Weet niet precies hoe het zit maar neem aan dat het te maken heeft met bepaalde luchtstromen die elkaar daar treffen waardoor buien ontstaan.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:54 schreef Falco het volgende:
Als ik nu buienradar check, komen opeens plots allemaal regen/sneeuwbuien voorbij die ongeveer links van het Roergebied ontstaan. Hoe de vuk kan datDacht dat de meeste neerslag boven zee ontstaat...
Het zuiden regenquote:Op woensdag 22 december 2010 11:48 schreef Temlin het volgende:
Volgens buienradar zou het hier zo moeten gaan sneeuwen
Nee nog niet helemaal bekent, wel zou er veel problemen ontstaan door de harde wind die erbij komt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:50 schreef Frutsel het volgende:
Al bekend waar en hoeveel neerslag er vrijdag gaat vallen?
Er komt genoeg aan hoor, alles moet nog activeren wat nu al aan de gang isquote:Op woensdag 22 december 2010 11:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hier in t noorden zal wel weer niks vallen, waardoor we op 2cm blijven steken ofzo
Vorig jaar zaten we met 40 cm, en ergens in januari zelf tot kruishoogte op sommige plekken
Vertrouw niet altijd op buienradarquote:Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef IntenSiVuS het volgende:
volgens de radar had het net hier in Malden/Nijmegen moeten sneeuwen, maar het was toch echt regen.ook nu regent het nog heel licht volgens mij, maar ik kan het niet goed zien
quote:Op woensdag 22 december 2010 11:54 schreef Falco het volgende:
Als ik nu buienradar check, komen opeens plots allemaal regen/sneeuwbuien voorbij die ongeveer links van het Roergebied ontstaan. Hoe de vuk kan datDacht dat de meeste neerslag boven zee ontstaat...
Klopt, in het noorden vind een opglijdingsproces plaats die verder naar verder naar het zuiden wordt gestuurd, tijdens deze overgang activeert de buien door de temperatuur verschillen op grote hoogte.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe het zit maar neem aan dat het te maken heeft met bepaalde luchtstromen die elkaar daar treffen waardoor buien ontstaan.
Wow je zou er maar net onder fietsenquote:Op woensdag 22 december 2010 11:58 schreef Klonk het volgende:
Ik geloof dat ik maar even uit het bos wegblijf, was lekker aan het fietsen hoorde naast me een enorm harde knal en zag echt een hele flinke tak naar beneden flikkeren, ongeveer een meter naast het pad
Nou dat kun je wel vergeten denk ikquote:Op woensdag 22 december 2010 12:05 schreef Klonk het volgende:
Ik hoop dat het het van het weekend klaar is met sneeuwen in het noorden, gezellig op familiebezoek en heb geen zin om het land door te kruipen met 10 per uur over de snelweg
Ik denk dat wij hier in het noorden toch wel last blijven houden met enkele sneeuwbuien, je zou wel gewoon de weg op kunnen maar goed...je weet maar nooit hoe het allemaal gaat uitpakkenquote:
Misschien de ANWB en andere verkeerswaarschuwingen in de gaten houden? Daar staan de ellenlange files ook op, dan kun je omrijden waar mogelijk, als blijkt dat je in de file dreigt te komen, roep dan ff Klonk, genoeg Noorderlingen hier.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk dat wij hier in het noorden toch wel last blijven houden met enkele sneeuwbuien, je zou wel gewoon de weg op kunnen maar goed...je weet maar nooit hoe het allemaal gaat uitpakken
volgens mij zelfs een meerderheid, ik ben zelf een geboren en getogen Drenth die in het Zuiden des lands terecht is gekomenquote:Op woensdag 22 december 2010 12:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien de ANWB en andere verkeerswaarschuwingen in de gaten houden? Daar staan de ellenlange files ook op, dan kun je omrijden waar mogelijk, als blijkt dat je in de file dreigt te komen, roep dan ff Klonk, genoeg Noorderlingen hier.
Ah, dan is er tot Drenthe niet veel aan de hand, mocht blijken dat je daarna een probleem hebt, roep gerust, overal wel sluipweggetjes, misschien niet gestrooid maar soms beter dan file toch?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
volgens mij zelfs een meerderheid, ik ben zelf een geboren en getogen Drenth die in het Zuiden des lands terecht is gekomen
Belfeld staat mooi in de brand op de userkaartquote:Op woensdag 22 december 2010 12:38 schreef Klonk het volgende:
@horned, gooi mij ook es ff op de kaart
Belfeld, Limburg
haha, ja.....quote:Op woensdag 22 december 2010 12:40 schreef kahaarin het volgende:
Oeh, horned_reaper en Aloa, het lijkt er op dat jullie posts mooi op elkaar aansluiten!![]()
*Horned_reaper, beetje bijgekomen? Je was gisteren ineens weg.*
dooi, dooiquote:Op woensdag 22 december 2010 12:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Belfeld staat mooi in de brand op de userkaart
Prima thnx.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
haha, ja.....
Ik leef weer een beetje, na flink wat borrels en fun
Met jou ook alles goed?
Hmm, Stadskanaal heeft sneeuw, sneeuw was toch soms niet goed te zien op de radar?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volgens buienradar lijkt heel veel op te gaan lossen in Drenthe.
WTF
de temps in Dublin en Aberdeen ;{
-9,x in Aberdeen
-6,5 in Dublin
Oeh, ja, dan heb je kans dat het glad gaat worden idd.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:06 schreef Verse_Koffie het volgende:
Hier Enschede bij -4 regent het iets.
Is er dan kans op ijzel?
Hehe, maar ik zit aan de andere kant van Grunn (Grootegast) en hier is t voorlopig nog droog, en de sneeuwlaag is echt niet dikker dan 2 cm..quote:Op woensdag 22 december 2010 12:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, Stadskanaal heeft sneeuw, sneeuw was toch soms niet goed te zien op de radar?
Sneeuwradar geeft een mooi gebiedje anders: http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
In Groningen stad ligt er iets meer, maar dat komt omdat er met deze temperaturen niets wegsmelt, laatste keer sneeuw is een week terug.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hehe, maar ik zit aan de andere kant van Grunn (Grootegast) en hier is t voorlopig nog droog, en de sneeuwlaag is echt niet dikker dan 2 cm..
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzoquote:Op woensdag 22 december 2010 13:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Groningen stad ligt er iets meer, maar dat komt omdat er met deze temperaturen niets wegsmelt, laatste keer sneeuw is een week terug.We zullen zien hoe het loopt.
Als het met oud en nieuw maar droog is en niet mistig.
En toch gewoon keihard vuurwerk afstekenquote:Op woensdag 22 december 2010 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzo. met hooguit 10 meter zicht
Onze visite had idd een beetje problemen om thuis te komen...quote:Op woensdag 22 december 2010 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die mist met oud en nieuw 2 jaar geleden ofzo. met hooguit 10 meter zicht
Dat was het punt toch ook net? Al die rotzooi die van het vuurwerk af kwam ging zich vermengen met de mist?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
En toch gewoon keihard vuurwerk afsteken
Hmm, ligt wel op ramkoers met de stad, daar woon ik.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alle sneeuw van buienradar lijkt ons nét te missen
[ afbeelding ]
Ik zit in de blauwe stip natuurlijk
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....quote:Op woensdag 22 december 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, ja, dan heb je kans dat het glad gaat worden idd.
quote:Op woensdag 22 december 2010 13:23 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....
thnx anyway
Hmm, da's wel een eindje, maar goed ze zijn met z'n tweeen en hopelijk zijn ze verstandig genoeg om te gaan lopen bij de gladste stukken dan.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:23 schreef Verse_Koffie het volgende:
[..]
Dat bevalt mij niets. Mijn zoon moet vanmiddag op scooter naar Hengelo zijn vriendinnetje ophalen....
thnx anyway
Het sneeuwt hier iig nog niet (Westen van de stad)quote:Op woensdag 22 december 2010 13:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volgens buienradar lijkt Stad nu net gemist of nét geraakt te worden om 3 uur..
quote:Koudste december ooit in de maak
De kans is groot dat we dit jaar opnieuw een witte kerst krijgen, voor het tweede jaar op rij. Sinds 1901 is het niet meer voorgekomen dat er twee opeenvolgende jaren sprake was van een witte kerst. De kou lijkt zich na de kerst bovendien te gaan verscherpen.
Tijdens de kerstdagen ligt dus overal een sneeuwdek zodat met recht gesproken kan worden van een witte kerst. Er kan ook tijdens de kerst nog wat extra sneeuw vallen, maar vaker is het droog en mogelijk schijnt de zon zelfs even. De temperatuur ligt overdag rond -4 en 's nachts daalt de temperatuur naar -8 tot -14, boven de verse sneeuw mogelijk nog lager.
Dankzij de aanscherpende kou lijkt december 2010 uiteindelijk een recordkoude maand te worden. De gemiddelde temperatuur over de hele maand is nu nog -1,5 graden, maar die daalt door de bittere kou naar -2,6 graden. Er is nog wel een onzekerheid van zo'n 0,4 graden. Daarmee stoot december 2010 vrijwel zeker de koudste decembermaand tot dusver, december 1933 met -2,1 graden, van de troon.
lol das wel een oplossingquote:Op woensdag 22 december 2010 13:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen probleem toch?
Daar hopen we dan maar opquote:Op woensdag 22 december 2010 13:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, da's wel een eindje, maar goed ze zijn met z'n tweeen en hopelijk zijn ze verstandig genoeg om te gaan lopen bij de gladste stukken dan.
Oops!quote:Op woensdag 22 december 2010 14:20 schreef Verse_Koffie het volgende:
Nee, idd ik wil MIJN scooter graag heel houden. Had um al aan puin gereden toen hij 5 dagen zijn scooterrijbewijs had :S
Nah, zal wel goed komen dan. Hij is net naar winkel gereden en het was niet glad volgens hem.
ja, hij is gek met derquote:Op woensdag 22 december 2010 14:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oops!Iets met overmoed...?
Zijn meisje is er bij, als hij dan niet voorzichtig is met je scooter dan wel met haar toch?
Lol, dan komt het helemaal goed!quote:
Ik zag het net, tijdens koffie halen, heel zachtjes.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:37 schreef horned_reaper het volgende:
Hier sneeuwt het al een uur onafgebroken![]()
Maar door het fijne van de sneeuw en de lage intensiteit vormt dit hooguit een centimeter... als het niet minder is.
Het lijkt er wel op: http://www.meteox.nl/3daagse.aspxquote:Op woensdag 22 december 2010 14:55 schreef Infection het volgende:
Zou die bui boven Frankrijk hierheen komen?Volgens de verwachte 3 uren zweeft het wel onze kant op http://meteox.net/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
3 uur voorruit is crap. Dat zegt vrijwel niets omdat er geen rekening wordt gehouden met het oplossen van de wolk.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:55 schreef Infection het volgende:
Zou die bui boven Frankrijk hierheen komen?Volgens de verwachte 3 uren zweeft het wel onze kant op http://meteox.net/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Het was een pleintje, met 20cm sneeuwquote:Op woensdag 22 december 2010 01:08 schreef SevD het volgende:
[..]
Niet te wild doen op gras nu hé, je scheurt alles af
Hier ook wel enigszins, maar er ligt zóveel sneeuw dat ik het niet zie verdwijnen. Hopelijk vannacht weer een verse laagquote:Op woensdag 22 december 2010 15:24 schreef Drassss het volgende:
Gewoon dooi hier... smerig rotweer... afschuwelijke ijzel net.. Bah!
Ook hier in Oss is het onder 0, maar toch zie ik gewoon dat er lichte dooi is vandaag. Hoe dat komt weet ik niet..quote:Op woensdag 22 december 2010 15:31 schreef Heinekenfreak het volgende:
Waarom hoor ik zoveel mensen praten over dooi? Er is geen dooi te bekennen, althans enkel in het uiterste zuiden is het nu 0,1 in de plus. Of heeft iedereen de kachel zo hoog gezet dat het van de daken en direct naast het huis allemaal wegsmelt oid?
Het dooit niet direct maar als er regen uit de wolken komt ipv sneeuw dan vriest dat natuurlijk vast.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:31 schreef Heinekenfreak het volgende:
Zoetermeer vooralsnog de hele dag droog gebleven, geen sneeuw,ijzel,regen helemaal niets, wel al de hele dag dichtbewolkt en heiig. Ben benieuw of dat front vanuit Frankrijk ons hier in het westen ook nog een extra kerstcadeau komt brengen ;-) Owja, actuele temp hier nu -1,4.
Waarom hoor ik zoveel mensen praten over dooi? Er is geen dooi te bekennen, althans enkel in het uiterste zuiden is het nu 0,1 in de plus. Of heeft iedereen de kachel zo hoog gezet dat het van de daken en direct naast het huis allemaal wegsmelt oid?
Denk dat limburg, brabant vannacht nog wel een cm of 5 krijgenquote:Op woensdag 22 december 2010 14:55 schreef Infection het volgende:
Ik heb net 4u in die troep moeten fietsen en het is allemaal nat aan het worden. Dat heeft ook te maken met de regen/hagel? wat uit de lucht kwam, maar het is gewoon natter dan gisterquote:Op woensdag 22 december 2010 15:31 schreef Heinekenfreak het volgende:
Zoetermeer vooralsnog de hele dag droog gebleven, geen sneeuw,ijzel,regen helemaal niets, wel al de hele dag dichtbewolkt en heiig. Ben benieuw of dat front vanuit Frankrijk ons hier in het westen ook nog een extra kerstcadeau komt brengen ;-) Owja, actuele temp hier nu -1,4.
Hopelijk ook het midden van het land. Zodat er nog even een verse laag bij komt en dus meer kans dat de sneeuw blijft liggen de aankomende dagen.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat limburg, brabant vannacht nog wel een cm of 5 krijgen
Ja kijk hier maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/IJzelquote:Op woensdag 22 december 2010 15:39 schreef Coelho het volgende:
Hoe kan het dat het -1.5 is en tegelijkertijd regent? Zijn de hogere luchtlagen dan warmer of zo?
vandaag 2 keer op de grond gelegen, een keer bleef het achterwiel in de berm hangen tegen een randje, hoppa en een keer op een weggetje wat een beetje bol loopt, en dan moet je met aangereden sneeuw niet op het laagste stuk gaan fietsenquote:Op woensdag 22 december 2010 15:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb net 4u in die troep moeten fietsen en het is allemaal nat aan het worden. Dat heeft ook te maken met de regen/hagel? wat uit de lucht kwam, maar het is gewoon natter dan gisterVies weer en ik heb veel fietsers op hun muil zien gaan door de gladheid
quote:Inmiddels meer dan 10 meldingen van aanrijdingen op de A35. Rond Enschede en Hengelo zijn de wegen spekglad door ijzel
Oeh, daar gaat Verse_Koffie niet blij mee zijn. Hopelijk komt zoon+vriendin+scooter heel aan....quote:
Ik heb genoeg "Sjieke slips " gemaakt, maar ben mooi netjes door kunnen fietsenquote:Op woensdag 22 december 2010 15:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
vandaag 2 keer op de grond gelegen, een keer bleef het achterwiel in de berm hangen tegen een randje, hoppa en een keer op een weggetje wat een beetje bol loopt, en dan moet je met aangereden sneeuw niet op het laagste stuk gaan fietsen
Je mag ook niet met je scooter op de A35quote:Op woensdag 22 december 2010 15:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, daar gaat Verse_Koffie niet blij mee zijn. Hopelijk komt zoon+vriendin+scooter heel aan....
Lol, als de A35 al glad is hoe zullen de binnenweggetjes er dan uitzien? Slimpie!quote:Op woensdag 22 december 2010 15:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je mag ook niet met je scooter op de A35
Heerlijk dat je er ook nog serieus op ingaatquote:Op woensdag 22 december 2010 15:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, als de A35 al glad is hoe zullen de binnenweggetjes er dan uitzien? Slimpie!
Ochja truc is niet langzaam fietsen/kleine versnelling en niet sturen. Met mijn kilo's post achterop trekt een Sjieke slipquote:Op woensdag 22 december 2010 15:50 schreef Klonk het volgende:
sjieke slips waren twee stuks vandaag
ben nog nooit zo vaak gevallen als vandaag trouwens, normaal blijf ik wel overeind maar de zwaartekracht won vandaag...
wel kut trouwens die ijzel in het oosten, op een rottijd ook...
Leer PI's lezen, jonguh!quote:Op woensdag 22 december 2010 15:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heerlijk dat je er ook nog serieus op ingaat
Er zijn altijd malloten die zich verkijken op een file die aan het ontstaan is en dan hard op de remmen trappen met ongelukken tot gevolg..quote:Op woensdag 22 december 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
het voordeel van files is dat ze stilstaan, dat is dan handig blij gladheid toch?
In een file sta je vaak nooit compleet stil, het is toch elke keer optrekken en remmen, en juist dat laatste zal voor ongelukken zorgenquote:Op woensdag 22 december 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
het voordeel van files is dat ze stilstaan, dat is dan handig blij gladheid toch?
Het nadeel is wel dat je niet vooruit gaatquote:Op woensdag 22 december 2010 15:53 schreef Klonk het volgende:
Fijn idd, slecht opletten en dan achterop een file knallen. Vooral met een gladde weg is dit funest.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn altijd malloten die zich verkijken op een file die aan het ontstaan is en dan hard op de remmen trappen met ongelukken tot gevolg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |