Rienk wordt Fries opgevoedquote:Op woensdag 22 december 2010 20:29 schreef Ssserpente het volgende:
Maar je kunt toch ook niet van Rienk verwachten dat ie meteen een vreemde taal spreek, Vlindur? Da's hartstikke moeilijk! Lente kan ook nog geen Zeeuws, hoor!En ik hoop van harte dat ze dat nooit gaat kunnen ook...
Oh, wat mooiquote:Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oooh Trix, wat een lief filmpje!! Ik had echt een brok in mijn keel
En ik heb hem even doorgestuurd naar een vriendin waarvan het kindje ook doof is, en binnen afzienbare tijd ws ook een cochleair implantaat krijgt.
Leah wat lijk jij op je broers! Gefeliciteerd lief meisje, 1 jaar!!!!
Misschien is het een idee om eens af te spreken met iemand die een goede camera heeft (van huup en oeke weet ik dat ze een goede camera hebben, Icantrix en miss_sly volgens mij ook) en wat leuke plaatjes te (laten) schieten. Kost niets, is gezellig en je houdt er ook nog iets tofs aan over!quote:Op woensdag 22 december 2010 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar toch hè, ik heb wel een zwak voor die hele mooie foto's die ik hier wel eens voorbij zie komen.
Whahaha, nou hij ziet er in elk geval luxe uitquote:Op woensdag 22 december 2010 21:17 schreef lily het volgende:
oh...my...god.... (op z'n Janice)
wat gaan jullie hier hard![]()
is dat normaal hier![]()
Groofsken, die broek van R![]()
En dank allen voor de felicitaties, wat een lieverds zijn jullie toch![]()
Op deze snelheid van posten ga ik dit nooit of te nimmer bijhouden dus tot de 2de verjaardag van Leah ofzo![]()
oh, en Groof; wij hebben een Nikon D40 en ik doe maar wat met foto's knippen want ik heb er de ballen verstand van
mijn man heeft toevallig wel fotografie op de kunstacademie gedaan maar dat was wel voor de digitale fotografie
hahahaquote:Op woensdag 22 december 2010 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En blijkbaar krijg je er dus ook mooie foto's mee als je maar wat doet.![]()
Ja, ik vind het zo leuk, dat hij dan ineens die puzzel zo legt. Hoppa!quote:Op woensdag 22 december 2010 21:30 schreef lily het volgende:
oh, oeke, leuk
hier ook een puzzelfan![]()
ben ook tijd veel kwijt met puzzels met de kinderen. Van houten puzzels, tot legpuzzels, cryptogrammen, Rubiks cube, Proffesor Layton...
noem maar op
ja, leuk is dat..quote:Op woensdag 22 december 2010 21:57 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, ik vind het zo leuk, dat hij dan ineens die puzzel zo legt. Hoppa!
Lijkt me leuk straks, de grotere puzzels.
Valt mij ook op dat ik sinds ik hier zit het echt totaal niet meer bij kan houdenquote:Op woensdag 22 december 2010 21:17 schreef lily het volgende:
oh...my...god.... (op z'n Janice)
wat gaan jullie hier hard![]()
is dat normaal hier![]()
Ja, normaal heb ik een uitslapertje (8 uur wordt ze meestal wakker). Maar ja, ziek, ritme in de war enzo.quote:Op donderdag 23 december 2010 06:28 schreef Incantrix het volgende:
Hey, jij ook al van de vroege mama's-club?
Ik moet altijd zo lachen als jij het over binnen hebt, alsof Senna buiten in de tuin slaaptquote:Op donderdag 23 december 2010 05:51 schreef miss_sly het volgende:
Dus zit ik nu al een klein uurtje met haar binnen
Geen kerststress? Ik moet nog bedenken wat wij met het eten doen op tweede kerstdag.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Morgen Senna een paar uur naar het kdv en boodschappen doen voor de kerstdagen. Wel rustiger dus, en in geval van grote nood kan schaap dat ook alleen
De ruimtes zijn heel mooi ingericht. Het is een nieuw gebouw - ze zitten er sinds 2008 in - en het is duidelijk helemaal ingericht voor kinderopvang (met heel gave meubels die speciaal voor hen ontworpen en gemaakt zijn, en er is een buitenruimte). Er is een duidelijke structuur, ze werken er met vaste flexkrachten, er is een 'gastvrouw' die voor eten zorgt zodat leidsters zich op het leiden kunnen richten, er wordt aandacht besteed aan de pedagogische aanpak (vooral hoe om te gaan met een baby in een verticale groep), de dagindeling is duidelijk maar bij baby's wordt er probleemloos vanaf geweken. Nou ja, alles was gewoon heel fijn!quote:Wat fijn dat dit kdv een goed gevoel geeft! Waar zit hem dat in, kun je het benoemen ook, of is het vooral gevoelsmatig?
Meer kerststress dan me lief is, omdat gisteren ineens bleek dat het allemaal anders wordt dan ik had gedacht. En daar kan ik net zo goed tegen op zo korte termijn. Ik weet dingen graag ruim vantevoren, zoals dat ik blijf slapen bij mijn schoonouders zaterdag, samen met de hele familie. En dat mijn moeder en zusje zondagmiddag eerst bij mijn broertje op bezoek gaan en de zondamgiddag dus niet met z'n allen wordt gevierd. Nou ja, dat. En eigenlijk wordt ik geacht nog iets van tiramisu te maken, maar ik ben even energieloos en heb er nog geen zin in.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen kerststress? Ik moet nog bedenken wat wij met het eten doen op tweede kerstdag.
Ow, dat klinkt erg fijn! En vooral dat het zo goed voelt, dat is toch echt het allerbelangrijkstequote:De ruimtes zijn heel mooi ingericht. Het is een nieuw gebouw - ze zitten er sinds 2008 in - en het is duidelijk helemaal ingericht voor kinderopvang (met heel gave meubels die speciaal voor hen ontworpen en gemaakt zijn, en er is een buitenruimte). Er is een duidelijke structuur, ze werken er met vaste flexkrachten, er is een 'gastvrouw' die voor eten zorgt zodat leidsters zich op het leiden kunnen richten, er wordt aandacht besteed aan de pedagogische aanpak (vooral hoe om te gaan met een baby in een verticale groep), de dagindeling is duidelijk maar bij baby's wordt er probleemloos vanaf geweken. Nou ja, alles was gewoon heel fijn!
quote:Op donderdag 23 december 2010 09:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
ehm... Poppejans dat was rus wel een luierlekkage he.
Mijn twijfel is wel weg door de gezelligheid op het kinderdagverblijf. Ik vond het gewoon echt heel lief om de kindjes samen te zien spelen. Ivan raakte ook meteen enthousiast van de speeltjes die ze er hadden. En de dames die er werken leken me heel lief.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:23 schreef oeke het volgende:
Claudia, wat fijn dat het zo goed voelde. Het klinkt erg als ons kdv. Logisch ook aangezien ze van dezelfde organisatie zijn. Nog iets gemerkt van het Gordon gedoe?![]()
Wij twijfelen er steeds een beetje over. Gewoon over het hele concept kdv.P. wil Ko het liefste thuis houden. Nouja het houdt de gemoederen bezig in huize Oeke.![]()
Is er een specifieke reden dat jullie dat hebben gedaan? Gewoon behoefte om het huis weer wat 'op orde' te krijgen?quote:We hebben hier best ingrijpende veranderingen doorgevoerd.
Nou, ik wilde gewoon heel graag met Ko op de bank zitten en boekjes lezen.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Is er een specifieke reden dat jullie dat hebben gedaan? Gewoon behoefte om het huis weer wat 'op orde' te krijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HOI!!!!![]()
Dankjewel voor de tip!quote:Op donderdag 23 december 2010 21:41 schreef Twinkly het volgende:
Ze hebben hier poppendoeken in de aanbieding Claudia!
Jep!quote:Op donderdag 23 december 2010 22:19 schreef Twinkly het volgende:
ClaudiaVolgens mij die rood-roze (naam vergeten) toch? Die is er nu ineens niet meer haha! Vond ik ook de leukste.
Mag ik me hier even bij aansluitenquote:Op donderdag 23 december 2010 23:09 schreef mefke79 het volgende:
echt he-le-maal niet bijgelezen, maar ik wil alle zieken beterschap wensen en Minke en Lijnloos welkom heten!!!
neequote:Op vrijdag 24 december 2010 07:56 schreef mefke79 het volgende:
Oe memmel eng! Raar he dat ze dan zo snel kunnen opknappen.
Geen vroege posts?! Iedereen dus goed geslapen? Mooi!
Ik wil ook graag iets anders proberen, maar naar mijn idee heb ik alle opties al gehad..quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Vervelend, Vlindur. Laat ik vooropstellen dat als er iets is wat ik van dit topic heb geleerd het wel is dat je nu eenmaal goede en slechte eters hebt. Misschien zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch het een en ander wilt proberen. Ik zou die behoefte in ieder geval wel hebben.
Ja hij krijgt nog een fruithap, vers fruit eet hij heel slecht. Hij proeft en gooit het dan weg.quote:Heb je al geprobeerd om iets te veranderen in de manier waarop je eten aanbiedt? Je hebt het bijvoorbeeld over 'een bodem' als je het over fruit hebt. Krijgt hij nog een fruithap? In dat geval kun je proberen om hem stukken fruit te geven. Misschien helpt het ook wel om hem meer controle te geven over het eten, bijvoorbeeld door hemzelf met lepel of vork te laten eten (en daarbij te accepteren dat hij slordig eet of misschien wel alles op de grond gooit). En eet jij samen met hem of eet hij alleen? In dat geval zou ik van eten een sociale activiteit maken en er niet al te veel expliciet aandacht aan te besteden. En verder flink variëren met hetgeen je aanbiedt, want misschien blijkt hij iets ineens heel lekker te vinden en wil hij daar wel goed van eten.
Ik hou hem verder ook gewoon aan zijn dag ritme hoor, maar als we ergens anders zijn lukt dat niet.quote:En om het over een andere boeg te gooien: is het mogelijk om zoveel mogelijk dagstructuur intact te laten door de drukke dagen heen? Daar zou ik alles aan proberen te doen als je het idee hebt dat dat hem misschien van slag doet raken.
Hij is eigenlijk altijd een slechte eter geweest. Als baby dronk hij al slecht. Als dreumes eet hij slechtquote:Maarja, wat je al zegt, het kan ook gewoon een fase zijn (nieuwe ontwikkelingen, tandjes, misschien wel ziekte). Heeft hij voorheen beter gegeten?
quote:
Dat vind ik best een goed idee. Al lijkt het me ook wel weer een lastige stap als dat zo'n beetje het enige is wat een kind nog binnenkrijgt. Misschien iets om mee te experimenteren en een duidelijke deadline voor te stellen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:17 schreef wickie het volgende:
Maar ik herken je verhaal en bij ons hielp het de flesvoeding weg te doen.
Hm, dat zou wel een heel andere aanpak zijn. De flesvoeding wegdoen. Die houden we er eigenlijk juist in omdat hij dat wél drinkt! Hoe moet ik dat dan in de ochtend doen? Brood krijgt hij niet binnen, dan heb ik echt het idee dat hij niks binnenkrijgt!quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:17 schreef wickie het volgende:
Zijn jullie ook al begonnen met het proberen van gewone melk? Hier hield de flesvoeding een normaal eetritme tegen. Sinds ze geen flesvoeding meer heeft zit ze vocht als drinken en niet meer als eten, alsof het een soort mindswitch was. Ik heb er zo'n ander kind voor terug gekregen. Wij konden niet anders omdat ze de fles weigerde maar het heeft ons wel uit die padstelling gehaald van slecht eten, alles op de grond gooien en leven op flesvoeding. Die ommekeer was net na haar eerste verjaardag.
En hem mee laten met jullie? Dat helpt ook heel erg bij ons, het zelf laten doen.
En misschien heeft hij inderdaad wel pijn van tandjes ofzo.
Maar ik herken je verhaal en bij ons hielp het de flesvoeding weg te doen.
We pushen Rienk helemaal niet om te eten. Zn curve is prima. Hij gaat niet stijl, maar wel omhoog. Ik laat hem dus ook lekker aan modderen, want ik kan het er moeilijk in proppen toch? Als hij niet wil, dan niet. Hij geeft wel aan wanneer hij honger heeft. Alleen zo jammer dat dat om vijf uur 's nachts isquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
En kun je dat 'zie maar of je eet' niet een tijdje volhouden, Vlindur? Dus hem gewoon als vaste prik zelf laten eten, zelf ondertussen ook eten en er weinig aandacht aan besteden en dan afsluiten met iets waarvan je denkt dat hij het wel eet of drinkt (een beker of fles melk, een bak yoghurt, zelf nog iets voeren)? Het kan ook zijn dat het de tijd nodig heeft. En misschien ben je er zelf toch nog te veel mee bezig om iets naar binnen te krijgen?
Dat laatste zou heel begrijpelijk zijn, hoor. Ik heb zelf het idee dat een kind zichzelf niet laat verhongeren en je daar wel op kunt vertrouwen (al zou ik ook de groeicurve in de gaten houden, en de vochtinname). Het enige wat je kunt doen is vaak een grote verscheidenheid aan dingen aanbieden. Het lastige lijkt me dat hij 's nachts nog wakker wordt. Weet je zeker dat hij dan honger heeft?
Och arm ding tochquote:
toch niet gewone simpele achterhamquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:18 schreef Vlindur het volgende:
Rienk eet brood!![]()
Ik heb hem voor de verandering eens gewoon ham op brood gegeven en hij smikkelt er op los!![]()
Hij snoept vooral de ham van het brood, maar goed hij eet al meer dan gemiddeld!![]()
En ja, gewone simpele achterham.
Ja psies, dat groeiboekje is de standaard, klaar, de bv-curve neem ik mee omdat ie iets duidelijker is omdat het geprint is maar niet als maatstaf zeg maar. Sowieso hield ik ze altijd beide bij en naar de HA had ik ook het groeiboekje meegebracht (om het vervolgens twee keer in de wachtkamer te laten liggen bij vertrekquote:Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef miss_sly het volgende:
als ze daarom vragen, lijkt me dat een goed plan idd huupBV-curves ten spijt zijn de curves van het cb en in het groeiboekje natuurlijk de curves waar ze in het ziekenhuis op afgaan.
nou nou rustig maar?quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:17 schreef DJMO het volgende:
is precies het zelfde verhaal, dat had ik zelf ook al bedacht. ik kom niet voor niets om tips hierheen![]()
Nahh ik wil ook een 1.80 als ik een ander bed koop.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:29 schreef Ca.ra het volgende:
Wickie, anders verpats je je bed aan Vicky en dan investeer je de opbrengst in een 1:80
Ik betaal 1,50 bij onze apotheek. Das toch niet duur?quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:57 schreef Vicky het volgende:
0,25 mg kopen is behoorlijk duur! Ik koop 1mg of 0,5mg en dundie zelf af. Je kan dir spuitflesjes los kopen bij de apotheek.
Das nie duur nee! Hier kost een flesje 5/6 euro! Vandaar dat ik het zelf maak.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:00 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Ik betaal 1,50 bij onze apotheek. Das toch niet duur?
Ik begreep dat al nooit!quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Das nie duur nee! Hier kost een flesje 5/6 euro! Vandaar dat ik het zelf maak.
Dat is hier ook inderdaad... Thijs heeft gewoon een ander ritme dan de meeste andere dreumesjes. Hij komt er 's ochtends tussen 8 en 10 uit en gaat er om 19:00 weer in.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik denk dat de indeling daar idd wel mee te maken heeft, denk dat het merendeel van de kindjes hier een dag heeft van ongeveer 7 tot 19 uur?
Evie haar dag begint wat later en Evie gaat ook iets later naar bed (meestal net na 20 uur).
en dus zijn Evie haar eetmomenten ook een beetje anders verdeeld.
Dankjewel voor de tip! Ik ga meteen even kijken maandag.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:21 schreef oeke het volgende:
Ko moet ook veel hoesten, Poppejans. En op advies van Mss Sly geef ik nu Tussikind, homeopathische druppels tegen hoest.
Of het echt werkt weet ik niet, maar dat hoesten 's nachts vind ik zo sneu.
Dikke kus voor Wolf!
Hier zo'n beetje hetzelfde. Rapley werkt niet voor Leah, althans...dan eet ze helemaal niks, alleen gooien en smeren.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:09 schreef Incantrix het volgende:
En ja, Stef proberen we ook meer met de pot mee te laten eten nu, maar hij gaat vroeg naar bed en lief is vaak laat thuis, dus dat lukt niet altijd.. Zelfgemaakte prutjes heeft Stef nooit gegeten, daar ging hij enorm van over de zeik, wij hebben altijd gerapleyd, aangevuld met hier en daar een potje. De laatste tijd is het door tijdgebrek steeds vaker een potje, maar we hebben nu een vakjesbord voor hem gekocht en geven hem nu een half potje zodra hij honger heeft en laten hem voor de rest dan met ons meeëten.
Nou, willen..... ik wilde even passen en hij vond het niet erg. Daarna heeft ie gewoon lekker in het ligbad gespeeldquote:Op zondag 26 december 2010 23:00 schreef mefke79 het volgende:
McLaura, wil ie dat zelf zo in de tummy? Wat grappig om te zien. Enne, dat voetje, denk dat voetje andersom (dus met de voetzool tegen de tummyrand) en je ziet Driekus zijn favo houding van het begin. Hij had namelijk precies zo klem gezeten in mijn buik. Voeten tegen ribbenboog. Auw.
oh, bah allemaalquote:Op maandag 27 december 2010 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
Wel fijn om te merken dat ik in het opruimen van braaksel en diarree (halve badkamer zat onder) geen onderscheid maak tussen mijn eigen kind en de kinderen van B. Klinkt misschien raar, maar ik had het moeilijk gevonden als ik er met zijn kinderen meer moeite mee gehad zou hebben dan met Isabeau.
Leah is ook 76 cm maar wel een half jaar jonger, hahaquote:Op maandag 27 december 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb Senna net gestreept op de muur en ze was bijna 76 cm.
nee, wat nietquote:Op maandag 27 december 2010 10:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha Lily, niks mis met wat vrouwelijke vormen toch?
quote:Op maandag 27 december 2010 09:46 schreef lily het volgende:
[..]
oh, bah allemaal
ik heb daar dus wel moeite mee..het opruimen van poep van andere kinderen (baby's nog niet maar wel oudere)
[..]
Leah is ook 76 cm maar wel een half jaar jonger, haha
Weet je wat me echt opvalt aan Leah...haar dikke beentjes, vooral bovenbenen/dijen. Die zijn best bovenmaats![]()
Ze heeft echt een ander figuur als baby dan de jongens hadden. Korte dikke beentjes/dijen/kont. Dat trekt toch wel nog bij heh?![]()
![]()
Dat is toch niet zo zwaar voor zijn leeftijd? Ivan is jonger en zit ookal aan de 11,5 kg. Zwangertechnisch was het handiger geweest om eerst een meisje te krijgen, vermoed ik.quote:Op maandag 27 december 2010 09:52 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh als ik jullie specs lees besef ik me pas weer hoe groot die van mij is uitgevallen, Thomas is 84 centimeter en 11,4 kilo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |