Ik vroeg het omdat het er zo expliciet bijstond cq. moskeeën.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja. Zie mijn andere reactie hierboven.
Omdat het topic daar over gaat uiteraard.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:17 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat het er zo expliciet bijstond cq. moskeeën.
Dus om het op monumenten te gooien mag het wel?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er is een behoorlijk verschil tussen restauratie van monumenten en cultureel erfgoed e.d. en het subsidiëren van religies. Het ene valt binnen het takenpakket van de overheid en het andere niet.
Dat een object voor religieuze doeleinden wordt gebruikt mag eigenlijk niet meegewogen worden bij het verstrekken van een subsidie. En dat lijkt wel in het bericht in de OP te gebeuren. Geen goed precedent.
Wat mag dan wel? Wat jij doet moet je zelf weten. En als jij je in een monument vestigt dan kun je subsidie aanvragen voor het monument.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus om het op monumenten te gooien mag het wel?
Als het bestemmingsplan het toelaat en ik wil hier in het dorp een moskee opstarten in een oude monumentale boerderij en laat de buitenkant zoals het is. Dan mag het wel van jouw?
En het onderhoud ervan wel? Beetje krom. ik snap je punt maar ga niet in de verdediging door subsidies voor kerken en ander soort religieuze onzin goed te keuren. Laat de K.K. het maar lekker zelf betalen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat mag dan wel? Wat jij doet moet je zelf weten. En als jij je in een monument vestigt dan kun je subsidie aanvragen voor het monument. Ik vind het ook prima als in het bestemmingsplan een toepasselijke hoeveelheid ruimte wordt gemaakt. De overheid mag best ruimte maken voor mensen die ergens een religie willen beoefenen, maar daar hoeft zij niet actief aan bij te dragen. Dus geen subsidie voor de bouw van gebedshuizen.
Het is niet krom. Als de Katholieke Kerk een kathedraal wil ombouwen tot een blokkendoos, dan zou dat niet eens mogen. Wellicht heeft de kerk helemaal geen belang bij het behouden en onderhouden van het pand, maar de overheid wel, die wil het straatbeeld en erfgoed behouden voor de gemeenschap. Dan is het toch logisch dat de overheid daar in investeert?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:27 schreef betyar het volgende:
[..]
En het onderhoud ervan wel? Beetje krom. ik snap je punt maar ga niet in de verdediging door subsidies voor kerken en ander soort religieuze onzin goed te keuren. Laat de K.K. het maar lekker zelf betalen.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is niet krom. Als de Katholieke Kerk een kathedraal wil ombouwen tot een blokkendoos, dan zou dat niet eens mogen. Wellicht heeft de kerk helemaal geen belang bij het behouden en onderhouden van het pand, maar de overheid wel, die wil het straatbeeld en erfgoed behouden voor de gemeenschap. Dan is het toch logisch dat de overheid daar in investeert?
Het is ook helemaal niet vreemd dat een kerk of een persoon verschillende hoedanigheden kan hebben. Een kerk kan tegelijkertijd een monument zijn en een gebedshuis. De overheid die houdt zich niet bezig met gebedshuizen, omdat zij zich niet in de strijd tussen religies wilt mengen uit vrees voor willekeur, maar wel met monumenten, omdat zij die wil behouden.
Als iemand anders in de kerk zou gaan wonen, dan zou die persoon ook het uiterlijk van het pand moeten behouden en daar een subsidie voor kunnen aanvragen. Dat staat volledig los van enige religie.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
God zegene de dag dat die spastische islam-discussie op zn eind loopt.
Die kerken worden over het algemeen gewoon in stand gehouden door de kerkgemeenschap. Eigenlijk zoals het hoort.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:30 schreef TomLievense het volgende:
Het aantal kerkgangers neemt af, eigenlijk zouden we wat kerken moeten ombouwen in moskeeën. Dat bied gelijk een goede mogelijkheid om deze oude kerken in gebruik te houden. Ik vind ook dat de steun aan kerken wel iets minder kan, bij ons in het dorp zijn vijf kerken ik vraag me werkelijk af waar dat goed voor is. Misschien moet men een keuze maken welke kerken men nog wel steund en welke niet.
Als 'ie mooi is.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Ben jij het ook met mij eens dat wanneer een moskee subsidie aanvraagt voor onderhoud van de moskee dit ook gewoon mogelijk moet zijn.
Alleen als een bepaalde moskee op de monumentenlijst terecht komt/staat.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Ben jij het ook met mij eens dat wanneer een moskee subsidie aanvraagt voor onderhoud van de moskee dit ook gewoon mogelijk moet zijn.
Mee eens.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen als een bepaalde moskee op de monumentenlijst terecht komt/staat.
Het lijkt me voor de hand liggen dat er voorwaarden gesteld mogen worden voorafgaand aan het verstrekken van een subsidie.
Bovendien zijn er een aantal moskeebesturen die zich voor onderhoud en dergelijke zouden kunnen wenden naar hun broeders en zusters in Dubai en Qatar.quote:
Zou jij het leuk vinden als een kerk die bijvoorbeeld naast je huis staat wordt omgebouwd tot moskee? Dan mag je elke vrijdag genieten van het gejengel van de minaret.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:30 schreef TomLievense het volgende:
Het aantal kerkgangers neemt af, eigenlijk zouden we wat kerken moeten ombouwen in moskeeën. Dat bied gelijk een goede mogelijkheid om deze oude kerken in gebruik te houden. Ik vind ook dat de steun aan kerken wel iets minder kan, bij ons in het dorp zijn vijf kerken ik vraag me werkelijk af waar dat goed voor is. Misschien moet men een keuze maken welke kerken men nog wel steund en welke niet.
Kunnen ze niet alle moskeegangers oproepen via SMS?quote:Op woensdag 29 december 2010 18:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zou jij het leuk vinden als een kerk die bijvoorbeeld naast je huis staat wordt omgebouwd tot moskee? Dan mag je elke vrijdag genieten van het gejengel van de minaret.
De Islam is letterlijk en figuurlijk nog ergens in de 16e eeuw, toen bestonden SMS-diensten nog nietquote:Op woensdag 29 december 2010 19:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Kunnen ze niet alle moskeegangers oproepen via SMS?
In het Midden-Oosten loopt vrijwel iedereen met een mobieltje. Ze wonen in krothuisjes, maar hebben wel de nieuwste Samsung. Te bizar.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
De Islam is letterlijk en figuurlijk nog ergens in de 16e eeuw, toen bestonden SMS-diensten nog niet
Met een beetje geluk zit je zelf in de tram waar de bom ontploft, bedoel je? Wil best voor je duimen, als je dat prettig vindt.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef mlg het volgende:
Wanneer plegen onze beste licht getinte vrienden nou eens een aanslag in Nederland. Ik kan niet wachten..
In mijn streek heb je geen tram.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met een beetje geluk zit je zelf in de tram waar de bom ontploft, bedoel je? Wil best voor je duimen, als je dat prettig vindt.
Excuus; huifkar.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |