PowNedquote:Twaalf Somaliërs zijn gisteravond aangehouden in Rotterdam op verdenking van betrokkenheid bij terroristische activiteiten. De mannen zouden op korte termijn een aanslag in Nederland hebben willen plegen.
Een belwinkel, vier woningen in Rotterdam en twee motelkamers in Gilze-Rijen zijn doorzocht. De aanhouding van de verdachten is uitgevoerd door de Dienst Speciale Interventies (DSI), de antiterrorisme-eenheid van het KLPD.
Bij de huiszoekingen zijn geen wapens of explosieven aangetroffen. Het gaat om mannen tussen 19 en 48 jaar oud. Zes van hen wonen in Rotterdam, vijf hebben geen vaste woon- of verblijfplaats en een man komt uit Denemarken.
Beiden dacht ik. Wellicht ook nog infiltratie.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Hoe screenen ze dit soort gasten, internet en telefonieverkeer?
Actief volgen op straat?
Het gaat op kleur.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Hoe screenen ze dit soort gasten, internet en telefonieverkeer?
Actief volgen op straat?
Het wachten was op de eerste kortzichtige met een antwoord als dit natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:09 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
op de knietjes, 9 mm tegen het achterhoofd en schieten maar.
en de wereld is weer een stuk beter
Tuurlijk, zonder proces of wat dan ook, leve de politiestaatquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:09 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
Jij zou je thuisvoelen in Saddam's Irak of de Sovjet-Unie.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:09 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
En daar is de volgende kortzichtige alquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen. In het huidige tijdperk wordt je al als terrorist bestempeld als je isarël niet erkent.²
Er is wat dat betreft wel een correlatie tussen mensen die Israel niet erkennen en terrorisme. Zou het iets te maken hebben met een intolerant woestijngeloof waarvan de naam mij even ontgaat?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen. In het huidige tijdperk wordt je al als terrorist bestempeld als je isarël niet erkent.²
Kun je ook concreet worden? In belhuizen komen voornamelijk buitenlanders om goedkoop te kunnen bellen. Probleem?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:14 schreef Stokstaart het volgende:
Die belwinkels deugen ook gewoon niet. Laatst een keer langs gelopen omdat ik een kaart moest hebben om te bellen op vakantie. Apart volk hangt er rond.
Hier bij ons zit ook zo'n Somalische belwinkel/internetcafé. Lopen ook de meest vage figuren rond.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:14 schreef Stokstaart het volgende:
Die belwinkels deugen ook gewoon niet. Laatst een keer langs gelopen omdat ik een kaart moest hebben om te bellen op vakantie. Apart volk hangt er rond.
Er is ook een correlatie tussen mensen die ademhalen en leden van de Ira.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er is wat dat betreft wel een correlatie tussen mensen die Israel niet erkennen en terrorisme. Zou het iets te maken hebben met een intolerant woestijngeloof waarvan de naam mij even ontgaat?
Hoe smaken die appels en peren?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Er is ook een correlatie tussen mensen die ademhalen en leden van de Ira.²
In Dordrecht toevallig? En met jouw intellectuele achtergrond vind je het vast geen probleem om "vaag" te omschrijven.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hier bij ons zit ook zo'n Somalische belwinkel/internetcafé. Lopen ook de meest vage figuren rond.
En tevens tussen de cacaoproductie en cacaoconsumptie!quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is ook een correlatie tussen mensen die ademhalen en leden van de Ira.²
Ze zijn gisteravond al opgepakt, het is alleen net bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:18 schreef IHVK het volgende:
Ze dachten laten we ze oppakken op 25 december voor het effect ?
Ik rust mijn zaak. Allemaal weer symbool politiek.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn gisteravond al opgepakt, het is alleen net bekend gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |