Weet niet precies hoe het zit maar neem aan dat het te maken heeft met bepaalde luchtstromen die elkaar daar treffen waardoor buien ontstaan.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:54 schreef Falco het volgende:
Als ik nu buienradar check, komen opeens plots allemaal regen/sneeuwbuien voorbij die ongeveer links van het Roergebied ontstaan. Hoe de vuk kan datDacht dat de meeste neerslag boven zee ontstaat...
Het zuiden regenquote:Op woensdag 22 december 2010 11:48 schreef Temlin het volgende:
Volgens buienradar zou het hier zo moeten gaan sneeuwen
Nee nog niet helemaal bekent, wel zou er veel problemen ontstaan door de harde wind die erbij komt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:50 schreef Frutsel het volgende:
Al bekend waar en hoeveel neerslag er vrijdag gaat vallen?
Er komt genoeg aan hoor, alles moet nog activeren wat nu al aan de gang isquote:Op woensdag 22 december 2010 11:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hier in t noorden zal wel weer niks vallen, waardoor we op 2cm blijven steken ofzo
Vorig jaar zaten we met 40 cm, en ergens in januari zelf tot kruishoogte op sommige plekken
Vertrouw niet altijd op buienradarquote:Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef IntenSiVuS het volgende:
volgens de radar had het net hier in Malden/Nijmegen moeten sneeuwen, maar het was toch echt regen.ook nu regent het nog heel licht volgens mij, maar ik kan het niet goed zien
quote:Op woensdag 22 december 2010 11:54 schreef Falco het volgende:
Als ik nu buienradar check, komen opeens plots allemaal regen/sneeuwbuien voorbij die ongeveer links van het Roergebied ontstaan. Hoe de vuk kan datDacht dat de meeste neerslag boven zee ontstaat...
Klopt, in het noorden vind een opglijdingsproces plaats die verder naar verder naar het zuiden wordt gestuurd, tijdens deze overgang activeert de buien door de temperatuur verschillen op grote hoogte.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe het zit maar neem aan dat het te maken heeft met bepaalde luchtstromen die elkaar daar treffen waardoor buien ontstaan.
Wow je zou er maar net onder fietsenquote:Op woensdag 22 december 2010 11:58 schreef Klonk het volgende:
Ik geloof dat ik maar even uit het bos wegblijf, was lekker aan het fietsen hoorde naast me een enorm harde knal en zag echt een hele flinke tak naar beneden flikkeren, ongeveer een meter naast het pad
Nou dat kun je wel vergeten denk ikquote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef Klonk het volgende:
Ik hoop dat het het van het weekend klaar is met sneeuwen in het noorden, gezellig op familiebezoek en heb geen zin om het land door te kruipen met 10 per uur over de snelweg
Ik denk dat wij hier in het noorden toch wel last blijven houden met enkele sneeuwbuien, je zou wel gewoon de weg op kunnen maar goed...je weet maar nooit hoe het allemaal gaat uitpakkenquote:
Misschien de ANWB en andere verkeerswaarschuwingen in de gaten houden? Daar staan de ellenlange files ook op, dan kun je omrijden waar mogelijk, als blijkt dat je in de file dreigt te komen, roep dan ff Klonk, genoeg Noorderlingen hier.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk dat wij hier in het noorden toch wel last blijven houden met enkele sneeuwbuien, je zou wel gewoon de weg op kunnen maar goed...je weet maar nooit hoe het allemaal gaat uitpakken
volgens mij zelfs een meerderheid, ik ben zelf een geboren en getogen Drenth die in het Zuiden des lands terecht is gekomenquote:Op woensdag 22 december 2010 12:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien de ANWB en andere verkeerswaarschuwingen in de gaten houden? Daar staan de ellenlange files ook op, dan kun je omrijden waar mogelijk, als blijkt dat je in de file dreigt te komen, roep dan ff Klonk, genoeg Noorderlingen hier.
Ah, dan is er tot Drenthe niet veel aan de hand, mocht blijken dat je daarna een probleem hebt, roep gerust, overal wel sluipweggetjes, misschien niet gestrooid maar soms beter dan file toch?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
volgens mij zelfs een meerderheid, ik ben zelf een geboren en getogen Drenth die in het Zuiden des lands terecht is gekomen
Belfeld staat mooi in de brand op de userkaartquote:Op woensdag 22 december 2010 12:38 schreef Klonk het volgende:
@horned, gooi mij ook es ff op de kaart
Belfeld, Limburg
haha, ja.....quote:Op woensdag 22 december 2010 12:40 schreef kahaarin het volgende:
Oeh, horned_reaper en Aloa, het lijkt er op dat jullie posts mooi op elkaar aansluiten!![]()
*Horned_reaper, beetje bijgekomen? Je was gisteren ineens weg.*
dooi, dooiquote:Op woensdag 22 december 2010 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Belfeld staat mooi in de brand op de userkaart
Prima thnx.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
haha, ja.....
Ik leef weer een beetje, na flink wat borrels en fun
Met jou ook alles goed?
Hmm, Stadskanaal heeft sneeuw, sneeuw was toch soms niet goed te zien op de radar?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volgens buienradar lijkt heel veel op te gaan lossen in Drenthe.
WTF
de temps in Dublin en Aberdeen ;{
-9,x in Aberdeen
-6,5 in Dublin
Oeh, ja, dan heb je kans dat het glad gaat worden idd.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:06 schreef Verse_Koffie het volgende:
Hier Enschede bij -4 regent het iets.
Is er dan kans op ijzel?
Hehe, maar ik zit aan de andere kant van Grunn (Grootegast) en hier is t voorlopig nog droog, en de sneeuwlaag is echt niet dikker dan 2 cm..quote:Op woensdag 22 december 2010 12:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, Stadskanaal heeft sneeuw, sneeuw was toch soms niet goed te zien op de radar?
Sneeuwradar geeft een mooi gebiedje anders: http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
In Groningen stad ligt er iets meer, maar dat komt omdat er met deze temperaturen niets wegsmelt, laatste keer sneeuw is een week terug.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hehe, maar ik zit aan de andere kant van Grunn (Grootegast) en hier is t voorlopig nog droog, en de sneeuwlaag is echt niet dikker dan 2 cm..
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzoquote:Op woensdag 22 december 2010 13:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Groningen stad ligt er iets meer, maar dat komt omdat er met deze temperaturen niets wegsmelt, laatste keer sneeuw is een week terug.We zullen zien hoe het loopt.
Als het met oud en nieuw maar droog is en niet mistig.
En toch gewoon keihard vuurwerk afstekenquote:Op woensdag 22 december 2010 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzo. met hooguit 10 meter zicht
Onze visite had idd een beetje problemen om thuis te komen...quote:Op woensdag 22 december 2010 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzo. met hooguit 10 meter zicht
Dat was het punt toch ook net? Al die rotzooi die van het vuurwerk af kwam ging zich vermengen met de mist?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
En toch gewoon keihard vuurwerk afsteken
Hmm, ligt wel op ramkoers met de stad, daar woon ik.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alle sneeuw van buienradar lijkt ons nét te missen
[ afbeelding ]
Ik zit in de blauwe stip natuurlijk
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....quote:Op woensdag 22 december 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, ja, dan heb je kans dat het glad gaat worden idd.
quote:Op woensdag 22 december 2010 13:23 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....
thnx anyway
Hmm, da's wel een eindje, maar goed ze zijn met z'n tweeen en hopelijk zijn ze verstandig genoeg om te gaan lopen bij de gladste stukken dan.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:23 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....
thnx anyway
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |