Ben ik aan het vloeken in je eco-kerkje schatje?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:08 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Heel veel mensen dragen nu ook de gevolgen van jouw meer-meer-meer mentaliteit, dus ik zie werkelijk het probleem niet. Het is voor de mensheid in zijn geheel beter om wat duurzamer te leven.
Spreek voor jezelf, ik ben duurzamer bezig dan al die fietsende vegetariërs met kinderen en een paar poezenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:13 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je hebt verschillende type mensen. De mensen die overal kansen zien en de mensen die overal problemen zien. Natuurlijk verloopt het niet allemaal goed en je kunt je afvragen of het bijmengen met biobrandstof wel verstandig is (en of het duurzaam is). Misschien als deze dingen niet werken moeten we ingrijpendere maatregelen nemen, zoals minder vlees eten. Vooralsnog willen jij en ik daar nog niet aan.
Eeuhh nee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoelt brandstof verbouwen ipv voedsel waardoor de voedselprijzen enorm stijgen? Of bedoel je regenwouden kappen om er palmolieplantages neer te zetten voor de biodiesel? Of bedoel je mensen wijsmaken dat regenwoud kappen en er teakplantages neerzetten ecologisch verantwoord investeren is? Of bedoel je Mais tot kunststof maken die in principe composteerbaar is, maar in de praktijk niet en gewoon in de verbrandingsoven gaat?
Dat is ook het mooie, net als de Rooms-Katholieke Kerk. Je maakt er gewoon een soort van allesomvattende religie van en licht iedereen op waar ze bij staan en ook nog eens heilig van overtuigd zijn. Dat je het kan doen terwijl je ook nog domweg doorgaat met bossen kappen voor "ander soort hout" is natuurlijk helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als je daar op wijst, dan ben je een ketter en alles wat er nog meer fout is en is die manier die zij aanhangen de weg, de waarheid en het leven.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik aan het vloeken in je eco-kerkje schatje?
Dat is niet echt duurzaam, want dan moet de verwarming een graadje of vier warmer. Je kunt beter je lichaam isoleren dan je gebouw.quote:De keizer heeft geen kleren aan.
Wie zegt dat ik dat niet doe?quote:Als je echt duurzaam wil moet je echt duurzaam handelen.
Dat doe ik niet.quote:Niet alles maar geloven wat je verkocht wordt als verantwoord.
Mooi.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik ben duurzamer bezig dan al die fietsende vegetariërs met kinderen en een paar poezen
Al die heksenverbrandingenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:25 schreef mlg het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat 900 jaar geleden de temperatuur gemiddeld 3 graden hoger was, dan nu?
Natuurlijke processen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:25 schreef mlg het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat 900 jaar geleden de temperatuur gemiddeld 3 graden hoger was, dan nu?
Dus je erkent dat een klimaatverandering ook het gevolg kan zijn van natuurlijke processen?quote:
Natuurlijk, het zo dom zijn om dat te ontkennen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus je erkent dat een klimaatverandering ook het gevolg kan zijn van natuurlijke processen?
Zo ver ben je dus al. Goed. Waarom zou deze (onaangetoonde) klimaatverandering het gevolg zijn van menselijke factoren, en niet die van natuurlijke factoren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Natuurlijk, het zo dom zijn om dat te ontkennen.
Onaangetoond? Volgens mij is de wetenschappelijke wereld er toch wel aardig over eens dat het klimaat aan het veranderen is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo ver ben je dus al. Goed. Waarom zou deze (onaangetoonde) klimaatverandering het gevolg zijn van menselijke factoren, en niet die van natuurlijke factoren?
Omdat Al Gore geld tekort had.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo ver ben je dus al. Goed. Waarom zou deze (onaangetoonde) klimaatverandering het gevolg zijn van menselijke factoren, en niet die van natuurlijke factoren?
Ik had nog ge-edit.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onaangetoond? Volgens mij is de wetenschappelijke wereld er toch wel aardig over eens dat het klimaat aan het veranderen is.
Tsja, om de een of andere gekke reden heb ik meer vertrouwen in de conclusies van een wetenschapper dan een of geldgedreven rechtsmens die elke vorm van milieuwetgeving beschouwt als een doorn in het oog.quote:
Want die geldgedreven wetenschapper die subsidie wil is wel betrouwbaar?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, om de een of andere gekke reden heb ik meer vertrouwen in de conclusies van een wetenschapper dan een of geldgedreven rechtsmens die elke vorm van milieuwetgeving beschouwt als een doorn in het oog.
In principe zal een 'rechtsmens' ook baat hebben bij duurzame alternatieven, dus dat is geen argument. Ik maak me meer zorgen om de obsessieve figuren, die cijfers interpreteren naar hun obsessie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, om de een of andere gekke reden heb ik meer vertrouwen in de conclusies van een wetenschapper dan een of geldgedreven rechtsmens die elke vorm van milieuwetgeving beschouwt als een doorn in het oog.
Ik maak me vooral zorgen om van die figuren die roepen dat klimaatverandering een hoax is omdat ze die middag een sneeuwpop hebben gebouwd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:40 schreef mlg het volgende:
[..]
In principe zal een 'rechtsmens' ook baat hebben bij duurzame alternatieven, dus dat is geen argument. Ik maak me meer zorgen om de obsessieve figuren, die cijfers interpreteren naar hun obsessie.
Daar gaat het niet om, en ik vermoed dat, dat ook voor velen geen discussie is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:40 schreef Dutchnative het volgende:
Dat het een natuurlijk proces is hoeft nog niet te betekenen dat we ons door alle brandstofvoorraden kunnen heenjagen.
Ik ben denk ik een stuk verder dan jij als het gaat over klimaat en milieu, maar dat laten we even links liggen. Mijn antwoord houd ik heel kort, ik wil niet dat we weer terugvallen op een klimaat discussie. Duurzaamheid is veel meer dan alleen klimaat en CO2, dat begrijp je?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Jaja, het is een groot globaal complot van linkse wetenschappers, nou goed?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want die geldgedreven wetenschapper die subsidie wil is wel betrouwbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |