2 á 3 dagen compleet afgewerkt staat met 2 man.
Is niet normaal dat het moet. Er bestaan uitvul plaatjes hiervoor. Die schroef je er onder. In jullie situatie moet je die wat smaller maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik moet een stukje uit een kozijn halen zodat ik er wat bevestigingen van het raam erop maken, dit is gewoon het handigst met een scherpe - dunne beitel ?
Foto: http://img846.imageshack.us/img846/4907/07082011004o.jpg (copy/paste deze link)
Wat is de bedoeling: http://img402.imageshack.us/img402/5531/08082011006.jpg (copy/paste deze link)
Het onderste gedeelte is net iets te hoog. Daarom moet er ongeveer een halve centimeter kozijn af.
Nee dan kan het niet. Met het plaatje kom je nog hoger uit. Dit plaatje komt nog onder het sluitplaatje. Dacht in het kozijn een hobbeltje te zien wat in de weg zat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is dus moeilijker dan had ik gedacht.
Dat uitvul plaatje, hoe moet ik dat zien?
Want het onderste gedeelte (zie 2e foto) moet dus een stukje lager komen. Omdat anders het bovenste gedeelte te hoog komt (dan kan ik het niet netjes in het raamkozijn schroeven)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |