abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90466165
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:36 schreef Berlitz het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Ik zie het probleem niet, al zijn er teveel mensen kan het aantal niet meer groeien omdat daar geen voedsel meer voor is er is dus een maximum wat de aarde aan mensen kan hebben en dat is nog lang niet bereikt.
Een groeistop zou voor het eerst in duizenden jaren zijn. De verdubbelingstijd is zoals ik al zei ongeveer 60 jaar. Ik weet niet welk reeel maximum jij in gedachten had, maar als dat minder dan 30 miljard is dan gaan we dat punt binnen 100 jaar bereiken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_90466250
Weer zo'n verzameling verzuurde egocentrische projecterende mensen-haters. Het lijkt wel Fok! hier.

De mensheid kan prima in symbiose met de natuur van de aardbol leven, mits de mensen niet afhankelijk wordt gehouden van vervuilende technologieën.

De genen die beweren dat mensen kapot moeten omdat "er teveel zijn", mogen mooi met zichzelf beginnen, vuyge hypocrieten dat het zijn, met hun "mening".
pi_90466330
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vooralsnog had ik het over de groei, en niet over de geboorte- en sterftecijfers. Het gaat natuurlijk om het 1 minus het ander. En naijleffect? Neem me niet kwalijk, maar de nettogroei is de laatste tijd niet noemenswaardig veranderd, en ik zie ieg niets dat erop duidt dat dat snel gaat veranderen, anders dan de blinde muur waar we met z'n alleen keihard op af rennen.

Daar kun je het nog best aardig mee vergelijken... je rijdt plankgas met 120 km op een muur af, en de chauffeur probeert je gerust te stellen door te zeggen dat de snelheid minder toeneemt dan toen je nog 60 reed.
Je kunt het beste kijken naar het aantal kinderen / vrouw.

quote:
Is dit nog waar als je Afrika en Midden-Oosten niet gemakshalve buiten beschouwing laat?
Die lopen achter op de rest. Maar in absolute aantallen is het slechts een klein deel van de wereldbevolking. In subsahare Africa is zowel het geboortecijfer als het sterfte cijfer hoog.
  zondag 26 december 2010 @ 19:46:47 #104
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_90466351
quote:
13s.gif Op zondag 26 december 2010 19:42 schreef Salvad0R het volgende:

De genen die beweren dat mensen kapot moeten omdat "er teveel zijn", mogen mooi met zichzelf beginnen, vuyge hypocrieten dat het zijn, met hun "mening".
Dit is waarheid.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_90466493
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:45 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Je kunt het beste kijken naar het aantal kinderen / vrouw.
Het lijkt me dat je het beste kunt kijken naar geboorte minus sterfte. Dat is het enige dat iets zegt over de groei.

quote:
Die lopen achter op de rest. Maar in absolute aantallen is het slechts een klein deel van de wereldbevolking.
Hoe kom je daarbij? In alleen al India wonen meer mensen dan in Europa en de VS bij elkaar.

quote:
In subsahare Africa is zowel het geboortecijfer als het sterfte cijfer hoog.
Afrika is inmiddels eveneens de miljard inwoners gepasseerd. Hoezo een klein deel van de wereldbevolking?
pi_90466529
quote:
Weer zo'n verzameling verzuurde egocentrische projecterende mensen-haters. Het lijkt wel Fok! hier.

De mensheid kan prima in symbiose met de natuur van de aardbol leven, mits de mensen niet afhankelijk wordt gehouden van vervuilende technologieën.

Nee, de grote omvang van de wereldbevolking staat aan de basis van alle andere problemen die de mens veroorzaakt. De bevolkingsgroei verhinderde vroeger dat we uit de armoede kwamen. In Europa werd de levensstandaard van de bevolking niet verbeterd door de industriele revolutie, maar pas nadat geboorte beperking effect begon te hebben. Als je de mensen in subsahara uit hun lijden wilt verlossen, dan is gezinsplanning noodzakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer2 op 26-12-2010 19:59:18 ]
pi_90466691
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je het beste kunt kijken naar geboorte minus sterfte. Dat is het enige dat iets zegt over de groei.
Als iedereen vanaf nu doet aan geboortebeperking, dan neemt de bevolking nog een tijdje toe. Om deze toekomst in te schatten moet je kijken naar het aantal kinderen per vrouw. zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_fertility_rate

quote:
Hoe kom je daarbij? In alleen al India wonen meer mensen dan in Europa en de VS bij elkaar.
Dat ligt niet in het midden-oosten of sub-sahara Afrika.

quote:
Afrika is inmiddels eveneens de miljard inwoners gepasseerd. Hoezo een klein deel van de wereldbevolking?
Alleen sub-sahara

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer2 op 26-12-2010 20:22:43 ]
pi_90466816
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2010 19:46 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Dit is waarheid.
Niemand wil dat je mensen afmaakt. Gewoon geboortebeperking (die verschrikkelijke gewoonte die in Nederland allang gemeengoed is).
pi_90469018
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:02 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Niemand wil dat je mensen afmaakt. Gewoon geboortebeperking (die verschrikkelijke gewoonte die in Nederland allang gemeengoed is).
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:53 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Nee, de grote omvang van de wereldbevolking staat aan de basis van alle andere problemen die de mens veroorzaakt. De bevolkingsgroei verhinderde vroeger dat we uit de armoede kwamen. In Europa werd de levensstandaard van de bevolking niet verbeterd door de industriele revolutie, maar pas nadat geboorte beperking effect begon te hebben. Als je de mensen in subsahara uit hun lijden wilt verlossen, dan is gezinsplanning noodzakelijk.
Concessieve geboortebeperking en geforceerde sterilisatie zijn twee verschillende dingen.

Ik laat me door geen enkele persoon/instantie vertellen hoeveel kinderen ik wel of niet op de wereld zet.

Als je het idee hebt dat er overbevolking heerst, moet je eens met je paddenhoofd uit de stad bewegen en een tijd op het platte land doorbrengen.

Bemoeizuchtige figuren die hun eigen tekortkomingen projecteren op de rest van de mensheid zijn kneusjes.

pi_90469217
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:04 schreef Salvad0R het volgende:

Als je het idee hebt dat er overbevolking heerst, moet je eens met je paddenhoofd uit de stad bewegen en een tijd op het platte land doorbrengen.
Je zou voor de grap eens moeten uitrekenen hoe lang het in het huidige tempo duurt voordat we 1 mens per vierkante meter landoppervlak hebben. Ik zal je het rekenwerk besparen: dat is nog voor het jaar 3000.
pi_90469498
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou voor de grap eens moeten uitrekenen hoe lang het in het huidige tempo duurt voordat we 1 mens per vierkante meter landoppervlak hebben. Ik zal je het rekenwerk besparen: dat is nog voor het jaar 3000.
Er van uitgaande dat de mensheid exponentieel in aantal toeneemt, zeker?
pi_90469674
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:04 schreef Salvad0R het volgende:

Concessieve geboortebeperking en geforceerde sterilisatie zijn twee verschillende dingen.

Ik laat me door geen enkele persoon/instantie vertellen hoeveel kinderen ik wel of niet op de wereld zet.

Bemoeizuchtige figuren die hun eigen tekortkomingen projecteren op de rest van de mensheid zijn kneusjes.

De meeste vrouwen in ontwikkelingslanden willen minder kinderen dan ze krijgen, blijkt uit onderzoek. Misschien ben je zelf aan het projecteren.
pi_90469684
quote:
13s.gif Op zondag 26 december 2010 21:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat de mensheid exponentieel in aantal toeneemt, zeker?
Ik zei toch 'in het huidige tempo'. En dat tempo zit al lange tijd geen noemenswaardige verandering in.

Wou je beweren dat die exponentiele groei somehow gaat stoppen, of dat er nooit sprake is geweest van een exponentiele groei?
pi_90470221
quote:
Filmpje van PRI

quote:
The Population Research Institute (PRI) is a non-profit organization based in Virginia. The PRI describes itself as "a non-profit research and educational organization dedicated to objectively presenting the truth about population-related issues." PRI argues against the notion that human overpopulation is occurring, and refers to itself as a "pro-life" organization.

The Population Research Institute has in past years received funding from The Lynde and Harry Bradley Foundation, Inc.,[1] which is stated by a liberal watch-dog group as being "the country's largest and most influential right-wing foundation".[2]
bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Population_Research_Institute
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:38:24 #115
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_90470309
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:02 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Geboortebeperking in Nederland?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_90470399
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:08 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende zaken.

Het is goed mogelijk te voorspellen waar de evolutie van de mens naar toe zal leiden. Of het ook daadwerkelijk zal gebeuren voordat we uitgestorven zijn is een ander verhaal.
Nou vertel, waar gaat de mensheid heen? Welke eigenschappen ontwikkelen we en waar is het bewijs...?

quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:08 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

Misschien is TS geen mens.
Jawel, ben ik wel. Maar ik zie niet in waarom ik mijn eigen soort niet als plaag kan bestempelen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_90470494
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zei toch 'in het huidige tempo'. En dat tempo zit al lange tijd geen noemenswaardige verandering in.

Wou je beweren dat die exponentiele groei somehow gaat stoppen, of dat er nooit sprake is geweest van een exponentiele groei?
Eigenlijk wel ja.

In 1960 kregen vrouwen elk nog gemiddeld 6 kinderen terwijl dat nu naar gemiddeld 2.8 is gedaald, en die afname lijkt aan te houden.

Als je vindt dat er teveel mensen zijn, wees geen laffe tak en maak jezelf van kant, dan.
pi_90470606
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2010 21:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja.

In 1960 kregen vrouwen elk nog gemiddeld 6 kinderen terwijl dat nu naar gemiddeld 2.8 is gedaald, en die afname lijkt aan te houden.
Hoe verklaar jij dan dat het jaarlijkse groeipercentage sindsdien niet noemenswaardig is gedaald? Let wel, percentage. Waar er in 1960 jaarlijks 48 miljoen mensen bijkwamen komen er nu elk jaar netto 80 miljoen bij - 5 keer de bevolking van Nederland.

quote:
Als je vindt dat er teveel mensen zijn, wees geen laffe tak en maak jezelf van kant, dan.
Mooi idee, maar zoals ik eerder al opmerkte hou je dan alleen hersenloze konijnen over en is het probleem nog steeds niet opgelost.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 26-12-2010 21:51:03 ]
pi_90470753
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geboortebeperking in Nederland?
vrijwillig (dmv anti-conceptie middellen)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 26 december 2010 @ 21:55:34 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_90471027
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:48 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

vrijwillig (dmv anti-conceptie middellen)
De mensheid als plaag op de aarde.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_90471374
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De mensheid als plaag op de aarde.
???
  † In Memoriam † zondag 26 december 2010 @ 23:05:43 #122
230491 Zith
pls tip
pi_90474557
quote:
4s.gif Op zondag 26 december 2010 16:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die worden door ons gezien als plaag. De sprinkhanen zelf vinden het waarschijnlijk wel meevallen, he.
Volgens de menselijke definitie van een plaag zijn de mensen toch gewoon een plaag te noemen? Dat de mens daar zelf als ras goed bij vaart zou voor de definitie niet uit moeten maken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90484039
quote:

[..]

Eigenlijk wel ja.

Die daling vindt met name plaats in het westen en de ontwikkelde wereld. Daarnaast zegt het aantal geboren kinderen per gezin natuurlijk weinig. Ten eerste zijn er nu meer gezinnen dan in 1960 en worden mensen veel ouder dan destijds.

quote:
Dit is zo'n achterlijke en kinderlijke simplificering van het probleem dat ik gewoon amper weet wat ik er op moet zeggen. Ik kan ook in het wilde weg mensen neer gaan schieten, maar dat lost het probleem, zo dat er één is, ook niet op.

Het gaat er mij in dit topic om om inzicht te krijgen in de status van de mens op aarde ten opzichte van andere levende wezens en de planeet zelf. Ik concludeer op grond van door de mens opgestelde definities dat wij dicht in de buurt komen van een plaag. Op het moment dat wij voldoen aan onze eigen definitie, dan is de vraag of we daar iets mee moeten. Mede in het licht van de relatief korte periode dat wij hier zijn. Dan heb ik het niet over massale genocide of wat dan ook.

Mijn uiteindelijke vraag is dan eigenlijk ook:
Als wij (de mensheid) als een plaag te beschouwen zijn, en ik ga daar van uit, in hoeverre moeten wij dan ingrijpen in ons eigen handelen? Of moeten we, omdat ons bestaan een zucht is in de tijd, ons geen zorgen maken en gewoon doorgaan op de huidige voet? Juist OMDAT een plaag in de natuur zichzelf geen beperkingen op hoort te leggen?
pi_90484100
quote:

De mensheid in symbiose met de natuur van de aardbol? Dat ben ik met je eens ja. Als we nog in kleine stammen in het oerwoud zouden wonen. De mens heeft toch in de loop der eeuwen aangetoond dat ze alleen met hun eigen geluk bezig zijn? De wens om weer in symbiose met de natuur te leven die deel ik met je. Het zou fantastisch zijn. Ga je mee samen in Brazilië in het regenwoud wonen? Of ben je al onderweg?

Nee, dat ben je niet. Want jij wil ook lekker in een huisje wonen met een TV, magnetron, oven, auto voor de deur, DVD-speler, computertje, laptop. Het is een illusie om te denken dat we met onze levensstijl ooit in symbiose met de natuur zullen leven. Dan kun je wel gaan lopen schelden op mensen die je daar op wijzen, maar als er iemand egocentrisch en hypocriet is, dan ben je het zelf wel. Ook jij bent te verslaafd aan je eigen welvaart. En wat bedoel je dat mensen afhankelijk worden gehouden van milieuvervuilende technieken? Je kunt je leven toch inrichten zoals je zelf wilt? Nee, dat kun je niet als je verslaafd bent. Juist die welvaartsverslaving is mede verantwoordelijk voor het probleem wat ik probeer te schetsen.
pi_90486478
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 08:38 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het gaat er mij in dit topic om om inzicht te krijgen in de status van de mens op aarde ten opzichte van andere levende wezens en de planeet zelf. Ik concludeer op grond van door de mens opgestelde definities dat wij dicht in de buurt komen van een plaag. Op het moment dat wij voldoen aan onze eigen definitie, dan is de vraag of we daar iets mee moeten. Mede in het licht van de relatief korte periode dat wij hier zijn. Dan heb ik het niet over massale genocide of wat dan ook.

Mijn uiteindelijke vraag is dan eigenlijk ook:
Als wij (de mensheid) als een plaag te beschouwen zijn, en ik ga daar van uit, in hoeverre moeten wij dan ingrijpen in ons eigen handelen? Of moeten we, omdat ons bestaan een zucht is in de tijd, ons geen zorgen maken en gewoon doorgaan op de huidige voet? Juist OMDAT een plaag in de natuur zichzelf geen beperkingen op hoort te leggen?
De overgang is in volle gang Hoppahoppa. Verdiep je eens in de feiten: zie http://en.wikipedia.org/wiki/Total_fertility_rate. In de figuur "A world map showing countries by fertility rate" zie je dat in de meeste landen er klaarblijkelijk sprake is van kleine gezinnen (vroeger was de hele kaart rood/paars). Maar ook als dat het geval is, blijft de bevolking nog een tijdje toenemen omdat mensen ouder worden. Maar dit na-ijl effect betekent niet dat de wereldbevolking nog steeds exponentieel groeit (zoals Molurus denkt).

Conclusie: We hoeven niet in te grijpen, want het gaat nu al prima. Afgezien van het het midden-oosten (strenge islam) en sub-sahara Afrika (nog een te hoog sterfte cijfer).

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer2 op 27-12-2010 11:23:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')