ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:54 schreef Komakie het volgende:
Dit is al heel lang mijn favoriete snowboardliedje:
Gewoon beuken met die handelquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:03 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!
om daarna ruzie te krijgen met skiers met deze op je koptelefoon!
Niemand? :-)quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....
Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.
Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!
Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
Je zou ze kunnen laten heatmolden, meestal krijg je dan een plastic cap over je tenen heen waardoor het iets verder oprekt.quote:
Zekers wel, das mijn shitquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:48 schreef rooneyelst het volgende:
@ genezis dit plaatje vind jij ook wel oke denk ik..
De nieuwe cd van DJVT is inderdaad wel lekker! Hoewel ik me toch ook wel afvraag hoe ze aan die teksten komenquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:14 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Zekers wel, das mijn shit
Nieuwe cd van de Jeugd is ook wel erg lekker!!!
Als het gewoon goed past en de schoenen niet te ver over de rand uitsteken op die 158 kan dat ook wel, zeker nu je nog beginner bent zal je nog niet super snel aan de max van het board zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?
Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
Tip van de dag!!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:10 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Maar misschien omdat je nog beginnend ben is een kleinere maat iets makkelijker.
Ik zou eerder voor een langer board gaan dan voor een korter board (dan 158)quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?
Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....
Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.
Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!
Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
1e hands downquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan niet kiezen
Roosbeef! Dat vind ik echt briljant! Heb je dat nummer van haar met Torre Florim ('iemand dood') al gehoord?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Vandaag 11 maanden geworden, kleine bergbeklimmerEcht nergens bang voor, stoot overal tegenaan omdat hij verotte nieuwschierig is en klimt sinds 2 weken al de trap op als je hem niet in de gaten houdt
Pas geleden een slee voor hem gehaald en filmpje mee gemaakt, hij vindt het helemaal te gek. Filmpje is nu aan het uploaden naar Vimeo!!
Ik breek liever iets niet, dus luister even niet naar je tip. Foto's van het foute pak komen volgende week als ik hem uitgelaten heb op de piste met een maat van me. Die heeft ook een fout pak incl. roze buideltas
[..]
Die ken ik niet, ben benieuwdWe zitten niet echt in Gerlos, maar in Silberleiten. Stukje verderop, berg tegenover Konigleiten op de Plattenalm maar voor het gemak voor iedereen zeg ik maar gewoon Gerlos
![]()
Betreffende de muziek, ik luister alles van voor tot achter zolang het maar niet ragharde metal en 50cent r&b shit is. De voorkeur gaat een beetje naar indie-rock maar nederlandstalige shit (GEEN volendam-muziek) gaat er ook wel in, ik heb het dan over Acda & de Munnick, Jeugd van Tegenwoordig, Roosbeef en Spinvis. Al mag ik Nederlandstalig niet draaien in de auto waar mijn vriendin bij zit, die heeft er echt een grafhekel aan
Deze shit zit op mijn playlist:
Dit is wel een bekende voor de meeste
Jeugdsentiment, ben helemaal gek op die motoren waar ze mee racen!!!
En hier heeft mijn vriendin dus een grafhekel aan
De eerste, maar ik hou wel van drukke printsquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan niet kiezen
Dude 45/30 serieusquote:Op donderdag 13 januari 2011 20:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.
Sinds eergister in winterberg en gisteren maar weze skiën. Sneeuw was te slecht voor m'n board en ik dacht dan kan ik nog wat nieuws leren, maar tering dat is kut als je snowboarden gewend bent
Sinds gister is het begonnen met regenen en het is niet opgehouden, ligt bijna geen sneeuw meer. Winterberg is trouwens best klein vergeleken met willingen
dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dude 45/30 serieus
Koop je zo'n vette plank en ga je zo op je board staan
Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.
oh, en lekker snowboard nummer
zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezetquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.
25/15 is ook een hardboots stance.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:43 schreef Drinky het volgende:
[..]
zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezet
Die 25/15 doet al zeer als ik er aan denk...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:43 schreef Drinky het volgende:
[..]
zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezet
18/0? Raak je dan niet erg snel de sneeuw met je teen/hiel?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
25/15 is ook een hardboots stance.
Probeer gewoon eens 18/0 of 18/-6 ofzo
Dan kun je ook nog wat meer doen dan alleen een beetje carven. Iets wat met die Jam wel leuk is
Wat was je schoenmaat ook alweer?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef M3rcury het volgende:
[..]
18/0? Raak je dan niet erg snel de sneeuw met je teen/hiel?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nee! Moet je kijken hoe het gebied erbij ligt! In Feldberg is het wel iets minder erg, maar toch! Waar blijft mijn sneeuw?!
Maat 43, en ik heb gewoon een normale 161quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat was je schoenmaat ook alweer?
En je hebt een 161 wide toch?
Je voeten moeten iets over de rand van het board komen voor de beste kantendruk.
Met maatje 43 is dat geen probleem.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:55 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Maat 43, en ik heb gewoon een normale 161Ik sta zelf 25/-18
np. Vroeg het me alleen af, omdat ik op de pantera nog wel regelmatig onderuit schoof omdat ik weer met iets anders dan de kant van mijn snowboard de sneeuw raakte. Maar dat kan ook zijn omdat die bindingen die erop zaten te groot waren door voor mijn schoenen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met maatje 43 is dat geen probleem.
Ik haalde je alleen ff in de war met Drinky. Sorry
Zou ook kunnen, heb gister dit setje samen gesteld maar wilde toch nog even een nachtje er over slapen, heb m'n namelijk ribben hard nodig en dit kost me er weer 1quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:19 schreef rooneyelst het volgende:
@ Menno ..denk DC die heeft zo`n draaiknop..
Heb ook ziekelijk veel zin om het over een week eens goed te testen in Frankrijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mooi spul, menno!Ziet er tof uit. Ik hoop dat het ook tof dóet
Ja juist wel! Ik heb deze schoenen juist gekozen omdat mijn huidige schoenen niet goed meer zaten. Maar ik moest er even over na denken of ik de hele set zou kopen en heb ze daarom nog niet thuis liggenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:50 schreef MarcoD het volgende:
Vans, Salomon, Flow, K2 en nog wat merken hebben ook een BOA systeem (zo'n draaiknop)
btw, je gaat me toch niet vertellen dat je die boots niet eerst heb gepast hè?
ik ben skateboarden gewend en daar stond ik ook altijd zo, heb er met snowboarden geen last van en kan nog zat tricks doen, maar fakie is wel wat moeilijker. Ik ga binnenkort weer naar landgraaf, dan probeer ik eens duck op de Bataleon, kijken hoe dat bevalt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:10 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Die 25/15 doet al zeer als ik er aan denk...![]()
Mooi board, ik heb op de voorloper ervan gereden( easy livin) en zo'n flying V board is echt fijnquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef -Menn0- het volgende:
Eigen gear gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog schoenen maar ik even vergeten welk merk.... Volgens mij ook Burton. Het is zo'n schoen zonder veters maar met zo'n draaiknop op de voorkant.
Vrijdag naar Val Tho
Ah ok dat maakt het duidelijker ik kon het niet zo snel opmaken uit de tekst, ik dacht dat je het gewoon gekocht had ik vond het al een beetje vreemd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:58 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja juist wel! Ik heb deze schoenen juist gekozen omdat mijn huidige schoenen niet goed meer zaten. Maar ik moest er even over na denken of ik de hele set zou kopen en heb ze daarom nog niet thuis liggen
Ik ben benieuwd wat je van die Sherlock vind. Ik kon hem eerst ook goedkoop krijgen, maar uiteindelijk niet gedaan en een Lib Tech gekocht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:53 schreef -Menn0- het volgende:
Eigen gear gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog schoenen maar ik even vergeten welk merk.... Volgens mij ook Burton. Het is zo'n schoen zonder veters maar met zo'n draaiknop op de voorkant.
Vrijdag naar Val Tho
Waarom ben je toch maar niet voor de Sherlock gegaan dan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van die Sherlock vind. Ik kon hem eerst ook goedkoop krijgen, maar uiteindelijk niet gedaan en een Lib Tech gekocht.
Omdat ik die Lib Tech voor hetzelfde bedrag kon krijgen en ik liever op een Lib Tech rij dan op een Burton. Aangezien ik over het algemeen boards van Lib lekkerdere vind rijden dan Burton snowboards en ik ook nog een klein beetje een aversie tegen Burton hebquote:Op zondag 16 januari 2011 06:14 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Waarom ben je toch maar niet voor de Sherlock gegaan dan?
Vanmorgen had mijn zoontje (4 jr.) een leuke opmerking, goede suggestie ook:quote:
Ach ja, er zijn ook mensen die geen aversie tegen Burton hebben... Ik heb namelijk de Burton custom flying v gekocht en ben daar super tevreden mee. Met dat board kun je gewoon bijna niet vallen als je enigzins kunt snowboarden!quote:Op zondag 16 januari 2011 09:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Omdat ik die Lib Tech voor hetzelfde bedrag kon krijgen en ik liever op een Lib Tech rij dan op een Burton. Aangezien ik over het algemeen boards van Lib lekkerdere vind rijden dan Burton snowboards en ik ook nog een klein beetje een aversie tegen Burton heb
De Sherlock was trouwens niet de enige Burton plank hoor. Ik kon bijna elke plank goedkoop krijgen. De Custom Flying V was ook nog een mogelijkheid waar ik naar heb gekeken.
Maar toch de T.Rice gekozen en dat was een goede keuze
Ik weet niet 'waar de schoen wringt', maar wie weet heb je een hoge wreef... Dus dan ga je naar een gróte winkel met veel keuze en geef je daar aan wat voor poezelige pootjes je hebtquote:Op zondag 16 januari 2011 11:44 schreef kupsani het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn ook mensen die geen aversie tegen Burton hebben... Ik heb namelijk de Burton custom flying v gekocht en ben daar super tevreden mee. Met dat board kun je gewoon bijna niet vallen als je enigzins kunt snowboarden!
Ben trouwens met mijn te kleine Burton hail schoenen terug naar de winkel geweest en heb er nog 185euro voor terug gekregen! Heatmolden ging helaas niet.
Iemand nog tips voor een comfortabele snowboard schoen?
Nog 3 weken en dan naar La Plagne!!!
Ik heb zelf aardig wat problemen gehad met het vinden van goede snowboarschoenen en heb o.a. DC en Vans, nu al een paar jaar de Lashed van 32, en die zijn wel erg fijn! Ook gewoon met normale veters, geen super-fast-lacing of BOA systeem voor mijquote:Op zondag 16 januari 2011 11:44 schreef kupsani het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn ook mensen die geen aversie tegen Burton hebben... Ik heb namelijk de Burton custom flying v gekocht en ben daar super tevreden mee. Met dat board kun je gewoon bijna niet vallen als je enigzins kunt snowboarden!
Ben trouwens met mijn te kleine Burton hail schoenen terug naar de winkel geweest en heb er nog 185euro voor terug gekregen! Heatmolden ging helaas niet.
Ik zou even een mailtje sturen naar de importeur en anders naar de winkel bellen/langsgaan waar je ze gekocht heb.quote:Our bindings are injected with the highest-quality
Dupont Zytel® ST Nylon throughout the entire collection.
The result is the strength, safety, security, and the
confidence of a lifetime warranty on all baseplates and
heelcups. If you break, or even crack your baseplate or heelcup
during riding, well replace it for life. Guaranteed
Verse laag van 5cm per dag. Niet echt indrukwekkend. 5cm is na een dag ook weer weg geskied.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:47 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
hier in valtho prima weertje. mag wel weer een verse laag bij. Einde van de week zie ik.
http://www.snow-forecast.com/resorts/Val-Thorens/6day/mid
k ben de piste op.
Vrede!
Bedoel je het gekartelde plastic tongetje of de cap zelf?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:32 schreef xos het volgende:
Hier waren toch ook fans van gnar? Je kunt hem nu zien op unofficialnetwerks
De toe cap van mijn rechter union foce binding heeft het begeven... Hij klikt niet meer goed vast, net alsof hij versleten is. Links werkt hij nog prima en dat is de binding van mijn achterste been. Er zat toch levenslange garantie op die dingen? En zo ja, iemand een idee waar ik een vervanging kan krijgen?
Burton is ook niet slecht, maar ik mag hun manier van werken niet zo. Maar mijn standpunt tov heeft ook te maken met het feit dat ik de nederlandse importeur niet zo magquote:Op zondag 16 januari 2011 11:44 schreef kupsani het volgende:
[..]
Heb ik ook. Geen klacht over tot nu toe.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:34 schreef Martinous het volgende:
Van al die verhalen krijg ik toch wel mega veel zin in mijn weekje warth in februari..
Ben nu bezig met nieuwe bindingen heb de burton mission op het oog:
[ afbeelding ]
Of zegt iemand: dude serieus? neem dan de cartel's..
En zo ja waarom:)
Wil een keer echt goede bindingen.. Heb nu ook nog een board van Rossignol volgend jaar voor een mooi burton board:)
Heb er nu al zin in!
Ah kon zo snel geen nederlandse vertegenwoordiger vinden.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bedoel je het gekartelde plastic tongetje of de cap zelf?
Ik zou trouwens gewoon even naar www.rotterdamagency.nl gaan en daar het contactformulier invullen. Dat is de nederlandse vertegenwoordiger. Dat werkt iets makkelijker dan die belgen van Snowforce (prima gasten hoor, maar in nederland is lijntje toch net iets korter)
Of ga gewoon naar een dealer. Die kunnen je ook nog wel eens helpen.
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:40 schreef Fugie het volgende:
mijn missions zijn ook prima, maar na dit seizoen gaan ze wel weg
5cm is niet zo spannend, Vorige week zijn alle sporen al gezet
[ afbeelding ]
Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februariquote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijftquote:Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari
klopt, was afgelopen woensdag geloof ikquote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in
Hmm dat is nog wel mooi om te horenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:55 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.
Is hier iemand al eens in noord-amerika wezen wintersporten ?
Nee maar staat wel op de planning voor volgend jaar inderdaadquote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzinquote:Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.
Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?quote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin(No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht.
Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloersquote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
quote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht.
Ik weet niet helemaal zeker of ze dat bedoelt. Alleen als je je op die manier gedraagd en dan ook nog eens geen helm op zet is dat niet echt verstandig. Je bent immers een verhoogd risico voor jezelf (en voor anderen maar dat heeft niets met een helm voor jou te maken)quote:Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Van die besneeuwde gebieden, waarbij de begroeiing zeker niet meer zichtbaar is door de sneeuw. Of bijna bezwijkt onder het gewicht van de sneeuw....quote:Op maandag 17 januari 2011 10:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers
Het was helemaal niet als sneer richting rijders zonder helm bedoeld. Ik doelde meer op dat type "wintersporter" dat bijvoorbeeld ook eerst honderd keer uit de sleeplift kukelt en als hij/zij eindelijk boven is meteen afgevoerd kan worden, want nooit les genomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm dat is nog wel mooi om te horen
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
Ik ga eind februari ook weer. Dit keer weer naar Solden. Heb er nu al zin inquote:Op zondag 16 januari 2011 21:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft
Sowieso, maar het ijs zal voornamelijk op de piste liggen en op de punten waar veel skiers langs komen. Lekker aangetrapte sneeuw enzo.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:48 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.
Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet
Ze hebben gewoon wat tegen je!quote:Op maandag 17 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:
Ff serieus he...
Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.
- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
Wat tegen mequote:
hehe, vorige week ook een paar keer redelijk dronken de piste af gekomen. En elke keer deed ik wel iets stoms waardoor ik vielquote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Same here, sinds ik met vrienden ga snowboarden hebben we elke keer een goede week met zon en verse poeder. En nog wel elke keer een totaal andere periodequote:Op maandag 17 januari 2011 13:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat tegen me
Ze hebben het juist goed met me voor!
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren
of bedoelde je dat niet
quote:Op zondag 16 januari 2011 16:40 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Zoooo, m'n bataleon Goliath is binnen van duijvstein!
Maar is het boardje nu al gewaxed, of moet ik hem opnieuw laten waxen? Ik heb vernomen dat TBT lastiger is om te waxen right?
Ik ga mijn cartels morgen ophalen, hij had alleen geen schroefjes meer, die waren versleten, hij zei dat je die in elke boardshop of huur winkel kan krijgen. Is dit waar?
Volgens mij is het wel vet om 3 weken te gaan en dan 5 of 6 resorts aan te doen. Lekker roadtrippen en beetje snowboardenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.
Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |