Nee dus. Er zijn genoeg tegenvoorbeelden te vinden. Zo gauw uit het hoofd schieten mij bijvoorbeeld het tegenhouden van de softwarepatentenrichtlijn en het verhinderen van de benoeming van Buttiglione tot Eurocommissaris te binnen, om maar eens wat te noemen.quote:
Noorwegen en Zwitserland nemen juist veel van de EU-regels 1 op 1 over. Niet allemaal, ze kunnen telkens kiezen of ze het wel of niet doen, maar aan de andere kant werken ze ook niet mee om die regels tot stand te brengen. De positie van Noorwegen en Zwitserland is dus alleen mogelijk omdat de andere landen wel meedoen met de EU.quote:[..]
Ik wil vrijhandel en dat kan prima zonder de EU en al zijn idiote regels we hebben tenslotte ook vrijhandel met noorwegen en zwitserland(die rijker dan nederland zijn).
1 markt klinkt leuk maar als ik de effecten zie van de europese regels wil ik dat niet.
Vanwaar toch je obsessie met Polen?quote:Op zondag 2 januari 2011 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
Landen-fusie daar moet men over praten, iets anders is onmogelijk en gedoemd te mislukken,
Samengaan van landen, volledig samenvoegen met Vlaanderen, Duitsland en Polen, voor een paar zetels in de Bundestag, gewoon met 16 miljoen personen emigreren dus
Alleen partijen als UKIP stemmen vaak tegen.quote:
Als niemand die regels maakt hoeven ze niet overgenomen te worden.Faal argument dus.Vrijhandel kan ook zonder EU de reden waarom ze die regels over moeten nemen is omdat ze omringd zijn door EU landen en dus gedwongen worden.quote:[..]
Noorwegen en Zwitserland nemen juist veel van de EU-regels 1 op 1 over. Niet allemaal, ze kunnen telkens kiezen of ze het wel of niet doen, maar aan de andere kant werken ze ook niet mee om die regels tot stand te brengen. De positie van Noorwegen en Zwitserland is dus alleen mogelijk omdat de andere landen wel meedoen met de EU.
Ik heb groot respect voor het arbeidsethos en de mensen zelf, eerlijke harde werkersquote:
De EU heeft heel ander mensen in gedachten.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb groot respect voor het arbeidsethos en de mensen zelf, eerlijke harde werkers
Top gewoon top, echte Noord-Europeanen
quote:Op zondag 2 januari 2011 19:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De EU heeft heel ander mensen in gedachten.
Zie mijn edit.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:56 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Alleen partijen als UKIP stemmen vaak tegen.
Ah, dus omdat die regels bestaan moeten ze worden overgenomen?quote:[..]
Als niemand die regels maakt hoeven ze niet overgenomen te worden.Faal argument dus.Vrijhandel kan ook zonder EU de reden waarom ze die regels over moeten nemen is omdat ze omringd zijn door EU landen en dus gedwongen worden.
Dat zijn dus de dingen die er niet toe doen.quote:
Het zijn ook niet die regels die mij storen het stoort mij dat we niet kunnen bepalen wie we wel en niet in nederland toelaten en dat ze bij een bedrijf dat ik ken een vrachtwagen hebben moeten wegdoen omdat de bumper een halve meter te lang was terwijl iedere vrachtwagen chauffeur je kan vertellen dat dat geen donder uitmaakt.quote:[..]
Ah, dus omdat die regels bestaan moeten ze worden overgenomen?
Een vrije markt heeft regels nodig. Bijvoorbeeld geharmoniseerde veiligheids- en gezondheidsregels. Wat denk je nou zelf, wat er bijvoorbeeld gebeurt als je een vrij verkeer van goederen hebt maar geen minimumniveau van veiligheidseisen voor diezelfde goederen?
Waar haal jij de arrogantie vandaan dat je denkt te kunnen beslissen wat er wel en niet toe doet?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:09 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat zijn dus de dingen die er niet toe doen.
Ik vind het juist prachtig dat ik de vrijheid heb om overal in de EU te mogen wonen en werken.quote:[..]
Het zijn ook niet die regels die mij storen het stoort mij dat we niet kunnen bepalen wie we wel en niet in nederland toelaten
Tsja, ongetwijfeld zijn niet alle regels even goed. Maar je bent vrij om volgende keer voor het EP op een andere partij te stemmen, om campagne te maken om anderen ook te overtuigen van het belang van deze kwestie, en om desnoods een eigen partij op te richten. Eigenlijk net hetzelfde als op landelijk, provinciaal, en gemeentelijk niveau.quote:en dat ze bij een bedrijf dat ik ken een vrachtwagen hebben moeten wegdoen omdat de bumper een halve meter te lang was terwijl iedere vrachtwagen chauffeur je kan vertellen dat dat geen donder uitmaakt.
Nu is het wachten op de superkrimregio's Griekenland, Ierland , Spanje en Portugal, want jij gaat niet elders werken maar de hoogopgeleide Griek en Spanjaard welquote:Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]..]
Ik vind het juist prachtig dat ik de vrijheid heb om overal in de EU te mogen wonen en werken.
[..]
Ik verwacht veel meer EU kritische partijenquote:Maar je bent vrij om volgende keer voor het EP op een andere partij te stemmen, om campagne te maken om anderen ook te overtuigen van het belang van deze kwestie, en om desnoods een eigen partij op te richten. Eigenlijk net hetzelfde als op landelijk, provinciaal, en gemeentelijk niveau.
Ah dus toch weer niet alles? Ik weet niet wat je probeert te doen hier maar het begint steeds meer op raaskallen te lijken...quote:Op zondag 2 januari 2011 19:09 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat zijn dus de dingen die er niet toe doen.
[..]
Zo gauw uit het hoofd schieten mij bijvoorbeeld het tegenhouden van de softwarepatentenrichtlijn en het verhinderen van de benoeming van Buttiglione tot Eurocommissaris te binnen, om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar haal jij de arrogantie vandaan dat je denkt te kunnen beslissen wat er wel en niet toe doet?
En waarom hebben we regels nodig voor de lengte van de bumper van vrachtwagens om dit mogelijk te maken?quote:Ik vind het juist prachtig dat ik de vrijheid heb om overal in de EU te mogen wonen en werken.
Mensen die geen bedrijf hebben weten er niks van af nu kwam dit bedrijf in de financiėle problemen en hebben ze een chauffeur moeten ontslaan.quote:Tsja, ongetwijfeld zijn niet alle regels even goed. Maar je bent vrij om volgende keer voor het EP op een andere partij te stemmen, om campagne te maken om anderen ook te overtuigen van het belang van deze kwestie, en om desnoods een eigen partij op te richten. Eigenlijk net hetzelfde als op landelijk, provinciaal, en gemeentelijk niveau.
Dan zet de EU partijen als de NVA op die in belgie zegt tegen immigratie te zijn maar in het EP voorstemt en voor een onafhankelijk vlaanderen is maar wel meer zeggenschap voor de EU wil waardoor die onafhankelijkheid niks meer uit maakt.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus toch weer niet alles? Ik weet niet wat je probeert te doen hier maar het begint steeds meer op raaskallen te lijken...
In Nederland zouden we geen last hebben van de softwarepatentenrichtlijn?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Zo gauw uit het hoofd schieten mij bijvoorbeeld het tegenhouden van de softwarepatentenrichtlijn en het verhinderen van de benoeming van Buttiglione tot Eurocommissaris te binnen, om maar eens wat te noemen.
Ga niet over de wetten waar wij in nederland last van hebben.
Dat klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat die twee dingen met elkaar te maken hebben.quote:[..]
En waarom hebben we regels nodig voor de lengte van de bumper van vrachtwagens om dit mogelijk te maken?
Dat zou ook kunnen zonder alle idioterie.
Er stemmen blijkbaar ook niet genoeg mensen tegen.quote:[..]
Mensen die geen bedrijf hebben weten er niks van af nu kwam dit bedrijf in de financiėle problemen en hebben ze een chauffeur moeten ontslaan.
Hier stemt niemand voor.
Het Europees Parlement heeft de softwarepatentenrichtlijn met 648 van 680 stemmen verworpen. Slechts 14 Europarlementariėrs stemden tegen verwerping.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
[..]
In Nederland zouden we geen last hebben van de softwarepatentenrichtlijn?
Weet je, laat ook maar, blijkbaar heb je toch geen flauw benul.
Zo laten de EU-fanaten het wel vaak overkomen.quote:[..]
Dat klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat die twee dingen met elkaar te maken hebben.
Als niemand er wat vanaf weet en het in de achterkamertjes word bepaald dan kan je ook niet tegen stemmen.quote:[..]
Er stemmen blijkbaar ook niet genoeg mensen tegen.
Aha dus de EU controleert ook al verschillende partijen in de nationale parlementen?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dan zet de EU partijen als de NVA op die in belgie zegt tegen immigratie te zijn maar in het EP voorstemt en voor een onafhankelijk vlaanderen is maar wel meer zeggenschap voor de EU wil waardoor die onafhankelijkheid niks meer uit maakt.
Ja, en nu? Wat heeft dat te maken met de vraag of wij in Nederland wel of niet last van die richtlijn zouden hebben gehad als 'ie wel was aangenomen?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:50 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Het Europees Parlement heeft de softwarepatentenrichtlijn met 648 van 680 stemmen verworpen. Slechts 14 Europarlementariėrs stemden tegen verwerping.
Omdat zulke onzin regeltjes door de lidstaten worden aangenomen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:43 schreef Berlitz het volgende:
[..]
En waarom hebben we regels nodig voor de lengte van de bumper van vrachtwagens om dit mogelijk te maken?
Dat zou ook kunnen zonder alle idioterie.
[..]
quote:zo 02 jan 2011, 21:28 'Bedrijven willen sancties tegen Hongarije'
BOEDAPEST (AFN) - Dertien internationale bedrijven, waaronder de Nederlandse ondernemingen ING en Aegon, willen dat de Europese Commissie sancties afkondigt tegen EU-voorzitter Hongarije. De bedrijven beschuldigen Hongarije van het opleggen van buitensporige belastingen.
Daarvan zouden de Hongaarse dochterondernemingen van internationale bedrijven de dupe worden, aldus de Duitse krant Die Welt zondag. Zo zou Magyar Telekom, de Hongaarse dochteronderneming van Deutsche Telekom, in een jaar tijd circa 100 miljoen euro extra aan belastingen moeten betalen. Volgens de Europese bedrijven zijn de Hongaarse belastingmaatregelen in strijd met de concurrentieregels van de Europese Unie.
Met terugwerkende kracht belasting gaan heffen (zo staat het in een uitgebreider artikel dat ik las). Kan het nog idioter? En dat vast alleen maar omdat veel Hongaren het idee hebben dat hun cultuur te veel is aangetast door bedrijfsovernames vanuit het buitenland, zodat die grote internationale ondernemingen een makkelijke prooi zijn voor de populistische regeringspartij om eens lekker uit te knijpen als het financieel wat tegenzit.quote:Op maandag 3 januari 2011 08:33 schreef meth77 het volgende:
Mag ik U voorstellen de nieuwe voorzitter van de EU.![]()
![]()
[..]
In tegendeel mon amis, dit is precies waar de EU voor staat.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo heb je niets in de EU te zoeken, dus kom maar op met die sancties!
quote:Op maandag 3 januari 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In tegendeel mon amis, dit is precies waar de EU voor staat.
Wat nouquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |