De VVD stuurt ook aan op een krachtige begrotingsdicipline en sterke bezuinigingen en verlaging van uitkeringen, overheidssalarissen en minimumloonquote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:
mensen zonder schulden willen deflatie
Ik heb het al meerdere malen vermeldt, maar kennelijk is Kees het ook met mij eens. Deflatie is voor vele goederen al jaren een feit en wat is daar eigenlijk mis mee? Het zijn de mensen met grote schulden die deflatie hekelen, net als overheden met hun mega tekorten.
Het probleem van 'de rijken' is dat ze veel geld verdienen aan het opblazen van zeepbellen maar dat ze ook enorm veel te verliezen hebben zodra de inflatie hoog gaat oplopen. Als je geld hebt is deflatie misschien wel meer welkom dan extra geld in het laadje dat alsmaar minder waard wordt.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD stuurt ook aan op een krachtige begrotingsdicipline en sterke bezuinigingen en verlaging van uitkeringen, overheidssalarissen en minimumloon
quote:wo 29 dec 2010, 13:24
'Bezuinigingen drukken Britse huizenprijzen'
LONDEN (AFN) - De bezuinigingen van de Britse overheid zorgen volgend jaar voor een verdere daling van de huizenprijzen in het land. Dat meldt de Britse krant Financial Times woensdag na een rondgang langs economen.
Vijftig van de 56 ondervraagde economen verwachten dat de prijzen volgend jaar met 5 tot 10 procent dalen ten opzichte van 2010. De bezuinigingen raken potentiële huizenkopers in de portemonnee en schaden het vertrouwen in de ontwikkeling van de economie, zo stellen ze.
De prijzen van Britse koophuizen zijn de afgelopen jaren al flink gedaald. Tussen de piek van de verkoopprijzen in 2007 en het dal in 2009 verloren huizen in Groot-Brittannië gemiddeld 20 procent van hun waarde. Ongeveer de helft van dat verlies werd vervolgens weer goedgemaakt, maar sinds afgelopen zomer nemen de prijzen weer langzaam af.
Zo Kees is de eerste macro-econoom die gaat nadenken zo te horen. Het hele deflatieverhaal en uitgestelde consumptie is klinkklare onzin toch blijven hele volksstammen er in geloven.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb het al meerdere malen vermeldt, maar kennelijk is Kees het ook met mij eens. Deflatie is voor vele goederen al jaren een feit en wat is daar eigenlijk mis mee? Het zijn de mensen met grote schulden die deflatie hekelen, net als overheden met hun mega tekorten.
http://www.nu.nl/economie(...)alt-niet-verder.htmlquote:AMSTERDAM - De vraag naar hypothecaire leningen is gestabiliseerd, na jaren van dalingen. Dat schrijft De Nederlandsche Bank (DNB) woensdag in zijn Statistisch Bulletin.
© NU.nl/Charles Batenburg''De vraag naar hypotheken is in het derde kwartaal nog maar nauwelijks afgenomen en zal naar verwachting in het laatste kwartaal stabiliseren'', aldus DNB.
Dat is vooral te danken aan betere vooruitzichten voor de woningmarkt en door een herstel van het consumentenvertrouwen. Banken hebben volgens DNB hun kredietvoorwaarden voor hypotheken niet verder aangescherpt.
Crisis
Door de financiële crisis was in de afgelopen jaren de activiteit op de hypotheekmarkt teruggelopen. De kredietverlening kwam onder druk te staan door de economische crisis, die in 2007 uitbrak.
Het afsluiten van een hypotheek is wel duurder geworden. De tarieven van hypothecaire leningen met een looptijd van langer dan tien jaar kwamen in september van dit jaar voor het eerst sinds begin 2007 weer rond 5 procent uit. Vijf jaar geleden was dit iets meer dan 4 procent.
© ANP
zolang grondstoffen duurder worden geloof ik er ook niet in, dat de salarissen door inflatie verbeteren daar geloof ik ook niet in, dus lichte stagflatie dat welquote:Op woensdag 29 december 2010 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo Kees is de eerste macro-econoom die gaat nadenken zo te horen. Het hele deflatieverhaal en uitgestelde consumptie is klinkklare onzin toch blijven hele volksstammen er in geloven.
Als je aangenaam en zorgeloos woont en kunt sparen dan geeft dat nietsquote:Op woensdag 29 december 2010 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)alt-niet-verder.html
Xeno je hebt de boot gemist!! Dat wordt de rest van je leven in een huurhuisje doorbrengen mien jong
Als je vanwege je inkomen ineens vogelvrij wordt verklaart mbt huurverhogingen dan is het toch wel zuur dat je elk jaar behoorlijk meer moet betalen voor hetzelfde/ouder wordende huurhuis. Zeker als je zo'n deflatiefanboy bent.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je aangenaam en zorgeloos woont en kunt sparen dan geeft dat niets
Structurele deflatie is wel goed dan?quote:Op woensdag 29 december 2010 14:36 schreef lutser.com het volgende:
Structurele inflatie is funest voor ons financieel systeem, de rente betalingen moeten ergens vandaan komen tenslotte.
Dan moeten ze ook de prijs van brood koppelen aan het inkomen, nee dat zie ik nietquote:Op woensdag 29 december 2010 14:34 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je vanwege je inkomen ineens vogelvrij wordt verklaart mbt huurverhogingen dan is het toch wel zuur dat je elk jaar behoorlijk meer moet betalen voor hetzelfde/ouder wordende huurhuis. Zeker als je zo'n deflatiefanboy bent.
Is wel het geval. Als je onder een bepaald inkomen zit kan je bij de voedselbank gratis eten halen. Zit je daarboven dan moet je het in de winkel kopen. Net zo met sociale woningbouw.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook de prijs van brood koppelen aan het inkomen, nee dat zie ik niet
The greater fool theory (also called survivor investing) is the belief held by one who makes a questionable investment, with the assumption that they will be able to sell it later to "a greater fool"; in other words, buying something not because you believe that it is worth the price, but rather because you believe that you will be able to sell it to someone else at an even higher price.[1]quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef Bayswater het volgende:
Twee jaar na het einde van een bearmarket gaan we altijd weer omhoog met de huizenprijzen, maart 2011 is het dus zover.
Is dat aan de orde dan? Je kan wel een mooie theorie (meer dan dat is het niet) neerkwakken maar als dit niet aan de orde is.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:55 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
The greater fool theory (also called survivor investing) is the belief held by one who makes a questionable investment, with the assumption that they will be able to sell it later to "a greater fool"; in other words, buying something not because you believe that it is worth the price, but rather because you believe that you will be able to sell it to someone else at an even higher price.[1]
It is similar in concept to the Keynesian beauty contest principle of stock investing.
Ik denk dat er veel fools zijn die geen 'greater fool' gaan vinden.
quote:Op woensdag 29 december 2010 11:34 schreef Bayswater het volgende:
[..]
CPB, net als het CBS, neemt alle aangeleverde cijfers klakkeloos over, dat is hun vak. Dus zo gek is de opmerking niet. Zo leverde het Kadaster tot een aantal jaren geleden altijd prutgegevens, bij gebrek aan statistisch inzicht, die het CPB gewoon overnam.
Jullie hebben gelijk!quote:Op woensdag 29 december 2010 11:39 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp niet welke input tot dit plaatje geleid heeft Maar je ontwijkt mijn vraag...
Deflatie is dodelijk omdat het bankensysteem dan "failliet" gaat.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ach, een hogere rente kan ook weer de koopprijzen drukkenquote:Op woensdag 29 december 2010 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Xeno je hebt de boot gemist!! Dat wordt de rest van je leven in een huurhuisje doorbrengen mien jong
Hoe kom je hier zo bij? Vorig jaar werd er door alle 'experts' precies hetzelfde geroepen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:14 schreef Bayswater het volgende:
Twee jaar na het einde van een bearmarket gaan we altijd weer omhoog met de huizenprijzen, maart 2011 is het dus zover.
Is ze nog niet failliet danquote:Op woensdag 29 december 2010 16:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Deflatie is dodelijk omdat het bankensysteem dan "failliet" gaat.
quote:Op woensdag 29 december 2010 16:41 schreef pberends het volgende:
Ach, een hogere rente kan gaat ook weer de koopprijzen drukken.
oude onderzoeken, maar dat maakt in principe niet uit, die correlatie aantonenquote:Op woensdag 29 december 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe kom je hier zo bij? Vorig jaar werd er door alle 'experts' precies hetzelfde geroepen.
2011 wordt het slechtste jaar ooit voor de vastgoedmaffia
quote:Op woensdag 29 december 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe kom je hier zo bij? Vorig jaar werd er door alle 'experts' precies hetzelfde geroepen.
2011 wordt het slechtste jaar ooit voor de vastgoedmaffia
Een geldgroei van nog geen 2%. Ik voorspel hyperinflatie in maartquote:Op woensdag 29 december 2010 17:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Monetary aggregate M3 Percentage change
[ afbeelding ]
HICP (inflatie)
Waar denk je dat dat geld uiteindelijk blijft? Of het volgend jaar al zal gaan stijgen weet ik niet maar op termijn gaan de prijzen gewoon weer omhoog.
Sort of... ze weten het alleen nog nietquote:
En welke bearmarket is het dan die jij in 2009 zag aflopen?quote:Twee jaar na het einde van een bearmarket gaan we altijd weer omhoog met de huizenprijzen, maart 2011 is het dus zover.
Correlatie aandelenmarkt, bear market is daar bijna twee jaar geleden beeindigd. Huizenmarkt loopt daar achteraan, op een afstandje dan.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En welke bearmarket is het dan die jij in 2009 zag aflopen?
Ik heb een bull market gezien in huizen de afgelopen twee decennia. Als jij die markt een bear market noemt dan ben ik zeer benieuwd naar jouw kijk op een bull market.
Verticaal omhoog?
Volgens mij kan de vraag naar hyperschulden niet verder dalen. Er blijft voorlopig nog wel even genoeg vraag omdat mensen hun huidige hypotheken nog moeten aflossen.quote:Op woensdag 29 december 2010 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |