abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90360175
Oe Niels, dat is hard gegaan jongen! Gelukkig lijk je op de foto al wat bekomen!

Minke welkom! Lijnloos gefeliciteerd!!

Incantrix :*

Oeke, ik kan het me even niet voor de geest halen.. dat het bed een meter naar beneden is? Ik bedoel, ik kan het niet visualizeren. Maar vervelend dat het zo ingrijpend is voor Kobus. Hopelijk went ie snel! (ik ben ook zo benieuwd hoe dat hier straks gaat als ie naar een andere bedje gaat... gelukkig hebben we altijd nog een campingbedje wat ie goed kent voor als het niet bevalt).
Niet mieten! Door gieten!
pi_90360189
Innepin toen Niels niet wilde eten maakte ik me daar ook best een beetje zorgen om, maar toen hij weer beter was haalde hij het in een dag in door 5 boterhammen te eten :P
Ze voelt zelf het beste aan wat haar buikje nu aan kan en ze heeft nog wel wat reserves om op te teren toch :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90360345
Lastig zijn die momenten, innepin. Ik kan zelf niks beters bedenken dan toch weer in bed leggen. Even rustig zitten samen om tot rust te komen (tv of boekje erbij), een slokje water aanbieden (of een bakje yoghurt of wat je ook maar een goed idee lijkt), verschonen, desnoods een paracetamol geven en het nog maar eens proberen. Sterkte ermee. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90360470
Innepin, ook al een zware dag. En wat gun je ze dan een lekkere slaap he? Niet alleen omdat zij het zelf nodig hebben, maar omdat jij het ook nodig hebt! ;)
Even filmpjes kijken samen?
Of even in een badje zetten, dat maakt hier heel slaperig.
Met eten geven ze het vaak zelf wel aan. Misschien kun je nog een droge cracker aanbieden? Ach en anders wat Twinks zegt, ze halen het wel in.

Haha Seilram, ons bed is een meter naar beneden, een hoogslaper! Niet Ko zijn bed.
En omdat hij vaak in de vroege ochtend bij ons op bed lag, en dat bed nu weg is is hij ook de weg kwijt.
Nouja, ingewikkeld geloof ik. We moeten een nieuwe routine vinden met zijn drietjes. Komt goed. Morgen is hij er weer meer aan gewend.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90360646
Hehhehe volgens mij snap ik het Oeke ;) wat sneu dat ie helemaal nee nee nee ging roepen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_90361246
Vandaag bij de huisarts geweest. Hij zag zo niks wat er aan hem was. Oren, keel en longen was goed. Waarschijnlijk verkoudheid op verkoudheid of zo dacht hij. Nu een ab kuurtje gekregen. Hij moet zo hoesten steeds, heel sneu. En dan heel hard huilen omdat het pijn doet. Zielig hoor.
Wat wel heel opvallend is is dat ik vorig jaar Ook met seb ben geweest met dezelfde klachten. Dat was volgens de ha op 23 december 2009.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_90361258
Thanks ladies :*

Cracker aangeboden, check, gooit ze weg
Boekjes geprobeerd, check, geen geduld voor
Samen op de bank zetten geprobeerd, check, ze worstelde zich meteen los

Ohh ik zat er echt even doorheen :@
En toen kwam het moment! Ineens was ze duidelijk moe. En wilde ze poging 3 tot een flesje wél opdrinken. *O*
Pyjamaatje aan gedaan... gaat ze op de commode proberen in haar slaaphouding te kruipen _O-

En nu is het stil... *hoop*

Ik ga slapen *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90361296
Hemeltje Niels, wat een nare val -O- kusje erop :*

innepin, hier is rondrazen juist een teken dat ze eigenlijk heel erg moe is, maar dan gaat ze dus niet meer slapen. Dus dan moet ze verplicht bij ons zitten op de bank, rustig boekje lezen of tv kijken en tot rust komen. En dan naar bed. Werkt ook niet altijd, hoor :P
Wat betreft eten en de fles: ik denk echt dat ze zelf het beste kunnen reguleren. Ze zal zichzelf echt niet uithongeren, maar heeft er nu dus kennelijk geen behoefte aan. Is heel naar voor jou, want je kindje moet eten en drinken, natuurlijk :*

Niet iedereen hier kijkt ws in het Secret Santa topic, maar ik wilde even een kado spammen: een mei tai voor Senna O+

[ Bericht 11% gewijzigd door onlogisch op 20-06-2023 13:26:26 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90361435
Senna met de pop in de mei-tai O+ O+ Echt een geweldig cadeau van Jelief!
Ik vind haar jurkje ook heel leuk, lekker kleurig.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90361503
Estrys, nu maar duimen dat je niet weer met kerst bij de huisartsenpost zit!

Innepin, ik duim voor een goede nacht. :*

Miss, ik zat net naar aanleiding van de foto's van Niels waarop hij weer zo groot is te denken dat het me leuk leek om weer eens een foto te zien van Senna. Geweldig zeg, die mei tai! Wat vindt ze ervan? Ze lijkt er helemaal mee in haar nopjes.
pi_90361625
Ze vindt het leuk O+ En het is handig, want ze heeft haar loopfietsje ontdekt en er moet altijd een pop, knuffel of beejbie mee. Dat lukt natuurlijk niet, die vallen eraf. Ik zei dus vanochtend tegen mijn moeder: ik denk dat ik iets van een draagdoekje ofzo ga zoeken voor Senna, dan kan ze altijd iets meenemen op haar fietsje zonder dat het valt. En kijk nou O+ :D Leuk issie he?
pi_90361834
Minke O+ mooie meid, gefeliciteerd! En welkom, gezellig Lijnloos

Niels, au au -O-

Claudia, ik heb niet alles gelezen maar ving ik op dat jullie zijn wezen kijken en dat het beviel? wat fijn zeg.

Senna met poppen mei tai, dat is echt zo vertederend O+

Alle zieke kindjes :* dat iedereen maar snel beter mag worden!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90362438
Hoe gaat het nu met jouw (nacht)rust, wickie?

Miss, hij is inderdaad geweldig! Ik wil nu ook een mei tai of draagdoekje voor mijn kleine meid (en ze is er nog niet eens...).
pi_90362530
Ze hebben hier poppendoeken in de aanbieding Claudia!
pi_90362568
Slaap lekker Innepin! Ik duim voor een goede nacht voor jullie allemaal! :*

Heel leuk, Miss, en een mooie ook! Staat zo schattig. Senna Senna Senna! O+

Ik wilde vanavond een filmpje maken van Ko's puzzelskilss. Leek me leuk.
Nou, meneer eigenwijs was in het huis:

:P
pi_90362734
hahaha, oeke, herkenbaar :D als ik denk: ow dat is echt zo leuk/knap, whatever, dat ga ik eens leuk filmen, doet z ehet mooi niet meer. Misschien willen ze geen aapje spelen :P

wickie, ja, hoe gaat het bij jullie met slapen?

Speaking of slapen, ik duik er ook zo in, want ik ben redelijk kapot inmiddels :')
pi_90362921
Haha, eigenwijze Ko O+ Wel knap dat hij het eigenlijk wel al kan!
En dat is het Zeeman-broekje he? Die is wel erg leuk! Ik heb nog gekeken vorige week maar ze hadden geen maatje 74 meer.
pi_90362981
De buikgriep is heeft hier ook toegeslagen, niet bij mij maar wel bij vriendlief en bij Mette. Dus ik slaap weinig maar heb gelukkig sinds net vakantie. Ook heeft Mette waarschijnlijk schimmel (al maanden is haar onderkantje af en aan kapot) dus daar hebben we nu een zalfje voor. Ze leeft op paracetamol, ze is de hele dag een vaatdoek gehad. Maar de pcm is nu goed aangeslagen dus nu is ze hyperactief :') maar ook wel erg gezellig.
Het is vooral zo zielig, ze heeft de afgelopen dag al meerdere keren dat ze alleen goed in slaap kon komen als ze op me lag.
Het komt allemaal goed :Y
pi_90363097
Twinkly hier hadden ze er nog veel hangen, zal ik morgen even voor je kijken? Welke kleur wil je?

Smeltmoment O+ Ko O+ Ik wil ook een Ko O+
pi_90363445
Haha, die gekke Kobus.

Incantrix, je bood nog aan me uitleg te geven over cameramogelijkheden, en daar heb ik niet eens op gereageerd. Hartstikke lief echt O+ , maar voorlopig heb ik geen rust in mijn hoofd om lekker met dat soort dingen bezig te gaan :{ . Mocht ik er ooit de rust voor vinden dan weet ik je te vinden ;) .
  donderdag 23 december 2010 @ 21:57:10 #123
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90363447
Oh, Niels, arm ding! :* En Twinks, ik kom morgen langs een zeeman, moet ik even voor je kijken?

Senna! O+ Oh damn, Miss, wat dóe je? Nu wil ik ook een dochter, wat CUTE!!

Ko, ik kan je niet bekijken op de telefoon, ik hoop dat het morgen lukt..

Innepin, truste, hoop dat je nu een fijne, lange nacht tegemoet gaat! :*

En thnx, jullie zijn lief O+ :* Het huilen luchtte wel op ja, en ik hoop dat m' manneke vannacht echt even bij kan tanken. Ik ben heel blij dat mijn lief morgen vrij heeft genomen, nu hoeft Stef dus niet naar het kdv. Eerst maar eens even uitzieken.. Claudia, ik neem aan dat hij dan AB voor gaat schrijven, maar ik ben ondanks alles wel blij dat hij daar terughoudend mee is. Ik hoop maar gewoon dat morgen met papa hem goed zal doen.

Ohja, en volgens mij kon Seb nog wel een beterschaps- :* gebruiken!
3!
  donderdag 23 december 2010 @ 21:58:45 #124
95408 Incantrix
pi_90363552
Oh, en die foto's van Minke! O+ O+ Echt, willen jullie me de rammels aanpraten ofzo? ;) BJ met zulk mooi nieuws, en dan zulke foto's erachteraan.. O+

En Groofs, ik loop niet weg hoor! Er zat geen expiry-date aan mijn aanbod :)
3!
pi_90363781
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:41 schreef Twinkly het volgende:
Ze hebben hier poppendoeken in de aanbieding Claudia!
Dankjewel voor de tip! _O_ Ik heb er meteen een besteld. :@
pi_90364841
Claudia :D Volgens mij die rood-roze (naam vergeten) toch? Die is er nu ineens niet meer haha! Vond ik ook de leukste.

Wat lief Icantrix en Wickie :* Ik denk dat ik morgen eerst zelf nog even ga kijken of ze hebben aangevuld (of doen ze dat niet bij de Zeeman?)

Ik hoop op een goede nacht voor iedereen en kindjes die morgen beter zijn!!
Slaap lekker :*
pi_90364955
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:19 schreef Twinkly het volgende:
Claudia :D Volgens mij die rood-roze (naam vergeten) toch? Die is er nu ineens niet meer haha! Vond ik ook de leukste.
Jep! :D Toulouse. Ivan kan er binnenkort alvast mee spelen. :+
pi_90364979
Oh die poppendoek, Mettes kleurtjes.. O+ Ik ga even heel erg op mijn handen zitten.
pi_90365249
Dat is helemaal niet fijn Wickie. Gelukkig heb je vakantie, alhoewel je vast liever leuke dingen zou doen met zijn drietjes.
En zo sneu is dat, zo'n schimmeltje. ;(
Wel fijn dat je er zo voor haar kan zijn en dat ze lekker kan slapen op je. ;) O+

Het is inderdaad het grijze Zeeman broekje, maat 80. Maat 86 was wel erg groot.
Het zit heel lekker volgens mij, lekker warm door de voering.

Fijn dat het opgelucht heeft Inca! Ik hoop op een goede nacht voor je. :*

Ik ga even bij die poppendoeken kijken hoor. O-)
pi_90365254
Twinkly, wat zoek je precies voor broekje? Wij hebben hier in het dorp ook een zeeman en uiteraard wil ik best effe voor je kijken!
  donderdag 23 december 2010 @ 22:27:35 #131
95408 Incantrix
pi_90365340
Wicky, had er even overheengelezen, maar beterschap voor je meisje en je lief :* En jij succesmet zorgen voor ze!

Twinks, ik kom er in mijn pauze langs en wilde zelf ook even kijken, dus het is echt géén moeite hoor! Anders check ik mijn pm nog wel even voor ik ga, laat maar horen als je 'm hebbrn wil :) (ik ga meestal om half 2 met pauze..)
3!
  donderdag 23 december 2010 @ 22:28:03 #132
95408 Incantrix
pi_90365364
Thnx, lieve Oeke :*
3!
pi_90365382
Oh Twinks, ik wil natuurlijk ook even voor je kijken, maar wel pas na Kerst. :P
pi_90367841
echt he-le-maal niet bijgelezen, maar ik wil alle zieken beterschap wensen en Minke en Lijnloos welkom heten!!!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90369193
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:09 schreef mefke79 het volgende:
echt he-le-maal niet bijgelezen, maar ik wil alle zieken beterschap wensen en Minke en Lijnloos welkom heten!!!
Mag ik me hier even bij aansluiten :) :@

Ben zelf al 3 weken aan het kwakkelen, weinig puf om bij te komen lezen en posten.

Allemaal alvast hele fijne feestdagen! ~:) :*
pi_90370372
meimeltje, ik ook. Het houdt maar niet op..
Driekus is elke nacht rond deze tijd een minuut of 2 ontroostbaar. Meestal is ie dan net stil als ik kom kijken, maar ja, nu was ik nog wakker. Dus ik naar boven. Meneer is helemaal niet wakker maar wel dikke paniek en gillen. Ligt met z'n hoofdje tegen de spijlen, op zijn rug. En probeert maar om te draaien. Ik leg em dus recht, onder de dekens, op zijn rug. Brullen! :?
Ineens krijg ik een ingeving, draai em op zijn buik, hij pakt zijn knuffel, gaat erop liggen en tukt verder.
Zou ie nou echt niet meer bedacht krijgen dat ie de andere kant op moet draaien als ie tegen de spijlen ligt en daardoor gaan brullen? Nou ja, als dat het is, is het zo opgelost. Nou nog even een manier verzinnen dat ie daar zelf ook achterkomt.

Ik hoop op een goede nacht voor iedereen en dat er maar niemand voor zessen wakker wordt.
  vrijdag 24 december 2010 @ 00:02:58 #137
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90370995
Ik ben ook niet bijgelezen, maar wel weer wat bijgekomen! Morris is heul ziek geweest zo, ma en di. Met een hoogte (-dieptepunt zo je wilt) gisterochtend waarbij hij lichte koortsstuipjes had. De temperatuur mat 39.9 drie uur na inname paracetamol. Suf, afwezig, slap. Toen is hij gaan slapen op de bank en werd een uur later wakker: nagenoeg koortsvrij en weer helemaal het mannetje! Zo zielig. Ik ben blij dat hij weer de oude is nu!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90380904
Oe memmel eng! Raar he dat ze dan zo snel kunnen opknappen.
Geen vroege posts?! Iedereen dus goed geslapen? Mooi!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 08:05:26 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90380986
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:56 schreef mefke79 het volgende:
Oe memmel eng! Raar he dat ze dan zo snel kunnen opknappen.
Geen vroege posts?! Iedereen dus goed geslapen? Mooi!
nee :{ nauwelijks drie uur vannacht, nadat Jan gisteren middagslaapje over heeft geslagen, 's avonds pas drie uur later dan normaal in slaap viel, en afgelopen nacht bij ons heeft gelegen en om zes uur wakker was :O

welkom minke en mama, beterschap zieke kindjes :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90381018
Isabeautje heeft gelukkig prima geslapen. Heeft nog wel wat verhoging, maar is supervrolijk. Zometeen maar even kerstinkopen doen bij de supermarkt. Vindt ze altijd leuk, boodschappen doen. Raar kind
pi_90381992
Hier is hier bagger de laatste tijd. Rienk wordt elke nacht wakker en meestal voor een fles.
Ik heb even hulp en tips nodig; Rienk eet echt heel weinig. Van 1 boterham eet hij misschien 3 happen en de rest beland op de grond. Fruit gaat gemiddeld wel op, maar laat ook wel eens een flinke bodem staan. Avond eten? Gemiddeld laat hij de helft staan. Gister wilde hij maar 1 hap. Toetjes gaan ook lang niet altijd leeg. Hij drinkt daarom nog sowieso 2 flessen, zodat hij iig nog iets binnenkrijgt (7uur dikke papfles en om 13-16 uur een 210/7 fles) en nu zegt mijn lieftallige echtgenoot dat hij overdag meer eten moet :') Ja, prachtig plan schat; maar hij WIL niet :{w
Hij drinkt wel goed genoeg.

Hij is ook vreselijk aanhankelijk, kan amper nog zelf spelen en hangt maar om armen en benen. Ik weet het echt niet. Het zal ook wel de drukte zijn. Zijn verjaardag, die grote boom in de kamer, straks kerst, dan oud en nieuw. Ik zal blij zijn als het straks januari is. Dan ga ik flink de kamer leeghalen. *rust*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90382274
Vervelend, Vlindur. Laat ik vooropstellen dat als er iets is wat ik van dit topic heb geleerd het wel is dat je nu eenmaal goede en slechte eters hebt. Misschien zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch het een en ander wilt proberen. Ik zou die behoefte in ieder geval wel hebben.

Heb je al geprobeerd om iets te veranderen in de manier waarop je eten aanbiedt? Je hebt het bijvoorbeeld over 'een bodem' als je het over fruit hebt. Krijgt hij nog een fruithap? In dat geval kun je proberen om hem stukken fruit te geven. Misschien helpt het ook wel om hem meer controle te geven over het eten, bijvoorbeeld door hemzelf met lepel of vork te laten eten (en daarbij te accepteren dat hij slordig eet of misschien wel alles op de grond gooit). En eet jij samen met hem of eet hij alleen? In dat geval zou ik van eten een sociale activiteit maken en er niet al te veel expliciet aandacht aan te besteden. En verder flink variëren met hetgeen je aanbiedt, want misschien blijkt hij iets ineens heel lekker te vinden en wil hij daar wel goed van eten.

En om het over een andere boeg te gooien: is het mogelijk om zoveel mogelijk dagstructuur intact te laten door de drukke dagen heen? Daar zou ik alles aan proberen te doen als je het idee hebt dat dat hem misschien van slag doet raken.

Maarja, wat je al zegt, het kan ook gewoon een fase zijn (nieuwe ontwikkelingen, tandjes, misschien wel ziekte). Heeft hij voorheen beter gegeten?
pi_90382660
vlindur kan het zijn dat eten zeer doet? Driekus heeft het ook wel eens gehad, die krijgt dan gewoon eten aangeboden en dan een fles erna. Krijgt ie toch genoeg binnen.
pi_90382933
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Vervelend, Vlindur. Laat ik vooropstellen dat als er iets is wat ik van dit topic heb geleerd het wel is dat je nu eenmaal goede en slechte eters hebt. Misschien zijn de dingen gewoon zoals ze zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch het een en ander wilt proberen. Ik zou die behoefte in ieder geval wel hebben.
Ik wil ook graag iets anders proberen, maar naar mijn idee heb ik alle opties al gehad..

quote:
Heb je al geprobeerd om iets te veranderen in de manier waarop je eten aanbiedt? Je hebt het bijvoorbeeld over 'een bodem' als je het over fruit hebt. Krijgt hij nog een fruithap? In dat geval kun je proberen om hem stukken fruit te geven. Misschien helpt het ook wel om hem meer controle te geven over het eten, bijvoorbeeld door hemzelf met lepel of vork te laten eten (en daarbij te accepteren dat hij slordig eet of misschien wel alles op de grond gooit). En eet jij samen met hem of eet hij alleen? In dat geval zou ik van eten een sociale activiteit maken en er niet al te veel expliciet aandacht aan te besteden. En verder flink variëren met hetgeen je aanbiedt, want misschien blijkt hij iets ineens heel lekker te vinden en wil hij daar wel goed van eten.
Ja hij krijgt nog een fruithap, vers fruit eet hij heel slecht. Hij proeft en gooit het dan weg.
Hij krijgt ook wel zelf een lepel (met of zonder inhoud, maar dat beland ook op de grond.
We eten altijd aan tafel, samen, maar laatst probeerde ik het anders. Gewoon op de grond bij de bank, Rienk een stuk eten in de hand en zie maar of je eet. Nou, nee dus. Dat gooide hij ook gewoon aan de kant. En verschil tussen potjes en ons eten maakt hij ook niet. Na een paar happen heeft hij genoeg en gooit hij het weg of weigert verder te eten. Slordig eten maakt echt niet uit. Het beland nu ook allemaal al op de grond :')

quote:
En om het over een andere boeg te gooien: is het mogelijk om zoveel mogelijk dagstructuur intact te laten door de drukke dagen heen? Daar zou ik alles aan proberen te doen als je het idee hebt dat dat hem misschien van slag doet raken.
Ik hou hem verder ook gewoon aan zijn dag ritme hoor, maar als we ergens anders zijn lukt dat niet. :N

quote:
Maarja, wat je al zegt, het kan ook gewoon een fase zijn (nieuwe ontwikkelingen, tandjes, misschien wel ziekte). Heeft hij voorheen beter gegeten?
Hij is eigenlijk altijd een slechte eter geweest. Als baby dronk hij al slecht. Als dreumes eet hij slecht -O-

Mefke, zou misschien kunnen. Er komt wel een kies aan :Y
pi_90383040
Sterkte allemaal met de zieke kindjes en gebroken nachten!

Ik ben niet erg bijgelezen hier. Ons hele gezin heeft vakantie en dan zit ik nauwelijks aan de laptop. Maar in het nieuwe jaar probeer ik wat meer van de partij te zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
O+

wat superlief zeg
pi_90383053
Zijn jullie ook al begonnen met het proberen van gewone melk? Hier hield de flesvoeding een normaal eetritme tegen. Sinds ze geen flesvoeding meer heeft zit ze vocht als drinken en niet meer als eten, alsof het een soort mindswitch was. Ik heb er zo'n ander kind voor terug gekregen. Wij konden niet anders omdat ze de fles weigerde maar het heeft ons wel uit die padstelling gehaald van slecht eten, alles op de grond gooien en leven op flesvoeding. Die ommekeer was net na haar eerste verjaardag.

En hem mee laten met jullie? Dat helpt ook heel erg bij ons, het zelf laten doen.

En misschien heeft hij inderdaad wel pijn van tandjes ofzo.

Maar ik herken je verhaal en bij ons hielp het de flesvoeding weg te doen.
pi_90383073
Memmel brr, wat eng. Dus het was maar goed dat hij al paracetamol gehad had?
Arme Morris :{ Gelukkig is hij nu weer opgeknapt.
pi_90383108
En kun je dat 'zie maar of je eet' niet een tijdje volhouden, Vlindur? Dus hem gewoon als vaste prik zelf laten eten, zelf ondertussen ook eten en er weinig aandacht aan besteden en dan afsluiten met iets waarvan je denkt dat hij het wel eet of drinkt (een beker of fles melk, een bak yoghurt, zelf nog iets voeren)? Het kan ook zijn dat het de tijd nodig heeft. En misschien ben je er zelf toch nog te veel mee bezig om iets naar binnen te krijgen?

Dat laatste zou heel begrijpelijk zijn, hoor. Ik heb zelf het idee dat een kind zichzelf niet laat verhongeren en je daar wel op kunt vertrouwen (al zou ik ook de groeicurve in de gaten houden, en de vochtinname). Het enige wat je kunt doen is vaak een grote verscheidenheid aan dingen aanbieden. Het lastige lijkt me dat hij 's nachts nog wakker wordt. Weet je zeker dat hij dan honger heeft?
pi_90383198
Ik zie trouwens dat ik een heel onsamenhangend, slecht Nederlands verhaal heb geschreven gisteravond. Ik was echt zo moe.
We hebben hier allemaal een hele goede nacht gehad. Mette heeft geen spuit broeken meer gehad (gisteren waren het er elf) en heeft momenteel ook geen koorts.
pi_90383211
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:17 schreef wickie het volgende:

Dat vind ik best een goed idee. Al lijkt het me ook wel weer een lastige stap als dat zo'n beetje het enige is wat een kind nog binnenkrijgt. Misschien iets om mee te experimenteren en een duidelijke deadline voor te stellen?
pi_90383401
Goeiemorgen! Ik ben ook niet zo erg bijgelezen...

Memmel wat eng! brrr... fijn dat Morris weer opgeknapt is en jij weer bijgekomen bent.

Innepin hoe ging het vannacht?

Miss wat enorm schattig die MT!
Brengt me op een idee :D ik heb ff geen poppendoek-geld maar heb wél nog tig stofjes liggen en mn naaimachine staat toch beneden. w00t!

En ehm. Ik weet het niet meer :')

Hier hadden we gisteravond een bunkerkeesje die echt gesmuld heeft van papa's spaghetti, en vannacht was ze ieder uur gillend wakker. Zó zielig, en wij zijn ons een paar keer lam geschrokken, gelukkig is t vakantie, vanmiddag met zn drietjes nog maar ff liggen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90384626
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:17 schreef wickie het volgende:
Zijn jullie ook al begonnen met het proberen van gewone melk? Hier hield de flesvoeding een normaal eetritme tegen. Sinds ze geen flesvoeding meer heeft zit ze vocht als drinken en niet meer als eten, alsof het een soort mindswitch was. Ik heb er zo'n ander kind voor terug gekregen. Wij konden niet anders omdat ze de fles weigerde maar het heeft ons wel uit die padstelling gehaald van slecht eten, alles op de grond gooien en leven op flesvoeding. Die ommekeer was net na haar eerste verjaardag.

En hem mee laten met jullie? Dat helpt ook heel erg bij ons, het zelf laten doen.

En misschien heeft hij inderdaad wel pijn van tandjes ofzo.

Hm, dat zou wel een heel andere aanpak zijn. De flesvoeding wegdoen. Die houden we er eigenlijk juist in omdat hij dat wél drinkt! Hoe moet ik dat dan in de ochtend doen? Brood krijgt hij niet binnen, dan heb ik echt het idee dat hij niks binnenkrijgt!
Melk drinkt hij wel, hij krijgt dat smiddags bij zijn brood. de rest van de dag ranja. Dat is dus 1 beker perdag maximaal, want meer drinkt hij niet. Verder eet hij niet mee. Mijn man is pas om 19:00 thuis en Rienk eet rond een uur of 18:00. Mocht Rienk nog wakker zijn zetten we hem er wel bij. En mag hij mee eten. Niet dat hij veel eet, maar hij zit er dan wel bij :Y

Zojuist heeft hij een appel gehad. Hij proefde, beet en haalde het er weer uit. Daarna een potje gegeven en dat ging er wel in. Rienk had zijn eigen lepel en gebruikte die als trommelstok :D
Daarna weer een stuk appel gegeven en dat heb ik gefilmd. Ik zal eens kijken hoe ik dat uploaden kan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
En kun je dat 'zie maar of je eet' niet een tijdje volhouden, Vlindur? Dus hem gewoon als vaste prik zelf laten eten, zelf ondertussen ook eten en er weinig aandacht aan besteden en dan afsluiten met iets waarvan je denkt dat hij het wel eet of drinkt (een beker of fles melk, een bak yoghurt, zelf nog iets voeren)? Het kan ook zijn dat het de tijd nodig heeft. En misschien ben je er zelf toch nog te veel mee bezig om iets naar binnen te krijgen?

Dat laatste zou heel begrijpelijk zijn, hoor. Ik heb zelf het idee dat een kind zichzelf niet laat verhongeren en je daar wel op kunt vertrouwen (al zou ik ook de groeicurve in de gaten houden, en de vochtinname). Het enige wat je kunt doen is vaak een grote verscheidenheid aan dingen aanbieden. Het lastige lijkt me dat hij 's nachts nog wakker wordt. Weet je zeker dat hij dan honger heeft?
We pushen Rienk helemaal niet om te eten. Zn curve is prima. Hij gaat niet stijl, maar wel omhoog. Ik laat hem dus ook lekker aan modderen, want ik kan het er moeilijk in proppen toch? Als hij niet wil, dan niet. Hij geeft wel aan wanneer hij honger heeft. Alleen zo jammer dat dat om vijf uur 's nachts is :')
pi_90384637
Vlindur :* Dat is echt precies hoe het hier gaat. Slecht eten, 's nachts wakker worden, overdag aan je benen hangen. -O-

Oy Huup da's ook geen leuke nacht :o Je zegt het alsof het iets met het eten te maken heeft, is dat ook zo? Dat ze van pasta nog meer last krijgt van haar darmen enzo?

Vannacht was bagger. Ze was om 23 uur weer wakker en ik kreeg haar niet getroost. D. was om kwart over 12 thuis en die heeft het overgenomen. Het ergste vond ik dat ik haar écht niet stil kreeg, en dat ze meteen naar D toewilde toen die binnenstapte en direct stopte met huilen. :{ Ik vond het zó erg dat de tranen in m'n ogen sprongen. Wat doe ik dan verkeerd?! Waarom krijg ik mijn kind niet stil, getroost en slapend?!
Uiteindelijk heeft D tot 3 uur 's nachts met haar op schoot gezeten dus nee, het was geen goede nacht.

De komende paar nachten (vanaf morgen) zit ik bij mijn moeder met Willow, zonder D., en ik ben er nou helemaal onzeker door geworden. Kennelijk krijg ik mijn kind niet rustig en in slaap; hoe moet dit nou? ;(
En de grote vraag natuurlijk: waarom is ze steeds wakker en zo overstuur?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90385513
Arme Amélie, zo'n last van haar buikje :'( Oh, ik hoop zo dat de kinderarts een oplossing heeft, 't meiske toch.

Vlindur, het is een bekende fase dat kinderen rond 1 jaar veel minder gaan eten, ze hebben minder nodig en ze worden kieskeuriger en eigenwijzer. Ik merk het bij Niels ook heel sterk. Gisteren aten we spruitjesstamppot en ik was vergeten wat spruiten en aardappeltjes voor hem apart te houden, nou we konden vergeten dat hij ook maar 1 hap nam hoor. Voeren is voor baby's en zelf met de lepel eten is zo 2 weken geleden :{w Hoe meer wij nadruk leggen op het eten en proberen hem ertoe te verleiden, hoe meer hij zijn kont tegen de krib gooit. Gelukkig at hij wel redelijk wat yoghurt toe.
Maar ze zeggen toch dat kinderen van deze leeftijd van liefde en lucht leven?
Fruit ging een tijd heel slecht en sinds een paar dagen eet hij dat weer redelijk goed. Ik bied het nu op de Huup-manier aan: in een schaaltje wat ik bij hem zet als hij speelt.
Wel vervelend dat hij om 5 uur al wakker wordt van de honger, ik heb er geen oplossing voor, Niels wordt ook nog minstens 1 keer wakker. Ik weet alleen niet of het van de honger is of dat hij mamahonger heeft, want hij wordt ook wakker als hij zijn buikje letterlijk rond gegeten heeft.

Innepin jij doet niets verkeerd :* Het is een fase rond deze leeftijd. Het had net zo goed kunnen zijn dat ze helemaal naar jou toe trok en niet door papa getroost kon worden. Over een tijdje is het vast weer andersom!
Hoe is het nu met het hoesten van Willow?
pi_90385798
Nee hè... weer 39,2. Arm schaapje
pi_90385889
oh innepin ik denk niet dat je aan jezelf hoeft te twijfelen hoor. Jij had al een baaldag én je zat de hele avond al met de handen in het haar. Hoe goed je ook je best doet een kindje pikt zoiets onbewust gewoon op. D. stond er waarschijnlijk ondanks dat ie gewerkt had wat verser in ofzo, dat heeft niets te maken met slechte moeder zijn of niet kunnen troosten.
No worries!

En buikpijn eten tsja ik weet het niet. We hadden zelf die link nog niet zo gelegd, in die zin dat we geen overduidelijk verband zagen ofzo, en nu ze gewoon normaal eet, dus niet dingen stuk voor stuk zoals rond 6 maanden zeg maar, dan is het ook wat lastiger om te pinpointen hoe en wat.
Maar we vonden het vannacht allebei opvallend omdat ze én heel erg veel pasta op had, zeker voor haar doen, én omdat ze al een paar dagen weer goed sliep en weinig last had en nu ineens echt schreeuwend wakker werd. Maar het blijft gissen natuurlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90385975
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 11:44 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hè... weer 39,2. Arm schaapje
Och arm ding toch :*

En vlindur, hier hebben we ook een periode gehad van rond het jaar met weinig eten, ik heb helaas geen tips voor je, weet ook niet zo goed meer wat wij eraan gedaan hebben. Volgens mij gewoon blijven aanbieden en toen geleidelijk ging ze weer normaal eten, maar ze eet nog steeds niet veel.

Een halve boterham voor ontbijt en een halve voor lunch is veel zeg maar.
Fruit gaat wel ok en avondeten ook wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90386581
Oké, bedankt allemaal. Gewoon doorgaan zoals we nu doen dus. ^O^
Hij ligt er nu in, maar na 5 minuten stilte is hij alweer aan het kletsen. Heeft hij vaker de laatste tijd. Heel moe doen en als hij dan in bed ligt na 5 minuten weer helemaal vrolijk zijn? :? Gekke vent. Ik laat hem mooi nog even liggen. Kan ik even opruimen :')
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:23:13 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90387128
Huup, hebben ze al gekeken naar coeliakie? De meeste mensen gaan ervan uit dat je dan diarree krijgt, maar verstopping is ook mogelijk.
Je houdt al een pijndagboekje bij geloof ik he, noteer je daar ook haar eten van die dag in? Bij mij heeft dat vroeger geholpen om te ontdekken dat ik allergisch reageerde op kip na een (onontdekte) campilobacter infectie.

(De dokter ging ervan uit dat ik me aanstelde en deed alsof ik buikpijn had op maandag om niet naar school te hoeven. Maar we aten op zondag meestal kip...)

Sorry als ik een open deur intrap, ik ben de laatste tijd niet altijd bijgelezen. :*

Vlindur: wat de anderen ook al zeggen, gewoon blijven aanbieden en proberen de regie bij hem te laten. Misschien toch eens (een tijdje) stukjes proberen? Gewoon lekker met de handen eten? Bij Thomas werkt het het beste als hij zelf de controle heeft. 's avonds krijgt hij dan bijvoorbeeld pasta of groentepannekoekjes, daar is hij gek op.

Hij eet ook wel eens een paar dagen slechter als er een tandje of een kiesje zit te vervelen, maar daarna komt het altijd weer goed, en het is over het algemeen een goede eter. Maar zelfs dan moet ik mezelf dwingen om er geen aandacht aan te besteden en niet te proberen om er nog een paar hapjes in te dwingen. Dus ik kan me indenken dat het nog veel moeilijker is als hij van nature al een slechte eter is.

Die opmerking van de flesvoeding vind ik ook een hele goede! Dat zou ik zelf ook gaan proberen als ik in jouw schoenen stond.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ca.ra op 24-12-2010 12:29:07 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90388159
Zoals beloofd; Rienk eet een appel.
Normaal gooit ie alles met een sierlijke boog op de grond. Dat hij het nu op de tafel legt is echt heel goed! :D

Dat zomaar stoppen met die fles vind ik moeilijk hoor. Dat is wel een hele omslag :X En ik heb net een nieuw pak geopend :P
Weet je wat? Volgend jaar stoppen we gewoon met de fles. ofwel; dit pak maken we op en dan is het klaar. Kan ik er mooi naar toe werken en kan ik dat voor mijn gevoel afsluiten :Y
pi_90388194
Oh haha das hier ook wel eens vlindur :D dan hoor ik haar over de babyfoon nog hele verhalen ophangen tegen haar knuffelschaap enzo en dan ineens 10 minuutjes later is het stil.
In het begin haalde ik haar gelijk uit haar bedje maar nu weet ik dat ze soms nog even wat keuvelt en dan alsnog in slaap valt. Zolang ze niet huilt of moppert laat ik haar maar eventjes dr gang gaan, meestal valt ze na een minuut of 10 geiten dan gewoon in slaap.

Ca.ra lief, dank voor je tip :*
we moeten een ontlasting-dagboekje bij houden, maar omdat we laxeermiddel gebruiken zegt dat natuurlijk geen klap verder. Ik heb dus idd besloten om een pijndagboekje bij te houden, eten erbij opnemen is een goeie.
Het voordeel voor ons is dat ze nog zo klein is, het gedonder begon al met 3 maanden ofzo, angst en spanningen (sinterklaas, verhuizing, nieuwe school weet ik het) spelen dan nog helemaal niet, en ook aanstel of aandachts buikpijntjes spelen nog niet.
12 januari moeten we naar de kinderarts, die zal bepalen en kijken hoe en wat. Maar omdat haar lengtegroei ook achterblijft is er wel een kans dat er ook gelijk naar mal-absorptie dingen wordt gekeken zoals coeliakie. Ik moet sowieso het groeiboekje van het cb meebrengen. Alleen mijn curves zien er een beetje gaar uit :') ik denk dat ik het cb even bel en vraag of ze me een kopie kunnen sturen van hun curves daar, die zijn wat netter en duidelijker.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90388316
Huup, ja! Rienk dus ook en inmiddels is hij al even stil :)
Dus ik ga nu echt écht opruimen }:|

En oh, Huup, Ik vind het zo sneu voor Amélie. Lijkt me vreselijk als je kindje zovaak pijn heeft ;(

En een kus voor zieke Isabeau :* :*
pi_90389646
hihi opruimse :D wij hebben net even opgeruimd enzo. Straks nog ff achter de naaimachine, dan is t klaar als Amélie weer wakker wordt hoop ik.

ze heeft trouwens nog niet aan de kerstboom of aan de pakjes eronder gezeten! :D valt me alles mee. Wel de boom een paar keer een kusje gegeven, nouja vooruit, dat mag :+ ze vindt het maar een gek ding geloof ik, die boom.

Dit is trouwens de curve uit t cb-boekje.
Gewicht (onderste) groeit gestaag gemiddeld verder. De lengte (bovenste dus) was ietsjes boven gemiddeld en loopt sinds de zomer trager om nu onder het zwarte lijntje te duiken. Op zich niet per se zorgwekkend maar in combinatie met de klachten wel iets om in de gaten te houden.

Ik heb gister voor het eerst een streepje gezet O+ zo leuk! Zoals vroeger zeg maar, met je rug tegen de muur en dan een streepje en de datum erbij O+ 75 cm was de score :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:52:13 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90390713
Huup, een vriendin van mij heeft coeliakie, en bij haar begonnen de klachten toen ze als baby overging op vast voedsel. In heel veel dingen zitten gluten (waar je allergisch voor bent als je coeliakie hebt) en in pasta natuurlijk heel veel! Sommige mensen hebben van een klein beetje gluten eigenlijk geen tot weinig last, maar bij grotere hoeveelheden idd klachten als heftige buikpijn. Ik schrijf dit omdat je aangeeft dat het bij 3 mnd zo'n beetje begon (kreeg ze vanaf toen pap oid?, ook gluten!). Ze kunnen dat vrij eenvoudig onderzoeken, dmv een biopt. En, wat al is gezegd, ik zou ook een eetdagboekje bijhouden, kan nooit kwaad lijkt me. :*
pi_90391802
klopt, vanaf 3 maanden had ze besloten dat poepen voor mietjes is :')
daarom betwijfel ik zelf ook coeliakie, wie weet kan t wel hoor, maar some things add up, and some don't.
Ze heeft de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding gehad, geen pap maar ook geen rijstebloem of johannes broodpitspul. Achja, ik hou het bij, neem het groeiboekje mee, en verder wacht ik de interpretatie van de arts wel af. Ik weet het allemaal ook niet, wat wel en wat niet relevant en reëel is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90391833
Rienk eet brood! :o
Ik heb hem voor de verandering eens gewoon ham op brood gegeven en hij smikkelt er op los! :Y)
Hij snoept vooral de ham van het brood, maar goed hij eet al meer dan gemiddeld! *O*

En ja, gewone simpele achterham.
pi_90391919
yay vlindur *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90392391
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:18 schreef Vlindur het volgende:
Rienk eet brood! :o
Ik heb hem voor de verandering eens gewoon ham op brood gegeven en hij smikkelt er op los! :Y)
Hij snoept vooral de ham van het brood, maar goed hij eet al meer dan gemiddeld! *O*

En ja, gewone simpele achterham.
toch niet gewone simpele achterham :{w ;) wat goed van hem *O*

Seb eet slecht op het moment, maar hij blaft ook als een zeehondje. Vannacht heb ik hem helemaal niet horen hoesten of huilen maar werd vanmorgen wakker en toen lag ik alleen in ons bed. Man was bij Seb op zijn kamer gaan liggen, maar dat kwam misschien ook omdat ik klaagde over de enorme knoflookwalm die om hem heen hing. Seb moest steeds heel erg hoesten en dan huilen volgens hem. Sneu, vandaag maar bij oma ipv het kdv. Volgende week is het kdv dicht. :( Is dat bij jullie ook? Wij moeten gewoon werken dus moet hij naar oma.
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 14:44:19 #169
5428 crew  miss_sly
pi_90392985
Wat goed van Rienk *O*

wij bieden Senna iedere dag zo'n beetje hetzelfde aan: brood voor ontbijt, fruit tussendoor, brood voor de lunch, fruit/cracker/soepstengel/tomaatje/whatever tussendoor (1 of 2x) en avondeten met yoghurt na. En soms eet ze ons de oren van het hoofd bij alle gangen, soms zit ze een beetje te spelen. Het is gewoon heel wispelturig allemaal. Wij besteden er geen aandacht aan, blijven hetzelfde ongeveer aanbieden, en that's it. Ik merk wel dat ze bijvoorbeeld echt beter eet als wij tijdens het eten een gesprek voeren en echt niet op haar bordje letten. Gisteren waren mijn ouders hier en waren wij in gesprek en intussen eet ze bijna haar hele bordje leeg met kipfilet, bietjes en gebakken aardappeltjes. Er bleef echt vrijwel niets over.

Ik weet wel hoe moeilijk het is als je vindt dat ze eigenlijk iets meer van iets zouden moeten nemen, want Senna drinkt nog steeds heel weinig. Dus daarin zijn we ook heel erg aan het zoeken hoe en wat, maar bottom line is gewoon dat je het er niet in kunt dwingen, dus ook dat moeten we loslaten.

huup, wat zielig voor je meisje. Ik hoop zo dat de kinderarts met realitef weinig problemen een relaitief gemakkelijk probleem vindt dat heul gemakkelijk op te lossen is :*

innepin, wat lijkt me dat moeilijk :* ik zou het ook naar vinden hoor en aan mezelf gaan twijfelen, terwijl ik ook wel weet, rationeel, dat dat neit nodig is. Natuurlijk ben jij Willow's liefste mama en kun je haar meestal wel troosten. Maar nu zaten jullie samen in de negatieve spiraal en D. kon jullie er even uithalen, denk ik.

:* voor zieke Seb en Isabeau

Memmel, dat klinkt echt eng, stuipjes. Gelukkig gaat het weer beter met Morris!
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 14:45:07 #170
5428 crew  miss_sly
pi_90393017
Ow ja, en ons kdv is volgende week ook dicht. Dat zijn ze ieder jaar de week tussen Kerst en O&N, zodat ze ook wat groter onderhoud kunnen plegen. Schaap heeft 2 weken vakantie, dus die heeft volgende week 2 papadagen O+
pi_90393146
Ons kdv is gewoon open. Gelukkig, want ik ben door mijn vrije dagen heen en bij heeft het te druk op zijn werk om vrij te nemen.

Isabeau ligt weer in bed. Hopelijk slaapt ze even een flinke poos.

Vlindur. Isabeau eet sinds ze ongeveer een jaar is ook iets minder goed. Niet slecht, maar wel minder goed. Ze at altijd alles en in enorme hoeveelheden, maar nu niet meer. Van niet goed naar slecht bij rienk is denk ik hetzelfde als van goed naar redelijk bij Isabeau. Het hoort er volgens mij echt bij en zolang hij goed groeit.... wel balen van de nachten.
pi_90393428
Bij ons is het gewoon dicht omdat iedereen vrij wil zijn. En we moeten die dagen dus wel betalen want het zijn ruildagen. Mag hij dus volgend jaar een andere dag komen. Maar ik weet uit ervaring dat die ruildagen er eigenlijk nooit van komen bij ons.
pi_90394386
Goedzo Rienk, brood is lekker! En die foto van hem weer bij de pakjes van SS. echt wat een showmaster is het ook!

Huup, wat sneu zeg dat Amélie zo moest huilen vannacht, ik hoop dat de kinderarts wat voor haar en jullie kan betekenen. Zo zielig!

Incantrix, ik hoop dat jullie een betere dag hebben vandaag....

O mijn kleine boef is zo lollig, nu al zijn grote zus aan het plagen!
Ik heb het op film, je lacht je dood
Zusje plagen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:23:11 #174
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90394657
Oh Memmel, stuipjes! die had ik niet meegekregen, straks even teruglezen. Dat lijkt me wel heel erg schrikken!

Vervelend van het kinderdagverblijf Estrys. Bij ons hebben ze vandaag en volgende week vrijdag een halve dag, maar verder zijn ze normaal open.
Op het werk is vandaag een brugdag dus ik heb Thomas lekker thuis. Ik ben daarnet even naar de winkel geweest, maar man man man wat een sneeuw! Ik wou eigenlijk met de kinderwagen gaan (woensdag ging dat nog prima) omdat ik dan mijn boodschappen makkelijk onderin kon gooien, maar de sneeuw op ons tuinpad (gisteren nog schoongemaakt) lag alweer zo dik dat ik er met de wagen niet doorheen kwam. Dus toen ben ik maar weer omgedraaid en hebben we de slee genomen.

En grmbldegrmbl, in de hele supermarkt geen slagroom meer te krijgen. Bah, nou moet ik maar melk gebruiken voor in mijn toetje.

Rienk, lekker he, ham op de boterham!
Lief filmpje Karin. Wie komt er in mijn huisje? Zeg, kom je nou nog in mijn huisje of hoe zit dat? :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:46:28 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90400797
hellow ;)

jeempie ben niet echt bijgelezen, zo ontzettend moe, maar de highlights volgens mij:

Rienk eet zomaar ineens brood met ham! wat goed Vlindur! ik hoop dat de trend zich nu doorzet.

Isabeautje ziek; arme meid... ik hoop dat je snel opknapt! ooo en ik lees dat Seb ook niet fit is... :* snel opknappen hoor!

Amelie had een slechte nacht... :* Is ze vandaag wel goed te pas Huup? ik hoop het!

ahhhh Lars met Meike, zo'n ontzettend leuk stel! O+ zitten jullie al in je tussenwoning Karin?

Trix; hoe bevalt jullie nieuwe plekkie? is Stef al een beetje gewend aan de nieuwe omgeving?

arme Ca.Ra, geen slagroom meer.. en dat is zoooooo lekker :9~ (ok slagroomaddict meldt :@ ) wat ga je voor toetje maken?

Voor Memmel ook een dikke O+ voor de schrik.

Innepin wat rot dat Willow zo ontroostbaar was... :* Ik hoop dat je weekend meevalt en je je zorgen maakt voor niets.. misschien was het een toevalstreffer dat ze stil was toen je partner thuiskwam? dat ze even uit de bui werd gehaald, doordat er even iets veranderde?

Ons KDV s komende week ook gesloten, ze hadden wel op 1 locatie noodopvang voor ouders die echt geen mogelijkheden hadden.
En over eten; Evie doet dat eigenlijk vrij goed. Alleen brood eten is de laatste tijd wat minder geworden.
vandaag:
BV
1krentebroodje
1 banaan
1 mandarijn
1 doosje rozijntjes
sap
1 kiwi
1 koekje
BV
straks:
warme hap en yoghurt
avondpap

op de kinderopvang eet ze vaak meer brood en minder fruit.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 18:42:51 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90403215
Huup, hou je een curve bij op borstvoeding.com? Misschien een printje maken een idee?

Ik heb even niet bijgelezen, maar ik zit met het probleem dat Jan sinds gisterenmiddag niet meer in z'n ledikantje lijkt te willen slapen, vannacht heeft hij misschien vier uur geslapen in totaal, in ons bed, vanmiddag een drie kwartier in z'n eigen bedje, om vervolgens op de bank nog een uur te slapen. Ik twijfel wat er is, of het gewoon eigenwijs niet willen slapen is, of dat hij plotselinge verlatingsangst heeft, of dat hij in een gewoon bed wil slapen :? Iemand een idee/tips?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 19:35:07 #177
5428 crew  miss_sly
pi_90405632
karin, geweldig _O- hoe hij iedere keer net voro Meike een bocht maakt, geniaal :D
Senna doet het bij mij wel eens, maar neit zo mooi als Lars :D

BJ, eet Evie thuis geen brood? En wat is de lunch? Geen kritiek ofzo, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vroeg het me gewoon af. Als ik dat lijstje zie, zie ik niet echt maaltijden en tussendoortjes, zeg maar, vandaar :)

trixje, hoe was jullie dag? is Stef wat opgeknapt? en jij zelf?

DJMO, geen idee. Aangezien hij geen ander bed kent dan zijn ledikant en het bed van jullie (neem ik aan) ga ik er van uit dat het niet is dat hij een ander bed wil. Dat zou een beetje raar zijn, he :P 'gewoon' geen slaap of geen zin om te slapen, wellicht? of hij voelt zich niet helemaal fit? of hij wil gewoon graag bij jou zijn?
pi_90405713
Nouja misschien wat verhuisstress bij jan djmo? Geen tips verder, ik zou t niet weten verder.

Ik hou de bv curve wel bij en hij ligt ook uitgeprint klaar, er werd alleen expliciet door het zh gevraagd om het groeiboekje mee te brengen. Dus die gaat ook mee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 19:38:38 #179
5428 crew  miss_sly
pi_90405825
als ze daarom vragen, lijkt me dat een goed plan idd huup :Y BV-curves ten spijt zijn de curves van het cb en in het groeiboekje natuurlijk de curves waar ze in het ziekenhuis op afgaan.
pi_90405981
Ik zoek tips... onze dreumes heeft er een handje van om met dingen te gooien, gewoon voor de lol soms, of als ze boos is. Als ze zit te kleuren, kan je ervan uitgaan dat ze het na een paar minuten zat is en dan gaat ze gooien. Dan is het einde kleuren en ruimen we het op.
Gooit ze met speelgoed, moet ze het oprapen, maar ze kijkt je stralend aan en doet het net zo hard weer. Het zal wel uitproberen zijn, maar iemand een idee hoe ik mn "nee" kan laten aankomen, want ik heb het idee dat het gewoon niet doordringt of door wil dringen...
Het is bijna of ze me uitlacht, maar ik denk dat ze dat nog niet bewust kunnen op deze leeftijd eigenlijk...

En dat alsmaar bezig gehouden willen worden, dat is een fase toch? Ik kan me vaag herinneren dat Mirte dat ook bij vlagen had, maar dat gooien heeft ze nooit zo gedaan. Niet in deze mate althans...
Fake it till you make it...
pi_90406044
Alles wat ze gooit wegleggen misschien en erbij zeggen dat spullen niet zijn om mee te gooien?
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 19:44:13 #182
5428 crew  miss_sly
pi_90406093
Ik zou denk ik nog niet zelf laten oprapen. Doen wij niet tenminste. Als ze ergens mee gooit, zeg ik dat dat niet mag, raap het op en leg het bijvoorbeeld op haar tafeltje. En dan zeg ik erbij dat als ze er nog een keer mee gooit, ik het opruim, zodat ze er neit mee kan gooien, want dat het daarvan kapot gaat. En zo doe ik het dan ook. Maar ik moet zeggen dat ze niet heel veel gooit met dingen.
pi_90406413
Mijn zoon doet het aan tafel regelmatig, zijn brood op de grond gooien, zijn bordje op z'n kop leggen met alle eten er nog op, enz. Ik leg het dan eerst terug, de tweede keer haal ik het weg, buiten zijn bereik. Totdat hij aangeeft (met eens oort oergeluid) dat hij het weer terugwil. soms probeert hij het dan nog een keer, maar meestal is het dan weer 5 minuten klaar. :P
pi_90407058
Ik doe hetzelfde als Groof, dus eerste keer netjes teruggeven en dan de tweede keer is het over. Werkt ook prima. Meneer geeft inderdaad zelf wel aan als ie iets echt terug wil.

DJMO, ik denk ook stress ja. Of gewoon geen zin. Kan ook zomaar natuurlijk.

Huup, ik hoop dat de arts jullie snel kan helpen, dat je maar weet wat er aan de hand is, dit lijkt me niets.

Innepin, niet wanhopen! Je bent haar enige echte mama! Ik verdwijn ook totaal uit beeld als papa of opa in beeld komen. Helaas, dan ben ik niet meer leuk.

Ons kdv is gewoon open, gelukkig. Maar Driekus is wel kdv-vrij. Want eigenlijk zou ie 1 dag gaan, maar dan mocht ie bij mijn ouders logeren. En nu is mijn man de hele week vrij, dus was dat niet eens nodig geweest.
pi_90407150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef miss_sly het volgende:
als ze daarom vragen, lijkt me dat een goed plan idd huup :Y BV-curves ten spijt zijn de curves van het cb en in het groeiboekje natuurlijk de curves waar ze in het ziekenhuis op afgaan.
Ja psies, dat groeiboekje is de standaard, klaar, de bv-curve neem ik mee omdat ie iets duidelijker is omdat het geprint is maar niet als maatstaf zeg maar. Sowieso hield ik ze altijd beide bij en naar de HA had ik ook het groeiboekje meegebracht (om het vervolgens twee keer in de wachtkamer te laten liggen bij vertrek :') )

Oh over dat gooien heb k niet echt tips. Ik doe t een beetje zoals groof en dan erbij zeggen dat er niet gegooid mag worden met dingen want dan gaat het stuk. Als ze er daarna weer mee gooit zet ik het weg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90407256
Huup, ik heb gemist waarom je met je meisje naar de kinderarts moet? Oh wacht, ze heeft veel last van buikpijn. Wat naar zeg. Ik hoop dat de arts wat voor jullie kan betekenen.
pi_90407413
Huup, dat je dat vergeet gooi je gewoon op je zwangerschapshormonen joh, nou mag het! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 20:11:16 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90407546
verhuisstress? hij heeft een maand vrijwel zonder problemen geslapen hier. ook doorgeslapen, en "gewoon geen slaap" gaat ook niet op, hij stikt van de slaap. Constant in z'n ogen wrijven etc, maar zodra je 'm alleen laat in z'n bedje is het mis. en misschien heb ik niks te klagen, maar 7 maanden zwanger + een van de slaap jengelend kind is me gewoon even teveel :'(

Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 20:12:53 #189
5428 crew  miss_sly
pi_90407630
Dan laat je je man even proberen of hij hem kan troosten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 december 2010 @ 20:17:56 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90407852
is precies het zelfde verhaal, dat had ik zelf ook al bedacht. ik kom niet voor niets om tips hierheen :{ ;(

Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 20:19:54 #191
5428 crew  miss_sly
pi_90407947
Mja, mijn tip zou dan zijn om hem uit bed te halen en bij je te houden en het later nog eens te proberen. Maar er zijn zoveel verschillende ideeen over slapen enzo, dat ik daar geen tips over kan geven.
pi_90407963
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:17 schreef DJMO het volgende:
is precies het zelfde verhaal, dat had ik zelf ook al bedacht. ik kom niet voor niets om tips hierheen :{ ;(
nou nou rustig maar?
sly geeft je toch gewoon een heel normale tip? T is niet alsof het op je voorhoofd gedrukt staat wat je allemaal wel en niet al geprobeerd hebt.

Jammer maar helaas, met zulke kleintjes die nog niet goed duidelijk kunnen maken hoe en wat is en blijft het gewoon gissen. Ik zou blijven proberen, er zit weinig anders op.
Verschillende dingetjes proberen, kijken of het helpt/werkt en zo niet, op naar het volgende. T is helaas niet eenduidiger.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90408087
DJMO, wil ie niet gewoon bij jullie blijven? Leg em met een dekentje op de bank tot ie slaapt ofzo?
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:26:26 #194
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90408267
Pfff heel verhaal getypt, is het weg :(

Maar Innepin, ik herken je verhaal hoor. Ik kan dood neervallen als B. thuis is. Ik ben totaal niet interessant, mag haar niet uit bed halen als hij erbij is. Zo is 's morgens een drama omdat hij zich gewoon niet kan verzorgen als zij wakker is, want ze moet constant op zijn arm hangen. Maar B. verliest keihard van mijn vader. Die is echt haar god op twee benen. Ze volgt hem op de millimeter en hij kan echt geen stap zonder haar zetten.
Mijn moeder zegt altijd dat ik precies hetzelfde was, papa was alles. En dat is nog steeds zo eigenlijk :D. Dus niets van aan trekken, ook al zit ik vaak genoeg te huilen hoor als ik weer genegeerd wordt. Ik weet dat ze het niet verkeerd bedoelt. En Willow bedoelt het ook niet verkeerd naar jou toe!!!! Jij bent haar liefste mama en bij jou voelt ze zich gewoon veilig genoeg om eens flink tekeer te gaan. Jij blijft toch wel van haar houden!!

Huup, hopelijk vinden ze snel wat er met jouw meisje is! Ik heb maar een fractie van poepdrama gehad, maar vind het al zo zielig.

wbt het eten. Ik laat het gaan zoals het gaat. Wil ze niet, prima dan niet. Ze gaat heus niet dood van de honger. Haar curves zijn nog altijd goed, dus modder ik gewoon verder ermee :D
Vandaag heeft ze b.v. het volgende gegeten:
boterham met smeerkaas
krentenbol
mandarijntje
half bekertje yoghurt
en een papfles.
1 beker melk en 3 bekers met aangelengd vruchtensap of 'ranja'

Avondeten wou ze echt niet, dan maar wat pap voor het slapen gaan....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90408300
BJ, we zitten nog niet in ons tijdelijke huis, kunnen nog heel eventjes genieten van ons eerste echte eigen huis! (oeh dat wordt nog leuk met de sleuteloverdracht ;( )
8 jan. is de verhuisdag, vanaf die datum wonen we daar.
En dan maar hopen dat na de kerstvakantie de dooi inzet zodat ze verder kunnen met ons huis en we zo kort mogelijk in ons tijdelijke huis moeten zitten.
Al heb ik het wel erger gemaakt als het is, vorige week was ik daar, gewapend met allerlei schoonmaakspul enzo, maar het was brandschoon! Dus dat was een meevaller!
De keer dat we er waren was een goor stinkhol, maar dat hebben ze dus wel even netjes gemaakt. fijn!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:34:31 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90408608
@MissSly; de laatste tijd heeft evie maar weinig zin in brood, dus vandaag bleef het bij een krentebroodje. En dus maar wat meer fruit, Er was ook een periode dat ze juist 3 boterhammen kreeg/ wilde en weinig fruit. Maak me er geen zorgen om, ze eet genoeg, en ze krijgt savonds nog avondpap (met granen). Wel weer flinke avondhap op en yoghurt :)

en qua indeling klopt het wel hoor, Evie is een slaapkop, dus die ontbijt met Bv om ongeveer half 10, voordat ze weer naar bed gaat ergens rond 13 u, krijgt ze dan fruit en brood. En smiddags wisselen we nogal wat; en dan rond zessen warme hap.

@Karin; owww nog lekker de feestdagen in jullie eigen 1e huis :) geniet er maar lekker van!

Evie slaapt :) lekker avondje op de bank, heerlijk zo na 2 late diensten!!

allemaal alvast een heeeeeel fijn kerstweekend gewenst!!!!
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 20:36:10 #197
5428 crew  miss_sly
pi_90408698
Ow BJ, ja met zo'n slaapkoppie is de indeling heel anders :D

Senna heeft niet meer voldoende aan bv als ontbijt, dat is meer een gezellig rustig wakkerworden en daarna is het 'etuh' :D
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:39:24 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90408852
Ik denk dat de indeling daar idd wel mee te maken heeft, denk dat het merendeel van de kindjes hier een dag heeft van ongeveer 7 tot 19 uur?
Evie haar dag begint wat later en Evie gaat ook iets later naar bed (meestal net na 20 uur).
en dus zijn Evie haar eetmomenten ook een beetje anders verdeeld.
pi_90408949
DJMO, is het niet te vroeg om als conclusie te trekken dat Jan niet meer in zijn ledikant wil slapen? Je schrijft dat hij er sinds gistermiddag last van heeft, en dat is nog niet zolang. Bovendien heeft hij wel wat in zijn ledikant geslapen.

Als ik jou was zou ik niet te hard van stapel lopen, niet meteen zulke sterke conclusies trekken en ook niet ineens vanalles gaan veranderen (zoals een nieuw bed kopen of zo). Doe gewoon wat je altijd doet, namelijk een voor een verschillende dingen uitsluiten zoals honger en pijn. Probeer rustig te blijven en geef de zorg uit handen als je het even niet meer ziet zitten. Dat laatste helpt misschien niet om Jan beter te laten slapen, maar het geeft jezelf wel wat lucht en frisse moed. Zoals je al schrijft, het is niet eenvoudig om het allemaal te bolwerken als je 7 maanden zwanger bent. Maak het wat makkelijker voor jezelf!

Ivan heeft een nacht of vier slecht geslapen (maar die was ook echt ziek) en slaapt nu ineens weer prima. Het kan ook zomaar weer omslaan. Soms is het gewoon even aanrommelen en zoeken naar een manier om ermee om te gaan. Dat is niet altijd even makkelijk te accepteren.
pi_90410633
DJMO, geen tips, sorry. Ik zou hem gewoon uit bed plukken en gewoon bij je op de bank zetten en gewoon maar aankijken hoe het gaat de komende dagen.

Vlindur, natuurlijk moet je niet zomaar helemaal heftig stoppen met flesvoeding. Het was voor ons ook geen keuze. Ons meisje is erg 'alles of niets' en temperament vol, dus dit was echt een typisch iets voor haar om helemaal panisch te worden bij het zicht van de fles of de geur van flesvoeding.

Maar het moraal van het verhaal was dat het flesvoeding voor haar 'eten' was en vast voedsel zag ze daarvoor niet als een voedselbron. Ze heeft altijd heel slecht gegeten tot dat punt. Alles werd na 2 happen weggegooid of geweigerd (maakte inderdaad niet uit of ze alles zelf mocht doen of dat wij voerde). Het was een zware week hoor het omgooien.
Haar schema is nu:
- tussen 7 en 8 wordt ze wakker en dan krijgt ze een flinke beker karnemelk met een cracker of een halve boterham (meer wil ze niet, ze wil vooral melk).
- tussen 9:30 en 10:30 fruit.
daarna gaat ze meestal slapen tot aan de lunch
- brood, 1 of 2 met van alles erop. Smeergeitenkaas is een hit, harde geitenkaas ook. Vegetarische worst is lekker. En een tosti vind ze het einde. Ik geef haar gewoon bijna alles en lekker variatie.
- 's middags een tussendoortje zoals cracker, rijstenwafel, rozijntjes.
- tussen 5 en 6 avondeten, meestal met de pot mee, dat werkt het beste.
- dan nog wat yoghurt of een beker karnemelk
Oja en tussendoor water, diksap, verse sap.

Ze wordt wel 's nachts wakker maar nooit door de honger (wel jammer want dat was vroeger lekker makkelijk op te lossen door een flesje geven).

Nu al een maand is ze erg huilerig 's avonds, zoals nu ook. Continu ontzettend verkouden en om de week wel een paar dagen koorts.
Over anderhalve week weer op controle bij de dokter. Deze keer gaan we toch wat feller zijn. Ze is sinds ze 2 maandjes oud was eigenlijk flink neusverkouden, waar ze regelmatig flink ziek van is. Vandaag kwam er ook weer prut uit haar oor.. Arm meisje.

Ah ze is weer beneden, vriendlief heeft haar maar meegenomen. Dan maar een kerstavond met zn drietjes op de bank O+
pi_90410763
Ach jee, arme Mette. :* Het is ook zo rot om verkouden te zijn.

Wat doen jullie nu 's nachts, wickie?
pi_90411177
Bedankt voor de gooitips :). Misschien snapt ze het oppakken nog niet echt... dus ik ga het idd maar net doen als met de stiften, nog een keer teruggeven en als ze dan blijft gooien dan leg ik het weg. Ik vertel eigenlijk altijd wel dat het stuk gaat als ze ermee gooit, dus dat deed ik al ;).
pi_90411190
Als ze 's nachts huilend wakker wordt beland ze meestal bij ons in bed. We zijn beiden de afgelopen tijd te moe om 'de strijd met het bedje' aan te gaan 's nachts. En we slapen allemaal wel ok dan. Als ik het niet meer trek (R. slaapt altijd wel, dat is best bizar) dan ga ik op de werkkamer liggen. (We hebben een 160 bed, maar stiekem wil ik nu wel heel erg graag een 180 bed hebben, alleen zo jammer van het matras die pas een paar jaar oud is.)

Maar ze is wakker 's nacht omdat ze verkouden is. Haar neus zit meestal dicht of het is hoesten. En de afgelopen week warren het poepluiers 's nachts. Zo is er de afgelopen maand altijd wel wat.

Als ze nergens last van heeft slaapt ze gewoon goed, ze vind haar bed ook niet naar ofzo, ze gaat ook graag naar bed 's avonds.

Ik denk dat het deze periode gewoon uitzitten is.
pi_90411246
:* Wickie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')