abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90114603
Sin legacy of the Pope.

In reaction to the Major child abuse cases everywhere on the planet, I see no longe need to hold my silence about what I see as the most horrifying place in the world.

I write this on the 19th of december 2010. In Califonia there where 480 Abuse cases proven. The penalty for the organization that is responsible for this abuse had to pay 500.000.000. This is probably no exception. In holland there are so far 1799 reports of abuse. These reports sum of to 241 cases against the “Holy” Catholic church in Holland. Every day the number of cases increase. News sources about this abuse are extremely low. Which is really strange because every child abuser is normaly puked out of sociiety.

Me witnissing this horrible place was december 2009. My parents where staying in Brussel for the hollydays. I went there to celebrate Christmas with them. My dad, an ex catholic priest student, and my mum took me to a church there on top of a hill like many churches.

In that church in the left back end, there is a separated area which I could see for one euro. Before entering the area there is a writing that states that in 1344 Jews stole one or more hosties and put a dagger in it and blood flooded out of the hostie.

In that area there are many many items that I can not remember but I wanna point out some things there. In the middle there is this relic with a piece of the cross of Jesus Christus. It is surrounded by several golden monstranses which I estimate to be at a weight of 10.000 kilograms. In the back behind a wall there are some old cloths from famous catholic religious people. There is also a red roman missal in perfect condition. When you turn around there is the skull of Isabelle. My mother was a withness of this to and took a picture of the skull. My father left the area before seeing the skull.
After Christmas I went home and start to google on the year 1344. To my suprise the Catarina church in Montfort Holland pops up. They started building that church in 1344. It stated on the internet that on the doors of that church where two angels with in the middle a grail and a hostie. The Jezuit mark should be on those doors to. This was interesting enough for me to drive there. When I got there I could find no such thing on the church doors. I was heavily dissapointed. I decided to stay for the night and join the churchceremony the next day. There I witnessed the tabernakel with on the door the things I described. Except they put a little thing in front of it and I could not find the Jezuit mark. That afternoon I went home.

The Jacobsroad starts at the Jacobschurch in Roermond Holland. It leads to the Jacobschurch in Santiago the Compostella, Spain. Just after you start this pelgrimsroute you go through Montfort.

It is no secret that Isabelle was responsible for mayor killing of the Jews in Spain. In that time it was a habit of the church to force people into buying an indulgence. I suspect that the Indian gold collected by Columbus was used by Isabelle to buy her was into heaven.
The thought that catholics think that the massacre leader Isabelle goes to heaven makes me sick. And it makes me sicker that she perhaps did it with the Indian gold.

This year I decided to leave the catholic church. These things contributed to my desire in that.
  zondag 19 december 2010 @ 10:42:14 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_90114680
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:37 schreef bart2009 het volgende:
This year I decided to leave the catholic church. These things contributed to my desire in that.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Maar wat vindt TS zelf eigenlijk?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_90114755
Ik ga dat hele verhaal niet doornemen. Neem eens de moeite het te vertalen.
pi_90114910
TS, kun je de OP even uitbreiden? Samenvatting en stelling er bij zou fijn zijn :)
pi_90115005
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:53 schreef Haushofer het volgende:
TS, kun je de OP even uitbreiden? Samenvatting en stelling er bij zou fijn zijn :)
Dat dus en een bronvermelding zou ook handig zijn.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_90115485
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:42 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Dat zouden meer mensen moeten doen.

Maar wat vindt TS zelf eigenlijk?
Ik kan me goed voorstellen dat mensen weg willen bij de katholieke kerk.
pi_90115510
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:57 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat dus en een bronvermelding zou ook handig zijn.
Kom, het is zondag hoe jullie het willen is het net werk.
  zondag 19 december 2010 @ 11:22:14 #8
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_90115561
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:20 schreef bart2009 het volgende:

[..]
Als jij een discussie wil is het toch wel handig je te houden aan de gebruikelijke gang van zaken bij een discussie hier.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_90115990
De voornaamste niet katholieke bron van wat ik gezien heb ben ik zelf.
De bron over de jakobsweg http://www.vwv.cz/jakub/historie_de.php
De bron over de montfortkerk is www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=724
Hierbij de notitie dat deze bron aan verandering onderhevig is.
De bron over het Jezuitenteken is nl.wikipedia.org/wiki.IHS
De bron over de nederlandse tak van het misbruik. www.nu.nl
De bron over californie http://christianchildabuse.blogspot.com/

Nog een aanvullende bron wwww.isodurweb.nl daar staan de kerncijfers van de katholieke kerk. Daar maak ik uit op dat er ongeveer 1000 actieve priesters zijn.

de stelling is "Kan de katholieke kerk overleven terwijl "de heilige stoel" zoveel zonde draagt?"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 00:28:50 ]
  zondag 19 december 2010 @ 11:40:33 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_90116205
Ik denk dat het gros te gehersenspoeld is om de kerk te verlaten.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_90116308
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:40 schreef wijsneus het volgende:
Ik denk dat het gros te gehersenspoeld is om de kerk te verlaten.
een flink deel zal niet doorhebben dat ze ingeschreven staan als katholiek of het zal ze niks uitmaken
pi_90116354
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

een flink deel zal niet doorhebben dat ze ingeschreven staan als katholiek of het zal ze niks uitmaken
Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
pi_90116541
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
maar dat betekent niet automatisch dat mensen dat ook doen
pi_90116630
Heeft misschien iemand een bron om hoeveel van die 1000 priesters betrokken zijn bij die 241 zaken?
  zondag 19 december 2010 @ 11:53:16 #15
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_90116661
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar dat betekent niet automatisch dat mensen dat ook doen
Voor de liefhebber:

http://dry.sailingissues.com/uitschrijven-kerk.html
pi_90119594
Ik ga niet bij de katholieke kerk weg omdat er een paar pedo's rondhangen.. en daarnaast, uitschrijven is aardig moeilijk. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90120181
Holy shit!!!

Dat is inderdaad moeilijk, maar ik heb me 5 brieven af. Ik had nog maar 1 brief gedaan. 1000 maal dank voor dit prachtige stappenplan dat zoveel misbruikten in Nederland gaat helpen.
  zondag 19 december 2010 @ 13:25:55 #18
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90120273
In de middeleeuwen waren er wel is oorlogen waar ook katholieken aan meededen,verrassend.
pi_90120462
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:25 schreef Berlitz het volgende:
In de middeleeuwen waren er wel is oorlogen waar ook katholieken aan meededen,verrassend.
Bijvoorbeeld in Spanje ja, sommigen mensen noemen het oorlogen. Katholieken in die tijd noemden het bekeren. Massale aantallen islamieten zijn daar vermoord en daarna waren massale aantallen joden aan de beurt.

Ze hebben daar nog ieder jaar een "heilige optocht" met beulkappen mensen.
bron:
pi_90120483

[ Bericht 100% gewijzigd door bart2009 op 19-12-2010 13:30:50 ]
pi_90125960
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:37 schreef bart2009 het volgende:
The thought that catholics think that the massacre leader Isabelle goes to heaven makes me sick. And it makes me sicker that she perhaps did it with the Indian gold.

Wat een onduidelijk en naïef verhaal.

Denkt de auteur werkelijk dat buiten de kerk minder misbruik is? Denkt de auteur werkelijk dat de Katholieke Kerk misbruik goedkeurt? Denkt de auteur werkelijk dat je in de Katholieke theologie 'zomaar' in de hemel komt? Dat ze geen louterend vagevuur kennen? Verrast het de auteur werkelijk dat er zondaren binnen de muren van de kerk zijn?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_90126612
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:20 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Nu nog los komen van de kerk.
The view from nowhere.
  zondag 19 december 2010 @ 16:09:46 #23
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90127806
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:29 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld in Spanje ja, sommigen mensen noemen het oorlogen. Katholieken in die tijd noemden het bekeren. Massale aantallen islamieten zijn daar vermoord en daarna waren massale aantallen joden aan de beurt.

Ze hebben daar nog ieder jaar een "heilige optocht" met beulkappen mensen.
bron:
En wat dacht je dat de moslims deden toen ze spanje veroverde,slavenjachten bv.
In de middeleeuwen was iedereen barbaars.
Wat zou jij hebben gedaan als jij de reconquista moest leiden?
pi_90128694
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:29 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Wat een onduidelijk en naïef verhaal.

Denkt de auteur werkelijk dat buiten de kerk minder misbruik is? Denkt de auteur werkelijk dat de Katholieke Kerk misbruik goedkeurt? Denkt de auteur werkelijk dat je in de Katholieke theologie 'zomaar' in de hemel komt? Dat ze geen louterend vagevuur kennen? Verrast het de auteur werkelijk dat er zondaren binnen de muren van de kerk zijn?
Ik zie in Nederland zowat iedere kindermisbruiker in de media op grootse wijze besproken worden. De katholieke kerk en haar priesters hebben 241 strafzaken tegen zich lopen. Ik vind de aandacht daarvoor onder de maat. Maar even los daarvan, jij ziet een landelijke zwemvereniging met 1800 misbruik klachten en 241 zaken tegen zich, nog actief zijn volgend jaar?
Noem mij maar een organisatie die meer kinderen heeft misbruikt als de katholieke kerk en haar priesters.
De katholieke kerk keurt het vast niet goed, maar de jarenlange druk op alles en iedereen binnen de kerk om het misbruik, en andere gore praktijken verborgen te houden, heeft van de veel priesters gore smerige beesten gemaakt.
De Katholieke kerk is overspoeld door zonde en zie eigenlijk geen kans voor ze om deze klap te boven te komen.
pi_90129287
@Berlitz

Dat neemt niet weg dat het massamoord was en ik vind het hoogst ongepast om met de beulkappen van toen een beetje rond te gaan paraderen om dat te vieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')