Bronquote:Britse wetenschappers hebben aanwijzingen gevonden dat de hersenen van rechtse mensen anders gevormd zijn dan die van linkse figuren. De onderzoekers bekijken nu of iemands politieke voorkeur op te maken valt uit de vorm van het brein.
Rechtse mensen hebben volgens het onderzoek een grotere amygdala in hun hoofd. De amygdala is een primitief gebied van het brein dat emoties regelt. Linksmensen daarentegen hebben een meer geprononceerde cortex cingularis anterior, die een belangrijke functie heeft bij het verwerken van pijnprikkels.
Het onderzoek werd gedaan op aandringen van acteur Colin Firth, die het als gast-hoofdredacteur van Today op Radio 4 wel leuk leek om dit te laten testen. Het als grappig bedoelde testje is nu dus uitgegroeid tot een serieus onderzoek.
quote:Op donderdag 30 december 2010 21:16 schreef MrTorture het volgende:
Wel grappig dat rechtse mensen vééél socialer zijn dan linkse mensen:
http://www.nu.nl/wetensch(...)-hersenscan----.html
GA WEGquote:Op donderdag 30 december 2010 20:53 schreef Jahr00n het volgende:
PownedOprotten met Henk en Ingrid, die zouden geen onderzoeken mogen doen.
Datzelfde gevoel dat linkse mensen pijn doet, maar dat vinden ze lekkerquote:Op donderdag 30 december 2010 20:55 schreef JoaC het volgende:
Het komt er dus op neer dat rechtse mensen minder nadenken en meer op gevoel doen?
Dit verklaart dus de martelpraktijken op Guantanomo Bayquote:Op donderdag 30 december 2010 20:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Datzelfde gevoel dat linkse mensen pijn doet, maar dat vinden ze lekker.
En de rechtschmensch heeft een holbewonerbrein.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Dit verklaart veel. De linkse mens heeft dus feitelijk een vorm van lepra, We weten allemaal hoe gevaarlijk het is als je geen pijn voelt, je de waarschuwingen van je lichaam niet kan opmerken.
Ja, of van die schreeuwerds zoals Henk die niet weten hoe ze een onderzoek moeten interpreteren.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Dit verklaart veel. De linkse mens heeft dus feitelijk een vorm van lepra, We weten allemaal hoe gevaarlijk het is als je geen pijn voelt, je de waarschuwingen van je lichaam niet kan opmerken.
Precies; vrijwillige linksextremisten die gevoelige rechtse soldaten pesten.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dit verklaart dus de martelpraktijken op Guantanomo Bay
lol dat heb ik ook.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben beide. Mijn onhebbelijkheid is dat ik het altijd met mensen oneens wil zijn. Dus als ik in een gezelschap zit met linkse mensen dan ben ik rechts, en andersom
Dat klopt inderdaad wel. Vooral als je een steekproef onder Telegraaf- en Geenstijl-lezers neemtquote:Op donderdag 30 december 2010 21:00 schreef Appelknaller het volgende:
Eindelijk wetenschappelijk bewijs dat rechtsmensen zuurpruimen zijn.
... ons de afgrond in?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:03 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Hierdoor werken rechtse mensen dus harder.
Zodat ze niet merken hoe kut hun leven anders is?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:03 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Maar als je dat ding minder gebruikt wordt die niet groter lijkt me.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:03 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Uiteraard. Linkse mensen merken het wel, maar die kunnen de pijn van de dagelijkse realiteit aan.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zodat ze niet merken hoe kut hun leven anders is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |