Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februariquote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijftquote:Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Prima, als dat dan maar wel zo blijft tot en mét eind februari
klopt, was afgelopen woensdag geloof ikquote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij al meer dan 5cm.
Eind januari/begin februari, dan gaat het los. Ik geloof er heilig in
Hmm dat is nog wel mooi om te horenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:55 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zit nu in een groot Chalet in Silberleiten, tegenover Konigleiten en hier ligt sneeuw genoeg op en naast de piste. Helaas naast de piste wel kei en kei hard, maar op de piste ziet het er goed uit. Morgenochtend heb ik ukkie-dienst, dan gaat het vrouwtje eerst boarden maar om half 1 ga ik los
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.
Is hier iemand al eens in noord-amerika wezen wintersporten ?
Nee maar staat wel op de planning voor volgend jaar inderdaadquote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
Wij hebben trouwens ook al grote plannen voor volgend jaar; Noord-Amerika. Als het echt zo gruwelijk is als iedereen zegt moeten we daar ook maar eens geweest zijn.
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzinquote:Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.
Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?quote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik ga dus ook nooit uit met wintersporten. Ik vind het onzin(No offence btw...)
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht.
Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloersquote:Op zondag 16 januari 2011 22:14 schreef Fugie het volgende:
quote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Waarom al die tijd verspillen aan uitgaan als je ook een goede nachtrust kunt hebben? Eerlijk gezegd heb ik ook het idee dat die brekebenen en andere ongelukken mede te maken hebben met een te korte nachtrust.
Ik bedoel dus die opgeschoten newbies die denken dat ze alles al kunnen. Die een hele dag aan het ploerten zijn, vervolgens fastfood naar binnen drukken en dan ook nog tot half drie doorfeesten. Om dan om tien uur weer in de sneeuw te staan. Tel daar nog stoerdoenerij zonder helm bij op en het eindigt in een gipsvlucht.
Ik weet niet helemaal zeker of ze dat bedoelt. Alleen als je je op die manier gedraagd en dan ook nog eens geen helm op zet is dat niet echt verstandig. Je bent immers een verhoogd risico voor jezelf (en voor anderen maar dat heeft niets met een helm voor jou te maken)quote:Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Van die besneeuwde gebieden, waarbij de begroeiing zeker niet meer zichtbaar is door de sneeuw. Of bijna bezwijkt onder het gewicht van de sneeuw....quote:Op maandag 17 januari 2011 10:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vrienden van mij doen momenteel een seizoen in Canada. Als je de poederfoto's van daar ziet ben ik echt zwaar jaloers
Het was helemaal niet als sneer richting rijders zonder helm bedoeld. Ik doelde meer op dat type "wintersporter" dat bijvoorbeeld ook eerst honderd keer uit de sleeplift kukelt en als hij/zij eindelijk boven is meteen afgevoerd kan worden, want nooit les genomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zonder helm is opeens stoerdoenerij? jij hebt ook op de fiets een helm op met een oranje vlaggetje zeker?
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm dat is nog wel mooi om te horen
Maar ik kan altijd een zooitje bij. Het was al hard toen ik weg ging.
Ik ga eind februari ook weer. Dit keer weer naar Solden. Heb er nu al zin inquote:Op zondag 16 januari 2011 21:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ga eind februari weer naar huis dus waarschijnlijk is het daarna wel weer een beetje over met de sneeuwval, maar misschien dat het nog een beetje koud blijft
Sowieso, maar het ijs zal voornamelijk op de piste liggen en op de punten waar veel skiers langs komen. Lekker aangetrapte sneeuw enzo.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:48 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Woensdag wordt er weer sneeuw verwacht, ben benieuwd hoeveel er valt. Het chalet ligt op 1600m, de top van konigsleiten is 2400 dus hoop wel op minimaal 10/20cm. Weet alleen niet wat het lawinegevaar doet als er nu ijspoeder naar de piste ligt en daar verse sneeuw overheen valt.
Denk dat het lawinegevaar dan gelijk omhoog schiet
Ze hebben gewoon wat tegen je!quote:Op maandag 17 januari 2011 12:57 schreef Komakie het volgende:
Ff serieus he...
Ik zit net eens even wat dingetjes op een rijtje te zetten en ik kwam ergens achter.
- 3 van de 4 seizoenen die ik gedaan heb waren de 3 sneeuwrijkste seizoenen van de afgelopen 10 jaar.
- Vorig jaar hadden ze alleen maar zon. Behalve als ik er was. Bijna geen zon gezien alleen maar sneeuw.
- Wanneer was de laatste keer dat er sneeuw gevallen is in Gerlos? 2 januari 2011 (bron: website Gerlos) Dat was de dag voordat ik weg ging.
Wat tegen mequote:
hehe, vorige week ook een paar keer redelijk dronken de piste af gekomen. En elke keer deed ik wel iets stoms waardoor ik vielquote:Op maandag 17 januari 2011 08:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Same here, sinds ik met vrienden ga snowboarden hebben we elke keer een goede week met zon en verse poeder. En nog wel elke keer een totaal andere periodequote:Op maandag 17 januari 2011 13:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat tegen me
Ze hebben het juist goed met me voor!
Boeit mij die zon wat, ik kom om te snowboarden en zo veel mogelijk poeder te rijden. Dan moet het sneeuwen en dat ik dan geen zon heb zal me echt me anus oxideren
of bedoelde je dat niet
quote:Op zondag 16 januari 2011 16:40 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Zoooo, m'n bataleon Goliath is binnen van duijvstein!
Maar is het boardje nu al gewaxed, of moet ik hem opnieuw laten waxen? Ik heb vernomen dat TBT lastiger is om te waxen right?
Ik ga mijn cartels morgen ophalen, hij had alleen geen schroefjes meer, die waren versleten, hij zei dat je die in elke boardshop of huur winkel kan krijgen. Is dit waar?
Volgens mij is het wel vet om 3 weken te gaan en dan 5 of 6 resorts aan te doen. Lekker roadtrippen en beetje snowboardenquote:Op zondag 16 januari 2011 23:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Vriend van mij is twee jaar geleden naar Whistler, British Columbia geweest. Qua sneeuw was het daar echt onnavolgbaar. In de twee weken dat hij er zat viel er bijna 3 meter in de bergen. Fantastische backcountry afdalingen. Qua faciliteiten: (verwarmde) stoeltjesliften, bergrestaurantjes en uitgaan is het echter een stuk minder dan in Europese gebieden.
Voor de die-hard snowboard/ski-lover die het liefst zo veel mogelijk sneeuw ziet en iedere dag om 06:00 opstaat is het zeker een aanrader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |