abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:54:24 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91209655
Dit is al heel lang mijn favoriete snowboardliedje:

:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91210163
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:54 schreef Komakie het volgende:
Dit is al heel lang mijn favoriete snowboardliedje:

:)
ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!

om daarna ruzie te krijgen met skiers met deze op je koptelefoon!

woensdag 12 januari 2011 @ 14:14:42 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91210754
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:03 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!

om daarna ruzie te krijgen met skiers met deze op je koptelefoon!

Gewoon beuken met die handel >:)

Deze is ook wel relaxt trouwens om keihard op te knallen :)

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:40:27 #204
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91217516
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....

Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.

Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!

Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
Niemand? :-)
I live for snowboarding!!!
pi_91218110
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:40 schreef kupsani het volgende:

[..]

Niemand? :-)
Je zou ze kunnen laten heatmolden, meestal krijg je dan een plastic cap over je tenen heen waardoor het iets verder oprekt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_91219002
Als de schoen het aan kan kun je hem laten heatmolden bij de locale shop. Waar je meer kans mee maakt is een nieuwe zool laten aanmeten, bijv van Comfortable. Ik heb ook de Hails en die zaten ook niet echt lekker, snel last van kramp. In Les Arc een setje zoolen laten maken, was iets van 35,- en ze zitten een heel stuk beter. Heel soms nog wat kramp als ik bij de lift stil sta in mijn losse been.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91232299
Goedenavond!

Ik heb een paar vragen. Ik ben op zoek naar een snowboard en hoor ook graag eens jullie mening i.p.v. de verkopers in de shops. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar ze zijn natuurlijk altijd gebonden aan hun assortiment.

Ik ben nog beginnend, ben een week naar Winterberg geweest, daar ook een aantal dagen les gehad natuurlijk al de nodige keren snowworld e.d. Ik kan en moet nog zeker heel veel leren, maar denk dat ik al best aardig op weg ben.
Echter, ik baal er elke keer van dat ik materiaal moet huren. Ik krijg elke keer een ander board met de niet geheel zeldzaam de nodige mankementen.

Ik zoek iets waar ik de komende jaren mee vooruit kan en niet over een of twee jaar op uitgekeken ben. Vorige week is mij een Ride Machete aangeraden door een shop. Volgens hun was dit een board waar ik zeker de komende 5 a 6 jaar mee vooruit kon en niet gauw op uitgekeken was. Qua maat dachten ze dat een 158 wel kon.
Wat denken jullie hiervan? En heb ik niet een wide nodig gezien mijn schoenmaat? (44-45) En qua bindingen, hebben jullie nog advies?

Vragen, vragen... Alvast bedankt jullie antwoord!

Oja, ik ben 187 en weeg ongeveer 85 kilo.
pi_91238210
Ik heb 1 afdaling met de machete gedaan, het was de 157 wide (ik 1.86, 85kg & maat 12).
Het was wel redelijk druk op de piste dus ik heb hem niet echt op hoge snelheid gereden, maar het was wel een lekker plankie ik merkte het verschil in lengte zeker het voelde ook echt als een kortere plank (heb zelf 161,5).
Zat nog aardig wat pop in en ik heb hem ook nog een lekker stuk rechtdoor gereden plat op de base, werd niet zenuwachtig en geen happers.
Ik denk dat je met die 158 zeker wel een paar jaar vooruit kan.
Maar weet je welke richting je ongeveer op wilt (als je dat al weet) allmountain freestyle/freeride of echt freestyle? Mocht je meer naar de allmountain freeride gaan dan zou ik voor een langere versie kiezen.

Volgens mij zit je met maat 44-45 net op het randje wat betreft een normale versie of een wide versie, en qua bindingen kan je het beste diegene nemen die goed op je schoenen aansluiten.

En als je alles in één winkel koop zou je ook nog kunnen kijken met de bindingen gemonteerd en de schoenen in de binding of deze veel uitsteken mochten je schoenen ver uitsteken aan zowel frontside als backside dan zou ik gewoon voor een wide gaan.
pi_91242324
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:48 schreef rooneyelst het volgende:
@ genezis dit plaatje vind jij ook wel oke denk ik..

Zekers wel, das mijn shit :D

Nieuwe cd van de Jeugd is ook wel erg lekker!!!
pi_91242876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:14 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Zekers wel, das mijn shit :D

Nieuwe cd van de Jeugd is ook wel erg lekker!!!
De nieuwe cd van DJVT is inderdaad wel lekker! Hoewel ik me toch ook wel afvraag hoe ze aan die teksten komen :o :P
pi_91242972
Dat vraag ik me ook altijd af, die gasten verzinnen echt de meest wazig shit en flikkeren dat in een zin :D
pi_91243625
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?

Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
pi_91245085
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:

Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?

Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
Als het gewoon goed past en de schoenen niet te ver over de rand uitsteken op die 158 kan dat ook wel, zeker nu je nog beginner bent zal je nog niet super snel aan de max van het board zitten.

Die 157 wide die ik heb gereden is van een neefje van me die ook al een tijdje board en ook vaak ook wel lekker doortrapt dus dat zit ook wel goed.
En dat board kan je ook overal voor gebruiken, kickers, boxen of gewoon van pistes knallen gaat er prima mee, het is ook een twin dus je zou zelfs relatief makkelijk switch kunnen gaan (leren) rijden.
Je hoeft niet persé een 161, die 158 is ook wel goed of je zou voor de 160 kunnen gaan. Maar misschien omdat je nog beginnend ben is een kleinere maat iets makkelijker.
pi_91246108
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:10 schreef MarcoD het volgende:

[..]
Maar misschien omdat je nog beginnend ben is een kleinere maat iets makkelijker.
Tip van de dag!!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:32:24 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91254345
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:

Ik zou eerder voor een langer board gaan dan voor een korter board (dan 158)
Het kan wel, maar de stijfheid van het board is dan ook erg afhankelijk. Als je korter gaat zou ik eerder een stijver board nemen aangezien je dan nog wat meer controle hebt, want nu ga je misschien nog niet zo hard, maar als je een paar jaar ervaring hebt wel en dan wil je ook nog plezier hebben van je boardje.
Ik zou dus voor een paar centimeter langer gaan. 160/161 zou perfect zijn.
Gezien de rockerboardjes tegenwoordig kun je sowieso makkelijker draaien. Er wordt wel eens gezegd dat je dan juist een korter board kunt rijden, maar dat vind ik eigenlijk onzin.

Of je voor een breder board moet gaan is heel erg afhankelijk van je schoenen. Vroeger stond ik met mijn maatje 44 altijd op een wide. De schoen was zo groot dat het gewoon beter was.
Tegenwoordig is de buitenkant van de schoen veel kleiner waardoor je met maat 44 ook vaak nog wel een normale breedte of een mid-wide kunt rijden. Ik zou in ieder geval niet veel breder gaan dan een 26cm waist.
pi_91277232
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)

Ik kan niet kiezen :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:05:58 #217
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91279695
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....

Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.

Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!

Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.

Sinds eergister in winterberg en gisteren maar weze skiën. Sneeuw was te slecht voor m'n board en ik dacht dan kan ik nog wat nieuws leren, maar tering dat is kut als je snowboarden gewend bent :')

Sinds gister is het begonnen met regenen en het is niet opgehouden, ligt bijna geen sneeuw meer. Winterberg is trouwens best klein vergeleken met willingen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:07:07 #218
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91279774
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

1e hands down
Drinky is een baas
pi_91284266
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Vandaag 11 maanden geworden, kleine bergbeklimmer :D Echt nergens bang voor, stoot overal tegenaan omdat hij verotte nieuwschierig is en klimt sinds 2 weken al de trap op als je hem niet in de gaten houdt :D Pas geleden een slee voor hem gehaald en filmpje mee gemaakt, hij vindt het helemaal te gek. Filmpje is nu aan het uploaden naar Vimeo!!

Ik breek liever iets niet, dus luister even niet naar je tip. Foto's van het foute pak komen volgende week als ik hem uitgelaten heb op de piste met een maat van me. Die heeft ook een fout pak incl. roze buideltas :D

[..]

Die ken ik niet, ben benieuwd :D We zitten niet echt in Gerlos, maar in Silberleiten. Stukje verderop, berg tegenover Konigleiten op de Plattenalm maar voor het gemak voor iedereen zeg ik maar gewoon Gerlos :o

Betreffende de muziek, ik luister alles van voor tot achter zolang het maar niet ragharde metal en 50cent r&b shit is. De voorkeur gaat een beetje naar indie-rock maar nederlandstalige shit (GEEN volendam-muziek) gaat er ook wel in, ik heb het dan over Acda & de Munnick, Jeugd van Tegenwoordig, Roosbeef en Spinvis. Al mag ik Nederlandstalig niet draaien in de auto waar mijn vriendin bij zit, die heeft er echt een grafhekel aan :D

Deze shit zit op mijn playlist:

Dit is wel een bekende voor de meeste ;)

Jeugdsentiment, ben helemaal gek op die motoren waar ze mee racen!!!

En hier heeft mijn vriendin dus een grafhekel aan :D

Roosbeef! Dat vind ik echt briljant! Heb je dat nummer van haar met Torre Florim ('iemand dood') al gehoord?

Leuk ventje die zoon van je! Dappere kleine!

Roze buideltas.... :D Ik ben benieuwd naar de foto's!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_91295098
Die ken ik niet, ga hem gelijk luisteren!!

HAhaha, hijs nice!!! Kwist niet dat die Torre de zanger is van de Staat. Das ook heerlijke muziek!!!

[ Bericht 87% gewijzigd door GenesiZ op 14-01-2011 00:00:27 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:35:24 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91303854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De eerste, maar ik hou wel van drukke prints :)
En die is gewoon vet ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:36:54 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91303903
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:05 schreef Drinky het volgende:

[..]

Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.

Sinds eergister in winterberg en gisteren maar weze skiën. Sneeuw was te slecht voor m'n board en ik dacht dan kan ik nog wat nieuws leren, maar tering dat is kut als je snowboarden gewend bent :')

Sinds gister is het begonnen met regenen en het is niet opgehouden, ligt bijna geen sneeuw meer. Winterberg is trouwens best klein vergeleken met willingen
Dude 45/30 serieus :?
Koop je zo'n vette plank en ga je zo op je board staan :?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:33:21 #223
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91310260
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dude 45/30 serieus :?
Koop je zo'n vette plank en ga je zo op je board staan :?
dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.

oh, en lekker snowboard nummer

Drinky is een baas
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:36:00 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91310399
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef Drinky het volgende:

[..]

dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.

oh, en lekker snowboard nummer

Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:43:02 #225
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91310736
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.
zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezet :')
Drinky is een baas
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:57:48 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91311444
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:43 schreef Drinky het volgende:

[..]

zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezet :')
25/15 is ook een hardboots stance.
Probeer gewoon eens 18/0 of 18/-6 ofzo
Dan kun je ook nog wat meer doen dan alleen een beetje carven. Iets wat met die Jam wel leuk is :)
pi_91311542
Volgens mij sta ik op mijn Crazy Banana met hardboots ook 45/30, ben benieuwd hoe hij rijdt :)
pi_91312006
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:43 schreef Drinky het volgende:

[..]

Die 25/15 doet al zeer als ik er aan denk... :'( 8)7
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:03:42 #229
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91333084
Ik heb ook last van kramp, maar ik geloof dat het een andere oorzaak heeft. De pijn zit vooral in mijn tenen. Mijn tenen staan namelijk erg dicht op elkaar. Maar daarvoor heb ik nu tenenspreiders en ik hoop dat het helpt. En anders zie ik wel weer verder..
pi_91337719
Offspring staat bij mi9j dagelijks op als ik de piste op ga. Dan in t zonnetje met bob marley op..

Maarrrr de allervetste snowboard plaat komt van hollandsche bodem:

if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
pi_91338606
@Komakie, GenesiZ, MarcoD

Nog bedankt voor jullie reacties. Ben weer een stuk wijzer!
pi_91344467
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

25/15 is ook een hardboots stance.
Probeer gewoon eens 18/0 of 18/-6 ofzo
Dan kun je ook nog wat meer doen dan alleen een beetje carven. Iets wat met die Jam wel leuk is :)
18/0? Raak je dan niet erg snel de sneeuw met je teen/hiel?
W0ei ?
pi_91357268
Woei, Gerlos here we come. Over 15min weg en de auto zit overvol :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:54:46 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91357843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef M3rcury het volgende:

[..]

18/0? Raak je dan niet erg snel de sneeuw met je teen/hiel?
Wat was je schoenmaat ook alweer?
En je hebt een 161 wide toch?

Je voeten moeten iets over de rand van het board komen voor de beste kantendruk.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:41:43 #235
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91364209
:'( Nee! Moet je kijken hoe het gebied erbij ligt! In Feldberg is het wel iets minder erg, maar toch! Waar blijft mijn sneeuw?!
pi_91364571
Zoals het er nu na uit ziet wordt het volgende week vrijdag pas weer kouder in de alpen. Sneeuw is dus nog afwachten..
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:01:27 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91364923
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
:'( Nee! Moet je kijken hoe het gebied erbij ligt! In Feldberg is het wel iets minder erg, maar toch! Waar blijft mijn sneeuw?!
:{

Dat is wel heel treurig...
pi_91367607
er lijkt toch weer hoop te zijn dat we dit seizoen nog naar valtho gaan maar ik mezelf niet weer helemaal op zitten hypen totdat er geboekt is :')
pi_91369481
`t ìs hier (val thorens) nu wel iets boven 0, maar nog steeds prima pistes. snachts vriest t gewoon. heerlijk vandaag in blote bast gezeten..
pi_91371740
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat was je schoenmaat ook alweer?
En je hebt een 161 wide toch?

Je voeten moeten iets over de rand van het board komen voor de beste kantendruk.
Maat 43, en ik heb gewoon een normale 161 :) Ik sta zelf 25/-18
W0ei ?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:49:08 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91373694
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:55 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Maat 43, en ik heb gewoon een normale 161 :) Ik sta zelf 25/-18
Met maatje 43 is dat geen probleem.
Ik haalde je alleen ff in de war met Drinky. Sorry :P
pi_91374915
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met maatje 43 is dat geen probleem.
Ik haalde je alleen ff in de war met Drinky. Sorry :P
np. Vroeg het me alleen af, omdat ik op de pantera nog wel regelmatig onderuit schoof omdat ik weer met iets anders dan de kant van mijn snowboard de sneeuw raakte. Maar dat kan ook zijn omdat die bindingen die erop zaten te groot waren door voor mijn schoenen.
W0ei ?
  FOK!fotograaf zaterdag 15 januari 2011 @ 19:53:38 #243
159915 -Menn0-
MNO
pi_91378713
Eigen gear gekocht O+

En nog schoenen maar ik even vergeten welk merk.... Volgens mij ook Burton. Het is zo'n schoen zonder veters maar met zo'n draaiknop op de voorkant.

Vrijdag naar Val Tho *O*
,,/
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:17:46 #244
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91379794
Mooi spul, menno! :Y Ziet er tof uit. Ik hoop dat het ook tof dóet ;)
pi_91379839
@ Menno ..denk DC die heeft zo`n draaiknop..
  FOK!fotograaf zaterdag 15 januari 2011 @ 20:27:55 #246
159915 -Menn0-
MNO
pi_91380233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:19 schreef rooneyelst het volgende:
@ Menno ..denk DC die heeft zo`n draaiknop..
Zou ook kunnen, heb gister dit setje samen gesteld maar wilde toch nog even een nachtje er over slapen, heb m'n namelijk ribben hard nodig en dit kost me er weer 1 :P Maar ga het zooitje maandag ophalen dus dan weet ik weer welke schoenen het zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mooi spul, menno! :Y Ziet er tof uit. Ik hoop dat het ook tof dóet ;)
Heb ook ziekelijk veel zin om het over een week eens goed te testen in Frankrijk *O*
,,/
pi_91381337
Vans, Salomon, Flow, K2 en nog wat merken hebben ook een BOA systeem (zo'n draaiknop)

btw, je gaat me toch niet vertellen dat je die boots niet eerst heb gepast hè? :o
  FOK!fotograaf zaterdag 15 januari 2011 @ 20:58:47 #248
159915 -Menn0-
MNO
pi_91381765
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:50 schreef MarcoD het volgende:
Vans, Salomon, Flow, K2 en nog wat merken hebben ook een BOA systeem (zo'n draaiknop)

btw, je gaat me toch niet vertellen dat je die boots niet eerst heb gepast hè? :o
Ja juist wel! Ik heb deze schoenen juist gekozen omdat mijn huidige schoenen niet goed meer zaten. Maar ik moest er even over na denken of ik de hele set zou kopen en heb ze daarom nog niet thuis liggen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 15-01-2011 21:16:45 ]
,,/
  zaterdag 15 januari 2011 @ 21:04:51 #249
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91382153
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:10 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Die 25/15 doet al zeer als ik er aan denk... :'( 8)7
ik ben skateboarden gewend en daar stond ik ook altijd zo, heb er met snowboarden geen last van en kan nog zat tricks doen, maar fakie is wel wat moeilijker. Ik ga binnenkort weer naar landgraaf, dan probeer ik eens duck op de Bataleon, kijken hoe dat bevalt.
Drinky is een baas
  zaterdag 15 januari 2011 @ 21:08:14 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91382325
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef -Menn0- het volgende:
Eigen gear gekocht O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En nog schoenen maar ik even vergeten welk merk.... Volgens mij ook Burton. Het is zo'n schoen zonder veters maar met zo'n draaiknop op de voorkant.

Vrijdag naar Val Tho *O*
Mooi board, ik heb op de voorloper ervan gereden( easy livin) en zo'n flying V board is echt fijn :)
Drinky is een baas
pi_91383180
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:58 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja juist wel! Ik heb deze schoenen juist gekozen omdat mijn huidige schoenen niet goed meer zaten. Maar ik moest er even over na denken of ik de hele set zou kopen en heb ze daarom nog niet thuis liggen ;)
Ah ok dat maakt het duidelijker ik kon het niet zo snel opmaken uit de tekst, ik dacht dat je het gewoon gekocht had ik vond het al een beetje vreemd. :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:25:31 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91386136
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef -Menn0- het volgende:
Eigen gear gekocht O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vrijdag naar Val Tho *O*
Ik ben benieuwd wat je van die Sherlock vind. Ik kon hem eerst ook goedkoop krijgen, maar uiteindelijk niet gedaan en een Lib Tech gekocht.
  FOK!fotograaf zondag 16 januari 2011 @ 06:14:09 #253
159915 -Menn0-
MNO
pi_91400169
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 22:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je van die Sherlock vind. Ik kon hem eerst ook goedkoop krijgen, maar uiteindelijk niet gedaan en een Lib Tech gekocht.
Waarom ben je toch maar niet voor de Sherlock gegaan dan?
,,/
  zondag 16 januari 2011 @ 09:15:43 #254
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91400838
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 06:14 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Waarom ben je toch maar niet voor de Sherlock gegaan dan?
Omdat ik die Lib Tech voor hetzelfde bedrag kon krijgen en ik liever op een Lib Tech rij dan op een Burton. Aangezien ik over het algemeen boards van Lib lekkerdere vind rijden dan Burton snowboards en ik ook nog een klein beetje een aversie tegen Burton heb :@

De Sherlock was trouwens niet de enige Burton plank hoor. Ik kon bijna elke plank goedkoop krijgen. De Custom Flying V was ook nog een mogelijkheid waar ik naar heb gekeken.

Maar toch de T.Rice gekozen en dat was een goede keuze :)
  zondag 16 januari 2011 @ 10:43:40 #255
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91401910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

:{

Dat is wel heel treurig...
Vanmorgen had mijn zoontje (4 jr.) een leuke opmerking, goede suggestie ook:
'het is mooi weer vandaag!'
'nou, het regent hoor. het is een beetje druilerig.'
'dan moet de regen in de vuilzembak (vuilnisbak)!'
Idee van de dag!

Trouwens, vandaag schijnt de zon in het Zwarte Woud... dat vind ik altijd nog beter dan regen. :)
pi_91402450

Op 1400 respectievelijk 1200 meter met temperaturen ruim boven 0. SkiWelt, Tirol

:'(
  zondag 16 januari 2011 @ 11:12:17 #257
117107 MarcoD
.........
pi_91402559
Het ziet er best droevig uit zo, maar (waarschijnlijk) wordt het vanaf woensdag weer flink kouder en zelfs wat sneeuw in de noordalpen! :)
  zondag 16 januari 2011 @ 11:44:43 #258
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91403336
quote:
Op zondag 16 januari 2011 09:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Omdat ik die Lib Tech voor hetzelfde bedrag kon krijgen en ik liever op een Lib Tech rij dan op een Burton. Aangezien ik over het algemeen boards van Lib lekkerdere vind rijden dan Burton snowboards en ik ook nog een klein beetje een aversie tegen Burton heb :@

De Sherlock was trouwens niet de enige Burton plank hoor. Ik kon bijna elke plank goedkoop krijgen. De Custom Flying V was ook nog een mogelijkheid waar ik naar heb gekeken.

Maar toch de T.Rice gekozen en dat was een goede keuze :)
Ach ja, er zijn ook mensen die geen aversie tegen Burton hebben... Ik heb namelijk de Burton custom flying v gekocht en ben daar super tevreden mee. Met dat board kun je gewoon bijna niet vallen als je enigzins kunt snowboarden!

Ben trouwens met mijn te kleine Burton hail schoenen terug naar de winkel geweest en heb er nog 185euro voor terug gekregen! Heatmolden ging helaas niet.

Iemand nog tips voor een comfortabele snowboard schoen?

Nog 3 weken en dan naar La Plagne!!!
  zondag 16 januari 2011 @ 12:08:57 #259
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91404071
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:44 schreef kupsani het volgende:

[..]

Ach ja, er zijn ook mensen die geen aversie tegen Burton hebben... Ik heb namelijk de Burton custom flying v gekocht en ben daar super tevreden mee. Met dat board kun je gewoon bijna niet vallen als je enigzins kunt snowboarden!

Ben trouwens met mijn te kleine Burton hail schoenen terug naar de winkel geweest en heb er nog 185euro voor terug gekregen! Heatmolden ging helaas niet.

Ik weet niet 'waar de schoen wringt', maar wie weet heb je een hoge wreef... Dus dan ga je naar een gróte winkel met veel keuze en geef je daar aan wat voor poezelige pootjes je hebt ;)
pi_91405390
hier in valtho prima weertje. mag wel weer een verse laag bij. Einde van de week zie ik.
http://www.snow-forecast.com/resorts/Val-Thorens/6day/mid

k ben de piste op.

Vrede!
pi_91407496
Van al die verhalen krijg ik toch wel mega veel zin in mijn weekje warth in februari..
Ben nu bezig met nieuwe bindingen heb de burton mission op het oog:

Of zegt iemand: dude serieus? neem dan de cartel's..
En zo ja waarom:)

Wil een keer echt goede bindingen.. Heb nu ook nog een board van Rossignol volgend jaar voor een mooi burton board:)
Heb er nu al zin in!
  zondag 16 januari 2011 @ 13:58:09 #262
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91408539
De missions zijn gewoon goede bindingen. De cartels' zijn net ff wat stugger. Ikzelf rijd al 4 jaar op de cartels en ben er super tevreden over. Maar mijn neef heeft de missions en die heb ik ook nog nooit horen klagen. Aan jou de keuze.
Je kunt ook gewoon ff op www.Burton.com kijken en de 2 vergelijken. De Union bindingen hoor ik hier op het forum ook goede dingen over.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:03:37 #263
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91408814
Als je van plan bent om volgend jaar een Burton plank te gaan halen kun je natuurlijk ook nog een jaartje wachten en dan een plank kopen met het ics systeem en daarbij dan Est bindingen kopen. Heb ik zelf ook en is een zeer goede combi!
pi_91411383
quote:

[..]

Ik heb zelf aardig wat problemen gehad met het vinden van goede snowboarschoenen en heb o.a. DC en Vans, nu al een paar jaar de Lashed van 32, en die zijn wel erg fijn! Ook gewoon met normale veters, geen super-fast-lacing of BOA systeem voor mij :).
Fingerspitzgefühl
pi_91416370
Hier waren toch ook fans van gnar? Je kunt hem nu zien op unofficialnetwerks

De toe cap van mijn rechter union foce binding heeft het begeven... Hij klikt niet meer goed vast, net alsof hij versleten is. Links werkt hij nog prima en dat is de binding van mijn achterste been. Er zat toch levenslange garantie op die dingen? En zo ja, iemand een idee waar ik een vervanging kan krijgen?
  zondag 16 januari 2011 @ 16:36:57 #266
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91416583
terug uit valtho, was een aardig weekje :D

Alleen is mijn t.rice al aardig gehavend, dus die gaat morgen gelijk weg voor groot onderhoud. Iemand nog een tip voor een shop waar ze goed onderhoud doen in de buurt van rotterdam ?
  zondag 16 januari 2011 @ 16:40:06 #267
302023 klammenoorseboskat
Legendary slash daddy.
pi_91416720
Zoooo, m'n bataleon Goliath is binnen van duijvstein!

Maar is het boardje nu al gewaxed, of moet ik hem opnieuw laten waxen? Ik heb vernomen dat TBT lastiger is om te waxen right?

Ik ga mijn cartels morgen ophalen, hij had alleen geen schroefjes meer, die waren versleten, hij zei dat je die in elke boardshop of huur winkel kan krijgen. Is dit waar?
-
  zondag 16 januari 2011 @ 17:01:18 #268
117107 MarcoD
.........
pi_91417608
Volgens de site:
quote:
Our bindings are injected with the highest-quality
Dupont Zytel® ST Nylon throughout the entire collection.
The result is the strength, safety, security, and the
confidence of a lifetime warranty on all baseplates and
heelcups. If you break, or even crack your baseplate or heelcup
during riding, well replace it for life. Guaranteed
Ik zou even een mailtje sturen naar de importeur en anders naar de winkel bellen/langsgaan waar je ze gekocht heb.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:23:10 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91418701
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:47 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
hier in valtho prima weertje. mag wel weer een verse laag bij. Einde van de week zie ik.
http://www.snow-forecast.com/resorts/Val-Thorens/6day/mid

k ben de piste op.

Vrede!
Verse laag van 5cm per dag. Niet echt indrukwekkend. 5cm is na een dag ook weer weg geskied.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:27:33 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91418883
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:32 schreef xos het volgende:
Hier waren toch ook fans van gnar? Je kunt hem nu zien op unofficialnetwerks

De toe cap van mijn rechter union foce binding heeft het begeven... Hij klikt niet meer goed vast, net alsof hij versleten is. Links werkt hij nog prima en dat is de binding van mijn achterste been. Er zat toch levenslange garantie op die dingen? En zo ja, iemand een idee waar ik een vervanging kan krijgen?
Bedoel je het gekartelde plastic tongetje of de cap zelf?

Ik zou trouwens gewoon even naar www.rotterdamagency.nl gaan en daar het contactformulier invullen. Dat is de nederlandse vertegenwoordiger. Dat werkt iets makkelijker dan die belgen van Snowforce (prima gasten hoor, maar in nederland is lijntje toch net iets korter)

Of ga gewoon naar een dealer. Die kunnen je ook nog wel eens helpen.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:29:06 #271
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91418945
quote:

[..]

Burton is ook niet slecht, maar ik mag hun manier van werken niet zo. Maar mijn standpunt tov heeft ook te maken met het feit dat ik de nederlandse importeur niet zo mag :P
pi_91419209
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:34 schreef Martinous het volgende:
Van al die verhalen krijg ik toch wel mega veel zin in mijn weekje warth in februari..
Ben nu bezig met nieuwe bindingen heb de burton mission op het oog:
[ afbeelding ]

Of zegt iemand: dude serieus? neem dan de cartel's..
En zo ja waarom:)

Wil een keer echt goede bindingen.. Heb nu ook nog een board van Rossignol volgend jaar voor een mooi burton board:)
Heb er nu al zin in!
Heb ik ook. Geen klacht over tot nu toe.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:40:00 #273
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91419499
mijn missions zijn ook prima, maar na dit seizoen gaan ze wel weg :)

5cm is niet zo spannend, Vorige week zijn alle sporen al gezet :P
  zondag 16 januari 2011 @ 17:42:59 #274
117107 MarcoD
.........
pi_91419653
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bedoel je het gekartelde plastic tongetje of de cap zelf?

Ik zou trouwens gewoon even naar www.rotterdamagency.nl gaan en daar het contactformulier invullen. Dat is de nederlandse vertegenwoordiger. Dat werkt iets makkelijker dan die belgen van Snowforce (prima gasten hoor, maar in nederland is lijntje toch net iets korter)

Of ga gewoon naar een dealer. Die kunnen je ook nog wel eens helpen.
Ah kon zo snel geen nederlandse vertegenwoordiger vinden.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:46:12 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91429297
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:40 schreef Fugie het volgende:
mijn missions zijn ook prima, maar na dit seizoen gaan ze wel weg :)

5cm is niet zo spannend, Vorige week zijn alle sporen al gezet :P
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in :)
  zondag 16 januari 2011 @ 20:56:34 #276
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91430276
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari :D
  zondag 16 januari 2011 @ 21:19:39 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91432674
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari :D
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft :P
  zondag 16 januari 2011 @ 21:48:43 #278
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91435071
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

klopt, was afgelopen woensdag geloof ik :) Voor het eerst dat ik gewoon een heel stuk off piste tegen ben gekomen wat er zo strak bij lag en waar nog niemand was geweest :D

Was ook wel nodig ook die sneeuw, want zoveel lag er niet meer. Was daarom ook gelijk weer een heerlijke week, niet druk, verse sneeuw, zonnetje erbij ^O^
Nu nog maar eens kijken wat we later dit jaar gaan doen, want ik heb nog niet genoeg gehad :P
pi_91435670
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los :D
  zondag 16 januari 2011 @ 22:04:47 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91436457
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:55 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los :D
Hmm dat is nog wel mooi om te horen :)
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
  zondag 16 januari 2011 @ 22:14:42 #281
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91437300
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.

Is hier iemand al eens in noord-amerika wezen wintersporten ?
pi_91441387
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.

Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.

Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
  FOK!fotograaf zondag 16 januari 2011 @ 23:25:09 #283
159915 -Menn0-
MNO
pi_91442444
quote:

Nee maar staat wel op de planning voor volgend jaar inderdaad :D
,,/
  maandag 17 januari 2011 @ 08:47:21 #284
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91450712
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.

Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin :@ (No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht. :P
pi_91450771
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin :@ (No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht. :P
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
  maandag 17 januari 2011 @ 10:33:42 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453192
quote:

Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers :(
  maandag 17 januari 2011 @ 10:34:46 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453215
quote:

[..]

_O_ Ik kan het niet meer met je eens zijn _O_
  maandag 17 januari 2011 @ 10:37:53 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453300
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Ik weet niet helemaal zeker of ze dat bedoelt. Alleen als je je op die manier gedraagd en dan ook nog eens geen helm op zet is dat niet echt verstandig. Je bent immers een verhoogd risico voor jezelf (en voor anderen maar dat heeft niets met een helm voor jou te maken)

Ik vind zonder helm rijden geen stoerdoenerij, maar het is niet het meest verstandige. Maar goed, ik ben ook de eigenwijs die zonder helm rijdt...
pi_91454698
Hallo allemaal, ik heb een paar vraagjes.
Ik ben zwaar aan het twijfelen om mijn eigen gear te kopen, ben vorig jaar 2x een weekje de sneeuw in geweest en ben zwaar hooked. Februari ga ik weer een week en eind maart als het goed is nog een keer.

Wat is een goed bordje voor een gevorderde beginner, springen doe ik (nog) niet echt maar ben ik denk ik wel van plan..

ik ben zelf uitgekomen bij de Bataleon omni of goliath omdat ik daar volgens mij alle kanten mee op kan, alleen qua bindingen en boots heb ik geen idee..

Thanks!
  maandag 17 januari 2011 @ 11:28:47 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91454884
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers :(
Van die besneeuwde gebieden, waarbij de begroeiing zeker niet meer zichtbaar is door de sneeuw. Of bijna bezwijkt onder het gewicht van de sneeuw.... :s)
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Het was helemaal niet als sneer richting rijders zonder helm bedoeld. Ik doelde meer op dat type "wintersporter" dat bijvoorbeeld ook eerst honderd keer uit de sleeplift kukelt en als hij/zij eindelijk boven is meteen afgevoerd kan worden, want nooit les genomen. ;)

Ik heb ook jarenlang zonder helm geskied, hoor. Nu draag ik wel een helm. Ook buiten het seizoen als ik aan het skaten ben.
En met stoerdoenerij bedoelde ik niet 'geen helm dragen', maar meer 'kijk eens mama, zonder handen. kijk eens mama, zonder tanden..' :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 17-01-2011 11:35:27 ]
pi_91455480
ok dan begreep ik het verkeerd :P

ik hou zelf wel van een biertje of 2 's avonds maar zuip me niet helemaal lam ofzo. 's ochtends lekker ontbijtje en lieftst met de eerste lift naar boven en ja zonder helm O-)
pi_91455589
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm dat is nog wel mooi om te horen :)
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.

Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet :(
pi_91456554
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft :P
Ik ga eind februari ook weer. Dit keer weer naar Solden. Heb er nu al zin in :D
W0ei ?
  maandag 17 januari 2011 @ 12:57:49 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458305
Ff serieus he...

Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.

- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:59:42 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458375
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:48 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.

Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet :(
Sowieso, maar het ijs zal voornamelijk op de piste liggen en op de punten waar veel skiers langs komen. Lekker aangetrapte sneeuw enzo.
De plekken waar al tijden te weinig sneeuw ligt omdat er niets valt, maar waar niet veel mensen komen zullen dan best te doen zijn.
Het beste is ff 20cm nu over die harde laag heen en dan een week later nog ff 40cm :P

Ik vraag me af wanneer mijn nieuwe Volkl Selecta komt.... ;)
pi_91458720
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:
Ff serieus he...

Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.

- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
Ze hebben gewoon wat tegen je!
W0ei ?
  maandag 17 januari 2011 @ 13:10:15 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458798
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:08 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon wat tegen je!
Wat tegen me :?
Ze hebben het juist goed met me voor! *O*
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren :)

of bedoelde je dat niet :{
  maandag 17 januari 2011 @ 13:14:02 #298
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91458945
quote:

[..]

hehe, vorige week ook een paar keer redelijk dronken de piste af gekomen. En elke keer deed ik wel iets stoms waardoor ik viel :') Maar het was dan ook donker en er was niemand anders om tegen aan te snowboarden.

Verder hebben wij 1 nacht echt hard doorgedronken en de volgende dag was ik de enige die baas genoeg was om te gaan snowboarden. Laat ik nou net die dag de zwaarste crash van de week meemaken, maar of dat komt door de avond ervoor of gewoon lompheid weet ik niet :P

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat tegen me :?
Ze hebben het juist goed met me voor! *O*
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren :)

of bedoelde je dat niet :{
Same here, sinds ik met vrienden ga snowboarden hebben we elke keer een goede week met zon en verse poeder. En nog wel elke keer een totaal andere periode :P
  maandag 17 januari 2011 @ 13:15:05 #299
302023 klammenoorseboskat
Legendary slash daddy.
pi_91458987
quote:
Op zondag 16 januari 2011 16:40 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Zoooo, m'n bataleon Goliath is binnen van duijvstein!

Maar is het boardje nu al gewaxed, of moet ik hem opnieuw laten waxen? Ik heb vernomen dat TBT lastiger is om te waxen right?

Ik ga mijn cartels morgen ophalen, hij had alleen geen schroefjes meer, die waren versleten, hij zei dat je die in elke boardshop of huur winkel kan krijgen. Is dit waar?
-
  maandag 17 januari 2011 @ 13:17:06 #300
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91459075
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel vet om 3 weken te gaan en dan 5 of 6 resorts aan te doen. Lekker roadtrippen en beetje snowboarden ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')