abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:27:11 #76
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90405208
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gewonnen? Xeno? Nou, dan toch hooguit de wedstrijd wie het meeste geld over de schutting kan gooien. :D
Nou als scheefhuurder betaalt hij maar een schijntje. Zie het als een soort vorm van HRA.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90405534
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:27 schreef Sjabba het volgende:

Nou als scheefhuurder betaalt hij maar een schijntje. Zie het als een soort vorm van HRA.
Ja, maar zelfs dat schijntje gaat zonder schroom achteloos over de schutting.

Overigens zie ik het als een illegale vorm van HRA, want HRA heb je recht op. Scheefhuren niet. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 24-12-2010 19:40:49 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90428038
http://nieuwsuur.nl/onder(...)theek-afsluiten.html

quote:
Toegevoegd: woensdag 22 dec 2010, 10:22

In januari wordt de norm voor de Nationale Hypotheek Garantie bijgesteld. Nu kunnen tweeverdieners met een gezamenlijk inkomen van 40 duizend euro nog 180 duizend euro lenen; vanaf januari is dat 20 procent minder. Eénverdieners hebben het iets beter; zij moeten rekening houde met een vijf procent lagere hypotheek.

De aanscherping van de norm is nodig omdat de inkomensverwachting voor 2011 lager is; de koopkracht daalt onder meer door hogere pensioenpremies en zorgpremies.
Garantie

De Nationale Hypotheek Garantie is een garantie voor huizen tot 350 duizend euro. Huiseigenaren die - buiten hun schuld - in de problemen komen, kunnen een beroep doen op de NHG wanneer ze hun woonlasten niet meer kunnen voldoen. In de eerste helft van dit jaar sloten 60 duizend woningeigenaren een hypotheek af met de NHG, tegen 37 duizend een jaar eerder. Dat kwam onder meer doordat de bovengrens begin dit jaar werd verhoogd van 265 duizend naar 350 duizend euro.

Nieuwsuur spreekt met een aantal mensen die nog snel een hogere hypotheek nemen, nu het nog kan.
Oeps, de starters gaan het nog moeilijker krijgen :').
pi_90430313
Starters gaan er volgend jaar echt niet op achteruit. Er zullen altijd nog wat 'ik-doe-huilie-huilie-omdat-ik-nog-steeds-in-de-eeuwig-stijgende-huizenprijzen-geloof-starters' rondlopen. Maar ook zij kunnen in de toekomst gewoon tegen een lagere hypotheekschuld aan de start verschijnen :)
Het zijn gewoon niet de meest slimme jongens en meisjes van de klas :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90430789
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Maar ook zij kunnen in de toekomst gewoon tegen een lagere hypotheekschuld aan de start verschijnen :)
Yep. Aan de start van de wedstrijd om een hondehok. Een fatsoenlijke woning ligt dan helemaal buiten bereik.
pi_90431156
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Aan de start van de wedstrijd om een hondehok. Een fatsoenlijke woning ligt dan helemaal buiten bereik.
Hup... terug in je mand.... :P

De meeste mensen wonen al reeds in een hondenhok -O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90432612
Maar liefst 1,2 dit jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90432829
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar liefst 1,2 dit jaar
1,2 wat?
I'll sing you a lullaby.
pi_90433230
Procent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_90433498
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Procent
van wat?
I'll sing you a lullaby.
pi_90433792
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:48 schreef xenobinol het volgende:
van wat?
Van 100% :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90433838
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Starters gaan er volgend jaar echt niet op achteruit. Er zullen altijd nog wat 'ik-doe-huilie-huilie-omdat-ik-nog-steeds-in-de-eeuwig-stijgende-huizenprijzen-geloof-starters' rondlopen. Maar ook zij kunnen in de toekomst gewoon tegen een lagere hypotheekschuld aan de start verschijnen :)
Het zijn gewoon niet de meest slimme jongens en meisjes van de klas :P
Laat die jonge stellen eerst maar 's 75.000 euro sparen voordat überhaupt aan kopen denken.
pi_90434561
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Laat die jonge stellen eerst maar 's 75.000 euro sparen voordat überhaupt aan kopen denken.
Mee eensch, maar ik adviseer jonge stellen met 75.000 euro nu nog niet te gaan kopen.
pi_90434848
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Mee eensch, maar ik adviseer jonge stellen met 75.000 euro nu nog niet te gaan kopen.
hehe, ja maar ik ga er van uit dat 99% van de jonge stellen nog geen 75.000 euro bij elkaar hebben. Tegen die tijd is de bodem op de huizenmarkt al voorbij vrees ik voor ze :').
pi_90436744
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

En een jonge single? :+

Ik heb met de rente en nog wat extra geld er bij op 1 januari ¤75.000,- op de spaarrekening, maar dan duik ik met de betaalrekening onder de (mijn) limiet van ¤1000,-, omdat ik per se de ¤75.000,- wil halen :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_90437948
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:40 schreef Resistor het volgende:
maar dan duik ik met de betaalrekening onder de (mijn) limiet van ¤1000,-, omdat ik per se de ¤75.000,- wil halen :')[/sub]
Dus dan ga je rood staan voor.... Ja, voor wat eigenlijk???

De kat zijn k*t..? Zo triest heb ik het nog niet vaak gehoord. :N
pi_90438201
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:40 schreef Resistor het volgende:

[..]

En een jonge single? :+

Ik heb met de rente en nog wat extra geld er bij op 1 januari ¤75.000,- op de spaarrekening, maar dan duik ik met de betaalrekening onder de (mijn) limiet van ¤1000,-, omdat ik per se de ¤75.000,- wil halen :')
Ik had het over 75k met 2 personen. Als je zelf 75k hebt zou ik op termijn lekker zelf een huis kopen en NOOIT trouwen in gemeenschap van goederen :7.
pi_90438225
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus dan ga je rood staan voor.... Ja, voor wat eigenlijk???

De kat zijn k*t..? Zo triest heb ik het nog niet vaak gehoord. :N
Hij staat niet rood, hij gaat alleen onder de 1000 credit op z'n betaalrekening :+.

Over debet betaal je absurd hoge rentes aan die teringbanken.
pi_90438425
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Hij staat niet rood, hij gaat alleen onder de 1000 credit op z'n betaalrekening :+.

Over debet betaal je absurd hoge rentes aan die teringbanken.
OH, ik dacht dat hij zijn kredietlimiet bedoelde. Hij had het dus over een virtuele limiet die hij zichzelf heeft opgelegd. Zal wel een doel hebben. :+
pi_90440139
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OH, ik dacht dat hij zijn kredietlimiet bedoelde. Hij had het dus over een virtuele limiet die hij zichzelf heeft opgelegd. Zal wel een doel hebben. :+
Kleine reserve, niet meer en niet minder.

Ik heb in mijn leven slechts 1x rood gestaan, een paar euro omdat mijn loon door een foutje bij de administratie de 29e pas overgemaakt werd, terwijl ik automatisch ¤500,- op de 28e naar de spaarrekening stuur. Door de vaste lasten was ik onder de ¤500,- gekomen, en dat zal mij geen 2e keer gebeuren ;)

Ik blijf nog even lekker thuis zitten tot er een mooi huisje langs komt (wel wat mooie huizen gezien op Funda, maar buiten mijn (ruime) zoekgebied), en dan met een deel eigen geld en een hypotheek waarmee je aflost toeslaan.

Nu mijn ouders nog zo opvoeden dat ze mij kunnen missen, want het zal niet in de buurt zijn waar ik heen ga. (of hier moet weer een mooi appartement langskomen, waar zij over 10 jaar willen gaan zitten) :+
pi_90440824
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:22 schreef Resistor het volgende:
Nu mijn ouders nog zo opvoeden dat ze mij kunnen missen, want het zal niet in de buurt zijn waar ik heen ga. (of hier moet weer een mooi appartement langskomen, waar zij over 10 jaar willen gaan zitten) :+
Ieder zijn meug, maar bij een appartement hoort altijd een VvE. Bepaal je dus nog niet helemaal zelf wat er aan je woning gaat gebeuren. Over de extra kosten nog maar te zwijgen.

Ga dan op zijn minst voor een normale eengezinswoning, of een vrijstaand huis.
pi_90442053
Ik probeer dat mijn ouders ook duidelijk te maken, maar zij willen over een aantal jaar graag gelijkvloers wonen in een woning die ze kennen, en die zijn er niet veel in de vorm van een grondgebonden woning (of je moet in een bungalow gaan zitten, maar dan zitten ze weer met de royale tuin) :+
pi_90443440
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:21 schreef Resistor het volgende:
Ik probeer dat mijn ouders ook duidelijk te maken, maar zij willen over een aantal jaar graag gelijkvloers wonen in een woning die ze kennen, en die zijn er niet veel in de vorm van een grondgebonden woning (of je moet in een bungalow gaan zitten, maar dan zitten ze weer met de royale tuin) :+
Er zijn best onderhoudsarme tuinen te realiseren. Dat kost misschien wel even wat, maar is op de lange duur nog altijd goedkoper dan een VvE die vindt dat van het hele complex de kozijnen moeten worden geschilderd.

(En dan niet omdat het nodig is, maar omdat er nu eenmaal geld genoeg in de pot zit, wat blijkbaar op MOET. Om over het gesteggel over de exacte kleur nog maar te zwijgen...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')