Slechte opvoeding.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:21 schreef arucard het volgende:
Waarom zou je zo'n ding kapotslaan dan?
Nou het ging om 4,95 euro, heeft ze na veel mokken toch betaald. Het gaat me ook niet per se om het bedrag maar puur om haar reactie dat haar kids van nota bene 15 jaar die het schijnbaar normaal vinden om zomaar spullen te vernielen omdat het leuk is??quote:
Dat vind ik een goede vraag, ik heb geen idee! Volgens mij waren ze nieuwsgierig naar de vloeistof ofzo.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:21 schreef arucard het volgende:
Waarom zou je zo'n ding kapotslaan dan?
Inderdaad.quote:
Of ik die schade zomaar mag verhalen op een klant(ik denk persoonlijk van wel) en wat te doen als klant alsnog weigert te betalen.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:25 schreef Sosha het volgende:
Wat een stelletje tokkies. Maar ze hebben uiteindelijk het geld dus wel gegeven... Wat is nu nog de precieze vraag dan?
Of het teruggevraagd kan worden via de wa verzekering van de klant.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:25 schreef Sosha het volgende:
Wat een stelletje tokkies. Maar ze hebben uiteindelijk het geld dus wel gegeven... Wat is nu nog de precieze vraag dan?
Zeggen dat je de politie belt i.v.m. vandalisme, moet je eens opletten hoe snel die 4,95 tevoorschijn komtquote:Op woensdag 29 december 2010 12:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Of ik die schade zomaar mag verhalen op een klant(ik denk persoonlijk van wel) en wat te doen als klant alsnog weigert te betalen.
Nouja ze zei zelf "haal de politie er maar bij".quote:Op woensdag 29 december 2010 12:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zeggen dat je de politie belt i.v.m. vandalisme, moet je eens opletten hoe snel die 4,95 tevoorschijn komt
Ja je hebt gelijk, kan hem niet meer aanpassen helaas.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:30 schreef kwiwi het volgende:
Je TT en OP gaan trouwens niet helemaal samen... In de TT zeg je dat een klant iets kapot heeft laten vallen, en in de OP dat het kapot geslagen is tegen de inrichting.
Niet, is eigenlijk een rustig dorp met veel bejaarden maar rotte appels heb je er overal tussen zitten!quote:Op woensdag 29 december 2010 12:36 schreef Telates het volgende:
In wat voor tokkie buurt heb je een winkel dan :s
Ik vraag me dan af of die überhaupt wel komen voor zoiets? En het is zeker een principe kwestie, van die 4,95 ga ik niet dood, wel als iedereen het opeens leuk gaat vinden gewoon spullen te vernielen in een winkel.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:39 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik had de politie gebeld, het gaat om het principe.
mên, wat een pauper lui. Ook wel typische reactie van die moeder "mijn kind doet zoiets niet"quote:Op woensdag 29 december 2010 12:39 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Niet, is eigenlijk een rustig dorp met veel bejaarden maar rotte appels heb je er overal tussen zitten!
Grappig, heb ik sinds vanochtend ook op de toonbank staanquote:Op woensdag 29 december 2010 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Tijd voor een bordje met 'you break it, you pay it' eroptokkie-wijf
je mag zelfs eisen dat de klant in kwestie de horlepiep voor je danst. Wil nog niet zeggen dat je mag verwachten dat je eis wordt ingewilligd.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:19 schreef donroyco het volgende:
Als winkelier mag je eisen dat de klant betaalt voor de kapotgemaakte spullen.
Heel goed. En mocht het nou echt een ongelukje of zo zijn, dan is er altijd een mouw aan te passen. Maar dit soort gevallen zijn gewoon zum Kotzenquote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Grappig, heb ik sinds vanochtend ook op de toonbank staan
Dus volgens jou kan ik naar TS d'r winkel stappen, wat dingen kapotmeppen en dan aftaaien? Dat lijkt me sterkquote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef teamlead het volgende:
Wetttelijk heb je volgens mij geen poot om op te staan
RIP aan de nabestaandenquote:Op woensdag 29 december 2010 12:38 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen vid maar speciaal voor jou een foto van object in kwestie
[ afbeelding ]
Arm kerstmannetje..
Vertel mij dan maar eens waarom de regels van het aansprakelijkheidsrecht niet in een winkel zouden gelden.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef teamlead het volgende:
..
Wetttelijk heb je volgens mij geen poot om op te staan
Grote bedrijven schrijven het vaak als breuk af omdat ze vaker te maken krijgen met breukartikelen.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:51 schreef Elkouw het volgende:
Ik werk bij de Kwantum en als een klant daar iets laat vallen schrijven we het af, wellicht dat je dat moeilijker kan doen in een eigen winkel omdat je daar de marge niet voor hebt maar bij de grotere winkels hoef je doorgaans niks te betalen.
Vraag je (TS) bijvoorbeeld ook geld wanneer een klant iets per ongeluk uit hun handen laat vallen?
Klanten die iets pakken en ergens anders neerzetten, ook zo'n hekel aan
TS kan aangifte gaan doen wegens vernieling. En als TS dan mazzel heeft en politie en OM hebben écht niets meer te doen gaan ze dat misschien nog in behandeling nemen ook. En dan ontkent pauperpuber en is het het woord van puber tegen het woord van ts. Einde onderzoekquote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Heel goed. En mocht het nou echt een ongelukje of zo zijn, dan is er altijd een mouw aan te passen. Maar dit soort gevallen zijn gewoon zum Kotzen
[..]
Dus volgens jou kan ik naar TS d'r winkel stappen, wat dingen kapotmeppen en dan aftaaien? Dat lijkt me sterk
Per ongeluk laten vallen kan altijd, maar dat is iets anders dan doelbewust kapot slaan. In een grotere winkel zijn ze misschien iets makkelijker in dat soort dingen.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:51 schreef Elkouw het volgende:
Ik werk bij de Kwantum en als een klant daar iets laat vallen schrijven we het af, wellicht dat je dat moeilijker kan doen in een eigen winkel omdat je daar de marge niet voor hebt maar bij de grotere winkels hoef je doorgaans niks te betalen.
Vraag je (TS) bijvoorbeeld ook geld wanneer een klant iets per ongeluk uit hun handen laat vallen?
Klanten die iets pakken en ergens anders neerzetten, ook zo'n hekel aan
Klopt, maar ik dacht dat 'you break it, you pay it' ergens vastgelegd was... Heb ik mis dan.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vertel mij dan maar eens waarom de regels van het aansprakelijkheidsrecht niet in een winkel zouden gelden.
Stel dat het dus zover zou komen, mag TS nog van geluk spreken dat ze het op video had. Even los van het feit dat het om een sneeuwbolletje van ¤ 4,95 ging. Maar is dat eigenlijk niet een beetje treurig...?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
TS kan aangifte gaan doen wegens vernieling. En als TS dan mazzel heeft en politie en OM hebben écht niets meer te doen gaan ze dat misschien nog in behandeling nemen ook. En dan ontkent pauperpuber en is het het woord van puber tegen het woord van ts. Einde onderzoek
En stél dat dit alsnog voor een rechter zou komen, is het nog maar zeer de vraag of die een schadeloosstelling zal toekennen. Zeker als pauperpuberfamilie een gevalletje bijstand en/of schuldsanering is
tis dieptriestquote:Op woensdag 29 december 2010 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht dat 'you break it, you pay it' ergens vastgelegd was... Heb ik mis dan.
[..]
Stel dat het dus zover zou komen, mag TS nog van geluk spreken dat ze het op video had. Even los van het feit dat het om een sneeuwbolletje van ¤ 4,95 ging. Maar is dat eigenlijk niet een beetje treurig...?
Ze zag het met opzet gebeuren, dan zou ik ook wel even die situatie in willen wrijven bij die moeder.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht dat 'you break it, you pay it' ergens vastgelegd was... Heb ik mis dan.
[..]
Stel dat het dus zover zou komen, mag TS nog van geluk spreken dat ze het op video had. Even los van het feit dat het om een sneeuwbolletje van ¤ 4,95 ging. Maar is dat eigenlijk niet een beetje treurig...?
Ik had de verkeerde gequotequote:Op woensdag 29 december 2010 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt, maar ik dacht dat 'you break it, you pay it' ergens vastgelegd was... Heb ik mis dan.
..
Precies het is gewoon vandalisme. 1 keer is niet zo erg. Maar komen er 100 van dat soort klanten dan beginnen de onkosten aardig op te lopen.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:42 schreef Audreyoot het volgende:
Ik vraag me dan af of die überhaupt wel komen voor zoiets? En het is zeker een principe kwestie, van die 4,95 ga ik niet dood, wel als iedereen het opeens leuk gaat vinden gewoon spullen te vernielen in een winkel.
Ik zou ook niet naar het gerecht stappen voor zo een gevalletje, maar het zou je maar gebeuren dat iemand je interieur naar de klote helpt. Een winkelinterieur kost toch al snel 20000-30000 euro, beetje afhankelijk van de grootte van de winkel natuurlijk. Als er dan problemen komen moet je wel stappen ondernemen :Squote:Op woensdag 29 december 2010 12:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Klopt, maar ik dacht dat 'you break it, you pay it' ergens vastgelegd was... Heb ik mis dan.
[..]
Stel dat het dus zover zou komen, mag TS nog van geluk spreken dat ze het op video had. Even los van het feit dat het om een sneeuwbolletje van ¤ 4,95 ging. Maar is dat eigenlijk niet een beetje treurig...?
Dat is het punt juist. En madame's reactie stond mij ook een beetje tegen!quote:Op woensdag 29 december 2010 13:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Precies het is gewoon vandalisme. 1 keer is niet zo erg. Maar komen er 100 van dat soort klanten dan beginnen de onkosten aardig op te lopen.
Nee, dan worden de videobeelden die TS heeft erbij gehaaldquote:Op woensdag 29 december 2010 12:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
TS kan aangifte gaan doen wegens vernieling. En als TS dan mazzel heeft en politie en OM hebben écht niets meer te doen gaan ze dat misschien nog in behandeling nemen ook. En dan ontkent pauperpuber en is het het woord van puber tegen het woord van ts. Einde onderzoek
Second thatquote:Op woensdag 29 december 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
tis dieptriestEn als ik op mijn 15e zoiets bedacht zou hebben, had mijn moeder me waarschijnlijk ter plekke de nek om gedraaid
Lol, ik volgens mij ookquote:
gegeven?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Second that![]()
Ik heb als peuter eens gaatjes geprikt in de kipfilletbakjes in de supermarkt... Mama was not amused, en we hebben heel lang kip gegeven
[..]
Lol, ik volgens mij ook
Scherp!quote:
Ze zei dat ze 'nooit meer een stap zet in deze kutzaak'. En daar hou ik haar aanquote:Op woensdag 29 december 2010 13:10 schreef perezoso het volgende:
Je hebt ze na het betalen gelijk een winkelverbod opgelegd? Zou ik tenminste doen.
Je hebt juist gehandeld want formeel ben je verplicht alles wat je een ander,ongeacht opzettelijk of per ongeluk, aan schade toebrengt te vergoeden.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:25 schreef Audreyoot het volgende:
Nou het ging om 4,95 euro, heeft ze na veel mokken toch betaald. Het gaat me ook niet per se om het bedrag maar puur om haar reactie dat haar kids van nota bene 15 jaar die het schijnbaar normaal vinden om zomaar spullen te vernielen omdat het leuk is??
zo zie je maar hoe laf sommige klanten zijn door zo te handelen.quote:Het mooie was ook nog dat ze de glasscherven terug stopten in de verpakking en het zo in het schap terug zetten!
Bron?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:19 schreef donroyco het volgende:
Als winkelier mag je eisen dat de klant betaalt voor de kapotgemaakte spullen.
"Wie een ander ten onrechte schade berokkent, moet deze vergoeden, zo bepaalt art. 6:162 van ons Burgerlijk Wetboek (BW). "quote:Op woensdag 29 december 2010 13:31 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Bron?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je flink baalt (zacht gezegd) van mensen die als een olifant in een porseleinkast rondbanjeren.
Maar ik krijg ook allergische reacties van bordjes "Breken = kopen" op de schappen. Zeker als zo'n winkel zelf zeer breekbare spullen op een manier heeft staan dat een ongelukje makkelijk kan gebeuren.
Ondernemen is risico lopen. Dat eens schade kan ontstaan kun je dus als ondernemersrisico zien.
Je kunt natuurlijk proberen de schade te verhalen op de klant.
Maar dan moet je met twee dingen rekening houden.
1. De klant kan op de hoogte zijn van het bestaan van een goederen- en inventarisverzekering. En in theorie is dat dan lucratief voor jou: De klant laten betalen en caimen bij de verzekering. Reden voor mij om als klant niet op zo'n verzoek tot betalen van schade in te gaan.
2. Wat voor reclame levert je zo'n actie op?
Het is me duidelijk dat je deze klant niet terug wilt zien, en mogelijk ook een vooroordeel hebt over het sociale netwerk van die klant. Maar ik geeft het maar mee voor gevallen van ongelukken met nette klanten.
Risico's kan je beperken als ondernemer. Er bestaat geen verzekering om je in te dekken voor schades die klanten maken.quote:Ondernemen is risico lopen. Dat eens schade kan ontstaan kun je dus als ondernemersrisico zien.
hihih dat was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van het ding.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:57 schreef Snackie017 het volgende:
Als ik zo'n lelijke sneeuwbal met zo'n misvormde kerstman in een winkel zag staan zou ik hem ooko kapot slaan
Per ongeluk kan een ander verhaal zijn. Laat degene iets uit de handen vallen of heb ik iets dom neergezet waardoor iets eraf valt? Vind ik 2 verschillende dingen. (Ik heb wel vloerbedekking liggen dus als iemand iets uit de handen zou laten vallen gaat het gelukkig niet snel kapot)quote:Op woensdag 29 december 2010 13:54 schreef klipper het volgende:
Vraag me inderdaad af of de klant zou moeten betalen indien het per ongeluk gebeurt.
Als het moedwillig is, is het natuurlijk een ander verhaal alleen moeilijk te bewijzen zeker als de klant vol blijft houden dat het per ongeluk was.
In ieder geval is TS hier ook niet zuiver, dat het product betaalt moet worden laat ik even buiten kijf, maar dan wel tegen de inkoopsprijs en niet tegen de verkoopprijs.
Nu is TS er toch beter van geworden en dat hoort natuurlijk niet.
En ts je zegt dat je er opnamen van hebt, is dat ook werkelijk zo, of hangen er bij jou in de winkel ook dummy's zoals in vele winkels of is de camera wel echt maar wordt er niets opgenomen?
Er is verschil tussen ongeluk en opzet. Bij opzet is het vernieling en un je er politiewerk van maken.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Dus volgens jou kan ik naar TS d'r winkel stappen, wat dingen kapotmeppen en dan aftaaien? Dat lijkt me sterk
Naja ik neem niet aan dat als je iets lelijk vind het zomaar gaat slopen, dat terzijde.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
hihih dat was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van het ding.
Ik krijg ook jeuk van de bordjes breken = kopen..
Dan ben ik veel minder gewillig om te vergoeden.
En toch vind ik eigenlijk dat het bij het risico van het vak hoort.
Net als dat ik op mijn werk als ze de koffie of iets laten vallen ik ze nieuwe aanbied.
Zoals ik al schreef, ongeluk en vernieling zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:45 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
"Wie een ander ten onrechte schade berokkent, moet deze vergoeden, zo bepaalt art. 6:162 van ons Burgerlijk Wetboek (BW). "
De praktijk werkt ook niet zoals jij beschrijft. Ik heb nog nooit een klant in de supermarkt of andere winkel gezien die iets laat vallen en de troep opruimt. Het vernielde wordt hooguit netjes weggemoffeld zodat niemand het ziet. En ik wil wel eens weten of jij netjes een pak suiker afgerekend hebt als je die al eens heb laten vallen, of dat je dat zou doen als je dat ooit overkomt.quote:Risico's kan je beperken als ondernemer. Er bestaat geen verzekering om je in te dekken voor schades die klanten maken.
"goederen- en inventarisverzekering", klinkt leuk maar werkt absoluut niet zoals jij het nu beschrijft. Mijn goederen en inventaris zijn gedekt bij schades als brand, niet bij schades als breuk door klanten. Ik kan wel een verzekering afsluiten als personeel iets kapot maakt maar dat is weer een andere dan de goederen- en inventarisverzekering.
Reclame? Nette klanten bieden aan mee te helpen om de schade op te ruimen of te vergoeden. Een klant die een dergelijke uitval heeft hoef ik niet terug te zien in mijn winkel. Als er gewoon rustig gereageerd word vind ik een ander verhaal. Maar doen alsof er niks aan de hand is en het risico lopen dat de volgende klant glasscherven in zijn handen krijgt? Als ondernemer moet je al vaak woorden inslikken maar ik ga niet alles pikken.
Helaas werkt het in de praktijk niet zoals jij beschrijft.
Als ik per ongeluk aan jou geen voorrang verleen en ik met mijn auto tegen de jouwe bots, zeg jij dan ook "Och, ongelukje, kan gebeuren. Laat maar zitten, is wel goed zo!"?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:54 schreef klipper het volgende:
Vraag me inderdaad af of de klant zou moeten betalen indien het per ongeluk gebeurt.
...
Ongeluk laat ik in het midden, als een klant iets uit de handen laat vallen vind ik dat weer wat anders dan dat er iets omvalt omdat het slecht is gestapeld.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:27 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ongeluk en vernieling zijn niet hetzelfde.
En als ik winkels zie waar je amper een stap kunt zetten omdat de paden helemaal volgestapeld zijn met handelswaar, dan wil ik nog wel een discussie aan gaan over de schuldvraag.
Zoals zo vaak: de waarheid ligt ergens in het midden. Je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat je in elke situatie de schuld bij de klant kunt leggen.
[..]
De praktijk werkt ook niet zoals jij beschrijft. Ik heb nog nooit een klant in de supermarkt of andere winkel gezien die iets laat vallen en de troep opruimt. Het vernielde wordt hooguit netjes weggemoffeld zodat niemand het ziet. En ik wil wel eens weten of jij netjes een pak suiker afgerekend hebt als je die al eens heb laten vallen, of dat je dat zou doen als je dat ooit overkomt.
En zoals ik al schreef. Je zult wel een vooroordeel hebben over het sociale netwerk van de klant. Dat laat je zeker ook blijken hier. Maar asociale mensen komen ook nette mensen tegen, bij de school van de kinderen bijvoorbeeld. En die mensen horen het verhaal van de klant, niet dat van jou. Bedenk dat ook. Daarbij sloot ik af dat ik je die overwegingen meegaf om in je achterhoofd te houden voor als een nette klant schade veroorzaakt.
In je reactie op mij betrek je mijn adviezen op die ene tokkie. Ik gaf ze in het algemeen.
FYI: Ik las vandaag nog dat agressie in winkels blijft toenemen, maak je borst dus maar nat.
En om eerlijk te zijn, afgezien van het feit dat de vrouw de kinderen in bedwang had moeten houden, vind ik dat je zelf ook wel de toon gezet hebt door die vrouw de jam op te laten ruimen. Als je kleine kinderen met etenswaren in de zaak krijgt, dan loop je een behoorlijk risico dat die etenswaren geknoeid worden. Kinderne zijn nu eenmaal lomp, of het nu tokkies zijn of niet. Ik zou een bordje verboden voor etenswaren plaatsen, zodat je mensen in de toekomst op voorhand de zaak uit kunt gooien, dan voorkom je deze ellende.
Ik heb die vrouw het zelf niet laten opruimen maar haar dochter. Ik zag hoe ze met haar voet de jam in de vloerbedekking het vegen was en erom was het lachen, toen heb ik haar gevraagd of ze een tissue wilde zodat ze het op kon ruimen. Ze was 15/16 dus zo lomp als een 6jarige was ze ook weer niet. In mijn ogen niks mis mee en het komt vaker voor dat iemand iets knoeit, dat ruim ik zelf op als ze de zaak uit zijn maar in dit geval vond ik het wel erg ver gaan.quote:En zoals ik al schreef. Je zult wel een vooroordeel hebben over het sociale netwerk van de klant. Dat laat je zeker ook blijken hier. Maar asociale mensen komen ook nette mensen tegen, bij de school van de kinderen bijvoorbeeld. En die mensen horen het verhaal van de klant, niet dat van jou. Bedenk dat ook. Daarbij sloot ik af dat ik je die overwegingen meegaf om in je achterhoofd te houden voor als een nette klant schade veroorzaakt.[/qoute]
Ik zal ook wel een vooroordeel hebben gehad, maar ik laat mij niet afsnauwen. Het kan zijn dat ze het verhaal doorvertelt dat risico loop ik. Gelukkig is dat de enige negatieve ervaring die ik tot nu toe in de zaak heb gehad en zijn mijn klanten tevreden.
[quote]
En om eerlijk te zijn, afgezien van het feit dat de vrouw de kinderen in bedwang had moeten houden, vind ik dat je zelf ook wel de toon gezet hebt door die vrouw de jam op te laten ruimen. Als je kleine kinderen met etenswaren in de zaak krijgt, dan loop je een behoorlijk risico dat die etenswaren geknoeid worden. Kinderne zijn nu eenmaal lomp, of het nu tokkies zijn of niet. Ik zou een bordje verboden voor etenswaren plaatsen, zodat je mensen in de toekomst op voorhand de zaak uit kunt gooien, dan voorkom je deze ellende.
Schijnbaar vinden sommige mensen het compleet anders als het in een winkel gebeurd. Beetje raar vind ik dat maargoed.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als ik per ongeluk aan jou geen voorrang verleen en ik met mijn auto tegen de jouwe bots, zeg jij dan ook "Och, ongelukje, kan gebeuren. Laat maar zitten, is wel goed zo!"?
Best wel raar ja. Alsof Boek 6 BW niet zou gelden in winkels.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:45 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Schijnbaar vinden sommige mensen het compleet anders als het in een winkel gebeurd. Beetje raar vind ik dat maargoed.
Naja de volksmond zegt nog steeds WA hequote:Op woensdag 29 december 2010 14:54 schreef Sylver_ het volgende:
He, dat valt me nu tegen van WGR, 3 pagina's verder en niemand die de behoefte voelt om het verschil uit te leggen tussen WA-verzekering en een AVP ..?![]()
Ma Tokkie was toch met d'r autootje naar binnen gereden of niet dan?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:54 schreef Sylver_ het volgende:
He, dat valt me nu tegen van WGR, 3 pagina's verder en niemand die de behoefte voelt om het verschil uit te leggen tussen WA-verzekering en een AVP ..?![]()
quote:Op woensdag 29 december 2010 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ma Tokkie was toch met d'r autootje naar binnen gereden of niet dan?![]()
Een slechte ervaring van een klant (al dan niet terecht) wordt enkele tientallen malen vaker doorverteld dan een goede.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nou het ging om 4,95 euro, heeft ze na veel mokken toch betaald. Het gaat me ook niet per se om het bedrag maar puur om haar reactie dat haar kids van nota bene 15 jaar die het schijnbaar normaal vinden om zomaar spullen te vernielen omdat het leuk is??
Hahaquote:Op woensdag 29 december 2010 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ma Tokkie was toch met d'r autootje naar binnen gereden of niet dan?![]()
[ afbeelding ]
Dat weet ik ook en ik zie heel veel door de vingers. Het ging me in dit geval ook niet om die 4,95 maar gewoon de reactie en het feit dat ik hier glasscherven kon opruimen en heel veel artikelen gewoon verplaatst waren.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een slechte ervaring van een klant (al dan niet terecht) wordt enkele tientallen malen vaker doorverteld dan een goede.
Ik betwijfel of het slim is voor een ding van verkoopprijs 4,95 zoveel gedoe te willen hebben.
Een Berliner bol in je vloerbedekkingquote:Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een slechte ervaring van een klant (al dan niet terecht) wordt enkele tientallen malen vaker doorverteld dan een goede.
Ik betwijfel of het slim is voor een ding van verkoopprijs 4,95 zoveel gedoe te willen hebben.
Idd, zoals ik zei; ik pik veel maar dit ging me echt te ver.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Een Berliner bol in je vloerbedekking
Een sneeuwbolding moedwillig kapot slaan
Het sneeuwbolding vervolgens met scherven en al in het schap terug plaatsen
Elkaar besmeren met de glittervloeistof van het ding (??!!)
Op etalagemeubelen zitten
Op de vloer gaan liggen als 15-jarige
Elk artikel oppakken en op een verkeerde plaats terug zetten
What would be next?
Ik vraag me sowieso af waarom ze de moeite namen een dag later nog eens terug te komen, als het zo'n kutwinkel is![]()
En nou toegespitst op de zaak van TS? Ben je er dan nog zo dubbel in?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:06 schreef dop het volgende:
ik ben er een beetje dubbel in , sommige winkels staan zo vol gestouw met spullen , dat het bijna onmogelijk is om er met kindere veilig door heen te lopen, als er dan perongelijk iets valt zou ik de schade rustig aan de winkelier laten , maar als mij kind iets oppakt en het laat vallen dan is het een duidlijke zaak , en mijn verantwoordelijkheid
nee bij de ts pakt het kind het zelf op en maakt het stuk , duidelijke zaak.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:08 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou toegespitst op de zaak van TS? Ben je er dan nog zo dubbel in?
'natuurlijk' de inkoopprijs? Want rente- en winstderving, inkoopkosten, kosten van opslag etc. zijn allemaal geen schadeposten?quote:Op woensdag 29 december 2010 16:09 schreef The_End het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat schade veroorzaakt door klanten altijd voor rekening is van de winkelier (mits het per ongeluk ging natuurlijk) Heel veel bedrijven zijn hiervoor verzekert en zouden dus dubbel geld krijgen als iemand iets breekt...
Stel nou dat de schade wel voor de klant zou zijn, dan zouden zij natuurlijk de inkoopprijs moeten vergoeden en niet de verkoopprijs, want anders maak je er nog winst op ook...
Again, zo een verzekering bestaat niet!quote:Op woensdag 29 december 2010 16:09 schreef The_End het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat schade veroorzaakt door klanten altijd voor rekening is van de winkelier (mits het per ongeluk ging natuurlijk) Heel veel bedrijven zijn hiervoor verzekert en zouden dus dubbel geld krijgen als iemand iets breekt...
Stel nou dat de schade wel voor de klant zou zijn, dan zouden zij natuurlijk de inkoopprijs moeten vergoeden en niet de verkoopprijs, want anders maak je er nog winst op ook...
Heb je ook helemaal gelijk in. In veel gevallen vraag ik gewoon de verkoopprijs maar als een klant iets uit de handen laat vallen en het was echt een ongeluk stel ik bijvoorbeeld voor de schade te splitten, je klanten hoeven natuurlijk ook weer niet je inkoopprijzen te weten. Het is ook allemaal een beetje afhankelijk van de situatie.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
'natuurlijk' de inkoopprijs? Want rente- en winstderving, inkoopkosten, kosten van opslag etc. zijn allemaal geen schadeposten?
Nope, groot gelijk. Tot 14 jaar kind: risicoaansprakelijkheid van de ouders voor alles wat het kind doet (behoudens uiteraard rechtvaardigingsgronden, bijv. ruitje van een auto tikken om er een baby uit te halen als het buiten 30 graad is). Tussen 14 en 16: in principe ouders aansprakelijk, zo niet, dan kind zelf. Vanaf 16: kind zelf aansprakelijk ogv onrechtmatige daad e.d.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:18 schreef Audreyoot het volgende:
Het is toch niet meer dan normaal dat als jij of je kinderen met opzet iets kapot maakt in een winkel dat je zelf de schade betaald of ben ik nu gek?
Ook als het per ongeluk is gaat het toch gewoon via je WA-verzekering??
Wat een pauperding, werk je bij de kringloop?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:38 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen vid maar speciaal voor jou een foto van object in kwestie
[ afbeelding ]
Arm kerstmannetje..
Ik werk in mn eigen zaak als dat nog niet duidelijk was :Squote:Op woensdag 29 december 2010 16:47 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Wat een pauperding, werk je bij de kringloop?
Ja dat dacht ik dus ook maar ik stond er van te kijken dat het zo een reactie teweeg bracht.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:44 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nope, groot gelijk. Tot 14 jaar kind: risicoaansprakelijkheid van de ouders voor alles wat het kind doet (behoudens uiteraard rechtvaardigingsgronden, bijv. ruitje van een auto tikken om er een baby uit te halen als het buiten 30 graad is). Tussen 14 en 16: in principe ouders aansprakelijk, zo niet, dan kind zelf. Vanaf 16: kind zelf aansprakelijk ogv onrechtmatige daad e.d.
Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt overigens niet opzettelijk aangerichte schade maar dat ontslaat *uiteraard* niet van aansprakelijkheid. Sterker nog, voor schade veroorzaakt door criminele daden (zoals vandalisme) ben je niet alleen zelf niet verzekerd onder dekking maar kan je ook geen schuldsanering voor aanvragen, dat is bewust zo gedaan door de wetgever onder het motto zitten op die blaren.
Volgende keer als zo iets gebeurt en ze gooien het echt opzettelijk kapot en je hebt daar het bewijs van, gewoon dreigen met aangifte.
Begrijp ik, was een grapje.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:50 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik werk in mn eigen zaak als dat nog niet duidelijk was :S
En ik vind het persoonlijk ook niet het mooiste ding wat een fabriek voortbrengt maar ik moet kijken wat verkoopt, niet wat ik zelf mooi vind.
quote:Op donderdag 30 december 2010 12:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Begrijp ik, was een grapje.
Even afgezien van het feit dat het hier om 5 euro gaat, maar stel: een andere klant struikelt op haar hoge hakken en valt door een stelling met servies en/of glaswerk heen.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Of ik die schade zomaar mag verhalen op een klant(ik denk persoonlijk van wel) en wat te doen als klant alsnog weigert te betalen.
Denk ik eigenlijk wel. Feitelijk is het niets meer dan moedwillige vernieling en dat is een strafbaar feit waar dus aangifte van gedaan kan worden en TS had haar in dit geval zelfs kunnen aanhouden ervoor en laten afvoeren door de politie. Heterdaadje...quote:Op woensdag 29 december 2010 12:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nouja ze zei zelf "haal de politie er maar bij".
Oke beetje onzin natuurlijk en ik denk niet dat de politie voor zo een zaak op komt dagen :S
Ah TS geeft ook meer info dan nodig, oa dat die klant al eerder is langs geweest. Wat maakt dat uit?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:30 schreef kwiwi het volgende:
Je TT en OP gaan trouwens niet helemaal samen... In de TT zeg je dat een klant iets kapot heeft laten vallen, en in de OP dat het kapot geslagen is tegen de inrichting.
Ja helemaal nergens voor nodig, ik heb in een winkel weleens iets per ongelukquote:Op woensdag 29 december 2010 12:38 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen vid maar speciaal voor jou een foto van object in kwestie
[ afbeelding ]
Arm kerstmannetje..
niet weten wat mits betekent, maar het wel gebruikenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:00 schreef einschtein het volgende:
Ik geef je groot gelijk. Als ze het moedwillig kapot heeft geslagen en in de winkel heeft lopen ouwehoeren. En als de moeder zich daarna ook nog eens a-sociaal gebruikt, begrijp het helemaal.
Of de winkel nou vol stond of niet, het is met opzet gedaan. Iets met opzet doen is gewoon betalen. Met een beetje fatsoen zie je dat ook in.
Kijk, als het nou per ongeluk was. Nee, dan is het groot probleem. Die 4,95 kan dan gestolen worden. Ik maak zelf ook vaak genoeg mee dat klanten iets laten vallen. Mits ik heb gezien dat het expres gebeurde, laat ik het ze niet betalen. Opruimen hoeft ook niet, het was een ongelukje.
En niets inkoopprijs. Ze moet gewoon de volle pond betalen waarvoor het ook in de winkel stond. Klaar.
Hij bedoelde tenzij, lijkt me duidelijk. Ga voor de klas staan ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:14 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
niet weten wat mits betekent, maar het wel gebruiken_____________!
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hij bedoelde tenzij, lijkt me duidelijk. Ga voor de klas staan ofzo.
Wat is je probleem? Trolololll..quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.
[ afbeelding ]__________!
wat een paardquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.
[ afbeelding ]__________!
Oh, kut.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:14 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
niet weten wat mits betekent, maar het wel gebruiken_____________!
Niks te doen ofzoquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.
[ afbeelding ]__________!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ze niet aanspreken, maar waarna ze vervolgens wel gaan vertellen dat jouw winkel een rotwinkel is. Ik zou me nog eens achter mijn oren krabben of dat de goede weg is, voor je het weet blijven mensen liever weg. Vernieling, zoals in je OP beschreven, is iets heel anders natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:55 schreef Audreyoot het volgende:
Als ik zelf iets dom neergezet heb reken ik dat niet af op de klant, als de klant iets uit de handen laat vallen heeft deze er gewoon een WA verzekering voor(net zoals degene iets bij vrienden thuis zou omstoten of uit de handen zou laten vallen).
Ik heb hier werken in de winkel van over de 200 euro op consignatiebasis met een kunstenaar. Gewoon een oogje dichtknijpen als zo een vaas kapot valt? Lijkt me nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die ze niet aanspreken, maar waarna ze vervolgens wel gaan vertellen dat jouw winkel een rotwinkel is. Ik zou me nog eens achter mijn oren krabben of dat de goede weg is, voor je het weet blijven mensen liever weg. Vernieling, zoals in je OP beschreven, is iets heel anders natuurlijk.
niets mis mee, wat mis ik?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.
[ afbeelding ]__________!
Kneus, kun je nog dieper zinken?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef PurpleSwan het volgende:
[..]
ik zou ook dingen kapot maken in je kutwinkel, alleen al omdat je er zo uitziet.
[ afbeelding ]__________!
Oh hoi, jongens, we mogen bij teamlead thuis de boel gaan slopen. Hij heeft geen poot om op te staan als ie de schade van ons vergoed wil hebben.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
je mag zelfs eisen dat de klant in kwestie de horlepiep voor je danst. Wil nog niet zeggen dat je mag verwachten dat je eis wordt ingewilligd.
Wetttelijk heb je volgens mij geen poot om op te staan
Dat soort vazen leg je bij uitstek niet voor het grijpen (en kapotvallen, en jatten). En zelfs dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken.... het kost je misschien geld, maar misschien komt die klant vervolgens 2000 euro uitgeven. Niet zozeer een oogje toeknijpen, maar denken als een verkoper.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb hier werken in de winkel van over de 200 euro op consignatiebasis met een kunstenaar. Gewoon een oogje dichtknijpen als zo een vaas kapot valt? Lijkt me niet
Die staan ook achter slot en grendel dus die zullen niet snel kapot vallenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat soort vazen leg je bij uitstek niet voor het grijpen (en kapotvallen, en jatten). En zelfs dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken.... het kost je misschien geld, maar misschien komt die klant vervolgens 2000 euro uitgeven. Niet zozeer een oogje toeknijpen, maar denken als een verkoper.
Maar ik geef toe, ik verwachtte persoonlijk geen vazen van 200 euro in een winkel waar het soort spullen als op pagina 1 getoond verkocht wordt. En dat bedoel ik niet onaardig hoor, maar ik had gewoon een ander soort spullen in je winkel verwacht. In jouw geval zou ik de boel zo opstellen dat een klant een vaas van 200 euro pas kapot kan laten vallen nadat hij betaald heeft.
Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Bij sommige klanten vraag ik me echt af waarom ik ook alweer zelfstandig ben geworden hahaquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:19 schreef IrCute het volgende:
Groot gelijk dat je de klant laat betalen. Als iemand hier iets uit zijn handen laat vallen, laat ik ze het ook betalen hoor. Uiteraard de inkoopprijs, maar waarom zou je verlies op iets moeten maken als de verzekering van diegene het gewoon kan terugbetalen? Tenzij het echt lomp neergezet is, kun je nog wel een oogje dichtknijpen, maar anders mogen ze lekker betalen.
Helaas zijn er een hoop asociale mensenIk werk in de winkel van mijn moeder, maar van alle verhalen die je hoort en al die tokkies die komen binnenlopen krijg je echt een schijthekel aan mensen
![]()
daar ben ik al een tijdje overheen jaquote:
Volgens mij is dat je AVP verzekering, en die verzekering werd 'vroeger' WA-verzekering genoemd als ik me niet vergis. WA wordt nu eigenlijk alleen nog gebruikt bij de aansprakelijkheid als je in een auto o.i.d. rijdt. Ik noem het vaak nog steeds WA maar officieel heet het geloof ik niet meer zo :Squote:Op woensdag 5 januari 2011 13:43 schreef opastokvis het volgende:
[..]
daar ben ik al een tijdje overheen ja.
ik las net iets van dat een wa-verzekering alleen geldt voor het geval je met je auto de winkel in zou rijden.
dat is niet waar, dat is een andere verzekering.
ik heb geen auto en ook een wa-verzekering. daarmee ben ik verzekerd tot een bedrag wat in de miljoenen loopt, dus ik snap het probleem ook niet.
natuurlijk is het niet het eerste waar je aan denkt als je wat kapot maakt in de winkel, of van je nichtje oid, maar daar is die verzekering voor.
Er is een verschil tussen een WA-verzekering en een AVP. Als je geen auto hebt, hoop ik dat je ook geen WA-verzekering hebt want dat zou zonde van het geld zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:43 schreef opastokvis het volgende:
[..]
daar ben ik al een tijdje overheen ja.
ik las net iets van dat een wa-verzekering alleen geldt voor het geval je met je auto de winkel in zou rijden.
dat is niet waar, dat is een andere verzekering.
ik heb geen auto en ook een wa-verzekering. daarmee ben ik verzekerd tot een bedrag wat in de miljoenen loopt, dus ik snap het probleem ook niet.
natuurlijk is het niet het eerste waar je aan denkt als je wat kapot maakt in de winkel, of van je nichtje oid, maar daar is die verzekering voor.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:50 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Volgens mij is dat je AVP verzekering, en die verzekering werd 'vroeger' WA-verzekering genoemd als ik me niet vergis. WA wordt nu eigenlijk alleen nog gebruikt bij de aansprakelijkheid als je in een auto o.i.d. rijdt. Ik noem het vaak nog steeds WA maar officieel heet het geloof ik niet meer zo :S
okee, dan weten we dat ook weer. deze verzekering kwam hier toevallig ter sprake en toen werd hij ook gewoon nog WA genoemd, er zijn meer mensen die nog moeten wennen blijkbaar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een WA-verzekering en een AVP. Als je geen auto hebt, hoop ik dat je ook geen WA-verzekering hebt want dat zou zonde van het geld zijn.![]()
neem jij het kerstmannetje? dan ga ik voor TS.quote:Ontopic: zowel kerstmannetje als TS zijn leuk.
De "W" in "WA" staat voor "wettelijk". Een motorvoertuig moet volgens de wet verzekerd zijn, een persoon niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:57 schreef opastokvis het volgende:
okee, dan weten we dat ook weer. deze verzekering kwam hier toevallig ter sprake en toen werd hij ook gewoon nog WA genoemd, er zijn meer mensen die nog moeten wennen blijkbaar.
Okee, maar niet kapot laten vallen hèquote:neem jij het kerstmannetje? dan ga ik voor TS.
als TS niet zo'n poppetje van een meter vijftig is zal dat wel loslopenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef DonJames het volgende:
Okee, maar niet kapot laten vallen hè
Ik ben niet een meter vijftig neequote:Op woensdag 5 januari 2011 14:11 schreef opastokvis het volgende:
[..]
als TS niet zo'n poppetje van een meter vijftig is zal dat wel loslopen![]()
Gelukkig nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:44 schreef opastokvis het volgende:
jawel joh, het gaat over jou![]()
en een pietepeuterig kerstmannetje
om maar weer even ontopic te gaan, zijn mams en kids ooit nog bij je terug geweest?
dit lijkt me niet, ik betaal iets van 30 euro in een jaar en ben dan tot anderhalf miljoen verzekerd, zonder eigen risico bij mijn weten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En mensen kunnen hele goede redenen hebben hun verzekering niet aan te spreken voor een bedrag van 5 euro. Alleen de tijd om e.e.a. in te vullen is vaak al duurder (ik weet eigenlijk niet eens of je voor zo'n bedrag bij de verzekering terecht kan? Ik heb mijn verzekering meer voor grote schades dan voor dit soort bedragjes, dus ik weet het niet). Of ze hebben een eigen risico dat hoger is dan het bedrag dat jij van ze vraagt of ongeveer gelijk is aan, waardoor het opnieuw de moeite niet is. Goede redenen om geen aanspraak te maken op de verzekering en nooit meer een voet bij jou binnen te zetten. Er zijn meer ondernemers, zeg maar....
Tijd voor een lijstje bij de deur:quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:48 schreef Audreyoot het volgende:
Gelukkig niet![]()
Hoef ze hier ook echt niet meer te zien
Hahaha als ik de staatsloterij had gewonnen zou ik het nog doen ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef opastokvis het volgende:
[..]
Tijd voor een lijstje bij de deur:
niet welkom:
tokkiemams (met foto)
etc.
Ik snap jouw punt ook wel hoor, zelf ook zelfstandige, weliswaar niet in een winkel, maar als ik zie waar bekenden mee te maken krijgen, my oh myquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:09 schreef Audreyoot het volgende:
Ik begrijp je punt heel goed, maar breuken kunnen veel voorkomen en een kleine zelfstandige op kosten jagen. Nu heb ik het niet meer over 4,95 prullen. Mensen zijn er meestal gewoon voor verzekerd dus ik snap niet waarom de kosten dan bij de ondernemer moeten liggen. Het is dus zelfs wettelijk vastgelegd dat de klant op zijn minst de inkoopprijs moet vergoeden, verzekerd of niet.
Verder snap ik het goodwillpunt wel maar je moet toch ergens een streep trekken. Leuk dat die klant dan misschien nog een keer binnenstapt, misschien ook niet uit schaamte. Hij/zij zal dan niet zo snel negatieve verhalen vertellen maar zoals ik zei; waar trek je de streep dan? Misschien kost mij die vaas wel meer dan een negatief verhaal, misschien ook niet.
Ik kon bij het afsluiten kiezen voor een eigen risico van 100 euro of 175 euro wanneer de kinderen (die wij nog niet hebben) schade maken en dan 0 euro voor jezelf. Het was mij die ene euro premie per maand minder niet waard, maar het is dus wel een keuze die mensen kunnen maken!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef opastokvis het volgende:
[..]
dit lijkt me niet, ik betaal iets van 30 euro in een jaar en ben dan tot anderhalf miljoen verzekerd, zonder eigen risico bij mijn weten.
Dat is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden. Er kunnen 99 tevreden klanten hier de winkel uitlopen en net die ene rotte appel kan het voor je verpesten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt ook wel hoor, zelf ook zelfstandige, weliswaar niet in een winkel, maar als ik zie waar bekenden mee te maken krijgen, my oh myMensen die negatieve ervaringen rondstrooien, waar je dus echt last van hebt. Terwijl je principieel en begrijp me goed, ik ben een zéér principieel mens dus ik begrijp je volledig
gelijk hebt. Wilde het je alleen even meegeven. Ik denk dat ik zelf niet geschikt zou zijn voor een winkel, juist vanwege dit soort dingen.
Ligt eraan hoe aardig ik je vindquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:40 schreef Pvoesss het volgende:
Stel: ik wil een vaas bekijken, jij pakt hen uit de vitrine om hem aan mij te geven. En tijdens het aangeven/aanpakken valt die. Zou jij mij dan die vaas laten vergoeden??
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:12 schreef r_one het volgende:
@miss_dynastie:
Denk je serieus dat de klant in kwestie ooit positieve (lees: nooit negatieve) reclame voor TS haar winkel zou hebben gemaakt, ook al had TS het kerstmannetje door de vingers gezien?
Het lijkt mij eerder iemand die sowieso al stennis gaat schoppen, als het niet is om een kerstmannetje, dan wel om iets anders, iets navolgends. Als je het behoud van je goede naam van dit soort lui moet hebben, dan kun je net zo goed je toko sluiten.
Dus nee, het gaat me beslist niet om het geval in de OP.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Vernieling, zoals in je OP beschreven, is iets heel anders natuurlijk.
Volgens mij heeft TS dezelfde policy en had ze die ook al voor je (overigens wijzequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Dus nee, het gaat me beslist niet om het geval in de OP.
Ik wilde TS alleen meegeven dat er bij normale, welwillende, goedbedoelende, maar ietwat onhandige klantenhet proberen te halen van je gelijk duurder kan zijn dan het nemen van je verlies.
Haha, nee johquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij heeft TS dezelfde policy en had ze die ook al voor je (overigens wijze) raad.
Het kwam op mij over alsof je haar handelen in casu 'niet slim' vond (uit oogpunt van goodwill) en TS beter de kaken op mekaar had kunnen houden.
Mea culpa, ik verwarde je reactie met die van Ikzanik eerder in dit topic met ongeveer dezelfde strekking maar op punten dus anders hequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Haha, nee joh
Ik dacht dat dat ook wel duidelijk werd uit het stuk tekst van TS dat in mijn quote stond, waaruit ik opmaakte dat TS wat 'stug' was in haar overtuiging (hoewel ze er op zich wel gelijk mee heeft he, laat dat duidelijk zijn!) en daar wilde ik even mijn mening over geven![]()
TS heeft helemaal niet fout gehandeld, in dit geval
Dat ze elke schade dekken lijkt me stug, want geen enkele AVP dekt opzettelijk veroorzaakte schade. En zo zijn er nog wel meer uitzonderingen te bedenken (schade aan gehuurde zaken, schade aan een geleende auto/caravan, om nog maar te zwijgen over schade die je toebrengt als je aan het inbreken bent, enzovoorts) maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:09 schreef Audreyoot het volgende:
Edit: overigens heb ik bij mijn AVP geen eigen risico en dekken ze iedere schade.
Het hebben van een eigen risico (of een andere reden waarom een schade niet gedekt is onder je AVP, zie hierboven) ontslaat je echter niet van je aansprakelijkheid. Dat is inderdaad een keuze die iemand maakt, en dan moeten ze dus in voorkomend geval zelf voor een kleine schade opdraaien, en bij een grotere schade zelf bijlappen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kon bij het afsluiten kiezen voor een eigen risico van 100 euro of 175 euro wanneer de kinderen (die wij nog niet hebben) schade maken en dan 0 euro voor jezelf. Het was mij die ene euro premie per maand minder niet waard, maar het is dus wel een keuze die mensen kunnen maken!
Dat is ook helemaal niet wat ik beweer, dat het je van je aansprakelijkheid ontslaat. Maar ik zeg alleen welke motieven mensen kunnen hebben om hun verzekering (indien aanwezig) niet aan te spreken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:53 schreef Pandora73 het volgende:
Het hebben van een eigen risico (of een andere reden waarom een schade niet gedekt is onder je AVP, zie hierboven) ontslaat je echter niet van je aansprakelijkheid. Dat is inderdaad een keuze die iemand maakt, en dan moeten ze dus in voorkomend geval zelf voor een kleine schade opdraaien, en bij een grotere schade zelf bijlappen.
Dan zijn we het inderdaad wel eens. Ik dacht alleen even dat je "verzekering niet willen aanspreken" gelijk stelde aan "niet willen betalen".quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet wat ik beweer, dat het je van je aansprakelijkheid ontslaat. Maar ik zeg alleen welke motieven mensen kunnen hebben om hun verzekering (indien aanwezig) niet aan te spreken.
Dat had ik inderdaad een beetje krom verwoord, ik bedoelde dus; ook al zou ik struikelen met een glaasje sinaas over iemands handschoen van 1 euro 50 dan zou ik dat kunnen aangeven mij mijn AVP verzekering zonder dat ze daar een probleem van zouden maken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:53 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat ze elke schade dekken lijkt me stug, want geen enkele AVP dekt opzettelijk veroorzaakte schade. En zo zijn er nog wel meer uitzonderingen te bedenken (schade aan gehuurde zaken, schade aan een geleende auto/caravan, om nog maar te zwijgen over schade die je toebrengt als je aan het inbreken bent, enzovoorts) maar ik snap je punt.
En inderdaad, een WA-verzekering is alleen voor auto's (en brommers en scootmobielen en andere motorrijtuigen), voor "gewone" schade is inderdaad de AVP.
Als je 112 belt is het gewoon vernieling waarbij de dader op heterdaad betrapt is.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
je mag zelfs eisen dat de klant in kwestie de horlepiep voor je danst. Wil nog niet zeggen dat je mag verwachten dat je eis wordt ingewilligd.
Wetttelijk heb je volgens mij geen poot om op te staan
Dat is i.v.m. de accijns, niet voor de verzekering.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Overigens is breuk prima te verzekeren. Althans, voor slijterijen wel. Mijn moeder moet de kurken/doppen bewaren van gebroken flessen.
Juist omdat je dat niet had gedaan, ben je aansprakelijk en viel het onder je AVPquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:54 schreef Audreyoot het volgende:
Ik had mijn hond een x meegenomen naar mijn vader, wij zaten gezellig te kletsen en in de tussentijd was mijn hond het tapijt het epileren wat mijn pa vorige week nieuw had gekocht. Deden ze ook helemaal niet moeilijk over terwijl ik eigenlijk verantwoordelijk ben voor mijn hond, had hem ook beter in de gaten kunnen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |