abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90540437
Ringo O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:15:18 #277
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90540887
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:53 schreef Toad het volgende:
Dit kan dus absoluut geen misser zijn geweest, Ringo?
Maakt niet uit. De AIVD is er om aanslagen te voorkomen en dat is voor 100% gelukt. Maar ik begrijp dat jij voor een politiestaat bent want alleen dan kun je van te voren met bewijzen komen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:20:01 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90541097
Ik geloof niet dat ze zijn gemarteld. En ze hebben ook geen weken vastgezeten. Vanaf de arrestatie tot aan de vrijlating (van alle verdachten minus één) is de pers daarvan op de hoogte geweest. Ook is hun privacy nauwelijks in het geding gekomen.

Het is algemeen bekend dat de AIVD niet veel méér kan doen dan een ambtsbericht met urgentie naar de KLPD sturen, die op hun beurt zelfstandig moet besluiten om daar wat mee te doen. Kennelijk zag de KLPD daar reden toe. En kennelijk beschouwt de rechter het verzamelde bewijs als te mager of onbruikbaar om de verdachten langer in arrest te houden.

Tot zover de weinig schokkende feiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90541538
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:15 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. De AIVD is er om aanslagen te voorkomen en dat is voor 100% gelukt. Maar ik begrijp dat jij voor een politiestaat bent want alleen dan kun je van te voren met bewijzen komen.
Als we jou een weekend vastzetten dan kunnen we ook concluderen dat een aanslag is voorkomen omdat jij vastzat. Het is een redenering die nergens op slaat.

De redenering van Ringo kan ik wel volgen. Maar ik kijk er toch wel anders tegen aan. Een hele groep is dit kerstweekend vastgezet en vervolgens is het overgrote deel vandaag en gisteren vrijgelaten. Dat lijkt me toch niet de juiste weg. Doe beter onderzoek en kijk wie er wel en niet betrokken zijn bij terrorisme ipv direct tot aanhouding over te gaan. Het komt wat gehaast over allemaal.

Overigens is het niet het KLPD maar het OM natuurlijk de instantie waar je op doelt.
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:34:52 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90541778
De KLPD krijgt de melding ook direct binnen. Maar klopt, het OM neemt dergelijke besluiten.

En ik ga ervan uit, gezien de enorme brij aan data en het grove pionierswerk dat de AIVD doet, dat een urgente melding van hun kant vrijwel altijd een spoedmelding is, in de zin van: er is de stellige indruk dat er NU een aanslag oid op til staat, het is dus ook NU actie ondernemen of later toekijken.
  dinsdag 28 december 2010 @ 17:25:38 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90544019
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-op-dan-aivd-wilde/
OM pakte meer Somalische terreurverdachten op dan AIVD wilde
door Jules Seegers
Binnenland

De AIVD onderzocht al enige tijd terroristische dreiging van Somaliërs in Nederland. De inlichtendienst gaf daarop de namen van vier personen aan het OM. Het is heel vervelend dat er meer mensen zijn aangehouden, maar het kon niet anders, zegt de directeur van de AIVD vandaag over de twaalf arrestaties van afgelopen vrijdag.

[...]

Veiligheid voor alles
Dat er weinig tijd is om alles tot op de bodem uit te zoeken, kan niet altijd worden voorkomen, legt Van Gemert uit. Op een gegeven moment besluit je dat de veiligheid voor alles gaat en dat het OM en de politie een dreiging moeten wegnemen. Er is dan geen tijd om uitputtend bewijs te verzamelen, maar je kunt geen halve maatregelen treffen.
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:19:08 #282
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90546223
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:30 schreef Toad het volgende:

[..]

Als we jou een weekend vastzetten dan kunnen we ook concluderen dat een aanslag is voorkomen omdat jij vastzat. Het is een redenering die nergens op slaat.

De redenering van Ringo kan ik wel volgen. Maar ik kijk er toch wel anders tegen aan. Een hele groep is dit kerstweekend vastgezet en vervolgens is het overgrote deel vandaag en gisteren vrijgelaten. Dat lijkt me toch niet de juiste weg. Doe beter onderzoek en kijk wie er wel en niet betrokken zijn bij terrorisme ipv direct tot aanhouding over te gaan. Het komt wat gehaast over allemaal.

Overigens is het niet het KLPD maar het OM natuurlijk de instantie waar je op doelt.
Dan schuif jij toch je familie naar voren als sitting duck om bewijs te vergaren. Ik heb geen behoefte om mijn vrijheden op te geven of mijn leven in gevaar te brengen voor bewijs te krijgen om de gevoelens van een paar ongewenste dubieuze vreemdelingen te sparen.

P.S. Ben je soms familie van Fred Teeven?

[ Bericht 2% gewijzigd door Opa2012 op 28-12-2010 19:08:47 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_90551324
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:19:05 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90551777
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:09 schreef Caesu het volgende:
Terrorismeverdachten opgepakt in Rotterdam

ik zei het zaterdag al
lezen mensen hier nog wel eens. of is het een klakkeloos dogma van islamitische vriendschap. deze zet is prima.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90552051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:09 schreef Caesu het volgende:
Terrorismeverdachten opgepakt in Rotterdam

ik zei het zaterdag al
Zat er natuurlijk aan te komen.
Over een maand komt er een of ander slap excuus waarom de inval gerechtvaardigd zou zijn geweest en daarmee is de kous af. :')
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_90552787
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:19 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan schuif jij toch je familie naar voren als sitting duck om bewijs te vergaren. Ik heb geen behoefte om mijn vrijheden op te geven of mijn leven in gevaar te brengen voor bewijs te krijgen om de gevoelens van een paar ongewenste dubieuze vreemdelingen te sparen.

P.S. Ben je soms familie van Fred Teeven?
Lees mijn posts nog een keer. Misschien snap je het dan.
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:48:43 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90553338
Er zit er nog maar eentje vast.
Justitie zijn toch maar een stel faalhazen.
Of moest het stoofjesvolk weer eens bang gemaakt worden voor het gevaar van de terreur?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 december 2010 @ 10:22:30 #288
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90572494
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1390159/2010/12/29/Somaliers-we-zijn-er-ingeluisd-door-landgenoten.dhtml

quote:
AMSTERDAM - De opgepakte Somaliërs zijn 'erin geluisd' door landgenoten. Omdat ze zich niet wilden laten afpersen door criminelen, hebben die de namen van hun belwinkels doorgegeven aan een inlichtingendienst, 'misschien wel de CIA'.

Dat zeggen twee van de elf inmiddels vrijgelaten Somaliërs tegen de Volkskrant. Twee van de vrijgelatene zijn nog verdacht. Een man zit nog vast.

Naam zuiveren
De vrijgelaten zinnen op manieren om hun naam en die van hun winkels te zuiveren. 'Ik heb al zeven jaar belwinkel Juba', zegt Omar Abdullahi H. (44), die in zijn huis werd gearresteerd en nog verdachte is. 'Ik heb twee man personeel. Nu hebben ze alles kapotgemaakt. Ik zie oneerlijke dingen, machtsmisbruik.'

Het is een ingewikkeld verhaal waarin stammenstrijd, nieuwswebsites, de strijders van Al Shabaab en malafide informanten een rol spelen. Woensdag wil de groep Somaliërs in een Rotterdams buurthuis openheid van zaken geven. Hun advocaat Michael Ruperti komt donderdag met een juridisch plan van aanpak. Tot die tijd zegt hij alleen dat 'er aanwijzingen zijn dat de AIVD op het verkeerde been is gezet'.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90572541
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:52 schreef Toad het volgende:
Ik vreesde hier eigenlijk al voor. In de Nieuwsuur reportage van gisteren zag je al dat er niet echt sprake was van streng gelovige moslims oid. Jammer dat er nu onschuldige mensen vast hebben gezeten.
Dit was dan ook puur, en puur machtsvertoon.

Heb enkele foto's van die belwinkels gezien, en die zijn echt in puin getrapt.
pi_90573922
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:24 schreef boyv het volgende:

[..]

Als alle onschuldigen hun voortanden nog hebben dan is er in ieder geval vooruitgang geboekt tov de IKEA-vertoning.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 december 2010 @ 11:32:38 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90574766
quote:

[..]

zou je nu graag een soort link met kristalnacht willen maken?
pi_90575469
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou je nu graag een soort link met kristalnacht willen maken?
Niet echt.

Een dergelijke manier van entree in een winkel die gewoon open is maakt hopelijk toch wel duidelijk hoe hoog de gezette druk achter nog een arrestatie was, ongeacht schuldig of niet. Immers, er moet getoond worden wie er op de knoppen drukt.

Er komt binnenkort ongetwijfeld weer een nieuwe vrijheidsbeperkende wet of regeling aan.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:01:00 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90575824
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:50 schreef boyv het volgende:

[..]

Niet echt.

Een dergelijke manier van entree in een winkel die gewoon open is maakt hopelijk toch wel duidelijk hoe hoog de gezette druk achter nog een arrestatie was, ongeacht schuldig of niet. Immers, er moet getoond worden wie er op de knoppen drukt.

Er komt binnenkort ongetwijfeld weer een nieuwe vrijheidsbeperkende wet of regeling aan.
noem alle vrijheidsbeperkende maatregelen tot nu toe eens?
pi_90576280
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zit er nog maar eentje vast.
Justitie zijn toch maar een stel faalhazen.
Of moest het stoofjesvolk weer eens bang gemaakt worden voor het gevaar van de terreur?
Of de missie is natuurlijk geslaagd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:31:35 #295
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_90576858
quote:

[..]

inderdaad, hoe sommigen hun macht misbruiken triest gewoon. Hoe je iemands leven kan vergallen , bah
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_90583455
en weet je wat nu het fraaie is: Ze hebben juist degenen die ze zochten afgeschrikt en wakker gemaakt en die zijn nu helemaal ontvindbaar voor hen. |:( :')
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 29 december 2010 @ 17:01:57 #297
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90589613
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:55 schreef rubje het volgende:
en weet je wat nu het fraaie is: Ze hebben juist degenen die ze zochten afgeschrikt en wakker gemaakt en die zijn nu helemaal ontvindbaar voor hen. |:( :')
of ze voelen zich nu gewaarschuwd.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:06:56 #298
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90595082
Weet iemand of de schade aan de winkel vergoed wordt?
pi_90735809
altijd hetzelfde liedje.
hoop heisa. nederland aan tereurramp ontsnapt.
breaking news etc.
en 3 dagen later moeten ze iedereen weer vrijlaten.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_90737232
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 04:20 schreef Caesu het volgende:
altijd hetzelfde liedje.
hoop heisa. nederland aan tereurramp ontsnapt.
breaking news etc.
en 3 dagen later moeten ze iedereen weer vrijlaten.
Nonsens. Samir Azzouz kreeg in 2006 8 jaar voor het voorbereiden van een terroristische aanslag.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')