Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars IIquote:Op woensdag 29 december 2010 18:51 schreef hexje het volgende:
[..]
Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.
Voorbeelden?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Een wetsvoorstel moet eerst nog goed gekeurd worden. Bovendien weet jij of het over PVV standpunten gaat?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
In navolging van het D66 topic vroeg ik me eigenlijk af wat de PVV heeft bereikt in de 5 jaar dat het bestaat?
Dat men weer CV's van potentiële kamerleden beter bekijkt en onderzoekt.
Dat 200 mensen in Nederland geen boerka meer mogen dragen
Dat Henk en Ingrid behoorlijk worden genaaid in het huidige beleid en in de toekomst.
Dat kanslozen het land niet meer binnen komen om te vragen voor asiel en een uitkering
De andere politieke partijen laten zien dat populisme en schreeuwen een goed middel is om te krijgen wat je wil.
Dat het geen kunst is om VVD en CDA in je broekzak te krijgen.
(edit) Dat we animal cops krijgen
(edit) Dat politiek leuker is geworden om te kijken
Wat nog meer? Ik zocht eigenlijk een aantal sociaal economische standpunten ten goede van Nederland maar kon er geen 1 vinden.
Hoeveel zijn daadwerkelijke goede punten? Dat lijkt me belangrijkerquote:Op woensdag 29 december 2010 18:51 schreef hexje het volgende:
[..]
Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.
quote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
We mogen onszelf eindelijk verdidigen tegen criminelen en dieven!
GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoogste beurskoers van het jaar
[ afbeelding ]
En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
Dit is wel een erg slechte trolquote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ afbeelding ]
En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
Meneer gelooft nog in het piramide spel?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is wel een erg slechte trolIk mag hopen dat de VVD in de volgende ronde PVV er zo snel mogelijk uitsodemietert (inclusief rutte) en dit land weer op de rails zetten. De punten die dit kabinet heeft zetten het land naar mijn mening enorm in de rem qua groei. Stilstand en alles vooruitschuiven naar het volgende kabinet. Nog slechter dan de kabinetten Balkenende.
Zo zie je maar weer dat jouw stem beter bij de PVV besteed is dan bij een links hobby partijtje.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ironisch genoeg is dit kabinet linkser dan Paars+ geweest zou zijn, dankzij de PVV
Ben jij een kloon van het mannetje die meent een snel kloppend liberaal hartje heeft?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat jouw stem beter bij de PVV besteed is dan bij een links hobby partijtje.
Je bent blij met een pesioensleeftijd van 66 in plaats van 67 en je durft te praten over linkse ellende?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 december 2010 19:37 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Meneer gelooft nog in het piramide spel?
Meer mensen is meer economische groei....... hoger en hoger Net als Freddy Madoff.
Soms moet men verlies nemen.
En de werkloze luiwammesen aan het werk schoppen.
Vandaag nog een interessant artikel gelezen waaruit bleek dat ons huidige kabinet eigenlijk nog geen ene reet heeft klaargespeeld.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
In de zorg worden er zeker dingen veranderd. Gelijktijdig is er de ambitie meer handen aan zorgbedden te krijgen, meer verplegers dus. Dat vind ik een terechte ambitie. Als je A zegt (de overheid dient te zorgen) moet je ook B zeggen en middelen beschikbaar stellen. Omdat ik niet denk dat het mogelijk is om terug te keren naar een volledig zelf/mantelzorgende maatschappij vind ik het prima. Wel moet op de financiering gelet worden; mensen moeten meer zelf bij dragen, als het even kan. En dat gebeurt dan ook.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
Juist door nul hervormingen in de zorg, sociale zekerheid en woningmarkt krijgt Nederland het alleen maar zwaarder als de 2e economische crash komt. Waar landen om ons heen wel de ballen hebben om flink te saneren, doen wij dat op zaken zoals onderwijs
De PvdA schaarde zich achter het bereikte akkoord tussen werkgevers en werknemersorganisaties. Dat houdt dus in dat de leeftijd voorzichtig omhoog gaat naar 66 in ruil voor aanvullende regelingen; precies hetzelfde als wat onze regering nu doet. Op dit punt had het niets uitgemaakt welke regering er gekomen was.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
En dat allemaal middels ouderwetse achterkamertjespolitiek.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef sneakypete het volgende:
[..]
In de zorg worden er zeker dingen veranderd. Gelijktijdig is er de ambitie meer handen aan zorgbedden te krijgen, meer verplegers dus. Dat vind ik een terechte ambitie. Als je A zegt (de overheid dient te zorgen) moet je ook B zeggen en middelen beschikbaar stellen. Omdat ik niet denk dat het mogelijk is om terug te keren naar een volledig zelf/mantelzorgende maatschappij vind ik het prima. Wel moet op de financiering gelet worden; mensen moeten meer zelf bij dragen, als het even kan. En dat gebeurt dan ook.
Oja, politiek gezien heeft de PVV een brug weten te slaan tussen de SGP en de VVD, wie had dat ooit gedacht?
Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
Pete, ik kan mij goed voorstellen dat jij dit kabinet prefereert boven bijvoorbeeld een PaarsPlus. Echter, ook jij moet bekennen (en dat doe je ten dele ook), dat er bijzonder weinig wordt bereikt. Ik vind een verhoging van de max. snelheid namelijk geen maatregel om stijl van achterover te slaan. Kan mij voorstellen dat er Nederlanders zijn die het zeer op prijs stellen, maar het land heeft er verder weinig aan. Er is ons, met name door de VVD, voorgehouden dat er hervormd moet worden. Kosten wat kost. Persoonlijk heb ik mij verdiept in de beoogde hervormingen en ik kon er inderdaad de voordelen van inzien. Echter, dan wordt de VVD de grootste en legt zij PaarsPlus naast zich neer en dan wordt er alsnog geen enkele hervorming bewerkstelligd.
Ik ook niet. Maar de PVV is voor nieuwe politiek. Zij zijn dus net zo machtsbelust als het CDA. Voor macht principiële punten laten vallen voor macht. Zie ook het langer doorwerken. Mij maakt het niet want dat is politiek.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:27 schreef sneakypete het volgende:
Dat hoort er nu eenmaal bij, wat telt is dat doelen behaald worden. Natuurlijk niet met elk middel denkbaar (geen staatsgreep, verkiezingsfraude oid) maar buiten de camera en tweede kamer om met elkaar babbelen om zo wat voorwerk voor het onderhandelingsproces te doen, daar zie ik niet zoveel kwaads in.
Het getuigt juist van populistisch gedrag! Feitelijk verandert het geen drol met dat boerka verbod. Dat mensen dit zien als enorme overwinning tekent alleen maar aan dat sommige mensen volledig de weg kwijt zijn!quote:Op woensdag 29 december 2010 20:14 schreef sneakypete het volgende:
Dit riekt naar jaloezie, want de PVV heeft in haar korte bestaan enorm aan de weg getimmerd. Zonder PVV had het kabinet er totaal anders uitgezien. De PVV heeft een vinger in de pap als het gaat om zwaardere straffen, striktere migratieregels, bezuinigen op de overheid, maar heeft ook een aantal van haar sociaal-economische beloftes weten om te zetten in een akkoord, met nota bene de VVD. Of jedat wenselijk acht is wat anders; ik vind het jammer dat het ontslagrecht ongemoeid blijft bijv. Maar van invloed is dus sprake.
En het boerkaverbod, daar kun je flauw om doen omdat het een 'klein groepje' betreft, de symbolische waarde ervan is enorm getuige de felle discussies die er al jaren gaande zijn over dit onderwerp, hier en in het buitenland.
Het budget wordt in orde gebracht ja. Maar alle langlopende problemen laten we lekker doorsudderen (HRA, ontslagrecht.. und so weiter)quote:Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Sociaal-economisch vind ik overigens ook dat de VVD beter zou samengaan met bijv. D66 en dan evt. het CDA, zoals al eerder is gedaan en toen was er ook een hervormingskabinet. Alleen lagen de kaarten nu anders; nu betekende samenwerken met D66 dat je over links moest gaan; met ook de PVDA erbij.
Uiteraard; bepaalde hervormingen waren lastig te verkopen aan de PvdA. Echter, Cohen heeft wel degelijk moeite gedaan om de VVD tegemoet te komen. Zo werd vlak voordat PaarsPlus op de klippen liep, bekend dat de PvdA bereid was het ontslagrecht te hervormen. Dat is tenminste iets. Ook ik vond de PvdA verder te conservatief, maar mijns inziens was de bereidwilligheid er wel degelijk. Nu heb je een kabinet die op papier weliswaar op zeer gedegen wijze 18 miljard bij elkaar schraapt. Maar het valt te betwijfelen of dat bedrag ook daadwerkelijk wordt gehaald. Bezuinigen op ambtenaren is immers iets waar regeringen al decennia mee worstelen. Je kunt die post uiteraard blindelings bij gemeenten neerleggen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd onwenselijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Sociaal-economisch vind ik overigens ook dat de VVD beter zou samengaan met bijv. D66 en dan evt. het CDA, zoals al eerder is gedaan en toen was er ook een hervormingskabinet. Alleen lagen de kaarten nu anders; nu betekende samenwerken met D66 dat je over links moest gaan; met ook de PVDA erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |