abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:54:24 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91209655
Dit is al heel lang mijn favoriete snowboardliedje:


:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91210163
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:54 schreef Komakie het volgende:
Dit is al heel lang mijn favoriete snowboardliedje:


:)
ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!

om daarna ruzie te krijgen met skiers met deze op je koptelefoon!

  woensdag 12 januari 2011 @ 14:14:42 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91210754
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:03 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

ja dat is zeker een goed liedje voor tijdens het door mensen manoeuvreren bij een lift haha IEDER VOOR ZICHZELF!

om daarna ruzie te krijgen met skiers met deze op je koptelefoon!

Gewoon beuken met die handel >:)

Deze is ook wel relaxt trouwens om keihard op te knallen :)

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:40:27 #204
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91217516
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....

Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.

Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!

Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
Niemand? :-)
I live for snowboarding!!!
pi_91218110
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:40 schreef kupsani het volgende:

[..]

Niemand? :-)
Je zou ze kunnen laten heatmolden, meestal krijg je dan een plastic cap over je tenen heen waardoor het iets verder oprekt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_91219002
Als de schoen het aan kan kun je hem laten heatmolden bij de locale shop. Waar je meer kans mee maakt is een nieuwe zool laten aanmeten, bijv van Comfortable. Ik heb ook de Hails en die zaten ook niet echt lekker, snel last van kramp. In Les Arc een setje zoolen laten maken, was iets van 35,- en ze zitten een heel stuk beter. Heel soms nog wat kramp als ik bij de lift stil sta in mijn losse been.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91232299
Goedenavond!

Ik heb een paar vragen. Ik ben op zoek naar een snowboard en hoor ook graag eens jullie mening i.p.v. de verkopers in de shops. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar ze zijn natuurlijk altijd gebonden aan hun assortiment.

Ik ben nog beginnend, ben een week naar Winterberg geweest, daar ook een aantal dagen les gehad natuurlijk al de nodige keren snowworld e.d. Ik kan en moet nog zeker heel veel leren, maar denk dat ik al best aardig op weg ben.
Echter, ik baal er elke keer van dat ik materiaal moet huren. Ik krijg elke keer een ander board met de niet geheel zeldzaam de nodige mankementen.

Ik zoek iets waar ik de komende jaren mee vooruit kan en niet over een of twee jaar op uitgekeken ben. Vorige week is mij een Ride Machete aangeraden door een shop. Volgens hun was dit een board waar ik zeker de komende 5 a 6 jaar mee vooruit kon en niet gauw op uitgekeken was. Qua maat dachten ze dat een 158 wel kon.
Wat denken jullie hiervan? En heb ik niet een wide nodig gezien mijn schoenmaat? (44-45) En qua bindingen, hebben jullie nog advies?

Vragen, vragen... Alvast bedankt jullie antwoord!

Oja, ik ben 187 en weeg ongeveer 85 kilo.
pi_91238210
Ik heb 1 afdaling met de machete gedaan, het was de 157 wide (ik 1.86, 85kg & maat 12).
Het was wel redelijk druk op de piste dus ik heb hem niet echt op hoge snelheid gereden, maar het was wel een lekker plankie ik merkte het verschil in lengte zeker het voelde ook echt als een kortere plank (heb zelf 161,5).
Zat nog aardig wat pop in en ik heb hem ook nog een lekker stuk rechtdoor gereden plat op de base, werd niet zenuwachtig en geen happers.
Ik denk dat je met die 158 zeker wel een paar jaar vooruit kan.
Maar weet je welke richting je ongeveer op wilt (als je dat al weet) allmountain freestyle/freeride of echt freestyle? Mocht je meer naar de allmountain freeride gaan dan zou ik voor een langere versie kiezen.

Volgens mij zit je met maat 44-45 net op het randje wat betreft een normale versie of een wide versie, en qua bindingen kan je het beste diegene nemen die goed op je schoenen aansluiten.

En als je alles in één winkel koop zou je ook nog kunnen kijken met de bindingen gemonteerd en de schoenen in de binding of deze veel uitsteken mochten je schoenen ver uitsteken aan zowel frontside als backside dan zou ik gewoon voor een wide gaan.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_91242324
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:48 schreef rooneyelst het volgende:
@ genezis dit plaatje vind jij ook wel oke denk ik..

Zekers wel, das mijn shit :D

Nieuwe cd van de Jeugd is ook wel erg lekker!!!
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91242876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:14 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Zekers wel, das mijn shit :D

Nieuwe cd van de Jeugd is ook wel erg lekker!!!
De nieuwe cd van DJVT is inderdaad wel lekker! Hoewel ik me toch ook wel afvraag hoe ze aan die teksten komen :o :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_91242972
Dat vraag ik me ook altijd af, die gasten verzinnen echt de meest wazig shit en flikkeren dat in een zin :D
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91243625
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?

Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
pi_91245085
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?

Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
Als het gewoon goed past en de schoenen niet te ver over de rand uitsteken op die 158 kan dat ook wel, zeker nu je nog beginner bent zal je nog niet super snel aan de max van het board zitten.

Die 157 wide die ik heb gereden is van een neefje van me die ook al een tijdje board en ook vaak ook wel lekker doortrapt dus dat zit ook wel goed.
En dat board kan je ook overal voor gebruiken, kickers, boxen of gewoon van pistes knallen gaat er prima mee, het is ook een twin dus je zou zelfs relatief makkelijk switch kunnen gaan (leren) rijden.
Je hoeft niet persé een 161, die 158 is ook wel goed of je zou voor de 160 kunnen gaan. Maar misschien omdat je nog beginnend ben is een kleinere maat iets makkelijker.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_91246108
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:10 schreef MarcoD het volgende:

[..]
Maar misschien omdat je nog beginnend ben is een kleinere maat iets makkelijker.
Tip van de dag!!!
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:32:24 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91254345
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:39 schreef Applemoes het volgende:
Allereerst, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Aangezien ik nog niet heel lang snowboard moet ik de komende jaren nog ontdekken welke kant ik op wil. Ik ben dus eigenlijk ook wel op zoek naar een veelzijdig board waar ik alle richtingen mee op kan. Qua boots en bindingen zal ik inderdaad even moeten passen en meten of het wel of niet een wide wordt. Jij zou dan eerder een 161 wide aanraden ipv 157?

Ik ga morgen weer in even in de winkel kijken, wellicht kunnen ze me daar nog meer vertellen.
Ik zou eerder voor een langer board gaan dan voor een korter board (dan 158)
Het kan wel, maar de stijfheid van het board is dan ook erg afhankelijk. Als je korter gaat zou ik eerder een stijver board nemen aangezien je dan nog wat meer controle hebt, want nu ga je misschien nog niet zo hard, maar als je een paar jaar ervaring hebt wel en dan wil je ook nog plezier hebben van je boardje.
Ik zou dus voor een paar centimeter langer gaan. 160/161 zou perfect zijn.
Gezien de rockerboardjes tegenwoordig kun je sowieso makkelijker draaien. Er wordt wel eens gezegd dat je dan juist een korter board kunt rijden, maar dat vind ik eigenlijk onzin.

Of je voor een breder board moet gaan is heel erg afhankelijk van je schoenen. Vroeger stond ik met mijn maatje 44 altijd op een wide. De schoen was zo groot dat het gewoon beter was.
Tegenwoordig is de buitenkant van de schoen veel kleiner waardoor je met maat 44 ook vaak nog wel een normale breedte of een mid-wide kunt rijden. Ik zou in ieder geval niet veel breder gaan dan een 26cm waist.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91277232
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)





Ik kan niet kiezen :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:05:58 #217
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91279695
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 00:53 schreef kupsani het volgende:
@ drinky: ik ben zondag ook thuisgekomen van een weekje chatel en de sneeuw was echt bedroevend slecht ja. Vanaf dag 3 steeds direct richting pre la joux gegaan met de bus en van daaruit direct richting avoriaz om nog wat papsneeuw te rijden in chatel waren de laatste dag maar 4 vd (ik goloof) 21 pistes open.....

Owja mijn nieuwe burton hail boots blijken net wat te klein helaas, ik krijg tintelende tenen na een uurtje dragen!
250 euro wasted, of zou ik ze nog een klein beetje op kunnen rekken??? Mijn rechter schoen zit namelijk wel goed.

Of heeft er nog iemand interesse in deze schoenen dan koop ik zelf een maatje groter. Ze Zijn 5 dagen gedragen en nog in splinernieuwe staat. Pm mag als je interesse hebt of kijk ff op marktplaats, daar staat ie ook op!

Nog 3 weekjes en dan naar La Plagne !!!!!
Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.

Sinds eergister in winterberg en gisteren maar weze skiën. Sneeuw was te slecht voor m'n board en ik dacht dan kan ik nog wat nieuws leren, maar tering dat is kut als je snowboarden gewend bent :')

Sinds gister is het begonnen met regenen en het is niet opgehouden, ligt bijna geen sneeuw meer. Winterberg is trouwens best klein vergeleken met willingen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:07:07 #218
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91279774
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik kan niet kiezen :P
1e hands down
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_91284266
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Vandaag 11 maanden geworden, kleine bergbeklimmer :D Echt nergens bang voor, stoot overal tegenaan omdat hij verotte nieuwschierig is en klimt sinds 2 weken al de trap op als je hem niet in de gaten houdt :D Pas geleden een slee voor hem gehaald en filmpje mee gemaakt, hij vindt het helemaal te gek. Filmpje is nu aan het uploaden naar Vimeo!!

Ik breek liever iets niet, dus luister even niet naar je tip. Foto's van het foute pak komen volgende week als ik hem uitgelaten heb op de piste met een maat van me. Die heeft ook een fout pak incl. roze buideltas :D

[..]

Die ken ik niet, ben benieuwd :D We zitten niet echt in Gerlos, maar in Silberleiten. Stukje verderop, berg tegenover Konigleiten op de Plattenalm maar voor het gemak voor iedereen zeg ik maar gewoon Gerlos :o

Betreffende de muziek, ik luister alles van voor tot achter zolang het maar niet ragharde metal en 50cent r&b shit is. De voorkeur gaat een beetje naar indie-rock maar nederlandstalige shit (GEEN volendam-muziek) gaat er ook wel in, ik heb het dan over Acda & de Munnick, Jeugd van Tegenwoordig, Roosbeef en Spinvis. Al mag ik Nederlandstalig niet draaien in de auto waar mijn vriendin bij zit, die heeft er echt een grafhekel aan :D

Deze shit zit op mijn playlist:








Dit is wel een bekende voor de meeste ;)

Jeugdsentiment, ben helemaal gek op die motoren waar ze mee racen!!!

En hier heeft mijn vriendin dus een grafhekel aan :D

Roosbeef! Dat vind ik echt briljant! Heb je dat nummer van haar met Torre Florim ('iemand dood') al gehoord?

Leuk ventje die zoon van je! Dappere kleine!

Roze buideltas.... :D Ik ben benieuwd naar de foto's!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_91295098
Die ken ik niet, ga hem gelijk luisteren!!

HAhaha, hijs nice!!! Kwist niet dat die Torre de zanger is van de Staat. Das ook heerlijke muziek!!!



[ Bericht 87% gewijzigd door GenesiZ op 14-01-2011 00:00:27 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:35:24 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91303854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb de keuzen uit twee goggles. Welke is toffer? (icm matzwarte helm)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik kan niet kiezen :P
De eerste, maar ik hou wel van drukke prints :)
En die is gewoon vet ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:36:54 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91303903
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:05 schreef Drinky het volgende:

[..]

Sneeuw was idd echt slecht. Mijn Burton moto's zijn ook raar, niet echt voor wijde voeten geloof ik, ondanks dat ze bij de tenen ruim zitten. Ik kreeg om de 10 minuten zieke kramp in mijn voeten, maar dat kwam ook voornamelijk vanwege m'n extreme forward stance (45 graden voor 30 graden achter). Ik zette ze naar 25/15 en toen had ik er geen last meer van. Bij die quicklace systemen werkt het mischien ook als je het omderste deel wat losser laat.

Sinds eergister in winterberg en gisteren maar weze skiën. Sneeuw was te slecht voor m'n board en ik dacht dan kan ik nog wat nieuws leren, maar tering dat is kut als je snowboarden gewend bent :')

Sinds gister is het begonnen met regenen en het is niet opgehouden, ligt bijna geen sneeuw meer. Winterberg is trouwens best klein vergeleken met willingen
Dude 45/30 serieus :?
Koop je zo'n vette plank en ga je zo op je board staan :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:33:21 #223
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91310260
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dude 45/30 serieus :?
Koop je zo'n vette plank en ga je zo op je board staan :?
dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.

oh, en lekker snowboard nummer

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:36:00 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91310399
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef Drinky het volgende:

[..]

dat was met de burton supermodel x, vond dat fijner carven daarmee, en zeker aangezien er overal ijs lag reed dat fijner, maar 25/15 was minder belastend. 25/15 sta ik normaal.

oh, en lekker snowboard nummer

Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:43:02 #225
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91310736
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan nog.... Dat is een hard boots stance. Zonde van de potentie van het board.
zal wel iets persoonlijks zijn, ik vond het wel fijn carven, alleen ik kreeg er snel kramp van, dus toen weer op 25/15 gezet :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')