Klopt. Daarom waardeer ik het ook wanneer ze met excuses komt wanneer ze een opmerking van mij verkeerd opvat, en ze vervolgens weer op de "ik voldoe niet en jij zegt dit om mij dit duidelijk te maken" tour gaat.... Omdat ze er zelf over nadenkt en tot een gezonde conclusie komt, en zich excuseert en dus haar eigen schaamte (onderschat onderdeel van het BL gedrag) overwint om mij duidelijk te maken dat het aan haar lag.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:00 schreef backgammon het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die gelukkig veel begrip kan tonen, valt niet mee voor hun maar ook niet voor de partner.
Dat vergeten ze vaak.
Prachtig.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:23 schreef Marienbean het volgende:
Totdat ze paar maanden geleden toegaf dat ze de persoonlijkheidsstoring van Borderline heeft![]()
Die van mij was niet zo hoog opgeleidquote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Klopt. Daarom waardeer ik het ook wanneer ze met excuses komt wanneer ze een opmerking van mij verkeerd opvat, en ze vervolgens weer op de "ik voldoe niet en jij zegt dit om mij dit duidelijk te maken" tour gaat.... Omdat ze er zelf over nadenkt en tot een gezonde conclusie komt, en zich excuseert en dus haar eigen schaamte (onderschat onderdeel van het BL gedrag) overwint om mij duidelijk te maken dat het aan haar lag.
Ja, ik ben ook begripvol, maar heb ook duidelijk gezegd waar het ophoudt. En kan zelf enorm boos worden, en goed of fout... Dat is iets wat zij toch meeneemt in haar gedrag. Ze zal mij alleen in het uiterste geval aanvallen, omdat ze weet dat de boel dan klapt.
En ze kan aan haar gevoelens niets doen, maar ik heb respect voor de volwassen manier waarop ze probeert het hoofd te bieden aan de relationele problemen die het haast onherroepelijke gevolg zijn van haar extreem negatieve zelfbeeld (vooral in relaties) en slechte zelfvertrouwen.
Je moet je als partner wel kunnen inleven... Kun je dat niet, dan zul je je al heel snel tekortgedaan voelen.
En bovenal... Ze is extreem intelligent, interessant, benieuwd... Alles. Ik heb nog nooit zo van een vrouw gehouden. En dat helpt ook
Je was de 1e die mij liet lachen vandaag iig.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:08 schreef Marienbean het volgende:
[..]
haha damn :p
ik heb mn openingspost edited nu is ie wel goed
Dank je wel manquote:Op woensdag 29 december 2010 17:11 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Je was de 1e die mij liet lachen vandaag iig.
Tevens veel wijsheid en sterkte toegewenst. Wellicht zal ik later vandaag inhoudelijk reageren.
Neuh, da's een emotioneel iets wat rationeel kan worden bijgestuurd. Maar daar is idd wel enige intelligentie voor nodig.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:09 schreef Marienbean het volgende:
[..]
Die van mij was niet zo hoog opgeleidkan ook een reden zijn dat ze alles verkeerd opvatte?
Geen hulp zoeken, wel drama maken... Dat is niet correct en idd reden om afscheid te nemen.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:03 schreef Marienbean het volgende:
Nee daarom joh, ben blij dat ik er nu vanaf beneigen schld als ze geen hulp zoekt
Denk van niet hoor, ik snap de gedachtengang achter zijn reactie wel. Heb namelijk in hetzelfde schuitje gezeten en tuurlijk ga je een maatje of partner wel missen maar dit soort dingen wegen echt heel zwaar in je relatie.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:40 schreef Oognip het volgende:
Volgens mij komt de klap nog wel TS. Nu doe je wel zo blij en stoer dat je het uitgemaakt hebt, maar ik durf te wedden dat je haar toch wel gaat missen.
Hoelang heb je al wat met haar?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Klopt. Daarom waardeer ik het ook wanneer ze met excuses komt wanneer ze een opmerking van mij verkeerd opvat, en ze vervolgens weer op de "ik voldoe niet en jij zegt dit om mij dit duidelijk te maken" tour gaat.... Omdat ze er zelf over nadenkt en tot een gezonde conclusie komt, en zich excuseert en dus haar eigen schaamte (onderschat onderdeel van het BL gedrag) overwint om mij duidelijk te maken dat het aan haar lag.
Ja, ik ben ook begripvol, maar heb ook duidelijk gezegd waar het ophoudt. En kan zelf enorm boos worden, en goed of fout... Dat is iets wat zij toch meeneemt in haar gedrag. Ze zal mij alleen in het uiterste geval aanvallen, omdat ze weet dat de boel dan klapt.
En ze kan aan haar gevoelens niets doen, maar ik heb respect voor de volwassen manier waarop ze probeert het hoofd te bieden aan de relationele problemen die het haast onherroepelijke gevolg zijn van haar extreem negatieve zelfbeeld (vooral in relaties) en slechte zelfvertrouwen.
Je moet je als partner wel kunnen inleven... Kun je dat niet, dan zul je je al heel snel tekortgedaan voelen.
En bovenal... Ze is extreem intelligent, interessant, benieuwd... Alles. Ik heb nog nooit zo van een vrouw gehouden. En dat helpt ook
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 29 december 2010 17:32 schreef Lallend het volgende:
Denk dat het een goede keuze is geweest als ik de geschiedenis in dit topic zo lees. Zo te zien heb je er zelf veel vrede mee en heb je eindelijk het gevoel van "rust" weer te pakken.
Ja daaromquote:Op woensdag 29 december 2010 17:39 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Geen hulp zoeken, wel drama maken... Dat is niet correct en idd reden om afscheid te nemen.
Een goeie relatie doe je samen. Problemen is plek voor, maar dan ook wel echt er voor gaan, met steun en alles.... Anders heeft het gewoon geen zin.
Kan niet zo zijn dat jij moet investeren, slikken en begrijpen... en zij vrij baan heeft.
Nee hoor,het ging al maanden kut,ben blij dat ik er vanaf ben, geloof mequote:Op woensdag 29 december 2010 17:40 schreef Oognip het volgende:
Volgens mij komt de klap nog wel TS. Nu doe je wel zo blij en stoer dat je het uitgemaakt hebt, maar ik durf te wedden dat je haar toch wel gaat missen.
dat dusquote:Op woensdag 29 december 2010 17:44 schreef Lallend het volgende:
[..]
Denk van niet hoor, ik snap de gedachtengang achter zijn reactie wel. Heb namelijk in hetzelfde schuitje gezeten en tuurlijk ga je een maatje of partner wel missen maar dit soort dingen wegen echt heel zwaar in je relatie.
Ik had iets langer als een jaar met haar,op de dag dat kerstavond viel hadden we een jaarquote:Op woensdag 29 december 2010 17:57 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Hoelang heb je al wat met haar?
@HLV_Siempre: Hoelang heb je een relatie met haar?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:05 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Haha auch, je mag nog wel oppassen dat ze je niet gaat stalken of rare dingen gaat proberen te flikken. Vrouwen zijn over het algemeen erg haatdragend met dat soort dingenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef Marienbean het volgende:
[..]
Ik had iets langer als een jaar met haar,op de dag dat kerstavond viel hadden we een jaar
Zeker in zulke gevallen zullen vrouwen niet zo snel gaan stalken. Ze zullen dan eerder leugens verspreiden en eindeloos blijven roddelen.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:11 schreef Lallend het volgende:
[..]
Haha auch, je mag nog wel oppassen dat ze je niet gaat stalken of rare dingen gaat proberen te flikken. Vrouwen zijn over het algemeen erg haatdragend met dat soort dingen
(hoop het niet voor je overigens)
Dat doet ze niet hoorquote:Op woensdag 29 december 2010 18:11 schreef Lallend het volgende:
[..]
Haha auch, je mag nog wel oppassen dat ze je niet gaat stalken of rare dingen gaat proberen te flikken. Vrouwen zijn over het algemeen erg haatdragend met dat soort dingen
(hoop het niet voor je overigens)
+- half jaarquote:Op woensdag 29 december 2010 17:57 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Hoelang heb je al wat met haar?
Klopt daar is ze nu al mee begonnenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Zeker in zulke gevallen zullen vrouwen niet zo snel gaan stalken. Ze zullen dan eerder leugens verspreiden en eindeloos blijven roddelen.
@HLV_Siempre:quote:Op woensdag 29 december 2010 18:23 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
+- half jaar
En ja, ik weet hoe dat klinkt. Maar ik ben niet het type dat nooit wat vond ofzo. Ik ben het type dat vrouwen bij de vleet heeft gehad na een bepaald moment... En pas nu een soort voldoening vind.
Maar mss zegt dat ook wel iets over mij hoor, zou kunnen.
Maar toen ze die diagnose kreeg, wilde ze ook geen hulp? Of weet je dat niet. Zo'n diagnose krijg je niet zomaar en ik kan me niet voorstellen dat mensen alleen nog een psychiater gaan voor een PO om het vervolgens als excuus te gebruiken.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:04 schreef Marienbean het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik ben nu van haar af en hoef ook niets meer van haar te horen. Laat de andere mensen nu maar haar problemen oplossen, ik heb het geprobeerd maar heb gefaald
Het is hard maar ik kan er gewoon niets mee, als zij geen hulp zoekt is het hopeloos
Het kan ook zijn dat ze een verkeerde voorstelling had van 'hulp' of dat ze het idee had dat het alleen maar vervelend was. Het komt wel vaker voor dat mensen vroegtijdig afhaken en vervolgens enkel afgeven op de psychiatrie. Toch hebben ze dan die diagnose.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:41 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar toen ze die diagnose kreeg, wilde ze ook geen hulp? Of weet je dat niet. Zo'n diagnose krijg je niet zomaar en ik kan me niet voorstellen dat mensen alleen nog een psychiater gaan voor een PO om het vervolgens als excuus te gebruiken.
Ja, ik snap je tip ook idd. En ik heb de mazzel een talent te hebben om andermans gevoelens te lezen.... Maar we zijn nu ook in een fase van iets meer rust, omdat de stress haar teveel wordt.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@HLV_Siempre:
Ik herken veel in de beschrijving van je vriendin. Heb een jaar wat gehad met de mijne. Slim, de wil tot groeien, proberen te bouwen en soms vechtend met de emoties in haar hoofd.
Helaas is het eind oktober toch 'geexplodeerd' als gevolg van mogelijk ineens extra onzekerheid (je komt dan alsnog te dichtbij) en een andere reden die ik hier verder niet wil benoemen.
Mijn tip: Stapje voor stapje en dan nog steeds goed communiceren.
(en ja; ook ik genoeg vrouwen daarvoor maar ze was echt een juweeltje, ik was stapel op 'r)
Time wil tell. Hechtingsproblematieken zijn de standaard meegeleverde accessoires bij een BL'erquote:Op woensdag 29 december 2010 18:43 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Ja, ik snap je tip ook idd. En ik heb de mazzel een talent te hebben om andermans gevoelens te lezen.... Maar we zijn nu ook in een fase van iets meer rust, omdat de stress haar teveel wordt.
Ik heb besloten dat te accepteren en een beetje af te wachten, temeer daar ik zelf psychisch en praktisch ook nog een hoop op te lossen heb.
Maar idd... Je maakt een keuze, en daar hoort in dit geval soms bij ruimte te geven zonder er dingen terug voor te kunnen verwachten. Dat kan nooit, maar met een BL'er nog minder. Je moet bereid zijn zelf meer te geven dan te krijgen, tot op een zekere grens.
Dus je moet zeker zijn van je wil en liefde voor... Jammer te horen dat het bij jou is misgelopen.
Jeps... En dat begin ik nu ook te merken. Niet eens zozeer hechting, maar vooral acute momenten waarop die extreme onzekerheid opeens toeslaat.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:50 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Time wil tell. Hechtingsproblematieken zijn de standaard meegeleverde accessoires bij een BL'er
Tsjah... Je moet ook niet teveel pikken. Want het is menselijk gedrag je te verschuilen achter excuses, daar hoef je geen BL voor te hebben.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:07 schreef Re het volgende:
het is voor een Borderliner natuurlijk ook niet altijd makkelijk om te zien wat je allemaal door je ziekte kan veroorzaken maar dan is er altijd wel het veilige verstoppertje spelen achter je diagnose als er de wil niet is om er zelf aan te willen werken.
Klopt als een bus. Met name allerlei kleine dingetjes van 'afwijkend zijn' die je, door 'normaal gedrag' aan jouw zijde, terugkrijgt.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:07 schreef Re het volgende:
het is voor een Borderliner natuurlijk ook niet altijd makkelijk om te zien wat je allemaal door je ziekte kan veroorzaken maar dan is er altijd wel het veilige verstoppertje spelen achter je diagnose als er de wil niet is om er zelf aan te willen werken.
Klopt. Ze hebben meer nodig dan ze zelf durven geven.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:16 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Met name allerlei kleine dingetjes van 'afwijkend zijn' die je, door 'normaal gedrag' aan jouw zijde, terugkrijgt.
Zo was ze wat merkwaardig met sms'jes. Als ik er een stuurde inde ochtend kreeg ik misschien die avond of de dag erna een reactie. Als ik dat met haar besprak was ze verdedigend. Maar als zij iets stuurde en ik kon door mij werk pas na een paar uur reageren stonden er diverse extra sms'jes dat ze het zo opvallend vond dat ik haar leek te negeren
Niet iets waar ik me verder druk om maakte maar wel goed uitsprak met haar, met het laatste half jaar ook zeker positieve gevolgen.
Zo waren er meer van die dingen maar allen waren aan de beterende hand. Nu heb je BL'ers en BL'ers en ook daar zit nog veel verschil tussen, het blijven allemaal individuele persoontjes met heel eigen karakterestieken
Ik zat net in de auto met mn zwager en we hadden het toevallig dus over mn zus d'r borderline.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:20 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Klopt. Ze hebben meer nodig dan ze zelf durven geven.
Moet je tegen kunnen, en op durven reageren. En sommigen zijn net als jij en ik, en zien in waar ze soms moeilijk te volgen zijn... En komen daar later bij je op terug.
Nou ja... Dan heb ik liever een zelfbewuste borderliner dan een minder zelfbewust persoon (zoals ik zelf eigenlijk).
Ik heb zelf niet zozeer veel te verduren, behalve mn eigen emoties. Soms heb je ook even wat steun nodig, maar die is er soms gewoon niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:14 schreef backgammon het volgende:
[..]
Ik zat net in de auto met mn zwager en we hadden het toevallig dus over mn zus d'r borderline.
Hij vertelde me dat hij veel heeft te verduren maar als mn zus loopt te bitchen dan reageert hij gewoon met "kappe nu" en dan stopt ze gewoon.
Mn zus is heel bewust van haar borderline en heeft veel relaties gehad, nu heeft ze eindelijk een jaar of 4 iemand die er wat van af weet en er goed mee om kan gaan.
Ik merk ook echt dat ze elkaar begrijpen en hij toch ook een goed inzicht heeft in wat er in haar om gaat. Dat vind ik knap
Yep! Die keuze ervoor te gaan is soms verdomd lastig uit te leggen voor de buitenstaanders....quote:Op donderdag 30 december 2010 18:24 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet zozeer veel te verduren, behalve mn eigen emoties. Soms heb je ook even wat steun nodig, maar die is er soms gewoon niet.
Zij zit met zoveel van haar eigen issues, dat het al heel wat is dat de relatie nog voortduurt. We doen beiden ons best, maar beiden ook moeite met het feit dat de dingen soms gewoon niet gaan zoals we zouden willen.
Koel blijven is dan het devies, maar dat kost soms heel veel energie en doorzettingsvermogen. Maar zoals in elke relatie: je kiest er voor, je kunt elke minuut stoppen.
Yup... Maar als buitenstaander is alles altijd zo makkelijkquote:Op donderdag 30 december 2010 18:27 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Yep! Die keuze ervoor te gaan is soms verdomd lastig uit te leggen voor de buitenstaanders....
Kap er mee; uiteindelijk gaan jullie toch uit elkaar en je kunt jezelf veel ellende besparen!quote:Op donderdag 30 december 2010 18:35 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Yup... Maar als buitenstaander is alles altijd zo makkelijk
Lul niet zo vreselijk, ben jij de borderline guru?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:38 schreef MotorCitySoul het volgende:
Kap er mee; uiteindelijk gaan jullie toch uit elkaar en je kunt jezelf veel ellende besparen!
Je snapt echt niet hoe die post was bedoeld? Ondanks dat de letters cursief staan?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Lul niet zo vreselijk, ben jij de borderline guru?
Dan zaten we duidelijk toch wel op dezelfde lijnquote:Op donderdag 30 december 2010 18:49 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Je snapt echt niet hoe die post was bedoeld? Ondanks dat de letters cursief staan?
Anyway, wat ik ermee wilde aangeven is dat buitenstaanders idd nogal makkelijk kunnen oordelen. Op basis van het vooroordeel dat een relatie met een borderliner vooral ellende oplevert, zijn er mensen die je adviseren er zo snel mogelijk een punt achter te zetten. Dat je van iemand houdt en dat er ook genoeg leuke momenten (kunnen) zijn, nemen ze dan niet mee.
Ik snapte hem iigquote:Op donderdag 30 december 2010 18:38 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Kap er mee; uiteindelijk gaan jullie toch uit elkaar en je kunt jezelf veel ellende besparen!
Is er nog plaats voor nog iemand? =)quote:Op woensdag 29 december 2010 10:53 schreef devl1nsect het volgende:
Kom bij de borderline ex-en club zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |