Dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zondag 19 december 2010 10:37 schreef bart2009 het volgende:
This year I decided to leave the catholic church. These things contributed to my desire in that.
Dat dus en een bronvermelding zou ook handig zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 10:53 schreef Haushofer het volgende:
TS, kun je de OP even uitbreiden? Samenvatting en stelling er bij zou fijn zijn
Ik kan me goed voorstellen dat mensen weg willen bij de katholieke kerk.quote:Op zondag 19 december 2010 10:42 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Maar wat vindt TS zelf eigenlijk?
Kom, het is zondag hoe jullie het willen is het net werk.quote:Op zondag 19 december 2010 10:57 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat dus en een bronvermelding zou ook handig zijn.
Als jij een discussie wil is het toch wel handig je te houden aan de gebruikelijke gang van zaken bij een discussie hier.quote:Op zondag 19 december 2010 11:20 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Kom, het is zondag hoe jullie het willen is het net werk.
een flink deel zal niet doorhebben dat ze ingeschreven staan als katholiek of het zal ze niks uitmakenquote:Op zondag 19 december 2010 11:40 schreef wijsneus het volgende:
Ik denk dat het gros te gehersenspoeld is om de kerk te verlaten.
Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??quote:Op zondag 19 december 2010 11:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een flink deel zal niet doorhebben dat ze ingeschreven staan als katholiek of het zal ze niks uitmaken
maar dat betekent niet automatisch dat mensen dat ook doenquote:Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
Voor de liefhebber:quote:Op zondag 19 december 2010 11:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar dat betekent niet automatisch dat mensen dat ook doen
Bijvoorbeeld in Spanje ja, sommigen mensen noemen het oorlogen. Katholieken in die tijd noemden het bekeren. Massale aantallen islamieten zijn daar vermoord en daarna waren massale aantallen joden aan de beurt.quote:Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Berlitz het volgende:
In de middeleeuwen waren er wel is oorlogen waar ook katholieken aan meededen,verrassend.
Wat een onduidelijk en naïef verhaal.quote:Op zondag 19 december 2010 10:37 schreef bart2009 het volgende:
The thought that catholics think that the massacre leader Isabelle goes to heaven makes me sick. And it makes me sicker that she perhaps did it with the Indian gold.
This year I decided to leave the catholic church. These things contributed to my desire in that.
Nu nog los komen van de kerk.quote:Op zondag 19 december 2010 11:20 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Kom, het is zondag hoe jullie het willen is het net werk.
En wat dacht je dat de moslims deden toen ze spanje veroverde,slavenjachten bv.quote:Op zondag 19 december 2010 13:29 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in Spanje ja, sommigen mensen noemen het oorlogen. Katholieken in die tijd noemden het bekeren. Massale aantallen islamieten zijn daar vermoord en daarna waren massale aantallen joden aan de beurt.
Ze hebben daar nog ieder jaar een "heilige optocht" met beulkappen mensen.
bron:
Ik zie in Nederland zowat iedere kindermisbruiker in de media op grootse wijze besproken worden. De katholieke kerk en haar priesters hebben 241 strafzaken tegen zich lopen. Ik vind de aandacht daarvoor onder de maat. Maar even los daarvan, jij ziet een landelijke zwemvereniging met 1800 misbruik klachten en 241 zaken tegen zich, nog actief zijn volgend jaar?quote:Op zondag 19 december 2010 15:29 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Wat een onduidelijk en naïef verhaal.
Denkt de auteur werkelijk dat buiten de kerk minder misbruik is? Denkt de auteur werkelijk dat de Katholieke Kerk misbruik goedkeurt? Denkt de auteur werkelijk dat je in de Katholieke theologie 'zomaar' in de hemel komt? Dat ze geen louterend vagevuur kennen? Verrast het de auteur werkelijk dat er zondaren binnen de muren van de kerk zijn?
Tering hè, wat een gedoe. Dit gaat toch regelrecht in tegen verschillende mensen- en grondrechten? Als ik het geld zou hebben, zou ik een rechtszaak beginnen.quote:Op zondag 19 december 2010 11:53 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Voor de liefhebber:
http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
Sterker nog - middels het concept erfzonde beginnen ze al te dreigen vanaf het moment dat je de baarmoeder uitfloept, dus al *voordat* je ook maar iets gedaan hebt.quote:Op zondag 19 december 2010 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wel typisch dat de kerk meteen begint met dreigen als je iets doet. Daar is zo'n beetje hun hele gedoe op gebaseerd.
Denkt Dwerfion werkelijk dat een organisatie die zoveel vreselijke daden op haar naam heeft, en die zo hypocriet is, als de RK-kerk, het recht heeft zich nog steeds op te werpen als hoeder van de moraal en zeden?quote:Op zondag 19 december 2010 15:29 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Wat een onduidelijk en naïef verhaal.
Denkt de auteur werkelijk dat buiten de kerk minder misbruik is? Denkt de auteur werkelijk dat de Katholieke Kerk misbruik goedkeurt? Denkt de auteur werkelijk dat je in de Katholieke theologie 'zomaar' in de hemel komt? Dat ze geen louterend vagevuur kennen? Verrast het de auteur werkelijk dat er zondaren binnen de muren van de kerk zijn?
Sterker nog - ronduit gefaciliteerd, mag je rustig stellen.quote:Op zondag 19 december 2010 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een groep waarbinnen op zo'n schaal kindermisbruik voorkomt, en ook nog eens verborgen wordt,
Het is ronduit schrikbarend dat als ouders hun kinderen vertrouwen aan een klein semenarie (middelbare prieterschool) waar ze dag in dag uit, week in week uit zijn met weinig contact met de buitenwereld blootgesteld worden aan monsters.quote:Sterker nog - ronduit gefaciliteerd, mag je rustig stellen.
Hoeveel gevallen zijn er immers niet aan het licht gekomen van kinderverkrachtende priesters die, nadat ze eindelijk tegen de lamp waren gelopen, niet, zoals je van elke organisatie met ook maar een greintje moreel besef zoumogen verwachten, werden ontslagen en aan de authoriteiten werden overgeleverd, maar met stille trom naar een volgende parochie werden overgeplaatst waarna de kinderverkrachting weer van voor af aan begon? En waarbij de slachtoffers met excommunicatie werden bedreigd als ze het ook maar zouden wagen iets te zeggen tegen wie dan ook buiten de kerk?
Directeuren van Amsterdamse creches stappen inderdaad al om minder op.quote:Op zondag 19 december 2010 17:26 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het is ronduit schrikbarend dat als ouders hun kinderen vertrouwen aan een klein semenarie (middelbare prieterschool) waar ze dag in dag uit, week in week uit zijn met weinig contact met de buitenwereld blootgesteld worden aan monsters.
Deze monsters hebben een voorbeeldfunctie en ze hebben een machtpositie over deze kinderen. Mijns inziens is het vertrouwen in dit instituut compleet geschaad en mag niet meer met kinderen werken.
Hoeveel promille van de organisatie is misbruikt? Is dat hoger dan bij zwemverenigingen of internaten in de jaren '60 en '70? Ik heb daar nooit een bericht over gezien. Voor mij zijn deze afschuwelijk misbruikzaken ook een openbaring geweest van de aard van verschillende media. Zoveel halve informatie zoals me gegeven werd om de kerk als geheel maar in een zwart daglicht te zetten, vond ik zelf best schokkend (niet te vergelijken met misbruik zelf natuurlijk, maar voor mij was het wel verhelderend)quote:Op zondag 19 december 2010 16:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik zie in Nederland zowat iedere kindermisbruiker in de media op grootse wijze besproken worden. De katholieke kerk en haar priesters hebben 241 strafzaken tegen zich lopen. Ik vind de aandacht daarvoor onder de maat. Maar even los daarvan, jij ziet een landelijke zwemvereniging met 1800 misbruik klachten en 241 zaken tegen zich, nog actief zijn volgend jaar?
Uitspraken over 'de' katholieke kerk snap ik echt niet. Waar zie je de ' jarenlange druk' op 'alles en iedereen'?quote:De katholieke kerk keurt het vast niet goed, maar de jarenlange druk op alles en iedereen binnen de kerk om het misbruik, en andere gore praktijken verborgen te houden, heeft van de veel priesters gore smerige beesten gemaakt.
De Katholieke kerk is overspoeld door zonde en zie eigenlijk geen kans voor ze om deze klap te boven te komen.
Uit die link die ik postte:quote:Op zondag 19 december 2010 17:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Jah, want uitschrijven uit de kerk, dan ben je ineens geen christen meer!
Nog meer goede redenen dus voor mensen die niet meer in sprookjes geloven.quote:Onderwijl worden overheidssteun en subsidies aan religieuze instanties, bijv. omroepen zoals RKK, IKON, etc. mede bepaald door het belang, oftewel het ledenaantal van de religieuze stroming. Daarnaast is er wederom is sprake van een uitzonderingspositie (art. 2.42), want waar gewone omroepen leden moeten hebben, hoeven moslimomroepen, ZendtijdVoorKerken, de Joodse omroep, de RKK etc geen leden te hebben om zendtijd en subsidies te krijgen.
Casus: grootte koptisch-orthodoxe gemeenschap bepalend voor subsidie school.
Ook de schijnbare maatschappelijke relevantie van religie - zoals in het ethisch debat over vrijheid van meningsuiting, euthanasie, prenatale diagnostiek & abortus en stamcelonderzoek - wordt afgemeten aan het ledenaantal van de kerk. Wat doorklinkt in de belastings-privileges die de kerken bijvoorbeeld via hun ANBI status genieten.
Dus? In of uitgeschreven, je blijft gewoon christen.quote:Op zondag 19 december 2010 17:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Uit die link die ik postte:
[..]
Nog meer goede redenen dus voor mensen die niet meer in sprookjes geloven.
Ja hoor. Voor hen binnen de kerk. De kerk zegt toch niet dat ze zelf zonder fouten is? Juist niet, anders hoeft men ook geen christen te zijn. Je bent juist christen omdat je inziet dat je zelf fouten hebt gemaakt.quote:Op zondag 19 december 2010 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Denkt Dwerfion werkelijk dat een organisatie die zoveel vreselijke daden op haar naam heeft, en die zo hypocriet is, als de RK-kerk, het recht heeft zich nog steeds op te werpen als hoeder van de moraal en zeden?
Dat ben ik met je eens. Dat doen ze ook wel denk ik.quote:De Katholieke kerk moet zich diep gaan schamen.
't Is ook net herpes, zo'n doopregister.quote:Op zondag 19 december 2010 17:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus? In of uitgeschreven, je blijft gewoon christen.
Eén persoon is er op laste van de rechter van genezen!quote:Op zondag 19 december 2010 17:34 schreef Telecaster het volgende:
[..]
't Is ook net herpes, zo'n doopregister.
Psst... gefaciliteerd zelfs.quote:Op zondag 19 december 2010 17:34 schreef bart2009 het volgende:
Dit misbruik is jaren geheim gehouden.
Een klein semenarie is toch een facility?quote:Op zondag 19 december 2010 17:42 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Psst... gefaciliteerd zelfs.
Zie m'n post van 17:10.
Ach, semen genoeg kennelijk.quote:Op zondag 19 december 2010 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik neem aan dat je een kleinseminarie bedoeld?
Nee, het komt allebei van de algemene betekenis van semen: zaad, als in de zaadjes die je uitstrooit over je veld. Dus het is niet helemaal correct om te zeggen dat 'seminarie' van 'semen' met de betekenis van 'ejaculaat' komt.quote:
Maar geef toe, de tweede betekenis is ook verdomd goed toepasbaar.quote:Op zondag 19 december 2010 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het komt allebei van de algemene betekenis van semen: zaad, als in de zaadjes die je uitstrooit over je veld. Dus het is niet helemaal correct om te zeggen dat 'seminarie' van 'semen' met de betekenis van 'ejaculaat' komt.
Zeg ik ergens dat ik het gelijk stel aan ejaculaat? Het is meer zaad als in de vorm van wat men kweekt in plaats van wat men kwakt. Een seminarie = een kweekschool!quote:Op zondag 19 december 2010 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het komt allebei van de algemene betekenis van semen: zaad, als in de zaadjes die je uitstrooit over je veld. Dus het is niet helemaal correct om te zeggen dat 'seminarie' van 'semen' met de betekenis van 'ejaculaat' komt.
Die zaken zijn voornamelijk van voor 1970. In die tijd waren er zeker veel meer dan 1000 priesters. Volgens deze bron waren er in 1980 zo'n 3300 priesters. En die 241 zaken zijn nog niet erkend of bewezen.quote:Op zondag 19 december 2010 17:34 schreef bart2009 het volgende:
@ Dwerfion
Er zijn dus 241 zaken en 1000 actieve priesters. Ik schat dat 1 op de 6 priesters een zaak tegen zich heeft. Dat is 100/6=16,6 procent.
Dan kan je dus zeggen dat 16,6 % van de priesters een misbruiker is. Dit misbruik is jaren geheim gehouden. Denk je nou echt dat niemand ging praten als er niet vieze vuile gore trucks gespeeld zijn?
D'accord, maar je kunt de katholieken al goed genoeg voor gek houden zonder dingen te gaan verzinnen. Maar laat het verkrachten van Latijn maar over aan de mensen die verstand hebben van verkrachten.quote:Op zondag 19 december 2010 18:00 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Maar geef toe, de tweede betekenis is ook verdomd goed toepasbaar.
Sja. Als je middels die rekenmethodiek het aantal zaken wil bagatelliseren moet je (gelijke monniken, gelijke kappen immers) ook het aantal verkrachtingen, gevallen van incest en kindermisbruik door alle katholieken in Nederland meenemen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:06 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kijkt naar het aantal misbruikzaken per aantal leden van de vereniging (kerk of zwemvereniging). In 2006 waren er nog ruim 4 miljoen katholieken. Dat lag in 1970 waarschijnlijk nog veel hoger.
Ik weet niet of je het door hebt maar de misbruikers zijn niet de leden van de kerk maar de leiders.quote:Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kijkt naar het aantal misbruikzaken per aantal leden van de vereniging (kerk of zwemvereniging). In 2006 waren er nog ruim 4 miljoen katholieken. Dat lag in 1970 waarschijnlijk nog veel hoger.
Je kan mensen die een raar bijgeloof hebben verzonnen best met hun eigen wapenen bestrijden.quote:Op zondag 19 december 2010 18:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]D'accord, maar je kunt de katholieken al goed genoeg voor gek houden zonder dingen te gaan verzinnen.
Ouch.quote:Maar laat het verkrachten van Latijn maar over aan de mensen die verstand hebben van verkrachten.![]()
Je leek te insinueren dat 'seminarie' van 'semen' in de betekenis van 'ejaculaat' kwam.quote:Op zondag 19 december 2010 18:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik het gelijk stel aan ejaculaat? Het is meer zaad als in de vorm van wat men kweekt in plaats van wat men kwakt. Een seminarie = een kweekschool!
Ah, vandaar ook die tonsuur natuurlijk. Er groeit immers niets op onvruchtbare grond.quote:Op zondag 19 december 2010 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar kweekschool is inderdaad een goede benaming. Ze kweken daar immers alleen hersendode kasplantjes.
Een beetje kardinaal kan nog wel wat Latijn.quote:Op zondag 19 december 2010 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je leek te insinueren dat 'seminarie' van 'semen' in de betekenis van 'ejaculaat' kwam.
Maar kweekschool is inderdaad een goede benaming. Ze kweken daar immers alleen hersendode kasplantjes.
Tonsuurquote:Op zondag 19 december 2010 18:12 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ah, vandaar ook die tonsuur natuurlijk. Er groeit immers niets op onvruchtbare grond.
Zeker. Maar aangezien Dwerfion over "van voor 1970" begon vond ik 'm best kunnen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tonsuur![]()
Heb je ook iets meer recent gelezen over de Papen?
en vrijdag geen vlees eten zekers?quote:Op zondag 19 december 2010 18:17 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Zeker. Maar aangezien Dwerfion over "van voor 1970" begon vond ik 'm best kunnen.
Zeeden en Gewoonten uit het Rijke Roomsche Leven!quote:Op zondag 19 december 2010 18:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
en vrijdag geen vlees eten zekers?
Dat krijg je als je zulke topics gaat openen op de dag des Heere: alle goede intelligente mensen zitten in de kerk te bidden voor hun zieltjes, en op Fok! zit alleen nog maar heidens satan aanbiddend uitschot.quote:
Ja, maar dat vond ik daarvoor ook al.quote:Op zondag 19 december 2010 18:25 schreef bart2009 het volgende:
In de hypothetische situatie dat massamoordenaar Isabelle met Indianengoud een aflaat heeft gekocht, en daarmee ooit naar de hemel gaat, vinden jullie dat er dan iets mis is met de katholieke kerk?
Want zoals Dwerfion zegt: ze is flink aan het lauteren in het vagevuur.
Jij gelooft in een God die mensen al dan niet een plaatsje toewijst bij de verwarming, omdat die mensen een kaartje hebben gekocht van andere mensen? Wie gelooft er nu in sprookjes?quote:Op zondag 19 december 2010 18:25 schreef bart2009 het volgende:
In de hypothetische situatie dat massamoordenaar Isabelle met Indianengoud een aflaat heeft gekocht, en daarmee ooit naar de hemel gaat, vinden jullie dat er dan iets mis is met de katholieke kerk?
Want zoals Dwerfion zegt: ze is flink aan het lauteren in het vagevuur.
Al was het maar om een mal concept als transsubstantiatie.quote:Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, maar dat vond ik daarvoor ook al.
Iedereen uit het vagevuur komt uiteindelijk in de hemel.quote:Op zondag 19 december 2010 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende: En als dank mocht hij na een tijdje in het purgatorio naar de hemel.
Die Aristoteles toch!quote:Op zondag 19 december 2010 18:34 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Al was het maar om een mal concept als transsubstantiatie.
En die mag dus lekker in de hel zitten, hoewel hij (samen met helgenoot Plato) een groot gedeelte van de basis voor philosophia christiana heeft verzonnen.quote:
Dat is van de zotten. Als ik dit herlees allemaal, spring als een aap rond met me zottenkap op.quote:En die mag dus lekker in de hel zitten, hoewel hij (samen met helgenoot Plato) een groot gedeelte van de basis voor philosophia christiana heeft verzonnen.
Gelukkig gaan moordenaars en dieven wel gewoon naar de hemel.
Ja, want mensen in Limbo lijden ook zoveel!quote:Op zondag 19 december 2010 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En die mag dus lekker in de hel zitten, hoewel hij (samen met helgenoot Plato) een groot gedeelte van de basis voor philosophia christiana heeft verzonnen.
Gelukkig gaan moordenaars en dieven wel gewoon naar de hemel.
Ik dacht dat strategisch te verzwijgen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want mensen in Limbo lijden ook zoveel!Heb je het werk dat je net citeerde wel gelezen eigenlijk?
Ja, strategisch verzwijgen. Halve waarheden verkondigen!quote:Op zondag 19 december 2010 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik dacht dat strategisch te verzwijgen.
Maar dan nog, ook al is de enige straf voor Aristoteles c.s. dat ze nooit het aangezicht van god mogen aanschouwen, dan vraag ik me nog steeds af waarom zij dat niet mogen, en allerlei uitschot wel. Nog steeds niet mijn idee van gerechtigheid. Alsof ik jou nu zou arresteren omdat je een wet die over een jaar wordt ingevoerd hebt overtreden.
Allicht kom je dan hoger uit dan 241. Maar daarmee wil ik niets bagatelliseren! Het zijn walgelijke zaken die er zijn gebeurt. Wat ik wel probeer duidelijk te maken is dat misbruik mijns inziens overal voorkomt, maar dat de kerk nu de volle laag krijgt, en dat er een beeld ontstaat dat priesters in z'n algemeenheid misbruikers zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 18:10 schreef Telecaster het volgende:
Sja. Als je middels die rekenmethodiek het aantal zaken wil bagatelliseren moet je (gelijke monniken, gelijke kappen immers) ook het aantal verkrachtingen, gevallen van incest en kindermisbruik door alle katholieken in Nederland meenemen.
Tip van de dag: dan kom je hoger uit dan 241.
Maar je acht het niet bewezen dat misbruik bij de katholieke kerk vaker voor komt dan bij bijvoorbeeld de Evangelisch Luterische Kirche Duitsland. De Pastors en Pastoressen daar zijn eigenlijk nooit misbruikers.quote:Op zondag 19 december 2010 20:54 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Allicht kom je dan hoger uit dan 241. Maar daarmee wil ik niets bagatelliseren! Het zijn walgelijke zaken die er zijn gebeurt. Wat ik wel probeer duidelijk te maken is dat misbruik mijns inziens overal voorkomt, maar dat de kerk nu de volle laag krijgt, en dat er een beeld ontstaat dat priesters in z'n algemeenheid misbruikers zijn.
Misbruik gebeurt inderdaad. Door te veel katholieke priesters. Maar welke getallen heb je dan van de Lutherse Kerk? Ik ben serieus benieuwd.quote:Op zondag 19 december 2010 21:04 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Maar je acht het niet bewezen dat misbruik bij de katholieke kerk vaker voor komt dan bij bijvoorbeeld de Evangelisch Luterische Kirche Duitsland. De Pastors en Pastoressen daar zijn eigenlijk nooit misbruikers.
Je moet toch nu echt wel in de realiteit gaan leven. Misbruik gebeurt!!! En wel door heel veel katholieke priesters.
Hoe afschuwelijk die meldingen binnen de Katholieke Kerk ook zijn, het is echt een fractie van wat er aan misbruikt plaatsvind.quote:A cautious estimate shows that at least a third of Dutch women and one in twenty Dutch men have been confronted with sexual violence.46 On the basis of a more realistic estimate these percentages even rise to 56% of women and 21% of men.
Het zijn priesters!! Leiders van jou geloof, die kinderen van ouders toevertrouwd krijgen en die gewoon intern op die school leven. Het zijn niet zomaar een stelletje leken die bij jou geloof horen.quote:Op zondag 19 december 2010 21:23 schreef Dwerfion het volgende:
Als je naar seksueel misbruik gaat kijken, dan lees ik in dit artikel van de Rutgers Nisso Groep:
[..]
Hoe afschuwelijk die meldingen binnen de Katholieke Kerk ook zijn, het is echt een fractie van wat er aan misbruikt plaatsvind.
Ze hebben daar ook een telefoonnummer waar je misbruik kunt melden. Die getallen komen wel, maar die komen echt niet boven de 5 uit.quote:Misbruik gebeurt inderdaad. Door te veel katholieke priesters. Maar welke getallen heb je dan van de Lutherse Kerk? Ik ben serieus benieuwd.
Waar zegt hij ergens dat hij compleet alle dogmata van de RK-Kerk geloofd? En dergelijke praktijken spelen zich niet af op (peuter/kleuter)-scholen et cetera. Men noeme bijvoorbeeld ene Robert M.quote:Op zondag 19 december 2010 21:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het zijn priesters!! Leiders van jou geloof, die kinderen van ouders toevertrouwd krijgen en die gewoon intern op die school leven. Het zijn niet zomaar een stelletje leken die bij jou geloof horen.
Dus jij noemt mensen van 12 geen kinderen? Op mijn 12e zat ik op de middelbare school, jij niet?quote:Op zondag 19 december 2010 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waar zegt hij ergens dat hij compleet alle dogmata van de RK-Kerk geloofd? En dergelijke praktijken spelen zich niet af op (peuter/kleuter)-scholen et cetera. Men noeme bijvoorbeeld ene Robert M.
Waar zeg ik dat? Er staat (peuter/kleuter)-SCHOLEN! Daar valt toch ook de middelbare school onder of noem jij een middelbare school geen school?quote:Op zondag 19 december 2010 21:37 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Dus jij noemt mensen van 12 geen kinderen? Op mijn 12e zat ik op de middelbare school, jij niet?
Ondanks de grammaticale of spelfouten zeg je daar toch duidelijk dat iemand gelooft. (Maar ik weet niet eens of die persoon sowieso wel katholiek is). Of zeg je daar nou niet dat iemand gelooft?quote:Op zondag 19 december 2010 21:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het zijn priesters!! Leiders van jou geloof, die kinderen van ouders toevertrouwd krijgen en die gewoon intern op die school leven. Het zijn niet zomaar een stelletje leken die bij jou geloof horen.
Oeps.. Het spijt me ik nam aan dat Dwerfion een Katholiek was.quote:Op zondag 19 december 2010 21:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ondanks de grammaticale of spelfouten zeg je daar toch duidelijk dat iemand gelooft. (Maar ik weet niet eens of die persoon sowieso wel katholiek is). Of zeg je daar nou niet dat iemand gelooft?
Sja. Je zou ze de kost geven.quote:Op zondag 19 december 2010 21:40 schreef bart2009 het volgende:
Waar zeg ik dat ook maar iemand op de planeet de verzinseldogma's van de paus gelooft?
Ook de geestelijkheid bestaat uit zondige mensen. Ook de paus inderdaad. Maar je hebt het mis dat een priester mijn leider zou zijn. Ik ben geen katholiek.quote:Op zondag 19 december 2010 21:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Haat jij ook voetbal omdat er veel pedo,s jeugdtrainers zijn?quote:Op zondag 19 december 2010 21:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Als de KNVB evenveel moeite zou hebben gedaan om kinderverkrachtende jeugdtrainers te beschermen, van strafvervolging te vrijwaren en door stille overplaatsing nieuwe gevallen van kinderverkrachting mogelijk te maken als de katholieke kerk heeft gedaan, had ik inderdaad een even grote hekel aan de KNVB gehad, ja.quote:Op maandag 20 december 2010 14:23 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Haat jij ook voetbal omdat er veel pedo,s jeugdtrainers zijn?
quote:Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef bart2009 het volgende:
Holy shit!!!
Dat is inderdaad moeilijk, maar ik heb me 5 brieven af. Ik had nog maar 1 brief gedaan. 1000 maal dank voor dit prachtige stappenplan dat zoveel misbruikten in Nederland gaat helpen.
Het is me ondertussen toch erg geworden als de voetbalbonden als moreel hoogwaardigere organisaties gezien worden dan kerken.quote:Op maandag 20 december 2010 14:54 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Als de KNVB evenveel moeite zou hebben gedaan om kinderverkrachtende jeugdtrainers te beschermen, van strafvervolging te vrijwaren en door stille overplaatsing nieuwe gevallen van kinderverkrachting mogelijk te maken als de katholieke kerk heeft gedaan, had ik inderdaad een even grote hekel aan de KNVB gehad, ja.
(Zij het dan dat de KNVB niet nog eens vervolgens het gore lef heeft het alleenrecht op moraal te claimen en alle niet-KNVB-leden en / of niet-voetballers ("avoetballeristen"..?) wegzet als immorele zondaars die later naar de hel gaan.
Eerlijk is eerlijk.)
Hey hey, kejje nagaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is me ondertussen toch erg geworden als de voetbalbonden als moreel hoogwaardigere organisaties gezien worden dan kerken.
Even een update hierover. Ik heb dus me brieven geschreven en vorige week zondag verstuurd en nog geen enkele reactie gekregen. Ik zie mezelf dus genoodzaakt na twee weken stappen te ondernemen.quote:Op zondag 19 december 2010 13:24 schreef bart2009 het volgende:
Holy shit!!!
Dat is inderdaad moeilijk, maar ik heb me 5 brieven af. Ik had nog maar 1 brief gedaan. 1000 maal dank voor dit prachtige stappenplan dat zoveel misbruikten in Nederland gaat helpen.
't Schijnt dat de gristenen vorige week / dit weekend iets te vieren hadden.quote:Op maandag 27 december 2010 10:51 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Waarom heb ik niet een reactie gekregen op mijn vorige brief?
Heeft deze brief, aangezien het vanuit de kerk zelf komt, enige juridische waarde? Oftewel moet je deze brief invullen of is het gewoon 'bluf' vanuit de kerk?quote:Op maandag 27 december 2010 14:15 schreef bart2009 het volgende:
Yippieyahooooo!!!!
Privacyschending door de katholieke kerk in mijn leven is voortaan illegaal!!!!!! En wel al vanaf 22-12-2010.
Op de persoonlijst is mijn indicatie gewijzigd in 7 (Niet zonder toestemming aan derden ter uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift en niet aan vrije derden en niet aan kerken.)
Mijn dank hiervoor gaat uit naar de mensen van het stappenplan en de gemeente Apeldoorn.
Naast deze brief heb ik nog een andere wazige reactie van de kerk gekregen waarmee ik het voor mij uiterst belangrijke punt PRIVACY niet gehaald zou hebben.
[ afbeelding ]
Kun je überhaupt wel je registratie schrappen? Dat is zo ongeveer hetzelfde als je basisschool vragen of ze het (administratieve) feit dat je er ooit wel eens naar school bent gegaan, kunnen verwijderen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 17:33 schreef bart2009 het volgende:
Ik heb deze laatste brief nog een keer gestuurd maar dan met het verzoek om mijn registratie eerst maar te schrappen, anders duurt het misschien te lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |