abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 20:56:34 #276
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91430276
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in :)
Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari :D
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 16 januari 2011 @ 21:19:39 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91432674
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari :D
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 16 januari 2011 @ 21:48:43 #278
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91435071
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in :)
klopt, was afgelopen woensdag geloof ik :) Voor het eerst dat ik gewoon een heel stuk off piste tegen ben gekomen wat er zo strak bij lag en waar nog niemand was geweest :D

Was ook wel nodig ook die sneeuw, want zoveel lag er niet meer. Was daarom ook gelijk weer een heerlijke week, niet druk, verse sneeuw, zonnetje erbij ^O^
Nu nog maar eens kijken wat we later dit jaar gaan doen, want ik heb nog niet genoeg gehad :P
pi_91435670
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los :D
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zondag 16 januari 2011 @ 22:04:47 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91436457
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:55 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los :D
Hmm dat is nog wel mooi om te horen :)
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 16 januari 2011 @ 22:14:42 #281
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91437300
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.

Is hier iemand al eens in noord-amerika wezen wintersporten ?
pi_91441387
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.

Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.

Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
  FOK!fotograaf zondag 16 januari 2011 @ 23:25:09 #283
159915 -Menn0-
MNO
pi_91442444
quote:

Nee maar staat wel op de planning voor volgend jaar inderdaad :D
,,/
  maandag 17 januari 2011 @ 08:47:21 #284
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91450712
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.

Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin :@ (No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht. :P
pi_91450771
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin :@ (No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht. :P
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
  maandag 17 januari 2011 @ 10:33:42 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453192
quote:

Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers :(
  maandag 17 januari 2011 @ 10:34:46 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453215
quote:

[..]

_O_ Ik kan het niet meer met je eens zijn _O_
  maandag 17 januari 2011 @ 10:37:53 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91453300
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Ik weet niet helemaal zeker of ze dat bedoelt. Alleen als je je op die manier gedraagd en dan ook nog eens geen helm op zet is dat niet echt verstandig. Je bent immers een verhoogd risico voor jezelf (en voor anderen maar dat heeft niets met een helm voor jou te maken)

Ik vind zonder helm rijden geen stoerdoenerij, maar het is niet het meest verstandige. Maar goed, ik ben ook de eigenwijs die zonder helm rijdt...
pi_91454698
Hallo allemaal, ik heb een paar vraagjes.
Ik ben zwaar aan het twijfelen om mijn eigen gear te kopen, ben vorig jaar 2x een weekje de sneeuw in geweest en ben zwaar hooked. Februari ga ik weer een week en eind maart als het goed is nog een keer.

Wat is een goed bordje voor een gevorderde beginner, springen doe ik (nog) niet echt maar ben ik denk ik wel van plan..

ik ben zelf uitgekomen bij de Bataleon omni of goliath omdat ik daar volgens mij alle kanten mee op kan, alleen qua bindingen en boots heb ik geen idee..

Thanks!
  maandag 17 januari 2011 @ 11:28:47 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91454884
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers :(
Van die besneeuwde gebieden, waarbij de begroeiing zeker niet meer zichtbaar is door de sneeuw. Of bijna bezwijkt onder het gewicht van de sneeuw.... :s)
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Het was helemaal niet als sneer richting rijders zonder helm bedoeld. Ik doelde meer op dat type "wintersporter" dat bijvoorbeeld ook eerst honderd keer uit de sleeplift kukelt en als hij/zij eindelijk boven is meteen afgevoerd kan worden, want nooit les genomen. ;)

Ik heb ook jarenlang zonder helm geskied, hoor. Nu draag ik wel een helm. Ook buiten het seizoen als ik aan het skaten ben.
En met stoerdoenerij bedoelde ik niet 'geen helm dragen', maar meer 'kijk eens mama, zonder handen. kijk eens mama, zonder tanden..' :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 17-01-2011 11:35:27 ]
pi_91455480
ok dan begreep ik het verkeerd :P

ik hou zelf wel van een biertje of 2 's avonds maar zuip me niet helemaal lam ofzo. 's ochtends lekker ontbijtje en lieftst met de eerste lift naar boven en ja zonder helm O-)
pi_91455589
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm dat is nog wel mooi om te horen :)
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.

Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet :(
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91456554
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft :P
Ik ga eind februari ook weer. Dit keer weer naar Solden. Heb er nu al zin in :D
W0ei ?
  maandag 17 januari 2011 @ 12:57:49 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458305
Ff serieus he...

Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.

- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:59:42 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458375
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:48 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.

Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet :(
Sowieso, maar het ijs zal voornamelijk op de piste liggen en op de punten waar veel skiers langs komen. Lekker aangetrapte sneeuw enzo.
De plekken waar al tijden te weinig sneeuw ligt omdat er niets valt, maar waar niet veel mensen komen zullen dan best te doen zijn.
Het beste is ff 20cm nu over die harde laag heen en dan een week later nog ff 40cm :P

Ik vraag me af wanneer mijn nieuwe Volkl Selecta komt.... ;)
pi_91458720
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:
Ff serieus he...

Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.

- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
Ze hebben gewoon wat tegen je!
W0ei ?
  maandag 17 januari 2011 @ 13:10:15 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91458798
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:08 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon wat tegen je!
Wat tegen me :?
Ze hebben het juist goed met me voor! *O*
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren :)

of bedoelde je dat niet :{
  maandag 17 januari 2011 @ 13:14:02 #298
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91458945
quote:

[..]

hehe, vorige week ook een paar keer redelijk dronken de piste af gekomen. En elke keer deed ik wel iets stoms waardoor ik viel :') Maar het was dan ook donker en er was niemand anders om tegen aan te snowboarden.

Verder hebben wij 1 nacht echt hard doorgedronken en de volgende dag was ik de enige die baas genoeg was om te gaan snowboarden. Laat ik nou net die dag de zwaarste crash van de week meemaken, maar of dat komt door de avond ervoor of gewoon lompheid weet ik niet :P

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat tegen me :?
Ze hebben het juist goed met me voor! *O*
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren :)

of bedoelde je dat niet :{
Same here, sinds ik met vrienden ga snowboarden hebben we elke keer een goede week met zon en verse poeder. En nog wel elke keer een totaal andere periode :P
  maandag 17 januari 2011 @ 13:15:05 #299
302023 klammenoorseboskat
Legendary slash daddy.
pi_91458987
quote:
Op zondag 16 januari 2011 16:40 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Zoooo, m'n bataleon Goliath is binnen van duijvstein!

Maar is het boardje nu al gewaxed, of moet ik hem opnieuw laten waxen? Ik heb vernomen dat TBT lastiger is om te waxen right?

Ik ga mijn cartels morgen ophalen, hij had alleen geen schroefjes meer, die waren versleten, hij zei dat je die in elke boardshop of huur winkel kan krijgen. Is dit waar?
-
  maandag 17 januari 2011 @ 13:17:06 #300
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91459075
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel vet om 3 weken te gaan en dan 5 of 6 resorts aan te doen. Lekker roadtrippen en beetje snowboarden ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')