Toppers voor mij o.a. :
- U2 in de Goffert
- Primus en Korn in Nighttown
- dEUS in Paradiso
- Neil Young in Ahoy
- Motorpsycho in Tivoli
- Chick Corea & Gary Burton op het NSJ-festival
en nog meer....
1998 - Deftones - Nighttown
1998 - Senser - LVC ( echt geweldig )
1998 - System of a down ( jaja goed jaar toen
1998 - Osdorp Posse - LVC
1999 - Atari Teenage Riot op Dynamo
[Dit bericht is gewijzigd door woudy op 03-08-2000 17:08]
Mijn mooiste concert was THe Levellers in de Oosterpoort in Groningen, 19 December 1995, samen met m'n Broertje en mijn toenmalige vriendin (Laatste hield niet zo van hun muziek vanaf CD maar ging helemaal uit haar dak ook). Ik had voor hun beiden kaartjes gekocht daar de 1 de 14e en de ander de 23e jarig was. In het voorprogramma stond toen Compulsion, lekekre Engelse punk, was ook geweldig.
ennog wel een aantal andere. Doc help me ff
slechte concert is sebadoh in doornroosje. neem er een dag vrij voor, overnachting, en wat krijg ik? 40 minuten bagger, en de zanger die het publiek verrot scheld en weg loopt, de andere bandleden verbijsterd achter latend
Verder vond ik het clubconcert van Krezip in Fenix Sittard ook heel goed
quote:
Op 03 augustus 2000 17:45 schreef bazelaar het volgende:
Mooiste concert was het concert van the Smashing Pumpkins in april 1995 in aHOY Rotterdam. 2,5uur lang genieten
was inderdaad een goed concert, in 1996 dus.
Was die MM die je (Ulx) noemde van de SpineOfGod tour of van de SuperJudge tour?
1. Thelonious Monster - melkweg (1993?)
Grandioos; enige concert waarbij ik ooit heb moeten huilen omdat het zo mooi (en maf) was (een concert als een DavidLynch film: vervreemdend & ontroerend). Ze speelden trouwens de drie mooiste nummers over eenzaamheid ooit (Body&Soul van TM zelf; Here comes a regular (Replacements), en YerBlues (Beatles). Heb de setlist nog van het concert.
2. MonsterMagnet - melkweg (Superjudge tour)
Met 5 vrienden volledig uit ons dak. Ook van dit concert heb ik de setlist.
3. Black Crowes - paradiso (dinsdag 3 september 1991)
Weet ik exact aangezien de poster van dat concert in de huiskamer hangt. Met twee (andere) goede vrienden heen geweest.
Van deze drie band heb ik ook vele andere concerten gezien, die overigens allen erg goed waren.
Ook leuk:
Clash of the Titans (mn SLAYER)
Anthrax & Public Enemy in Zwolle (1992)
Nirvana - Paradiso (1991): heb hier mijn eerste stage dive gedaan.
Suicidals in paradiso (zie Ulx' lijst; concert waar ik meer dan 20 van de bezoekers kende): en hier de laatste stagedive (ik heb nog nooit zoveel krankzinnige dives (EN gewonden) gezien bij een concert; en inderdaad wel een aardig voorprogramma)
NIN - Paradiso
Trockener Kecks - band heb ik vanaf 1987 regelmatig live gezien; de laatste twee keer (1999 en 2000). Nooit slecht.
IronMaiden - groenoordhal (1985 of 86?) (mijn eerste grote concert).
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 04-10-2003 09:05]
Tokus
en uiteraard bedoel ik het concert op de Spine of God tour. Maar die op de Superjudge tournee was ook wel heel erg sterk
Waarom? Omdat het kneiterhard en supergoed was en omdat ik 3 uur lang niet wist waar ik was...
2nd best: Therapy? in Utrecht, toen ze nog vrij onbekend waren en Skunk Anansie, waar toen echt nog niemand van gehoord had, in het voorprogramma.
Lowlands dit jaar: K's Choice, en natuurlijk Underworld...
1 november 1990 INXS- Ahoy' Rotterdam. Meest onderschatte band ooit, Hutchence moest blijven bewijzen dat hij meer was dan een mooi mannetje. Beste live band ooit gezien.
15 juni 1992 U2-Ahoy' Rotterdam.
Zoo TV tour, maar dan niet in een enorm stadion. Ik ben in 9 mei 1993 ook nog naar de Kuip geweest, maar ik vond Ahoy' vele malen beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegantly Wasted op 03-08-2000 23:06]
quote:
Op 03 augustus 2000 21:30 schreef Mark het volgende:
Ik kon wel janken van geluk
je lijkt dan wel zo'n stoere hardrocker, maar eigenlijk ben jij heel gevoelig, toch?
Lenny Kravitz' eerste concert in Nederland in Paradiso ('88? '89?).
Zijn plaat was net een paar maanden uit (Let Love Rule), en die wist niet wat hem overkwam. Alle nummers werden uit volle borst meegezongen, en de toegift van Let Love Rule duurde volgens mij wel 20 minuten (heeft hij later in al zijn concerten hier een beetje plichtmatig gerekt, maar deze was spontaan en ZO GAAF!!!). Heb ik ook nog een 'officiele bootleg' van op LP, waarvan er nog geen 500 van zijn
Crowded House akoustisch afscheidsconcert in De Kroon op het Rembrandtplein. Informeel sfeertje, tweehonderd man, gratis drank en FANTASTISCHE muziek!!!!. Als God op het Rembrandtplein, zeg maar...
Prince, Sign o' the Times-Tour in Galgenwaard 1987.
In een woord geweldig
Melissa Etheridge Promotional Gig in De Melkweg in 1996.
Een van mijn favorieten (tot haar laatste cd dan) op nog geen twee meter afstand. En maar meebrullen en als een puber effetjes aanraken KICKEN!!!
V
quote:
Op 03 augustus 2000 23:23 schreef Ulx het volgende:
je lijkt dan wel zo'n stoere hardrocker, maar eigenlijk ben jij heel gevoelig, toch?
It takes one to know one
quote:
Op 03 augustus 2000 23:04 schreef Elegantly Wasted het volgende:
1 november 1990 INXS- Ahoy' Rotterdam. Meest onderschatte band ooit, Hutchence moest blijven bewijzen dat hij meer was dan een mooi mannetje. Beste live band ooit gezien.
Was ik ook bij!!! Inderdaad fantastische band!
Iemand trouwens naar Pink Floyd geweest? Ik in 1994, tweede concert, speelden ze Dark Side of the Moon integraal. De kuip kwam eventjes van de grond af!!!
u2 Ahoy (1987?) U2 is uberhaubt aanwezig in deze lijst, maar dat terzijde. tijdens dit concert floot het publiek harder dan dat Fatima mansions kon spelen
u2 nieuwjaarsconcert dublin 1990: zo'n energie heb ik zelden meegemaakt
Pearl jam Parijs
Morphine Brussel (wij op stap in brussel, vroegen iemand waar er wat te doen was. daar en daar. wij daar heen: hele kleine club (uitevrkocht bij 250 personen) en wie speelt daar: morphine
U2 sarajevo (1997) dit was een heel tof concert: u2 heeft door de hele tournee heen sarajevo gesteund en nu kregen ze alle steun van het publiek
Spookrijders (effenaar eindhoven 2000): niet leuk, wel om niet te vergeten: hier kreeg ik een hartritmestoornis en ben per ambulance afgevoerd
K's Choice (013 tilburg) *no words needed for those who've been there*
En laat ik even niet vergeten, nederlands trots in alle dagen: de dijk...
quote:
Op 04 augustus 2000 10:15 schreef Ulx het volgende:
Soundgarden in Nighttown op de Badmotorfinger tour
Met Corrosion of Conformity in het voorprogramma
Ach het concert was zeker wel aardig, maar de reis er heen en terug waren minstens zo memorabel (Ulx ontmoet Tibor voor het eerst; ik heb elders al eens vermeld wat dat voor gevolgen heeft; beiden gaan in de dubbele versnelling van 'complete and utter madness').
quote:
Op 03 augustus 2000 20:40 schreef Juan Zueco het volgende:
1982 : U2 in Vera, Groningen voor 200 man!
Ik ken een van de vrijwilligers bij Vera die toen dat concert georganiseerd had. U2 logeerde bij hem op zijn studenten kamertje aangezien er geen geld voor een hotel was .
quote:
Op 04 augustus 2000 10:34 schreef Doc het volgende:
Ulx ontmoet Tibor voor het eerst; ik heb elders al eens vermeld wat dat voor gevolgen heeft; beiden gaan in de dubbele versnelling van 'complete and utter madness'
O ja, en jij was uiteraard weer de braafheid zelve.
quote:
Op 04 augustus 2000 08:11 schreef Lord of the Backstage het volgende:
Iemand trouwens naar Pink Floyd geweest? Ik in 1994, tweede concert, speelden ze Dark Side of the Moon integraal. De kuip kwam eventjes van de grond af!!!
Yes! Daar was ik ook bij!
quote:
Op 04 augustus 2000 14:44 schreef Zanderrr het volgende:
Yes! Daar was ik ook bij!
niet YES! PINK FLOYD!
hmm wel balen dat ze met oudjaar niet hier mochten komen
quote:
Op 04 augustus 2000 10:41 schreef Ulx het volgende:
O ja, en jij was uiteraard weer de braafheid zelve.
Nou nee, de braafheid zelve zat in tweevoud voorin de auto (gelukkig maar, trouwens).
(Op de achterbank: Ulx, Tibor en Doc, en een fles tequila)
Ook nog memorable concerten: van die concerten waarvan je vooraf denkt, ik weet het niet of ik dit leuk vind en achteraf extatisch:
1. Tina & the B-sidemovement (onbekend bandje -met een nummer in de film 'A simple plan' overigens- met een geweldig optreden in een zaal in de US waar ik toevallig verzeild was geraakt).
2. Primus met Limbomaniacs in het voorprogramma: was nooit zo'n liefhebber van Primus' gefreubel-op-de-vierkante-centimeter maar liet me meeslepen naar het concert, maar na het concert was ik toch geheel overstag. Geweldig! (Ministy's "Thieves & Liars" door Les Claypool op bas gespeeld; grandioos).
3. Trockener Kecks in Willemeen dec.1999. Was de 5 jaar ervoor niet meer naar concerten van de TK geweest (daarvoor vrij vaak dus) en was er wat op uitgekeken. Uit min of meer nostaligische redenen toch naar dat concert gegaan. En ook hier weer verbluft: het was geweldig!
AANVULLING!
Oh hier hoort ook een zeer sterk concert van Mano Negra in Paradiso bij!
Andere aardige concerten: Tragially Hip (2 keer paradiso); Smashing Pumpkins (Melkweg & Paradiso); UDS (Paradiso); RHCP (Dam en Paradiso); Ministry & Helmet (Paradiso). Replacements (Paradiso). Vond Guns 'n Roses in de Kuip ook wel leuk trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 04-08-2000 16:31]
quote:
Op 04 augustus 2000 14:58 schreef Doc het volgende:
(Op de achterbank: Ulx, Tibor en Doc, en een fles tequila)
en nog andere genotsmiddelen volgens mij.
Dat T uit het raam hing en over de motorkap van een andere auto piste blijft me wel bij. Vooral omdat het tijdens de spits was en we stil stonden voor een stoplicht. Nou ja, het was toch maar de auto van een rotterdammer.
The Levellers in Het Paard, Den Haag een jaartje of 5 a 6 geleden. Wat een energie zat er in dat concert! Heb er trouwens een fantastisch tshirt gekocht. Tye Dye in de fascinerende kleuren blauw/groen/geel/oranje/rood met een zonnetje in het midden!!
James in Paradiso 1992. Het eerste echte concert waar ik heen ging en dan wel helemaal in Amsterdam! Het treinkaartje was nog duurder dan het entreekaartje! Wel een hele leuke Amerikaanse jongen leren kennen...
De Mens, Gorki en Noordkaap in Paradiso, jaartje of 6 geleden. 3 Belgische bandjes en dat nog wel in mijn Belgische bandjes periode!
Van Dik Hout Theatertournee, 1999. In Naaldwijk, kaartjes voor op de eerste rij (Leuk! Kruisstaren! ) Maar wat een mooie liedjes.
1998, Van Dik Hout in het openlucht theater van het Zuiderpark. Wat een aparte sfeer! Heel relaxed je biertje drinken en in de tussentijd genieten van een biertje!
quote:
Op 03 augustus 2000 20:40 schreef Juan Zueco het volgende:
1982 : U2 in Vera, Groningen voor 200 man!
Het is natuulijk tof dat je bij een, achteraf uniek concert bent geweest.
* MuadDib is wel een beetje jaloers
Maar was het nou ook het beste concert wat je gezien hebt?
Bon Jovi in Landgraaf '96 was wel erg leuk
De Kast in het Gelredome was ook wel leuk.
kwam op die dag tijdens het zappen op Net5, waar ze "testbeeld" hadden met het geluid van Noordzee FM. Niet mijn favoriete zender, maar ze riepen wel iets over Doe Maar, een telefoon en "vanavond niks te doen hebben"
Heb toen maar ff de radio aangezet..
..die avond stond ik in Ahoy'... had 4 kaartjes gewonnen!
en van dat concert wordt vanavond een verslag uitgezonden...
Ik kwam thuis, en het leek wel of ik in een slachterij had gespeeld. Ik zat helemaal onder de rooie (water)verf....
verder was een compleet freakende Beck in de Melkweg ook heel erg cool.... (toen was alleen Mellow Gold nog uit)
Ehm.. Eels in Paradiso... prachtig concert!
[Dit bericht is gewijzigd door Smots op 17-10-2001 21:14]
quote:Ik ben ook naar de pumpkins in ahoy geweest, en had het na die optredens eigenlijk wel een beetje gezien met ze.
Op donderdag 03 augustus 2000 17:45 schreef bazelaar het volgende:
Mooiste concert was het concert van the Smashing Pumpkins in april 1995 in aHOY Rotterdam. 2,5uur lang genieten
Foo Fighters - Paradiso Amsterdam '97
Europe - Ahoy '86
Juliana Hatfield, Magnapop, Breeders op Lowlands 1993? De eerste in elk geval... deze 3 bands stonden toen op de zaterdag, kon mijn dag niet meer kapot....
The cure in Ahoy, Rotterdam, 2000. Na 20 minuten begonnen ze met het 3e nummer zo ongeveer en ze hadden geen zin van het podium af te gaan, maar ja, ahoy wilde iedereen de laatste trein of metro laten halen...
Genesis - de kuip 28/7/92 (m'n allereerste)
David Bowie - Vredenburg 11/6/97
Phil Collins - Ahoy' 28/10/97
Rolling Stones - Malieveld 5/9/98
Faithless - Paradiso 28/11/98
Eels - Tivoli 11/7/00
U2 - Bercy (parijs) 18/7/01
Live - 12/10/01
-Tool (2001, 013). Dit concert heeft er voor gezorgd dat ik nu nog meer verslaafd ben aan Tool. Zelden zo'n strakke band gezien.
-Air (1999, Paradiso). Super relaxed concert.
quote:Oh toen tijdens die stortregen.... ik ben maar gaan schuilen in de 'fucking hip hop tent' (gehoord op bootleg) en kwam er achter dat daar ook een erg leuk bandje speelde....Immortal, met geschminkte gezichten, een vuurspuugact, en natuurlijk supersnelle superstrakke blackmetal
Op donderdag 18 oktober 2001 00:30 schreef Los_Bastardos het volgende:
-Alle Maiden concerten die ik gezien heb vond ik geweldig, maar m'n favoriet is denk ik Maiden tijdens dynamo 2000.
quote:Ja, tijdens die stortregen
Op donderdag 18 oktober 2001 00:36 schreef ranja het volgende:[..]
Oh toen tijdens die stortregen.... ik ben maar gaan schuilen in de 'fucking hip hop tent' (gehoord op bootleg) en kwam er achter dat daar ook een erg leuk bandje speelde....Immortal, met geschminkte gezichten, een vuurspuugact, en natuurlijk supersnelle superstrakke blackmetal
ik vond Iron Maiden in Ahoy in 1999 eigenlijk toch net iets beter, ook al speelden ze toen alleen oud materiaal.
Blaze in de Melkweg in april dit jaar was trouwens het beste concert dat ik gezien heb.
quote:Het concert in Ahoy was inderdaad wel beter, maar ik had helaas een kaartje in de 2e rang (voor 125 piek)
Op donderdag 18 oktober 2001 00:49 schreef Tokus het volgende:
ja dat regende toen lekker. maar was wel gaafik vond Iron Maiden in Ahoy in 1999 eigenlijk toch net iets beter, ook al speelden ze toen alleen oud materiaal.
Blaze in de Melkweg in april dit jaar was trouwens het beste concert dat ik gezien heb.
De set-list in Ahoy was iig geweldig, veel oude nummers die jaren niet meer gespeeld waren.
Allereerste No Doubt Concert in Nederland - Den Haag (Mocht zelfs backstage... Gwen Stefani is superaardig en brigit is een bitch! )
quote:ben jaloers
Op donderdag 18 oktober 2001 15:19 schreef incubus het volgende:
hmmmmm
1.incubus in 013 dit jaar (loopt nog steeds met open mond rond)
2.lady aida live lowlands 2001 in de bravo tent kon me geen betere afsluiter bedenken
3.millencolin in noorderligt in '96 geloof ik
En Sepultura (met Max!) in de Melkweg paar jaartjes geleden. Die goeie ouwe tijd
Paar jaar terug, Fear Factory in de Effenaar in Eindhoven, nog nooit zo doof geweest de dagen erna!
Rond die tijd was er ook een optreden van Suffocation en Deicide in de Effenaar, Deicide maakt niet echt veel indruk maar Suffocation speelde strakke Deathmetal wooehahaa echt vet.
Verder wil ik jullie nog even herinneren aan het BESTE concert ooit (ahum), dat was VENOM op Dynamo in 98, of 99?? Ik weet niet meer. Nooit zo gelachen wat maakte die zichzelf belachelijk, wel leuk vuurwerk trouwens
goeie 2e: Counting Crows, 1999 in de Melkweg
ook goed: The Roots in Paradiso '00, Budy Guy, Keb'Mo & Robert Cray in Ahoy '00, voor de rest weet ik het niet meer..
en ik baal er nog steeds van dat ik niet naar Pink Floyd ben gegaan in Rotterdam... (noem het puberale onozelheid ik was toen 13)
quote:hey daar was ik ook bij! Was inderdaad erg stoer...
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:21 schreef mrSunshine het volgende:
K's Choice in Doornroosje, Nijmegen, vlak nadat Paradise in me uitkwam. Sarah die een meter bij je vandaan staat te zingen, super!En Sepultura (met Max!) in de Melkweg paar jaartjes geleden. Die goeie ouwe tijd
[belg mode on]Da was ech neig da da toen nog kon [belg mode off]
quote:Was dat die ene concert dat verplaatst werd naar de AHOY vanwege grote belangstelling? Dat was mijn eerste bezoek aan een concert.
Op donderdag 18 oktober 2001 14:00 schreef Mukie het volgende:
Allereerste No Doubt Concert in Nederland - Den Haag (Mocht zelfs backstage... Gwen Stefani is superaardig en brigit is een bitch!)
quote:Daar ben ik het mee eens. Vooral toen James Iha zoiets had vn: oké, inpakken en naar het hotel, maar Billy Corgan nog wel zin had in een zooi nummertjes. Ik geloof dat het toen toch niet helemaal snor zat in die band. Een geluidsmuur met de hypnotiserende lichtjes van de versterker + berg effecten van dhr. Corgan.
Op woensdag 17 oktober 2001 21:13 schreef Smots het volgende:[..]
Ik ben ook naar de pumpkins in ahoy geweest, en had het na die optredens eigenlijk wel een beetje gezien met ze.
Dan vond ik hun optreden in de Effenaar in Eindhoven heel wat leuker....
Een jaartje eerder op Ein Abend in Wien (Doelen, Rotterdam) waren se Pumpkins ook leuk op dreef hoor. Heb nog nooit een zó dronken persoon op een podium zien rondzwalken als Billy Corgan....
Verder:
Fugazi in Effenaar
Dinosaur Jr. in Effenaar
Fatal Flowers in Noorderligt
Urban Dance Squad op Paaspop, Schijndel
Alles zo tussen 1990-1994.
'kHeb zowat heel het concert kippevel gehad. Toen Metallica daarna optrad, vond ik Metallica eigenlijk maar ruk.
Het was de eerste keer dat ik naar een concert ging. Ik stond daar als 15 jarig ettertje het was echt zo goed, ik zal het nooit vergeten.
Bon Jovi in de Arena 2001
De Kast Lemmer Beach Festival
Marco Borsato in Ahoy
Verder alle leuks moet nog komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |