Ik ben het lang niet eens met alles wat de EU doet, maar over het geheel genomen ben ik blij dat wel deel uitmaken van de Unie.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat nou, het is al lang geen geheim dat je niks mag/kan, behalve betalen.
Dat was ik ook, toen het nog geen politieke unie was.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het lang niet eens met alles wat de EU doet, maar over het geheel genomen ben ik blij dat wel deel uitmaken van de Unie.
Ik hoop eerlijk gezegd dat het politieke element alleen maar sterker wordt. Meer macht naar Brussel.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat was ik ook, toen het nog geen politieke unie was.
Minder macht voor Koos, opzich geen slecht idee maar dan zitten we weer vast aan een ander maf instituut.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat het politieke element alleen maar sterker wordt. Meer macht naar Brussel.
Que?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Minder macht voor Koos, opzich geen slecht idee maar dan zitten we weer vast aan een ander maf instituut.
quote:ma 03 jan 2011, 11:40
ING en Aegon stil over Hongaarse belasting
AMSTERDAM (AFN) - ING en Aegon hebben maandag bevestigd dat ze mede-ondertekenaars zijn van een brandbrief aan de Europese Commissie, waarin ze oproepen tot sancties tegen Hongarije. Beide financiële instellingen gaven geen commentaar over de omvang van de af te dragen extra belasting in het land.
In totaal beschuldigen de topbestuurders van vijftien internationale bedrijven, waaronder ook E.on, RWE, AXA en Deutsche Telekom, de huidige EU-voorzitter van het opleggen van buitensporige en onrechtvaardige belastingen.
Wanneer Brussel meer te zeggen heeft, heb jij als burger van Nederland minder te zeggen. De invloed van de burgerij in de Europese Commissie is toch nihil, zeg maar gerust afwezig.quote:
De EU staat voor censuur, ongerechtvaardigde staatssteun en concurrentievervalsing? Laat me niet lachen.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In tegendeel mon amis, dit is precies waar de EU voor staat.
De EU staat voor een verzameling munten met dezelfde naam en allemaal aan elkaar gekoppeld, nu kan van geen enkel land nog de waarde vertaald worden, naar de waarde van de muntquote:Op maandag 3 januari 2011 16:44 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU staat voor censuur, ongerechtvaardigde staatssteun en concurrentievervalsing? Laat me niet lachen.
Ja, en?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De EU staat voor een verzameling munten met dezelfde naam en allemaal aan elkaar gekoppeld, nu kan van geen enkel land nog de waarde vertaald worden, naar de waarde van de munt
[ afbeelding ]
Hier ben ik het wel mee eens, dit zou Farage gezegd kunnen hebbenquote:
quote:De euro blijft alleen door elitaire politieke wil in stand.
Het feit dat de regeringsleiders Europa koste wat het kost bij elkaar willen houden zegt mij echter ook dat het zaakje snel aan het wankelen kan worden gebracht.
Feit of fictie?
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen of het ene bericht na het andere verschijnt over het waarschijnlijke einde van Europa. De Engelsen spanden in de afgelopen week de kroon toen een lokaal onderzoeksinstituut bekend maakte de kans op ineenstorting van de euro op 80% te schatten.
Vaststaat dat het bijeenhouden van Europa steeds moeilijker zal worden als de huidige regeringsleiders niet glashelder in staat zijn om aan te tonen dat het geheel meer waard is dan de delen en niet andersom.
Over die waarde wordt weliswaar veel gepraat, maar verder dan een beetje geneuzel over de export en het voordeel van een lage gemeenschappelijke euro komt Europa niet
We hebben veel meer baat bij een gemeenschappelijke munt en markt dan bij Zuid-Europese landen die weer eens ongestraft bagger-politiek kunnen voeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, dit zou Farage gezegd kunnen hebben
[..]
Nee, een gemeenschappelijke munt zonder gemeenschappelijke bank en gemeenschappelijk land is een domme en zinloze zetquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
We hebben veel meer baat bij een gemeenschappelijke munt en markt dan bij Zuid-Europese landen die weer eens ongestraft bagger-politiek kunnen voeren.
Bestaat de ECB niet meer?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, een gemeenschappelijke munt zonder gemeenschappelijke bank en gemeenschappelijk land is een domme en zinloze zet
Het verleden heeft dit al aangetoond, maar de mens wil niet leren
Jawel maar die functioneert niet zoals het zou kunnen omdat de leden / landen het niet willenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bestaat de ECB niet meer?
Oh en waar en wanneer is dat aangetoond?
Aha weer lekker van de hak op de tak. Zo slecht doet de ECB het niet, ze weet de politiek redelijk op afstand te houden en dat is een verdienste.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel maar die functioneert niet zoals het zou kunnen omdat de leden / landen het niet willen
Ieder land is nu verantwoordelijk voor zijn eigen schulden
in 1972 de vorige keer dat we geprobeerd hebben munten te koppelen in Europaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh en waar toonde welk verleden wat ook alweer aan?
De ECB functioneert niet omdat zij niet de baas van het geld is in Europa en dat ook niet zal worden denk ik, de Europeanen vertrouwen elkaar nietquote:Aha weer lekker van de hak op de tak. Zo slecht doet de ECB het niet, ze weet de politiek redelijk op afstand te houden en dat is een verdienste.
En die heeft tot 2002 (in fases steeds weer uitgebreid) prima gefunctioneerd tot de Euro kwam.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 1972 de vorige keer dat we geprobeerd hebben munten te koppelen in Europa
Griekenland, Portugal en Ierland uit euro
Tja als je het niet wilt snappen dan houdt het opquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
En die heeft tot 2002 (in fases steeds weer uitgebreid) prima gefunctioneerd tot de Euro kwam.
Geen sterk verhaal, zeker omdat de interne markt nu veel verder is. En het is natuurlijk heel wat anders dan een gemeenschappelijke munt met een eigen centrale bank.
quote:De grootste Belgische partij, de Vlaams-nationalistische N-VA, en de Vlaamse christendemocraten eisten aanpassingen voor een hervatting van het overleg.
De Vlamingen willen meer eigen bevoegdheden en verantwoordelijkheid en minder geld afdragen aan het armere, Franstalige Wallonië.
quote:do 13 jan 2011, 10:27
Economisch wonder in Duitsland
Het is misschien overdreven om van een Wirtschaftswunder, een economisch wonder, te spreken, maar de prestatie van de Duitse economie in 2010 komt daar wel dicht bij in de buurt. De groei bedroeg vorig jaar rond de 3,6 procent, de hoogste sinds de hereniging van West- en Oost-Duitsland. Daarmee deed Duitsland het beter dan alle andere grote industrielanden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |