En nog lachen ook!quote:Op maandag 20 december 2010 01:09 schreef Vronsky het volgende:![]()
Sorry, ik ben niet echt helemaal helder meer, m'n hertog jan moet op.
Mijn oma heeft ook in het verzet gezeten! Die ouderwetse Tanja Nijmeier gooide een aardappel naar de Germaansche overheerser... Met als gevolg dat mijn oma en een paar vriendinnen van haar een maand lang piepers hebben lopen jassen voor ze.quote:Op maandag 20 december 2010 01:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En nog lachen ook!
Ik meen het. Volgens de verhalen heeft elke opa wel gevochten en/of in het verzet gezeten. De grootste bullshit natuurlijk.
Als er een volk is welk de medaille moet krijgen voor samenwerken met de bezetter of niks doen dan zijn wij het wel.
Hoe rijm jij die uitspraak dan met bv een uitzendgebied of een reguliere marineschuit?quote:Op maandag 20 december 2010 00:59 schreef Vronsky het volgende:
OZD en vrouwen gaat niet goed samen.. heb dat eens uit moeten leggen aan zo'n feministe toen ik nog kunstgeschiedenis had op school.
Die snapte volgens mij niet helemaal dat een paar maanden met alleen maar mannen en DAAR dan een vrouw bij introduceren niet helemaal een slim idee is.
Tsja, en onze "administratie" (waar volgens mij het vml Oostblok een voorbeeld aan heeft genomen) heeft natuurlijk absoluut niet meegeholpen aan de deportatie van een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op maandag 20 december 2010 01:43 schreef Cobra4 het volgende:
Dat er mensen zijn die hebben gevochten en in het verzet hebben gezeten klopt. Maar dat was maar een klein deel van de bevolking. En voor hen heb ik respect.
Maar het overgrote deel van de bevolking deed geen moer en luisterden als trouwe hondjes naar de bezetter. Wij hebben ons de eerste decennia na de bevrijding meer roem toebedeeld dan we verdienden.
Het komt ook regelmatig in reportages naar boven.
Als alle verhalen en beweringen zouden kloppen bestond er in NL tijdens de bezetting een verzetsbeweging van meer dan 200000 mensen. Als het er 10000 zijn geweest schat ik het al hoog in.
Je hebt volkomen gelijk :/.quote:Op maandag 20 december 2010 01:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe rijm jij die uitspraak dan met bv een uitzendgebied of een reguliere marineschuit?
Nee, de gedetaileerdheid van de administratie was onbruikbaar.quote:Op maandag 20 december 2010 01:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, en onze "administratie" (waar volgens mij het vml Oostblok een voorbeeld aan heeft genomen) heeft natuurlijk absoluut niet meegeholpen aan de deportatie van een bepaalde bevolkingsgroep.
En we zijn weer behoorlijk op de goede weg trouwens...
Ach, mijn opa hoefde iig niet naar Duitsland, als hij zijn akkers maar verbouwde en de halve opbrengst afdroeg...quote:Op maandag 20 december 2010 01:51 schreef Cobra4 het volgende:
En als aanvulling. Afgaande op de verhalen van die generatie was mijn opa blijkbaar een uitzondering in Nederland.
Hij is, op eerste bevel, richting Duitsland vertrokken voor tewerkstelling.
Mijn opa was bakker. En de Duitsers hadden liever dat er in Duitsland goed brood gebakken zou worden dan in Nederland.quote:Op maandag 20 december 2010 01:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, mijn opa hoefde iig niet naar Duitsland, als hij zijn akkers maar verbouwde en de halve opbrengst afdroeg...
Ik ben niet beter gewend of er waren vrouwen binnen de KL (KCV'sters). En daarvoor was het ook niet vreemd hoor. (MILVA, MARVA en LUVA).quote:Op maandag 20 december 2010 01:48 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk :/.
Hoe komt het eigenlijk dat er in de loop der jaren zoveel verandert is op dat gebied?
Ik weet niet beter omdat ik te jong ben maar ik neem aan dat jij het zelf wel hebt meegemaakt dat er ineens vrouwen overal in de KL bij mochten.
Merkte je daar wat van of niet echt?
Neehoor, ik ben alweer een tijdje an die arbeit. Helaasquote:
Dat was de Joodsche Raad, die hebben zelf meegeholpen aan de deportatie.quote:Op maandag 20 december 2010 01:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, en onze "administratie" (waar volgens mij het vml Oostblok een voorbeeld aan heeft genomen) heeft natuurlijk absoluut niet meegeholpen aan de deportatie van een bepaalde bevolkingsgroep.
Wil jij het meest simpele antwoord?quote:Op maandag 20 december 2010 01:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe rijm jij die uitspraak dan met bv een uitzendgebied of een reguliere marineschuit?
Geen land in bezet Europa waar zo'n hoog percentage Joden van is gedeporteerd als Nederland. Ja, wij waren echt helden in de oorlog...quote:Op maandag 20 december 2010 01:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
De post is nu ongeveer in kandahar aangekomen, vanaf daar word t uitgezocht en doorgestuurd naar oa kabul(zit ik). Op Kaf werken ze niet zo hard dus wss heb ik t woensdag of donderdag.quote:
wtf lul jij nou weer mafkees, er is hier in def NIEMAND die zichzelf als held beschouwd.quote:Op maandag 20 december 2010 10:14 schreef Vinz0r het volgende:
Wat lopen jullie iedereen te bashen over dat ze niks deden?
Beetje lopen roepen wij waren echt helden maar als puntje bij paaltje komt spelen jullie naar mijn mening ook niks klaar.
Zou dat wel t geval zijn dan hadden jullie niet hier gezeten.
...En wat heb jij allemaal gedaan dat zo geweldig is?quote:Op maandag 20 december 2010 10:14 schreef Vinz0r het volgende:
Beetje lopen roepen wij waren echt helden maar als puntje bij paaltje komt spelen jullie naar mijn mening ook niks klaar.
Begrijpend lezen is niet echt je vak blijkbaar. Lees de posts nog eens dan is het misschien iets duidelijker.quote:Op maandag 20 december 2010 10:14 schreef Vinz0r het volgende:
Ik heb geen ene moer gedaan wat geweldig is,maar er zijn er hier een aantal die zeggen ja we zouden een lintje moeten krijgen voor samenwerken met de bezetter, etc etc.quote:Op maandag 20 december 2010 10:26 schreef Vronsky het volgende:
[..]
...En wat heb jij allemaal gedaan dat zo geweldig is?
Bouke, is het nog een beetje warm in Kabul?
Je doelt op de mensen die voor een paar centen hun medemens naar de kampen stuurden?quote:Op maandag 20 december 2010 12:06 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die gedaan hebben wat ze konden, om t voor hunzelf en hun familie dragelijk te maken, en hun wisten niet beter in die tijd.
Tof, nog een plaatje aangevraagd?quote:Op maandag 20 december 2010 12:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Over twee en een half uur met Lotusss naar Eindhoven om daar samen met Cobra naar Serious Request 2010 te gaan
Nee, niks aangevraagd.quote:Op maandag 20 december 2010 12:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tof, nog een plaatje aangevraagd?
Vraag een nummer van 25 minuten aan!quote:Op maandag 20 december 2010 13:19 schreef demspec het volgende:
Hier staat, dankzij m'n zusje, ook de hele dag dat serieuze aanvraag aan. Lekker op tv kijken hoe radio gemaakt wordt.![]()
Ik zit te overwegen om ook een plaatje aan te vragen, maar dan iets wat >90% van de 3fm luisteraars niet kan waarderen.
Organ2/ASLAP.quote:Op maandag 20 december 2010 13:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vraag een nummer van 25 minuten aan!
Maar dan wel de lange uitvoering...quote:Op maandag 20 december 2010 13:31 schreef Sloggi het volgende:
Ik had al even op YouTube gekeken, maar ik kon me moeilijk voorstellen dat je dat bedoelde. Toen keek ik op Wikipedia en dacht ik:;
.
Ik zeg dubstep.quote:Op maandag 20 december 2010 13:26 schreef demspec het volgende:
Dacht eigenlijk meer aan een stukje hardstyle/hardcore.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |