abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90450176
quote:
VEH: Overlegorgaan moet crisis op huizenmarkt bezweren
door Barbara Sanders

AMERSFOORT - De verschillende partijen die actief zijn op de woningmarkt moeten hun krachten nodig gaan bundelen. Nadenken over de toekomst van de tobbende huizenmarkt, in een nog op te richten stichting van het wonen.

Marlies Pernot, al tien jaar algemeen directeur van Vereniging Eigen Huis: Van enige coördinatie of samenhang is nu geen sprake.

Huizenbezitters, of dat nu instromers, doorstromers of uitstromers zijn, weten volgens haar niet waar ze aan toe zijn. Laat staan dat er enig vertrouwen wordt gekweekt. Het probleem is te groot om aan de politiek over te laten. Bovendien heeft elk ministerie ook zo zijn eigen belangen. Als het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar de portefeuille wonen nu is ondergebracht, een stimuleringsplan oppert, wordt dat al snel weer de grond ingeboord door het ministerie van Financiën, verzucht de directeur van de belangenvereniging die opkomt voor 4,1 miljoen huishoudens.

Uit slop trekken

De nieuwe stichting zou volgens Pernot niet zo zeer een adviesorgaan voor de overheid moeten zijn, maar een club waarmee de overheid structureel overlegt. De maatregelen die de markt uit het slop moeten trekken, zouden ook eens in een economisch perspectief moeten worden geplaatst, adviseert zij. Natuurlijk is de export heel belangrijk voor Nederland, dat toch een handelsnatie is, maar de woningmarkt is een enorme interne bestedingsmarkt. Dat wordt maar al te vaak vergeten.

Pernot: Alle leven is uit de woningmarkt verdwenen. Het consumentenvertrouwen klimt langzaam uit het dal, maar uitspraken van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), De Nederlandsche Bank (DNB) en de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) over strenge hypotheekregels doen dat vertrouwen geen goed, ondanks alle goede bedoelingen. Ze gooien de boel eerder op slot met hun verkokerde uitspraken. Iedereen praat maar in zijn eigen straatje. Er is geen oog voor de consequenties van bepaalde regels voor de gehele woningmarkt en uiteindelijk voor de hele economie.

Pernot vindt het merkwaardig dat het Nibud zich bemoeit met de woningmarkt. Een prima organisatie hoor, maar het blijft vreemd dat ze in hun rekenmodellen altijd woonlasten als sluitpost zien. Waarom niet uitgaan van de woonlasten, wonen is immers een primaire levensbehoefte, en dan zien wat er overblijft voor andere dingen.

Subsidiepot

Dat er geen pot meer is voor startersleningen, noemt Pernot een schrijnend voorbeeld van het inconsistente beleid van de overheid. Dat geldt ook voor subsidies voor energiebesparende maatregelen. Voordat een gemiddeld mens heeft uitgevogeld of zon subsidie misschien iets voor hem is, gaat de deksel weer op de subsidiepot. Typisch de overheid, zon hapsnap beleid.

De verlaging van de btw naar 6 procent op arbeid bij verbouwingen en renovaties in en rondom het huis, vindt Pernot een goede zaak. Toch komen de eerste klachten vanuit haar achterban al binnen. Aannemers zouden het btw-voordeel niet aan de klant doorberekenen en in eigen zak steken. Wij zijn nu aan het inventariseren of hier inderdaad structureel de hand mee wordt gelicht.

Vereniging Eigen Huis houdt ook de vinger aan de pols van de gemeenten als het gaat om de onroerendezaakbelasting (ozb). De gemiddelde woningbezitter zal dit jaar 3 procent meer moeten ophoesten. De woningwaardes zijn gedaald, de tarieven omhoog gegooid. Een hoogte van de ozb is een politieke keuze, weet de directeur. Gemeenten kunnen de toegangsprijs van bijvoorbeeld een zwembad verhogen, of het benodigde geld halen uit de ozb-inkomsten. De woningbezitter is een gemakkelijke melkkoe. Een van onze speerpunten voor volgend jaar is onderzoeken hoe gemeenten omgaan met bezwaarschriften.

Pernot vindt de ozb een ronduit onrechtvaardige en zelfs discriminerende belasting. Een ingezetenenbelasting is veel eerlijker. Een huurder, die veel minder kwijt is aan gemeentelasten, heeft net zoveel plezier van allerlei voorzieningen als iemand met een koophuis.

Bron: Telegraaf
Wat een dom kalf is deze Marlies Pernot toch eigenlijk ook, typisch voorbeeld van een superlener huilie huilie complex. Wat zegt u? Wonen als eerst woonlast en dan kijken wat er over blijft? Beschikt u uberhaupt wel over een werkende hersencel? Pissed off dat u geen grotere sukkel kan vinden om uw dure koopdoos te kopen? Dan moeten die mensen maar op water en brood :')
Vervolgens janken dat aannemers een extra'tje in hun zak steken, natuurlijk doen ze dat. Hoe naief kun je zijn door te denken dat het verlagen van de BTW leidt tot lagere loonkosten _O-
Wat de overheid niet rooft zou ik ook in mijn zak steken in magere tijden. Vervolgens nog even huilie huilie doen over de OZB... boehoe.... die huurders profiteren ook van mijn veel te dure woning.... ik betaal ook voor hun :'(
Nee malle geit... dankzij jullie onverantwoordelijke gedrag konden gemeenten met geld smijten en jullie vonden het prachtig totdat het kaartenhuis ineen viel. Wat een pech.... geldmachine weg maar de rekening ligt er nog steeds :W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90450215
De woningbezitter is een geketende melkkoe _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_90450227
Uiteraard eentje die de komende jaren alleen nog maar zure melk geeft :')
I'll sing you a lullaby.
  zondag 26 december 2010 @ 08:01:51 #104
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90451791
Er zijn verschillende ontwikkelingen in de markt die invloed hebben op de hypotheekverstrekking in de komende jaren. De volgende punten zijn op dit moment actueel:

1. NHG: hanteert per 1 januari 2011 aangescherpte normen op basis van berekeningen van het Nibud.
2. AFM: in juni/juli 2011 volgt een aanscherping van de richtlijn hypotheken die geëffectueerd wordt met een Algemene Maatregel van Bestuur.
3. DNB: pleit voor een hogere NHG-borgstellingsprovisie (nu 0,55%) die bij huizenkopers in rekening wordt gebracht die er voor kiezen met NHG te financieren (nu circa 80%).
4. Banken: zijn strikter en meer terughoudend met het verstrekken van hypotheken dan in het verleden.

Relevant zijn verder de eerder genomen besluiten m.b.t. :

5. Het stopzetten van de Koopsubsidie. Dit als gevolg van uitputting van het budget (maart 2010).
6. Einde rijksdeelneming Starterleningen als gevolg van eerder dan verwachte uitputting van het beschikbare budget (juli 2010)

http://www.eigenhuis.nl/d(...)eekverstrekkingsnorm
pi_90452635
quote:
Huizenbezitters, of dat nu instromers, doorstromers of uitstromers zijn, weten volgens haar niet waar ze aan toe zijn.
Nee, dat weet niemand, of er nu wel of geen beleid is. Niemand kan immers de wereldeconomie en de woningmarkt precies voorspellen. Daarvoor is het een markt toch (hoewel er in NL niet extreem sprake is van een markt). Bovendien zijn de belangen van instomers en huizenbezitters totaal verschillend, dus veel succes met één samenhangend beleid.

quote:
Gemeenten kunnen de toegangsprijs van bijvoorbeeld een zwembad verhogen, of het benodigde geld halen uit de ozb-inkomsten. De woningbezitter is een gemakkelijke melkkoe.
:'). Dingen als de OZB gaan alleen maar omhoog, omdat de kosten voor de hypotheekrenteaftrek nog steeds stijgen. Dat moet gefinancierd worden. Ook moet die plotselinge btw-verlaging op verbouwingen opeens weer gefinancierd worden :').

quote:
Pernot vindt de ozb een ronduit onrechtvaardige en zelfs discriminerende belasting. Een ingezetenenbelasting is veel eerlijker. Een huurder, die veel minder kwijt is aan gemeentelasten, heeft net zoveel plezier van allerlei voorzieningen als iemand met een koophuis.
:D! Zullen we de hypotheekrenteaftrek ook maar afschaffen, mevrouw Pernot? Daar gaat immers 15 miljard euro in om, versus 3 miljard aan huurtoeslag. Zullen we de HRA maar afromen naar 3 miljard euro dan?

quote:
Natuurlijk is de export heel belangrijk voor Nederland, dat toch een handelsnatie is, maar de woningmarkt is een enorme interne bestedingsmarkt. Dat wordt maar al te vaak vergeten.
Dit is ook een fantastisch uitspraak _O-. Huizenzeepbellen leiden meestal tot overconsumptie in een land, waarbij veel geld wegvloeit naar competitieve economieën als Japan en China. Op lange termijn is het meestal slecht voor je eigen economie. Een goede huizenmarkt is natuurlijk prettig, maar dan moeten de prijzen wel reëel en competitief zijn (ook internationaal gezien).

Mevrouw Pernot klinkt vooral als een verzuurde huizenbubble-bitch die boos is dat het piramidespel op de woningmarkt afgelopen is _O-.
  zondag 26 december 2010 @ 10:46:02 #106
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90452773
Mwa ozb is wel zeker oneerlijk, Als je je hypotheek hebt afgelost heb je sowieso gene HRA meer, of als je met eigen geld koopt. Maar moet je ineens wel ozb betalen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90452875
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 10:46 schreef Sjabba het volgende:
Mwa ozb is wel zeker oneerlijk, Als je je hypotheek hebt afgelost heb je sowieso gene HRA meer, of als je met eigen geld koopt. Maar moet je ineens wel ozb betalen.
Eens, maar zolang de HRA zo exorbitant is, wil ik de directeur van het VEH niet horen over de ozb. Die 15 miljard euro HRA moet gefinancierd worden!
pi_90453118
quote:
6s.gif Op zondag 26 december 2010 10:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Eens, maar zolang de HRA zo exorbitant is, wil ik de directeur van het VEH niet horen over de ozb. Die 15 miljard euro HRA moet gefinancierd worden!
O heb jij al een keer een berekening gemaakt over hoeveel van die 15miljard weer de economie invloeit? In de vorm van een keuken, uitbouw of andere goederen?
pi_90453629
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:14 schreef inXs het volgende:

[..]

O heb jij al een keer een berekening gemaakt over hoeveel van die 15miljard weer de economie invloeit? In de vorm van een keuken, uitbouw of andere goederen?
:D!

Waar haalt de overheid die 15 miljard euro vandaan dan? Van een onbeperkte geldboom?
  zondag 26 december 2010 @ 11:46:19 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90453783
quote:
6s.gif Op zondag 26 december 2010 10:54 schreef pberends het volgende:

[..]

True
and made it rain upward
pi_90455960
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 10:33 schreef pberends het volgende:

Mevrouw Pernot klinkt vooral als een verzuurde huizenbubble-bitch die boos is dat het piramidespel op de woningmarkt afgelopen is _O-.
Wat me ook opvalt is dat al deze belangenorganisaties idioten als kopstuk hebben. Tot een paar jaar geleden wat dat prima, je hoefde nl. niet over een enkele kwaliteit te beschikken, het geld kwam vanzelf met bakken tegelijk binnen. Ik denk dat ze daar ook wel best boos over is, het is niet eerlijk _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90456027
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:14 schreef inXs het volgende:

[..]

Onzin.... dat geld zou ook anders wel de economie ingaan. De HRA heeft een inflatieverhogende werking en zorgt enkel voor afvoer van kapitaal naar de banken. Zonder HRA zijn we gegarandeerd beter af als overheid en consument.
I'll sing you a lullaby.
pi_90456090
Vanmorgen had ik een lekker glaasje biologische melk bij het ontbijt, kwam in ieder geval niet van een verzuurde melkkoe :)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 26 december 2010 @ 13:21:16 #115
pi_90456472
-woesj-

[ Bericht 97% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-12-2010 00:31:18 ]
pi_90456791
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:21 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
-woesj-
Dat ze jou met je gespam nog niet van Fok! gebonjourd hebben begrijp ik werkelijk helemaal niets van. :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-12-2010 00:31:34 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 26 december 2010 @ 13:44:53 #117
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_90457189
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat ze jou met je gespam nog niet van Fok! gebonjourd hebben begrijp ik werkelijk helemaal niets van. :o
Typisch inderdaad.
Heb toch maar eens op die site gekeken maar de eenzijdige zure benadering staat me niet zo aan. Ook het feit dat je niet ziet wie de eigenaar is, vind ik onprettig. En het nodigt ook niet bepaald uit tot reageren daar, met een soort gecensureerde procedure.
pi_90457237
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
I'll sing you a lullaby.
pi_90457253
quote:
13s.gif Op zondag 26 december 2010 13:44 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Typisch inderdaad.
Heb toch maar eens op die site gekeken maar de eenzijdige zure benadering staat me niet zo aan. Ook het feit dat je niet ziet wie de eigenaar is, vind ik onprettig. En het nodigt ook niet bepaald uit tot reageren daar, met een soort gecensureerde procedure.
Een verzuurde leentokkie?
I'll sing you a lullaby.
pi_90457267
Oeps.... ik bedoelde melkkoe :')
I'll sing you a lullaby.
pi_90457311
quote:
13s.gif Op zondag 26 december 2010 13:44 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Typisch inderdaad.
De comments daar die wel worden 'goedgekeurd' zijn vaak wel amusant om te lezen. De frustratie druipt er vanaf. :o
  zondag 26 december 2010 @ 13:50:43 #122
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_90457387
quote:
Pernot vindt het merkwaardig dat het Nibud zich bemoeit met de woningmarkt. Een prima organisatie hoor, maar het blijft vreemd dat ze in hun rekenmodellen altijd woonlasten als sluitpost zien. Waarom niet uitgaan van de woonlasten, wonen is immers een primaire levensbehoefte, en dan zien wat er overblijft voor andere dingen.
Mooie belangenvereniging die haar eigen leden gunt op water en brood te moeten leven. :')

Iemand die ik ken doet het trouwens al zo. Moet sinterklaasfeestjes afzeggen omdat het 20 euro aan cadeautjes zou kosten en dat geld is nodig voor de hypotheek. Geen leven, vind ik, maar VEH is er blijkbaar maar wat trots op. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_90457481
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De comments daar die wel worden 'goedgekeurd' zijn vaak wel amusant om te lezen. De frustratie druipt er vanaf. :o
Dat is onzin BVZ, ik heb er ook wel eens gereageerd en die reactie werd in real-time geplaatst. Het is dus niet zo dat een reactie vooraf gekeurd dient te worden. Volgens mij heeft Zeepbel al reeds aangegeven dat de berichten enkel op bepaalde woorden gefilterd wordt.
I'll sing you a lullaby.
pi_90457561
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is onzin BVZ, ik heb er ook wel eens gereageerd en die reactie werd in real-time geplaatst. Het is dus niet zo dat een reactie vooraf gekeurd dient te worden. Volgens mij heeft Zeepbel al reeds aangegeven dat de berichten enkel op bepaalde woorden gefilterd wordt.
Ik lees dit:

quote:
Opgelet: Uw reactie moet worden goedgekeurd en daardoor kan het even duren voor hij voor anderen verschijnt. Het is niet nodig om uw reactie nogmaals te plaatsen.
Dan moet hij dat weghalen. (En nee, dat is niet ingewikkeld)
pi_90457565
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 13:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Mooie belangenvereniging die haar eigen leden gunt op water en brood te moeten leven. :')

Iemand die ik ken doet het trouwens al zo. Moet sinterklaasfeestjes afzeggen omdat het 20 euro aan cadeautjes zou kosten en dat geld is nodig voor de hypotheek. Geen leven, vind ik, maar VEH is er blijkbaar maar wat trots op. B-)
Het gaat er denk ik vooral om dat er nieuwe leden nodig zijn om de oudere leden een bail-out te geven. Zij leefden vroeger ook op water en brood dus nu is die beurt aan een nieuwe generatie :+

Uiteraard volkomen belachelijk door te stellen dat wonen een eerste levensbehoefte is waar de rest dan maar voor moet wijken. Zoiets getuigd van weinig realiteitsbesef of volkomen minachting voor mensen die niet op water en brood wensen te leven :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90457582
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik lees dit:

[..]

Dan moet hij dat weghalen. (En nee, dat is niet ingewikkeld)
Dat is gewoon een disclaimer :7
I'll sing you a lullaby.
pi_90457631
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef xenobinol het volgende:

Dat is gewoon een disclaimer :7
Die hele site is een disclaimer t.a.v. het gezond verstand. :D
pi_90457712
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die hele site is een disclaimer t.a.v. het gezond verstand. :D
Maar dat komt door het onderwerp waar het over gaat :P
I'll sing you a lullaby.
pi_90457788
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:00 schreef xenobinol het volgende:

Maar dat komt door het onderwerp waar het over gaat :P
Inderdaad. Dat blijkt al uit de naam van de site. :+
pi_90457991
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat blijkt al uit de naam van de site. :+
Als de Jager oproept tot een verbod op een bankrun, als banken roepen dat het volgend jaar allemaal weer beter gaat, als de mensen van de NVM dit roepen, als de mensen van de VEH roepen dat het allemaal oneerlijk is etc. etc... dan weet je dat de zeepbel gebarsten is. Wie dat niet ziet is werkelijk zienden blind :W
I'll sing you a lullaby.
pi_90458084
-ook weg-

[ Bericht 93% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-12-2010 00:32:28 ]
I'll sing you a lullaby.
  zondag 26 december 2010 @ 14:13:45 #132
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_90458097
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een verzuurde leentokkie?
Gast waar heb je het over. Ben je een kloon van die Zeepbel-nerd soms?

Onvoorstelbaar trouwens dat je je dagen kunt vullen met het evangeliseren van de woningmarkt. Soort Huur-Jehova :D
pi_90458138
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:10 schreef xenobinol het volgende:

Als de Jager oproept tot een verbod op een bankrun, als banken roepen dat het volgend jaar allemaal weer beter gaat, als de mensen van de NVM dit roepen, als de mensen van de VEH roepen dat het allemaal oneerlijk is etc. etc... dan weet je dat de zeepbel gebarsten is. Wie dat niet ziet is werkelijk zienden blind :W
Oh, maar ik geloof niet dat het volgend jaar beter gaat. Integendeel, ik denk dat de markt voor een aantal jaar volledig op slot gaat. En in de tussentijd gaat de vrije sector door de EU regels goud geld verdienen. Over de rug van de huurders. En wie dat niet ziet is op zijn minst selectief blind. :Y
pi_90458299
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:13 schreef zeeuws jongetje het volgende:

Gast waar heb je het over. Ben je een kloon van die Zeepbel-nerd soms?

Onvoorstelbaar trouwens dat je je dagen kunt vullen met het evangeliseren van de woningmarkt. Soort Huur-Jehova :D
Je vergeet dan waarschijnlijk dat de berichtgeving van de tegen partijen net zo eenzijdig en optimistisch is :)
Zeepbel probeert gewoon een kritisch platform te bieden om mensen te beschermen tegen het leed van de huizenmarkt. Het is werkelijk onbestaanbaar hoe de vastgoedcriminelen de markt in een ijzeren wurggreep hebben gehouden en er geen enkele ruime geweest is voor het gezonde verstand. Als je mensen de mogelijkheid ontneemt om mee te mogen doen zonder alle corruptie en beperkingen dan stuur je aan op geweld en extremisme :)
Omtrent de huizenmarkt is er gewoon geen mogelijkheid meer om een open discussie te vormen, de belangen zijn te groot, het is doorpompen of verzuipen voor de betrokken partijen. In tegenstelling tot evangelisten die mensen willen 'redden' mogen de tegenstanders van mij verzuipen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_90458407
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Oh, maar ik geloof niet dat het volgend jaar beter gaat. Integendeel, ik denk dat de markt voor een aantal jaar volledig op slot gaat. En in de tussentijd gaat de vrije sector door de EU regels goud geld verdienen. Over de rug van de huurders. En wie dat niet ziet is op zijn minst selectief blind. :Y
Geloof jij nu werkelijk dat de bouwsector maar even een vakantie van 5 jaar gaan inlassen?
De ineenstorting van de economie komt dan pas goed op gang, immers hoe minder leningen de banken uitgeven hoe harder we richting het afvoerputje gaan.
Het bekende slotje waar jij naar verwijst zit vooral op de deur van huiseigenaren _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90458477
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Het bekende slotje waar jij naar verwijst zit vooral op de deur van huiseigenaren _O-
We zullen zien. Mij maakt het niet uit, ik heb toch geen verhuisplannen/wensen. ;)
pi_90458545
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:21 schreef xenobinol het volgende:
Je vergeet dan waarschijnlijk dat de berichtgeving van de tegen partijen net zo eenzijdig en optimistisch is :)
Heul niet waar... :+

quote:
Zeepbel probeert gewoon een kritisch platform te bieden om mensen te beschermen tegen het leed van de huizenmarkt.
Oh is dat het? En ik maar denken dat die gast gewoon een verzuurde huurder is met een te laag inkomen om te kunnen kopen en dus door een flink deel van het internet onder te spammen zijn frustratie probeert te verwerken. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 26-12-2010 14:40:47 ]
pi_90459050
Oogkleppen, roze bril, verzuurd...

Iedereen ziet de opgeloste Rubix-Cube van een andere kant, en iedereen ziet een andere kleur.

Ik heb hier wel geleerd dat je niet alles van iedereen moet geloven, en som een schep zout bij de wijn moet doen of alles met een druppeltje water nemen :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 26 december 2010 @ 14:51:55 #139
pi_90459090
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heul niet waar... :+

[..]

Oh is dat het? En ik maar denken dat die gast gewoon een verzuurde huurder is met een te laag inkomen om te kunnen kopen en dus door een flink deel van het internet onder te spammen zijn frustratie probeert te verwerken. :O
Tja, op nujij.nl was ik een miljonair die goedkoop pandjes wil gaan opkopen. De waarheid zal wel in het midden liggen.

quote:
Zeepbel probeert gewoon een kritisch platform te bieden om mensen te beschermen tegen het leed van de huizenmarkt.
Precies. Niet als een blind schaap achter de rest aan hollen.
pi_90459330
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:50 schreef Resistor het volgende:
Oogkleppen, roze bril, verzuurd...

Iedereen ziet de opgeloste Rubix-Cube van een andere kant, en iedereen ziet een andere kleur.

Ik heb hier wel geleerd dat je niet alles van iedereen moet geloven, en som een schep zout bij de wijn moet doen of alles met een druppeltje water nemen :P
Ik gooi zelf overal whisky bij in, dat maakt het leven voor mij een stuk kleurrijker :D
I'll sing you a lullaby.
pi_90459376
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Als je tegenwoordig kritisch bent dan ben je verzuurd, als je mensen oplicht en in de problemen werkt een held. Hoe veel verder kan de moraal van onze maatschappij nog afglijden?
I'll sing you a lullaby.
pi_90459515
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:00 schreef xenobinol het volgende:
Ik gooi zelf overal whisky bij in, dat maakt het leven voor mij een stuk kleurrijker :D
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Als je tegenwoordig kritisch bent dan ben je verzuurd, als je mensen oplicht en in de problemen werkt een held. Hoe veel verder kan de moraal van onze maatschappij nog afglijden?
Doe nu maar ff mak aan met die whiskey. :D
pi_90459550
Ik ga nu even kerst vieren met wat vrienden, reken maar dat ik niet mak aan doe met de whisky :+

Cheers... ~:)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 26 december 2010 @ 15:11:17 #144
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90459651
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-12-2010 00:32:50 ]
and made it rain upward
  zondag 26 december 2010 @ 15:12:24 #145
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90459683
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Jahoor, het is kant en klare spam. Dat het toevallig in jou straatje past doet daar niets aan af.
and made it rain upward
  zondag 26 december 2010 @ 15:17:10 #146
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90459807
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:08 schreef xenobinol het volgende:
Ik ga nu even kerst vieren met wat vrienden, reken maar dat ik niet mak aan doe met de whisky :+

Cheers... ~:)
Ik kijk al uit naar de verhalen van je vrienden van broers met neven en tantes die dubbele lasten hebben!
and made it rain upward
pi_90460929
quote:
China pakt huizenmarkt aan

De Chinese regering bindt de strijd aan met de sterke stijging van de huizenprijzen. Door meer goedkope woningen te bouwen en speculatie tegen te gaan, moet een zeepbel op de vastgoedmarkt worden voorkomen.

Meer betaalbare huizen
De bouw van goedkope woningen in China wordt volgend jaar bijna verdubbeld, kondigde de Chinese premier Wen aan. De regering wil in 2011 zo'n tien miljoen betaalbare huizen laten bouwen, tegen 5,8 miljoen in 2010. Daarnaast worden er strengere eisen gesteld aan het gebruik van land om speculatie te bestrijden.

Inflatie beteugelen
Om de inflatie op de huizenmarkt in te dammen zal volgens Wen ook het monetaire beleid van China verder worden aangescherpt. In dit kader, en in een poging de algemene inflatie te beteugelen, verhoogde de centrale bank van China op eerste kerstdag voor de tweede keer in drie maanden tijd de belangrijkste rentetarieven. De rente waartegen banken geld kunnen lenen bij de centrale bank ging met 0,25%punt omhoog naar 5,81%. De rente op deposito's steeg met eenzelfde stap naar 2,75%.

Consumptie inperken
De inflatie in China nam in november toe tot 5,1%. Dat was het hoogste niveau van de afgelopen 28 maanden. Analisten hielden dan ook al rekening met een verhoging van de rentetarieven, onduidelijk was alleen of die stap al voor de jaarwisseling zou worden gezet. De renteverhogingen zijn bedoeld om de consumptie en kredietverlening in te perken, zodat het tempo waarin de prijzen stijgen wat kan afzwakken.

Aanvaardbaar niveau

China verhoogde hiervoor ook al enkele keren de hoeveelheid kapitaal die banken achter de hand moeten houden. Volgens Wen zijn die maatregelen genoeg om de inflatie te beteugelen. "Ik geloof dat we de prijzen op een aanvaardbaar niveau kunnen houden met onze inspanningen", zei hij.

Maatregelen onvoldoende geïmplementeerd
Ook de huizenprijzen zullen tot redelijke niveaus worden teruggebracht, beloofde Wen. Hij is echter niet tevreden over de maatregelen die eerder dit jaar al werden genomen om de excessieve stijging van de huizenprijzen te bestrijden. "Die zijn tot nu toe onvoldoende geïmplementeerd, we zullen onze inspanningen versterken."

Bron: RTLZ
Nou die snappen het tenminste.

Niet dat China vergelijkbaar is met NL. Maar ze zien in ieder geval wel in dat te hoge huizenprijzen ongezond is.
pi_90460943
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik kijk al uit naar de verhalen van je vrienden van broers met neven en tantes die dubbele lasten hebben!
Denk dat die inmiddels al failliet zijn.
pi_90461502
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:57 schreef Terrorizer het volgende:
Denk dat die inmiddels al failliet zijn.
Dat is geen ramp. Imaginaire vriendjes kunnen hooguit virtueel failliet gaan. ;)
pi_90463071
Geen wonder dat de huizen in het buitenland goedkoper zijn:

Meer daken ingestort in België
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')