Wat doe jij met bovengemiddeld rendement op je spaarrekening/ beleggingsrekeningquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:17 schreef Integrity het volgende:
Ik mis nog een punt met je artikel. Daarom maar deze vraag: Wat had het ABP moeten doen met al die miljarden overcapaciteit? En als je daarbij een parallele insteek neemt als zijnde: welke investering is het voordeligst?
Ik denk dat je beter eens aan jezelf die vraag kan stellenquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:17 schreef Integrity het volgende:
Die ophef over pensioenen. Dat zijdelings kleine beetje kennis wat je erover bezit en dan maar een ophef erover maken. ...... Wanneer stel je jezelf eens de vraag of je misschien wel niet alles begrijpt..
De kredietcrisis voorkomen, net als de banken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:17 schreef Integrity het volgende:
Ik mis nog een punt met je artikel. Daarom maar deze vraag: Wat had het ABP moeten doen met al die miljarden overcapaciteit?
Krom voorbeeld. Er is zover ik weet besloten de inleg te verlagen (aan de kant van de werkgever) en dat op een andere manier aan te wenden. De verplichtingen kant is niet aangepast omdat de reserves dit konden opvangen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat doe jij met bovengemiddeld rendement op je spaarrekening/ beleggingsrekening
Je laten bestelen door de bank die nu een beetje krap zit en jij het toch niet nodig hebt![]()
![]()
Of is het misschien toch geld van jezelf en van niemand anders en kan je er wat extra's van doen
Paars had geluk in de grootste boom ooit te zitten en zelfs dan heeft het beleid in velen opzichte enorm gefaald. Al is dat makkelijk praten achteraf.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:38 schreef Napalm het volgende:
Het geld ging natuurlijk naar de paarse speeltjes; met emmers geld werden alle problemen afgedekt. En nog denkt menig Fokker dat Paars ons beste kabinet sinds de oorlog was
Daar komt nog bij dat dat met het door jou onderstreepte stuk zeer waarschijnlijk gedoeld wordt op politici die in het bestuur/RvC van het ABP hebben gezeten (als veilige haven om hun carriere in af te bouwen, het type Lodewijk de Waal zeg maar), en dus niet op de politici in de regering.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van de Poel heeft geen goed woord over voor de politici die het jarenlang voor het zeggen hebben gehad bij het ABP. Volgens hem zijn het egoïsten die de schuld altijd op anderen afschuiven. Het ABP zouden zij lang hebben gezien als een veilige haven om in af te bouwen.
Ik geloof er geen ruk van, en als het waar is dan heb je in ieder geval bar weinig opgestoken van je studie. Hoe vaak ik je al niet gewezen heb op foutieve interpretatie van zaken, goed herinner ik mij bijvoorbeeld nog dat je er niet in slaagde het jaarverslag van de curator van DSB juist te interpreteren. En dan ben ik nog vooral thuis in de micro-economie, transporteconomie en fiscale economie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
TS is fiscaal-jurist en econoom dus de kans dat ik het niet helemaal 100% begrijp is nogal klein denk je niet.
De vraag is dan wel of alle partijen de juiste informatie hadden.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:04 schreef snabbi het volgende:
Wat mij betreft ligt het echte probleem bij de actuarissen. Zeer goed betaalde mensen die leuke berekeningen maken en aannames, maar die blijken nu allemaal niks waard te zijn. Al jaren (ook in de jaren dat het goed ging) blijken de sterftetafels niet te kloppen. Destijds konden we die tegenvallers echter goed wegstrepen tegen allerlei andere winsten.
De roofbouw die gepleegd is op de fondsen zou niet zo erg zijn wanneer er betrouwbare voorspellingen waren geweest over de levensverwachting. Verder is dat gewoon iets geweest waar alle partijen mee hebben ingestemd (dus ook de werknemers via bonden). Het is een beetje kinderachtig om dan niet naar alle partijen te wijzen.
TSquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
De kans dat jij je laat verneuken door politici die niet met de waarheid om kunnen gaan is des te groter, mede daarom zitten al die kneuzen nog waar ze nu zitten
Ik denk dat de sterftetafels niet door de actuarissen gekozen worden maar door bijvoorbeeld het bestuur van het pensioenfonds. Het hanteren van een andere sterftetafel staat immers gelijk aan het verhogen/verlagen van de pensioenpremie, en als je ziet hoeveel gedoe dat nu al geeft.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:04 schreef snabbi het volgende:
Wat mij betreft ligt het echte probleem bij de actuarissen. Zeer goed betaalde mensen die leuke berekeningen maken en aannames, maar die blijken nu allemaal niks waard te zijn. Al jaren (ook in de jaren dat het goed ging) blijken de sterftetafels niet te kloppen.
Werknemers zijn steeds minder vaak lid van vakbond. Vakbonden zijn gewoon onderdeel van het poldercorporatisme, de individuele werknemer hoeft daar echt niks van te verwachten.quote:Verder is dat gewoon iets geweest waar alle partijen mee hebben ingestemd (dus ook de werknemers via bonden).
Omdat het alternatief onmiddellijke armoede is.quote:Op zaterdag 25 december 2010 09:43 schreef thumbnail het volgende:
Ik snap niet dat de regering en het/de pensioenfondsen er mee weg komen.
Elke keer weer moet het een programma zoals Radar zijn die dit soort wanpraktijken aanpakt en je zou zeggen dat de toezichthouders die taak hebben.
Ik ben van mening dat de overheid en de financiele wereld zo corrupt zijn als de neten en ik snap niet dat wij dat met z'n allen maar laten voortduren.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat het alternatief onmiddellijke armoede is.
Om daar nou bewondering voor de hebben?quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:53 schreef pberends het volgende:
'Regering jatte fl. 30 mrd uit ABP-kas'
Zalm.
Je kent m'n column Zalm, de slechtste minister van Financien toch wel?quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:56 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Om daar nou bewondering voor de hebben?
Verder is die van der Poel ook niet erg geloofwaardig om te stellen dat iedereen 100 jaar oud gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |