Kansloos.quote:http://www.nu.nl/politiek(...)ve-manifestatie.html
PvdA nodigt partijen uit voor progressieve manifestatie
AMSTERDAM – De PvdA organiseert een progressieve manifestatie tegen het kabinet. De partij heeft hiervoor de SP, GroenLinks, D66 en ChristenUnie uitgenodigd.
© ANP
De partij wil met deze partijen optrekken tegen het nieuwe kabinet, zo meldt de NOS maandag. De PvdA spreekt daarbij niet van een linkse, maar van een progressieve samenwerking. Op die manier kunnen zowel de SP als D66 samen optrekken tegen het kabinet, aldus de partij
Tot nu toe hebben alleen de SP en GroenLinks hun komst naar de manifestatie, die op 16 januari in Amsterdam zal worden gehouden, bevestigd. De ChristenUnie komt niet, D66 heeft nog niet gereageerd.
D66
D66 reageerde eerder terughoudend op plannen van samenwerking. “Ik deel niet de wens van een gezamenlijk programma", aldus Alexander Pechtold vorige week.
"Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.”
Verkiezingen
GroenLinks en de PvdA gaven vorige week al aan samen te willen werken. De partijen verwachten in januari met een gezamenlijk standpuntbepaling te komen, nog voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart.
quote:Niet alleen het kabinet, maar ook een deel van de oppositie is conservatief. Daar reken ik de SP toe en een groot deel van de PvdA.
Typisch.quote:ChristenUnie heeft gezegd niet te komen, aangezien de bijeenkomst op een zondag plaatsvindt.
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.quote:Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef TomLievense het volgende:
Jemig, waarom moet D66 hier nou zo moeilijk over doen. Zij hebben de zelfde problemen met die kabinet, als het gaat over bijvoorbeeld de intergratie agenda en het democratische gehalte van de PVV. D66, doe a.u.b. mee!
Goed initiatief van de PvdA.
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.quote:Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terecht dat D66 hier moeilijk over doet, het is een links manifest tegen het rechtse kabinet en ik vind dat de PvdA dezelfde gevoelens etaleert als de rancune die zij benoemen bij maatregelen van 'rechts'. Sowieso moet D66 zich nadrukkelijker opstellen en eerder stellen dat er te weinig bezuinigd wordt in plaats van teveel.
dat herhaald Pechtold toch regelmatig bij de debatten?quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormd.
Ha, Symboolpolitiek?quote:Op maandag 27 december 2010 13:21 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch gewoon blijven doen? Het gaat er toch alleen om te laten zien dat je gezamelijk problemen hebt met dit kabinet.
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.quote:
Precies. Niet aan meedoen dus.quote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Ga vooral hetzelfde gedrag vertonen dat je afkeurt bij kabinetsplannenquote:Op maandag 27 december 2010 13:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Zo'n manifestatie is sowieso symbool politiek.
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.quote:Op maandag 27 december 2010 13:35 schreef TomLievense het volgende:
Iedereen kan zo'n manifestatie steunen onder andere motieven, dat is toch niet erg?
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/quote:Op maandag 27 december 2010 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 moet benadrukken dat er te weinig wordt hervormdbezuinigd.
quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef GSbrder het volgende:
Oh, daarnaast, in welk opzicht is Job Cohen met dit polariserende manifest
"You're with us or against us" de vriendelijke burgervader die de boel bij elkaar houdt?
Hij zorgt er alleen voor dat het steeds moeilijker wordt nog raakvlakken te vinden met het kabinet.
Wat heb ik te schaften met Roemer?quote:Op maandag 27 december 2010 13:44 schreef Berlitz het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)6_het_verzet_leiden/
![]()
![]()
![]()
d66b zal toch echt moeten kiezen: of meedoen met een manifestatie waar vuurrode vlaggen van communisten wapperen of een serieuze partij zijn die een alternatief is voor de aanhangers van de VVD.quote:Op maandag 27 december 2010 13:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het als liberale partij, wat D66 graag wilt zijn, bij een manifestatie met vakbonden, conservatief-nationalisten en sociaal-democraten aanwezig te zijn? Volgens Job Cohen zal het gaan over de pensioenen, de economie en het eerlijker verdelen van de lasten, waar dit kabinet in zou falen. Ik zou als democraat absoluut geen zin hebben naar een manifest te gaan waar ik het pertinent oneens zou zijn met alle andere aanwezigen. Dan verzin ik nog liever een eigen manifestatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |