Ik heb vorige week nog per ongeluk op een kabouter gestapt (die krengen zijn zo klein die zie je gewoon niet in het donker).quote:Op maandag 27 december 2010 15:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Zelf al eens een kabouter gezien dan?
Dat zeggen die kabouters ook over zichzelf.quote:Op maandag 27 december 2010 15:57 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik ben geen mythe, ik besta gewoon. Er is dus geen sprake van het ontdekken van mij.
Nee.quote:Heeft er iemand harde bewijzen dat ze niet bestaan?
Kabouters zijn niet gemeen van aard, zij kunnen het met alle dieren -op een haat-liefderelatie met de kat na- goed vinden, en ook hebben zij niks tegen de mens, ze zijn er alleen enorm bang voor.quote:Op maandag 27 december 2010 19:54 schreef PersonalAssistant het volgende:
Ga jij er ook van uit dat ze "gemeen" zijn?
In de meeste verhalen (nee niet uit de sprookjesboeken) worden kabouters als gemene wezens omschreven.
Hoe sta jij hier tegenover?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 27 december 2010 19:58 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Kabouters zijn niet gemeen van aard, zij kunnen het met alle dieren -op een haat-liefderelatie met de kat na- goed vinden, en ook hebben zij niks tegen de mens, ze zijn er alleen enorm bang voor.
De kobolden en dwergen zijn de gemene wezens, zij leven dan ook op voet van oorlog met de kabouter.
Dat denk ik door de dingen die ik over ze gelezen en gehoord heb, en ook door het gevoel dat ik bij ze heb, en dat onze gevoelens bij kabouters niet overeenstemmen is heel normaal lijkt me.quote:Op maandag 27 december 2010 20:48 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik heb geleerd dat kabouters "gemeen" zijn en dat klopt ook aardig met het gevoel dat ik bij ze heb.
Ik zeg niet dat ze slechts zijn, maar wel degelijk gemeen...hatelijk en heuse plaaggeesten als ze zich op hun (lange) teentjes getrapt voelen.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt.quote:Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef Pleiades het volgende:
[..]
Dat denk ik door de dingen die ik over ze gelezen en gehoord heb, en ook door het gevoel dat ik bij ze heb, en dat onze gevoelens bij kabouters niet overeenstemmen is heel normaal lijkt me.
Ik zie ze als heel intelligente wezens, die zich niet bezighouden met ruzies en pesterijen. Maar aangezien er vele kabouters zijn... Van de honderd mensen zijn er ook een paar gemeen, en dat is denk ik bij kabouters ook het geval.
Inderdaad! Ik zie de kabouters dan ook als een bevolkingsgroep. Je hebt de mensen, verspreid over de hele wereld, maar ook de kabouters die overal zitten.quote:Op maandag 27 december 2010 20:54 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Zoals in ieder gezelschap heb je altijd enkele extrem(ist)en.
[ afbeelding ]
Reken je religies, mythen en sagen ook tot de "kinderverhalen of sprookjes" ?quote:Op maandag 27 december 2010 21:12 schreef Ticker het volgende:
Hoeveel bronnen hebben we dan met betrekking boeken waarvan ze niet onder de catogerie 'kinderverhalen of sprookjes' zijn geschreven?
Dat boek heb ik! Supermooi en leuk boek en daarin staat inderdaad alles over wat kabouters allemaal doen enzoquote:Op maandag 27 december 2010 15:44 schreef Pleiades het volgende:
Je negatieve benadering moedigt mij niet aan hele stukken tekst over te typen, maar als je 'Leven en werken van de kabouters' leest: daar staat het bewijs.
Zij helpen dieren door teken ed. te verwijderen en de dieren bedanken hen door lifts.
Ja, vind ik ook! Leuke nieuwe 'gebruiker'! Leuk topic ook!quote:Op maandag 27 december 2010 21:12 schreef Ticker het volgende:
He een nieuwe gebruiker.. goh.. wat leuk.
the fourth dimensionquote:Op maandag 27 december 2010 17:50 schreef semexo het volgende:
Kabouters zijn net als de Grey interdimensionale wezens (ze bestaan tussen de fysieke werkelijkheid en de geestelijke wereld). Op het moment dat je paddestoelen of andere psychedelische middelen nuttigt, opent je derde oog zich en worden onzichtbare wezens zichtbaar. Deze staat van bewustzijn vindt ook wel eens plaats op het moment dat je in slaap wilt vallen. Je lichaam slaapt dan al, maar je geest is nog wakker. Er treedt dan slaapverlamming op, en je kunt interdimensionale wezens zien
Die boeken liggen ook bij mijn opa en oma, heel mooi geïllustreerd . ja, ik geloof ook in kabouters. Waarom?quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
Rien Poortvliet heeft er boeken over volgeschreven
-edit-
Ik heb hier zelfs nog 'De Kabouter' liggen, samen met 'De wereld van de Kabouters'
Ja die boeken heb ik ookquote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
-edit-
Ik heb hier zelfs nog 'De Kabouter' liggen, samen met 'De wereld van de Kabouters'
Waarom zouden ze zich wel zichtbaar aan ons maken ? Voor je het weet gooien we ze als ketters op de brandstapel of verwerken we ze in patatje kaboutersaus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:45 schreef Bastard het volgende:
Waarom weten we dan zo weinig van ze af? Hoe lang bestaan ze al? Waarom maken ze zich niet zichtbaar, waarom is er niks echt bekend over ze?
Probeer wel realistisch te blijven in het verhaal.quote:Op maandag 27 december 2010 21:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Reken je religies, mythen en sagen ook tot de "kinderverhalen of sprookjes" ?
Waarom wel?quote:
Kabouters worden na hun overlijden gecremeerd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:10 schreef ScreamerT7 het volgende:
nee, anders hadden ze wel kabouterbotjes gevonden.
He, wat een domper nu weerquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:08 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Waarom wel?
Het zijn mythologische wezens. Dat je ze leuk en fascinerend vindt, is een ander verhaal, maar waarom moeten ze dan ook meteen bestaan?
Stel, de kabouters maken zich bekend. Wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja die boeken heb ik ook
Ken ook mensen die er echt heilig van overtuigd zijn dat ze bestaan maar ik weet het zelf niet hoor.
Waarom weten we dan zo weinig van ze af? Hoe lang bestaan ze al? Waarom maken ze zich niet zichtbaar, waarom is er niks echt bekend over ze?
Hoe bedoel je dit als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:21 schreef beatrijs het volgende:! Er moeten meer mensen zoals TS op de wereld zijn
De boeken van Rien Poortvliet zijn prachtig, en die illustraties!quote:Op maandag 27 december 2010 21:44 schreef Resistor het volgende:
-edit-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |