Nou als scheefhuurder betaalt hij maar een schijntje. Zie het als een soort vorm van HRA.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewonnen? Xeno? Nou, dan toch hooguit de wedstrijd wie het meeste geld over de schutting kan gooien.
Ja, maar zelfs dat schijntje gaat zonder schroom achteloos over de schutting.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:27 schreef Sjabba het volgende:
Nou als scheefhuurder betaalt hij maar een schijntje. Zie het als een soort vorm van HRA.
Oeps, de starters gaan het nog moeilijker krijgenquote:Toegevoegd: woensdag 22 dec 2010, 10:22
In januari wordt de norm voor de Nationale Hypotheek Garantie bijgesteld. Nu kunnen tweeverdieners met een gezamenlijk inkomen van 40 duizend euro nog 180 duizend euro lenen; vanaf januari is dat 20 procent minder. Eénverdieners hebben het iets beter; zij moeten rekening houde met een vijf procent lagere hypotheek.
De aanscherping van de norm is nodig omdat de inkomensverwachting voor 2011 lager is; de koopkracht daalt onder meer door hogere pensioenpremies en zorgpremies.
Garantie
De Nationale Hypotheek Garantie is een garantie voor huizen tot 350 duizend euro. Huiseigenaren die - buiten hun schuld - in de problemen komen, kunnen een beroep doen op de NHG wanneer ze hun woonlasten niet meer kunnen voldoen. In de eerste helft van dit jaar sloten 60 duizend woningeigenaren een hypotheek af met de NHG, tegen 37 duizend een jaar eerder. Dat kwam onder meer doordat de bovengrens begin dit jaar werd verhoogd van 265 duizend naar 350 duizend euro.
Nieuwsuur spreekt met een aantal mensen die nog snel een hogere hypotheek nemen, nu het nog kan.
Yep. Aan de start van de wedstrijd om een hondehok. Een fatsoenlijke woning ligt dan helemaal buiten bereik.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Maar ook zij kunnen in de toekomst gewoon tegen een lagere hypotheekschuld aan de start verschijnen![]()
Hup... terug in je mand....quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Aan de start van de wedstrijd om een hondehok. Een fatsoenlijke woning ligt dan helemaal buiten bereik.
1,2 wat?quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar liefst 1,2 dit jaar
van wat?quote:
Van 100%quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
Laat die jonge stellen eerst maar 's 75.000 euro sparen voordat überhaupt aan kopen denken.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Starters gaan er volgend jaar echt niet op achteruit. Er zullen altijd nog wat 'ik-doe-huilie-huilie-omdat-ik-nog-steeds-in-de-eeuwig-stijgende-huizenprijzen-geloof-starters' rondlopen. Maar ook zij kunnen in de toekomst gewoon tegen een lagere hypotheekschuld aan de start verschijnen![]()
Het zijn gewoon niet de meest slimme jongens en meisjes van de klas
Mee eensch, maar ik adviseer jonge stellen met 75.000 euro nu nog niet te gaan kopen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Laat die jonge stellen eerst maar 's 75.000 euro sparen voordat überhaupt aan kopen denken.
hehe, ja maar ik ga er van uit dat 99% van de jonge stellen nog geen 75.000 euro bij elkaar hebben. Tegen die tijd is de bodem op de huizenmarkt al voorbij vrees ik voor zequote:Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Mee eensch, maar ik adviseer jonge stellen met 75.000 euro nu nog niet te gaan kopen.
En een jonge single?quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:38 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Mee eensch, maar ik adviseer jonge stellen met 75.000 euro nu nog niet te gaan kopen.
Dus dan ga je rood staan voor.... Ja, voor wat eigenlijk???quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:40 schreef Resistor het volgende:
maar dan duik ik met de betaalrekening onder de (mijn) limiet van ¤1000,-, omdat ik per se de ¤75.000,- wil halen[/sub]
Ik had het over 75k met 2 personen. Als je zelf 75k hebt zou ik op termijn lekker zelf een huis kopen en NOOIT trouwen in gemeenschap van goederenquote:Op zaterdag 25 december 2010 18:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
En een jonge single?
Ik heb met de rente en nog wat extra geld er bij op 1 januari ¤75.000,- op de spaarrekening, maar dan duik ik met de betaalrekening onder de (mijn) limiet van ¤1000,-, omdat ik per se de ¤75.000,- wil halen
Hij staat niet rood, hij gaat alleen onder de 1000 credit op z'n betaalrekeningquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus dan ga je rood staan voor.... Ja, voor wat eigenlijk???
De kat zijn k*t..? Zo triest heb ik het nog niet vaak gehoord.
OH, ik dacht dat hij zijn kredietlimiet bedoelde. Hij had het dus over een virtuele limiet die hij zichzelf heeft opgelegd. Zal wel een doel hebben.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij staat niet rood, hij gaat alleen onder de 1000 credit op z'n betaalrekening.
Over debet betaal je absurd hoge rentes aan die teringbanken.
Kleine reserve, niet meer en niet minder.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OH, ik dacht dat hij zijn kredietlimiet bedoelde. Hij had het dus over een virtuele limiet die hij zichzelf heeft opgelegd. Zal wel een doel hebben.
Ieder zijn meug, maar bij een appartement hoort altijd een VvE. Bepaal je dus nog niet helemaal zelf wat er aan je woning gaat gebeuren. Over de extra kosten nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:22 schreef Resistor het volgende:
Nu mijn ouders nog zo opvoeden dat ze mij kunnen missen, want het zal niet in de buurt zijn waar ik heen ga. (of hier moet weer een mooi appartement langskomen, waar zij over 10 jaar willen gaan zitten)
Er zijn best onderhoudsarme tuinen te realiseren. Dat kost misschien wel even wat, maar is op de lange duur nog altijd goedkoper dan een VvE die vindt dat van het hele complex de kozijnen moeten worden geschilderd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:21 schreef Resistor het volgende:
Ik probeer dat mijn ouders ook duidelijk te maken, maar zij willen over een aantal jaar graag gelijkvloers wonen in een woning die ze kennen, en die zijn er niet veel in de vorm van een grondgebonden woning (of je moet in een bungalow gaan zitten, maar dan zitten ze weer met de royale tuin)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |