Vergeet de DE HOOGSTE rechter niet, G-d en diens woordvoerders :quote:Op zondag 26 december 2010 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
Linkse rechters zijn er niet echt, nee, maar als je een vergelijking maakt met het lichaam hoort de endeldarm er natuurlijk ook gewoon bij om niet te spreken van de kringspier uiteraard.
Britse media is sowiesoquote:Op zondag 26 december 2010 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, de doordeweekse editie is niet veel beter naar mijn mening.
Maar mlg zei dat mijn oordeel afhankelijk was van mijn politieke standpunten, dat is onzin, want The Times staat ook bijna haaks op mijn overtuiging, maar dat vind ik wel een goeie krant.
The Daily Telegraph is gewoon 'Britain's largest quality newspaper'. Veel spraakmakende columnisten, een immense oplage, en heel anders dan 'onze' Telegraaf.quote:Op zondag 26 december 2010 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, de doordeweekse editie is niet veel beter naar mijn mening.
Maar mlg zei dat mijn oordeel afhankelijk was van mijn politieke standpunten, dat is onzin, want The Times staat ook bijna haaks op mijn overtuiging, maar dat vind ik wel een goeie krant.
Klopt, maar het is vooral een zichzelf instandhoudend apparaat. Men heeft het recht nodig omdat opgelegd wordt dat men het recht toepast, waar vervolgens de regels gecompliceerder worden omdat de rechters en juristen onderling nieuwe mazen uitlichten en verder uitdiepen. Basisbeginsels zijn al lang niet meer te volgen voor niet-rechtsgeleerden en de verschillende toepassing en uitgebreide jurisprudentie verzwaard enkel het rechterlijk apparaat.quote:Op zondag 26 december 2010 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is lekker democratisch natuurlijk. Iedereen met een mavo-diploma kan rechten doen, zei men vroeger altijd. En dan vervolgens staatssecretaris van justitie worden teneinde onze burgelijke vrijheden aan banden te leggen.... mooi toch..
Ik vond het niks, kocht meestal de Guardian en soms The Times toen ik in Londen woonde.quote:Op zondag 26 december 2010 23:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
The Daily Telegraph is gewoon 'Britain's largest quality newspaper'. Veel spraakmakende columnisten, een immense oplage, en heel anders dan 'onze' Telegraaf.
Dat vind ik nu weer een beetje een achterblijvende krant. The independent is dan beter, voor de wat links georïenteerden.quote:
Ja, Sun, Mail, Star enzo. Tabloids dus.quote:Op zondag 26 december 2010 23:35 schreef JoaC het volgende:
De kranten die dagelijks op de mat vallen hebben momenteel te veel verhalen over wie nu weer zijn anus heeft gebleekt en welke ster hem in welke ster steekt.
Tijdschriften en de Amerikaanse Post/Times zijn veel bet0r
The Guardian was anders samen met de NYT wel één van de weinige kranten die wikileaks mirrorden.quote:Op zondag 26 december 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vind ik nu weer een beetje achterblijvende krant. The independent is dan beter, voor de wat links georïenteerden.
Ook de broadsheets maken zich hier schuldig aanquote:Op zondag 26 december 2010 23:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, Sun, Mail, Star enzo. Tabloids dus.
Is dat tegenwoordig een verdienste?quote:Op zondag 26 december 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
[..]
The Guardian was anders samen met de NYT wel één van de weinige kranten die wikileaks mirrorden.
Over een paar maanden woon ik ook in Londenquote:Op zondag 26 december 2010 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vond het niks, kocht meestal de Guardian en soms The Times toen ik in Londen woonde.
Ja, het probleem is duidelijk. Het zou een taak voor de politiek moeten zijn om weer terug te gaan naar die rechtsbeginselen; in de zin van wat heeft de wetgever bedoeld..... Dat was ook het mooie van Hans van Mierlo altijd, dat hij die rechtsbeginselen altijd zo duidelijk naar voren bracht in zijn redenaties.quote:Op zondag 26 december 2010 23:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, maar het is vooral een zichzelf instandhoudend apparaat. Men heeft het recht nodig omdat opgelegd wordt dat men het recht toepast, waar vervolgens de regels gecompliceerder worden omdat de rechters en juristen onderling nieuwe mazen uitlichten en verder uitdiepen. Basisbeginsels zijn al lang niet meer te volgen voor niet-rechtsgeleerden en de verschillende toepassing en uitgebreide jurisprudentie verzwaard enkel het rechterlijk apparaat.
De zondagsversies van Britse kranten, vooral van de Times, zijn overigens immens van omvang. Voor twee pond heb je dan gewoon uren leesplezier, en in ieder geval toen ik daar woonde, ook vaak specials zoals een film erbij.quote:Op zondag 26 december 2010 23:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
Britse media is sowieso
maar je kan moeilijk het gat ontkennen tussen Zondagversie en de veel betere De doordeweekse versie van de telegraph
Dat zegt toch meer over Nederland, dan de krant?quote:Op zondag 26 december 2010 23:35 schreef JoaC het volgende:
De kranten die dagelijks op de mat vallen hebben momenteel te veel verhalen over wie nu weer zijn anus heeft gebleekt en welke ster hem in welke ster steekt.
Tijdschriften en de Amerikaanse Post/Times zijn veel bet0r
Heeft hij in zijn jááááárenlange studieperiode toch iets opgestoken.quote:Op zondag 26 december 2010 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het probleem is duidelijk. Het zou een taak voor de politiek moeten zijn om weer terug te gaan naar die rechtsbeginselen; in de zin van wat heeft de wetgever bedoeld..... Dat was ook het mooie van Hans van Mierlo altijd, dat hij die rechtsbeginselen altijd zo duidelijk naar voren bracht in zijn redenaties.
We hebben het over English Papersquote:Op zondag 26 december 2010 23:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat zegt toch meer over Nederland, dan de krant?
Leuk, dan hebben we er een buitenland correspondent bij.quote:Op zondag 26 december 2010 23:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Over een paar maanden woon ik ook in Londen. Ik ben er de laatste tijd ook vaak, en ik lees altijd The Times.
Wie Rutte.... of Verhagen?quote:Op zondag 26 december 2010 23:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft hij in zijn jááááárenlange studieperiode toch iets opgestoken.
Kan hij uit de kranten halen wat Katie Price nu weer uitspooktquote:Op zondag 26 december 2010 23:42 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Leuk, dan hebben we er een buitenland correspondent bij.
Probleem is echter dat noch verdere inflictie met het wetgevend apparaat wenselijk is, aangezien de rechterlijke macht dan moord en brand zou brullen over verdere inmenging en verdwijning van de scheiding der machten en de trias, noch ongebreitelde voortgang in de huidige statuur houdbaar is.quote:Op zondag 26 december 2010 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het probleem is duidelijk. Het zou een taak voor de politiek moeten zijn om weer terug te gaan naar die rechtsbeginselen; in de zin van wat heeft de wetgever bedoeld..... Dat was ook het mooie van Hans van Mierlo altijd, dat hij die rechtsbeginselen altijd zo duidelijk naar voren bracht in zijn redenaties.
Bottom-up, roept men al sinds halverwege jaren '60quote:Op zondag 26 december 2010 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Probleem is echter dat noch verdere inflictie met het wetgevend apparaat wenselijk is, aangezien de rechterlijke macht dan moord en brand zou brullen over verdere inmenging en verdwijning van de scheiding der machten en de trias, noch ongebreitelde voortgang in de huidige statuur houdbaar is.
Juristen zijn niet in staat hun eigen acties en hun uitdijend apparaat in te dammen, maar de overheid is dat net zo min. Ik weet niet goed wat hier een oplossing voor zou zijn.
quote:
Die heeft gewoon het kapsel van de vrouw van de Hans die ik bedoel.quote:
verkeerde opvattingen overnemen is een menselijk eigenschap en jij staat daar niet boven of buiten....quote:Op zondag 26 december 2010 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Schaap, je blaat anderen na. Of je stond daar juist een trapje boven en maakte dergelijk gedrag bespottelijk.....
En helpt het?quote:Op zondag 26 december 2010 23:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
Bottom-up, roept men al sinds halverwege jaren '60
Dan bedoel je in ieder geval niet van Mierlo, zoals in je post...quote:Op zondag 26 december 2010 23:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die heeft gewoon het kapsel van de vrouw van de Hans die ik bedoel.
Volgens mij hebben ze/of iig een paar mensen mbt strafrecht weleens plea bargening voorgesteld, paar jaar geleden. Lijkt me heilloos.quote:Op zondag 26 december 2010 23:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Probleem is echter dat noch verdere inflictie met het wetgevend apparaat wenselijk is, aangezien de rechterlijke macht dan moord en brand zou brullen over verdere inmenging en verdwijning van de scheiding der machten en de trias, noch ongebreitelde voortgang in de huidige statuur houdbaar is.
Juristen zijn niet in staat hun eigen acties en hun uitdijend apparaat in te dammen, maar de overheid is dat net zo min. Ik weet niet goed wat hier een oplossing voor zou zijn.
Kut, de werkweek begint weer.quote:Op zondag 26 december 2010 23:46 schreef Morendo het volgende:
Maar goed, ik duik maar eens mijn nest in. Morgen weer hard studeren.
Google jij maar eens op Connie Palmen dan.quote:Op zondag 26 december 2010 23:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan bedoel je in ieder geval niet van Mierlo, zoals in je post...
quote:Op zondag 26 december 2010 23:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Google jij maar eens op Connie dan.
Kut:quote:Op zondag 26 december 2010 23:42 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kan hij uit de kranten halen wat Katie Price nu weer uitspookt
In die tijd, en van zijn afkomst, deed men er staccato tien jaar over....quote:
quote:Op zondag 26 december 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Kut:
http://www.guardian.co.uk/search?q=Katie+Price§ion=
1,772 results
http://www.telegraph.co.uk/search/?queryText=katie+price&Search=
about 1,210
Strafrecht is nog wel the least of our worries.quote:Op zondag 26 december 2010 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze/of iig een paar mensen mbt strafrecht weleens plea bargening voorgesteld, paar jaar geleden. Lijkt me heilloos.
Maar idd het is wel een probleem de normale kanalen raken redelijk verstopt.... oplossing????
Logisch.quote:Op zondag 26 december 2010 23:47 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kut, de werkweek begint weer.
In proefperiode extra kut
(Nee, ik ga niet zeggen waar)
Strafrecht is ook wel een probleem, want volgens mij drukt dat aardig op de gehele capaciteit, maar idd op allerlei vlakken van het administratieve recht raakt de boel ook aardig verstopt. De belastingkamer draait echter wel gesmeerd toch?quote:Op zondag 26 december 2010 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Strafrecht is nog wel the least of our worries.
Het gaat eerder om de grenzen van economisch en fiscaal recht en de ruimte die zij de samenleving laat, dan de ruimte die misdadigers hebben. Wanneer de rechterlijke speelruimte van ondernemers en burgers in alledaagse relatie met de overheid verkleind wordt is dat extra schadelijk.
Ik kwam door Engelse kranten erachter wie ze wasquote:Op zondag 26 december 2010 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is dan ook wel een tottie
[ afbeelding ]
Nou, ik denk zeker dat daar een inhaalslag te halen valt en het publiekrecht ook eerlijker in te delen is. Maar ook het civiel recht word steeds meer een walhalla voor juristen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Strafrecht is ook wel een probleem, want volgens mij drukt dat aardig op de gehele capaciteit, maar idd op allerlei vlakken van het administratieve recht raakt de boel ook aardig verstopt. De belastingkamer draait echter wel gesmeerd toch?
quote:Niet alleen het aantal advocaten en het aantal banen in de advocatuur nam toe. In de periode 2000 - 2005 steeg het aantal rechtszaken van ruim 756 duizend in 2000 tot 1 158 duizend. Vooral het aantal civiele procedures nam toe.
Klopt, deze regel is ook totaal niet in dienste van de bancaire sector, noch de consument.quote:Op zondag 26 december 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
Ik vind het trouwens bizar dat het oproepen tot een bankrun nu bestraft kan worden met vier jaar celstraf.
Dus Lakeman zou nu als belangenbehartiger van gedupeerden van een bank niet meer kunnen oproepen om hun geld daar op te nemen? Belachelijk!
Hoe het banksysteem in Nederland (en EU) eruit ziet, is het niet wenselijk dat er een bankrun wordt gepleegd. Het is te begrijpen, maar wel een vreemd verbod inderdaad.quote:Op zondag 26 december 2010 23:57 schreef remlof het volgende:
Ik vind het trouwens bizar dat het oproepen tot een bankrun nu bestraft kan worden met vier jaar celstraf.
Dus Lakeman zou nu als belangenbehartiger van gedupeerden van een bank niet meer kunnen oproepen om hun geld daar op te nemen? Belachelijk!
Uilenstede?quote:Op maandag 27 december 2010 00:01 schreef fokthesystem het volgende:
Zijn er hier ook lieden uit de studentenflat (ooit) 'meer en vaart' amsterdam ? (osdorp meen ik, of geuzenveld)
Nee, da's diemen of 'de bijlmer' toch?quote:
Uilenstede zit bij de VU, vlakbij het VU-ziekenhuis ook.quote:Op maandag 27 december 2010 00:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, da's diemen of 'de bijlmer' toch?
Daar hoefde ik niet heen, er kwam net op tijd op meer en vaart wat vrij, pfweeeeew
Slotervaart.quote:Op maandag 27 december 2010 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uilenstede zit bij de VU, vlakbij het VU-ziekenhuis ook.
Staat me vaag iets bij van meer en vaart, maar dat zit meer in Asd-west, volgens mij.
Daar ja, ik kon er niet op komen....quote:
Woon je nu in de provincie?quote:Op maandag 27 december 2010 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ja, ik kon er niet op komen....
Ik ben ook al een tijd weg Asd.
Ik dacht dat je in Utrecht woonde joh.quote:Op maandag 27 december 2010 00:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook hoor, alweer 7 jaar in Arnhem
Ik zou (nog) echt niet in een dorp kunnen wonen, ik heb de dynamiek en het multiculturele van een grote stad nodig. Arnhem is klein, maar heeft dat nog net, al kan het niet tippen aan miljoenensteden als Milaan en Londen natuurlijk.quote:Op maandag 27 december 2010 00:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Utrecht woonde joh.
Arnhem is nog wel een grote stad. Wij wonen in ene dorp met 9.000 inwoners.... Wel lekker veilig en rustig.... Ik wil ook nooit meer in een grote stad wonen, liever nog kleiner dan dit, volgende huis.
À la campagne, bedoelt-ie.quote:Op maandag 27 december 2010 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
Amsterdam ligt niet in een provincie
(ff wiseguyuithangen)
Dat multiculturele heb je hier idd niet, allemaal "keurig netjes blank" ahw, misschien dat een procentje of 1 of 2 niet blank/allochtoon is, en heel erg "aangepast"... Kroegen heb je hier ook niet, laat staan dat ze open zijn tot 4 uur in de nacht. Another ball park dan de randstad of andere grote steden. Misschien dat het bij een fase in je leven past? Ik stoor me er niet aan iig. Vroeger zat je op zo'n dorp een beetje geïsoleerd, tegenwoordig heb ik niet dat idee. Je kunt je overal vestigen en je net zo vrij voelen als in de Randstad...quote:Op maandag 27 december 2010 00:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou (nog) echt niet in een dorp kunnen wonen, ik heb de dynamiek en het multiculturele van een grote stad nodig. Arnhem is klein, maar heeft dat nog net, al kan het niet tippen aan miljoenensteden als Milaan en Londen natuurlijk.
District of Columbia.quote:Op maandag 27 december 2010 00:33 schreef JoaC het volgende:
5 euro voor degene die binnen een minuut kan vertellen in welke staat Washington DC ligt
In geen staat.quote:Op maandag 27 december 2010 00:33 schreef JoaC het volgende:
5 euro voor degene die binnen een minuut kan vertellen in welke staat Washington DC ligt
Uilenstede ligt in Amstelveen.quote:Op maandag 27 december 2010 00:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, da's diemen of 'de bijlmer' toch?
Daar hoefde ik niet heen, er kwam net op tijd op meer en vaart wat vrij, pfweeeeew
Randje toch?quote:Op maandag 27 december 2010 00:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Uilenstede ligt in Amstelveen.
Ja, de grens met Amsterdam ligt zo'n 5 meter ten noorden van de rand ervan.quote:
Ah, de echte rechts-kapitalistische levenshouding: werken werken werken, als je niet elke seconde van je dag productief bent ben je schadelijk voor mens, milieu en samenleving en ga je helemaal failliet en dood!quote:Op zondag 26 december 2010 23:55 schreef GSbrder het volgende:
Net mijn nieuwe boek Economics in One Lesson aan het lezen.
Geweldig stuk en zeer actueel:
Finally, to bring it to the economic though still personal realm, do not the idler and the spendthrift know, even in the midst of their glorious fling, that they are heading for a future of debt and poverty?
Het kon niet meer juist zijn in haar woorden over alle moderne politieke partijen.
Van HRA tot AOW is deze uitspraak van toepassing.
Ik wil gewoon naar buiten kunnen gaan en opgaan in de menigte.quote:Op maandag 27 december 2010 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat multiculturele heb je hier idd niet, allemaal "keurig netjes blank" ahw, misschien dat een procentje of 1 of 2 niet blank/allochtoon is, en heel erg "aangepast"... Kroegen heb je hier ook niet, laat staan dat ze open zijn tot 4 uur in de nacht. Another ball park dan de randstad of andere grote steden. Misschien dat het bij een fase in je leven past? Ik stoor me er niet aan iig. Vroeger zat je op zo'n dorp een beetje geïsoleerd, tegenwoordig heb ik niet dat idee. Je kunt je overal vestigen en je net zo vrij voelen als in de Randstad...
Klopt, geen menigte, alleen tijdens de jaarlijkse braderie uiteraard, maar je zorgt altijd dat je dan weg bent of je negeert het. Idem carnaval.quote:Op maandag 27 december 2010 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wil gewoon naar buiten kunnen gaan en opgaan in de menigte.
In een dorp lukt dat niet echt bij gebrek aan menigte
Nog nooit zo eens geweest met je, medemetropolitaanquote:Op maandag 27 december 2010 00:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ken wat mensen uit kleine dorpen en hoewel het aardige mensen zijn, zijn het toch wel een stelletje bekrompen personen bij elkaar. Helemaal als het van die types zijn die thuis blijven wonen tot ze klaar zijn met hun opleiding, dan meteen een huis kopen in hun geboortedorp en daar gaan wonen met hun man/vrouw die ook uit datzelfde dorp komt.
Ah, Henk en Ingridquote:Op maandag 27 december 2010 00:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ken wat mensen uit kleine dorpen en hoewel het aardige mensen zijn, zijn het toch wel een stelletje bekrompen personen bij elkaar. Helemaal als het van die types zijn die thuis blijven wonen tot ze klaar zijn met hun opleiding, dan meteen een huis kopen in hun geboortedorp en daar gaan wonen met hun man/vrouw die ook uit datzelfde dorp komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |