Ik denk dat je daarin gelijk hebt.quote:Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Dat denk ik door de dingen die ik over ze gelezen en gehoord heb, en ook door het gevoel dat ik bij ze heb, en dat onze gevoelens bij kabouters niet overeenstemmen is heel normaal lijkt me.
Ik zie ze als heel intelligente wezens, die zich niet bezighouden met ruzies en pesterijen. Maar aangezien er vele kabouters zijn... Van de honderd mensen zijn er ook een paar gemeen, en dat is denk ik bij kabouters ook het geval.
Inderdaad! Ik zie de kabouters dan ook als een bevolkingsgroep. Je hebt de mensen, verspreid over de hele wereld, maar ook de kabouters die overal zitten.quote:Op maandag 27 december 2010 20:54 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Zoals in ieder gezelschap heb je altijd enkele extrem(ist)en.
[ afbeelding ]
Reken je religies, mythen en sagen ook tot de "kinderverhalen of sprookjes" ?quote:Op maandag 27 december 2010 21:12 schreef Ticker het volgende:
Hoeveel bronnen hebben we dan met betrekking boeken waarvan ze niet onder de catogerie 'kinderverhalen of sprookjes' zijn geschreven?
Dat boek heb ik! Supermooi en leuk boek en daarin staat inderdaad alles over wat kabouters allemaal doen enzoquote:Op maandag 27 december 2010 15:44 schreef Pleiades het volgende:
Je negatieve benadering moedigt mij niet aan hele stukken tekst over te typen, maar als je 'Leven en werken van de kabouters' leest: daar staat het bewijs.
Zij helpen dieren door teken ed. te verwijderen en de dieren bedanken hen door lifts.
Ja, vind ik ook! Leuke nieuwe 'gebruiker'! Leuk topic ook!quote:Op maandag 27 december 2010 21:12 schreef Ticker het volgende:
He een nieuwe gebruiker.. goh.. wat leuk.
the fourth dimensionquote:Op maandag 27 december 2010 17:50 schreef semexo het volgende:
Kabouters zijn net als de Grey interdimensionale wezens (ze bestaan tussen de fysieke werkelijkheid en de geestelijke wereld). Op het moment dat je paddestoelen of andere psychedelische middelen nuttigt, opent je derde oog zich en worden onzichtbare wezens zichtbaar. Deze staat van bewustzijn vindt ook wel eens plaats op het moment dat je in slaap wilt vallen. Je lichaam slaapt dan al, maar je geest is nog wakker. Er treedt dan slaapverlamming op, en je kunt interdimensionale wezens zien
Die boeken liggen ook bij mijn opa en oma, heel mooi geïllustreerd . ja, ik geloof ook in kabouters. Waarom?quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
Rien Poortvliet heeft er boeken over volgeschreven
-edit-
Ik heb hier zelfs nog 'De Kabouter' liggen, samen met 'De wereld van de Kabouters'
Ja die boeken heb ik ookquote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
-edit-
Ik heb hier zelfs nog 'De Kabouter' liggen, samen met 'De wereld van de Kabouters'
Waarom zouden ze zich wel zichtbaar aan ons maken ? Voor je het weet gooien we ze als ketters op de brandstapel of verwerken we ze in patatje kaboutersaus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:45 schreef Bastard het volgende:
Waarom weten we dan zo weinig van ze af? Hoe lang bestaan ze al? Waarom maken ze zich niet zichtbaar, waarom is er niks echt bekend over ze?
Probeer wel realistisch te blijven in het verhaal.quote:Op maandag 27 december 2010 21:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Reken je religies, mythen en sagen ook tot de "kinderverhalen of sprookjes" ?
Waarom wel?quote:
Kabouters worden na hun overlijden gecremeerd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:10 schreef ScreamerT7 het volgende:
nee, anders hadden ze wel kabouterbotjes gevonden.
He, wat een domper nu weerquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:08 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Waarom wel?
Het zijn mythologische wezens. Dat je ze leuk en fascinerend vindt, is een ander verhaal, maar waarom moeten ze dan ook meteen bestaan?
Stel, de kabouters maken zich bekend. Wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja die boeken heb ik ook
Ken ook mensen die er echt heilig van overtuigd zijn dat ze bestaan maar ik weet het zelf niet hoor.
Waarom weten we dan zo weinig van ze af? Hoe lang bestaan ze al? Waarom maken ze zich niet zichtbaar, waarom is er niks echt bekend over ze?
Hoe bedoel je dit als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:21 schreef beatrijs het volgende:! Er moeten meer mensen zoals TS op de wereld zijn
De boeken van Rien Poortvliet zijn prachtig, en die illustraties!quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
-edit-
Ja ok, dan worden ze in het gunstigste geval een kermisattractie. Maar.. je zou denken dat er meer bewijs te vinden moet wezen over het bestaan van kabouters?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:23 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Stel, de kabouters maken zich bekend. Wat gebeurt er dan?
Als ze vragen om met rust gelaten te worden, zal niemand hier gehoor aan geven. Ze zullen gevangen worden en opgesloten, en zij kunnen er niks tegen doen, de mens is ruim tien keer groter!!
De kabouter blijft op de achtergrond uit eigenbelang, want als de mens hen ontdekt is het eind zoek.
Kabouters leven met, in en door de natuur. Wij zullen geen kast of kopje van hen vinden, omdat dat voor ons gewoon het uitgeholde takje of hoedje van een eikeltje is dat het is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ok, dan worden ze in het gunstigste geval een kermisattractie. Maar.. je zou denken dat er meer bewijs te vinden moet wezen over het bestaan van kabouters?
Wat doen zij en waar wonen zij, ik heb nooit een deur aangetroffen in een paddestoel bijvoorbeeld.. klimmen in een boom lijkt mij ondoenelijk.
Stel dat een kabouter word gepakt door een kat, niet ondenkbaar, waarom is er dan nooit een nieuwsbericht geweest over een kat die een kabouter ipv een muis meenam naar huis?
Ziek jonguh, ziekquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:40 schreef Michielos het volgende:
Ik spreek zelf nog een aardig woordje kaboutertaal:
te dieuws e.d. Heb zelf ook alle v. Poortvliet boeken over kabouters en vind het zelf leuk om ze te martelen. Duimschroefjes e.d.
Ik weet niet hoe serieus ik deze post moet nemen, maar...quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef Michielos het volgende:
ik ga vanavond weer op kabouter strooptocht, Wil er iemand mee?
Het leuke is ook dat ik hun taal spreek dus doe ik me eerst als vriend voorquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:49 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe serieus ik deze post moet nemen, maar...
Dit is dus waarom de kabouter zich niet bekend maakt! Dan gaan er jachten op hen geopend worden, en dat willen ze voorkomen.
Ik wil je dan ook vragen niet te gaan stropen, als je het beste voorhebt met de kabouter snap je waarom.
Gewoon ik vind het heerlijk dat je vindt dat kabouters bestaan! Ik sta achter je. Mensen zoals jij maken de wereld leuker.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:24 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit als ik vragen mag?
Ja, vind ik ookquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:54 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Gewoon ik vind het heerlijk dat je vindt dat kabouters bestaan! Ik sta achter je. Mensen zoals jij maken de wereld leuker.
True!quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:54 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Gewoon ik vind het heerlijk dat je vindt dat kabouters bestaan! Ik sta achter je. Mensen zoals jij maken de wereld leuker.
Bedankt! Je kunt wel alles waar geen glasharde bewijzen voor zijn als onzin afdoen, maar ik denk dat de wereld nog zoveel geheimen en mysteries heeft waar de mens, die zichzelf zo goed en alleswetend vindt, nog niks vanaf weet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:54 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Kabouters lijken me heel lief ja, het zijn ook hele zorgzame types die hun kennis met de dieren delen, heel onbaatzuchtig.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
* JoepiePoepiekabouters!
Wel een beetje narcistisch van mij aangezien ik zelf vaak kabouter word genoemd.
Je kan ze toch ook fascinerend vinden zonder ervan uit te gaan dat ze bestaan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:21 schreef Lavenderr het volgende:
Of ze nu wel of niet (hebben) bestaan ik blijf kaboutertjes leuk vinden
de afmeting van 15 cm ben ik ook nooit als harde eis tegen gekomen, maar geloof in kabouters zelf.. en de omschrijving van hun karakter komt in verschillende religies/culturen voor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Probeer wel realistisch te blijven in het verhaal.
Hebben diverse religies het over stammen kleine wezentjes die in het woud wonen en niet groter zijn dan 15 cm? Ben benieuwd waar? De bijbel? Koran?
Mythen&Sagen? Even denken, bedoel je hiermee folklore.. dus een aantal boeren rond een kampvuur.. in drenthe die verhalen vertellen aan kleine kinderen? Niks gedocumenteerd..
Ik ben toch wel benieuwd naar weer meer bronnen.
Kijk jij maar uit, voor je het weet komt Michielos aangesneld met de duimschroevenquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
* JoepiePoepiekabouters!
Wel een beetje narcistisch van mij aangezien ik zelf vaak kabouter word genoemd.
Tuurlijk kan dat, maar als ik het nu gewoon leuk vind om te denken dat zequote:Op dinsdag 28 december 2010 13:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je kan ze toch ook fascinerend vinden zonder ervan uit te gaan dat ze bestaan?
Zo zal er nog wel veel meer bestaan wat je nooit gezien hebt of waar nog nooit over geschreven is. Tut tut, niet zo kortzichtig hoor Bastard!quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:45 schreef Bastard het volgende:
Ja die boeken heb ik ook
Ken ook mensen die er echt heilig van overtuigd zijn dat ze bestaan maar ik weet het zelf niet hoor.
Ik ben niet kortzichtig, ik toon oprecht interesse en stel mijn vragen zoals TS dat al wilde.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:29 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Zo zal er nog wel veel meer bestaan wat je nooit gezien hebt of waar nog nooit over geschreven is. Tut tut, niet zo kortzichtig hoor Bastard!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |