Question: waarom heeft Linda een hypotheek terwijl ze (naar alle waarschijnlijkheid) vele tonnen per jaar verdient?quote:Linda de Mol overweegt te stoppen
Linda de Mol geeft aan ieder jaar opnieuw te overwegen om te stoppen met het maken van televisieprogramma's. Vooralsnog vindt ze het maken van televisiespelletjes zoals Miljoenenjacht nog leuk, maar aan een meerjarig contract 'moet ze niet denken'.
Het wordt ons aller Linda soms te veel als ze na een dag hard werken, hijgend op de bank plaatsneemt om haar kinderen te helpen bij het maken van surprises en de volgende ochtend weer vroeg uit de veren moet.
"Als je het programma gaat staan afdraaien en het alleen maar doet voor de hypotheek, ben je niet goed bezig en moet je kunnen beslissen iets anders te gaan doen", zo zegt De Mol in HP/De Tijd. Ze geeft aan per seizoen te beslissen om al dan niet door te gaan.
Dat is goedkoper dan het zelf meteen betalen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Question: waarom heeft Linda een hypotheek terwijl ze (naar alle waarschijnlijkheid) vele tonnen per jaar verdient?
Die staat er alquote:
Vadertje staatquote:Op zaterdag 25 december 2010 20:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Die staat er al
Maar stel je hebt een hoog bedrag op een bankrekening en je moet een huis hebben om in te leven. Dan kun je ...
1. rente vangen over dat bedrag en een hypotheek nemen;
2. uitgeven door een huis te kopen.
3. huren.
Huren is voor de rijken niet weggelegdEn alsI de rente dat je over het bedrag vangt hoger is dan de kosten van je hypotheek waarom zou je dan niet een hypotheek nemen?
Ohhhhhh jaaaa de HRA!quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:26 schreef IHVK het volgende:
HRA
oftwel
Villasubsidie
Terecht overigens, ik zou het ook doen.
Onterecht dat het kan, ik zou er tegen zijn.
a) Ze is niet afhankelijk van de overheid, ze benut alleen een belastingvoordeel waar ze recht op heeft. Als de HRA wordt afgeschaft kan ze alsnog per direct aflossen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:53 schreef pberends het volgende:
Ik snap dan alsnog niet waarom je als rijke überhaupt afhankelijk zou willen zijn van zowel overheid als banken.
Ja dat dacht ik ook meteen maar het is wel makkelijker dus. Plus die HRA die je ontvangt. Wist niet dat rijkerds ook HRA ontvingen, is dat dan geen verkapte uitkering? Op hen wordt nooit gespuugdquote:Op zondag 26 december 2010 09:06 schreef Rewimo het volgende:
Hoe komen mensen toch bij het idee dat een hypotheek goedkoper is dan geen hypotheek?
Let op:quote:Op zondag 26 december 2010 09:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja dat dacht ik ook meteen maar het is wel makkelijker dus. Plus die HRA die je ontvangt. Wist niet dat rijkerds ook HRA ontvingen, is dat dan geen verkapte uitkering? Op hen wordt nooit gespuugd
Tuurlijk. Maar het blijkt toch moeilijk te zijn, zie dit topicquote:Op zondag 26 december 2010 09:22 schreef Hyperdude het volgende:
Figure of speech? Zodat het gewone volk eea. ook begrijpt.
Je snapt het niet echt.quote:Op zondag 26 december 2010 09:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Let op:
Stel je betaalt per maand 300 euro hypotheek. Dan krijg je eenderde terug van de belastingdienst: 100 euro.
Wat ben je nu per saldo kwijt elke maand? 200 euro.
Stel je betaalt geen hypotheek. Je krijgt ook niks terug van de belastingdienst.
Wat ben je nu per saldo kwijt elke maand? Niks.
En wat is er nu goedkoper?
Conclusie: als je je huis helemaal kunt betalen en geen hypotheek nodig hebt, ben je goedkoper uit. Mensen denken altijd dat "geld terug van de belasting" een soort extra inkomen is of zo. Nee, dat is je eigen geld.
quote:Op zondag 26 december 2010 09:59 schreef Siddartha het volgende:
Je snapt het niet echt.
geneuzel....
Ik weet er verder ook niks van, zou graag wat (goede) voorbeelden zien.
Waar het mij om gaat is dat het verhaal niet logisch klinkt (al kan het nog steeds waar zijn).quote:
quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Question: waarom heeft Linda een hypotheek terwijl ze (naar alle waarschijnlijkheid) vele tonnen per jaar verdient?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |