De HRA heeft er vooral voor gezorgd dat belastingen kunstmatig hoog zijn (vooral de inkomensbelasting).quote:Op zondag 26 december 2010 13:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin.... dat geld zou ook anders wel de economie ingaan. De HRA heeft een inflatieverhogende werking en zorgt enkel voor afvoer van kapitaal naar de banken. Zonder HRA zijn we gegarandeerd beter af als overheid en consument.
Zeg, moet ik een ban voor je aanvragen? We gaan hier niet persoonlijk aanvallen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:29 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Waarom? Omdat jij de afgelopen 5 jaar een aflossingsvrije tophypotheek hebt afgesloten?
quote:Op zondag 26 december 2010 13:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Mooie belangenvereniging die haar eigen leden gunt op water en brood te moeten leven.
Iemand die ik ken doet het trouwens al zo. Moet sinterklaasfeestjes afzeggen omdat het 20 euro aan cadeautjes zou kosten en dat geld is nodig voor de hypotheek. Geen leven, vind ik, maar VEH is er blijkbaar maar wat trots op.
Ik val niemand aan, en ik gebruik de woorden "rot op" ook niet. Als je dat een goed gevoel geeft mag je mij bannen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeg, moet ik een ban voor je aanvragen? We gaan hier niet persoonlijk aanvallen.
quote:China pakt huizenmarkt aan
26-12-2010 | Laatst bijgewerkt 17:29
PEKING (AFN) - De Chinese regering bindt de strijd aan met de sterke stijging van de huizenprijzen. Door meer goedkope woningen te bouwen en speculatie tegen te gaan, moet een zeepbel op de vastgoedmarkt worden voorkomen. Dat bleek zondag uit een toespraak van de Chinese premier Wen Jiabao.
De bouw van goedkope woningen in China wordt volgend jaar bijna verdubbeld, kondigde Wen aan. De regering wil in 2011 zo'n tien miljoen betaalbare huizen laten bouwen, tegen 5,8 miljoen in 2010.
Ja, dat zal indruk maken. Op een totaal van 1,35 miljard chinezen....quote:Op maandag 27 december 2010 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
In China weten ze hoe een huizenbubble te voorkomen
[..]
Ik denk dat het meer komt omdat je reactie letterlijk niets bevat. (Behalve dan dat je je onderschrift er even in copy-paste.)quote:Op zondag 26 december 2010 23:29 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Waarom? Omdat jij de afgelopen 5 jaar een aflossingsvrije tophypotheek hebt afgesloten?
Ehm... dus in elk huis woont maar 1 persoon?quote:Op maandag 27 december 2010 00:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat zal indruk maken. Op een totaal van 1,35 miljard chinezen....
Is wel een kleine verdubbeling van de jaarlijkse bouwopdracht, kan BAM wat van verdienenquote:Op maandag 27 december 2010 00:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat zal indruk maken. Op een totaal van 1,35 miljard chinezen....
Nee omdat je ordinair loopt te spammen. En mijn persoonlijke situatie heeft geen invloed op mijn visie op de huizenmarkt in tegenstelling tot jou met je belangen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:29 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 27 december 2010 01:05 schreef Terrorizer het volgende:
Ehm... dus in elk huis woont maar 1 persoon?
Nee, niet meer met hetzelfde verhaalquote:Op maandag 27 december 2010 11:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
"Weer met hetzelfde verhaal"
Zelfreflectie?!?quote:Op maandag 27 december 2010 11:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Het zorgt voor een ding: hoge, bijna onbetaalbaar huisprijzen. Wie is daar baat bij? De banken natuurlijk, de Nederlandse burger is slaaf van de bank en betaalt de hoogste hypotheken van Europa. ING en Rabo worden slapend rijk. En met al dat geld die de Nederlandse burger aan de banken betaalt gaan de banken gokken op de woningmarkt in Spanje en het bouw van de ene leegstaande kantoorgebouw na de andere in Nederland. De VVD, de bankierspartij, vindt het allemaal prachtig. Rechtse hobby's worden gesubsidieerd. Daarom vinden ze het goed voor de economie, dat is de sector van de economie die ze voor ogen hebben. De HRA is een banksubsidie van enorme proporties.quote:Op zondag 26 december 2010 23:22 schreef pberends het volgende:
[..]
De HRA heeft er vooral voor gezorgd dat belastingen kunstmatig hoog zijn (vooral de inkomensbelasting).
Dat de HRA "goed zou zijn voor de economie omdat men dan geld terugkrijgt van de belasting en uitgeeft" is gewoon een drogreden. Nogmaals: De HRA moet gefinancierd worden! Goedschiks of kwaadschiks.
Het is zo een lief dom mens, ik snap nooit hoe zulke mensen op zulke posten terecht komen, mijn buurvrouw is ook simpel, maar daar komt wel eens een redelijk duidelijk verhaal uitquote:Op maandag 27 december 2010 11:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Het was voor Pernot kiezen tussen de bijstand en de VEH denk ik...quote:Op maandag 27 december 2010 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo een lief dom mens, ik snap nooit hoe zulke mensen op zulke posten terecht komen, mijn buurvrouw is ook simpel, maar daar komt wel eens een redelijk duidelijk verhaal uit
Enigzins misschien, maar ik zie de HRA niet primair als bankensubsidie. Eerder een subsidie aan de hele bouwmaffia-kartel (lees: grondspeculanten, makelaars, notarissen, en trouwens ook huizenbezitters die al een huis hebben, etc). En ja, misschien ook een beetje banken.quote:Op maandag 27 december 2010 12:44 schreef de_ier het volgende:
[..]
Het zorgt voor een ding: hoge, bijna onbetaalbaar huisprijzen. Wie is daar baat bij? De banken natuurlijk, de Nederlandse burger is slaaf van de bank en betaalt de hoogste hypotheken van Europa. ING en Rabo worden slapend rijk. En met al dat geld die de Nederlandse burger aan de banken betaalt gaan de banken gokken op de woningmarkt in Spanje en het bouw van de ene leegstaande kantoorgebouw na de andere in Nederland. De VVD, de bankierspartij, vindt het allemaal prachtig. Rechtse hobby's worden gesubsidieerd. Daarom vinden ze het goed voor de economie, dat is de sector van de economie die ze voor ogen hebben. De HRA is een banksubsidie van enorme proporties.
Voor de economie van Jan Modaal is het een ramp natuurlijk. Als Jan Modaal gaat huren dan betaalt hij toch mee aan HRA in de vorm van inkomstenbelasting. Als hij gaat kopen dan betaalt hij dubbel mee: in de vorm van inkomstenbelasting en een te hoge huisprijs. De koopkracht van Jan Modaal was veel hoger geweest zonder HRA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |