Hmmmmm... hoe verklaar je dan abiogenesis?quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef Robmeister het volgende:
En sindsdien weten we dat uit dode materie nooit leven kan voortkomen.
Ik snap niets van deze post.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Nog steeds een theorie ? Halloo, even de kalender bijstellen en niet schrikken.. binnen 14 dagen zitten we in 2011, echt waar ! ( en niks te waarschijnlijken )
je vergeet de stap : " en spring er maar eens af ....."quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies, de zwaartekrachttheorie van Newton is ook "maar een theorie". Ik zou zeggen beklim de Euromast en ervaar zelf of het maar een theorie is...
Hoe verklaart een god het?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:10 schreef klaasdj het volgende:
Want hoe leg je anders zelfbewustzijn uit?
Evolutie is geen toeval. Een bekende misvatting.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:10 schreef klaasdj het volgende:
Ik kan mij best voorstellen dat een machine in werking gesteld kan worden door toeval,
Waarom zou zelbewustzijn niet een volledig materiele aangelegendheid kunnen zijn? Wat bedoel je precies met 'een eigen ik'?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:10 schreef klaasdj het volgende:
maar hoe komt het dat die machine (of delen ervan) zelfbewust is/zijn van 't bestaan en een eigen ik heeft?
Zou kunnen, al moet het wel een zeer indrukwekkende zwaan zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef Robmeister het volgende:
Evolutie is net zoiets.Op het moment je denkt de puzzel in elkaar te hebben komt er een zwarte zwaan voorbij vliegen die je hele puzzel in een klap weer afbreekt.
Omdat er maar een waarheid is die absoluut is.Wij weten niet hoe alles is ontstaan, We weten alleen dat alles bestaat.Nu zijn er tal van ontstaansmythes en theorieen.Maar eentje is er maar waar.quote:Maar stel dat dat gebeurt... waarom zou dat dan betekenen dat "de Schepping door God als verteld in Genesis" de waarheid is ? Waarom niet het scheppingsverhaal van een andere religie ? Waarom niet een andere wetenschappelijke theorie ?
Maar waarom is de Bijbelse God dan altijd het middelpunt van spot bij evolutionisten?quote:Het is immers niet zo dat de nieuwe synthese & Genesis de enige twee opties zijn. Als een fout is is de ander dus niet automatisch waar... maar toch is het enige wat Creationisten lijken te willen doen "evolutie bashen". Argumenten voor hun eigen "theorie" aandragen doen ze nooit, ze katten alleen anderen af
Hoe definieer jij evolutie ? Het biologische principe van evolutie is namelijk al miljarden keren waargenomen, ook door jouwzelf. Maar wellicht weet je niet wat het is...quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:47 schreef Robmeister het volgende:Ik geloof niet in evolutie omdat dat ten eerste nog nooit is waargenomen
Allebei niet waar.quote:et uit allerlei onsamenhangende theorieen bestaat en het gewoon een onmogelijkheid is.
Hoe definieer jij ID ?quote:Dat wil niet zeggen dat de aanname zoals beschereven in Genesis waar zou zijn, Maar ID lijdt je ook niet automatisch na een God.
Bij wetenschappers bedoel je ? Dat is het niet. De evolutietheorie zegt helemaal NIETS over God. Nada. Noppes. Of God bestaat of niet doet er voor de theorie niet toe.quote:Maar waarom is de Bijbelse God dan altijd het middelpunt van spot bij evolutionisten?
Hier in Nederland ? Tsja. Van de Hindoes hoor je weinig hier. In Azie is dat heel anders.quote:Althans ik merk dat vooral atheisten/Evolutionisten de Bijbelse God bekritiseren en nooit andere Goden. Allah, Krishna, Gaia ,Thor of andere Goden die zouden bestaan worden nooit bekritiseerd.
Niet dat mij dat uitmaakt maar het zegt wel iets over de manier waarop er gedacht wordt over de Bijbelse God.
het einde van de foliosofie? dat lijkt me sterk. paradigmas veranderen maar denken en redeneren blijven bestaan.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:10 schreef Robmeister het volgende:
Ik heb een boek van Daniel Dennet dus ik weet wel een beetje wat deze meneer denkt.
En wat jij zegt dat zeg ik dus ook, Als ID waar is lijdt je dat niet automatisch na een God. net zoals een foutieve aanname van de evolutietheorie je ook niet automatisch na God brengt.
Maar mocht evolutie inderdaad ontkrachtigt worden dan is dat natuurlijk het einde van die filosofie en niet het begin van een nieuwe evolutietheorie.
precies, denk aan licht. eerst was het paradigma, dat het deeltjes waren, toen weer straling. Nu is er een soort tussenoplossing. Dus ja, theorieen worden (vaak te laat) verworpen, maar er komen nieuwe theorien voor in de plaatsquote:want wetenschappelijk gezien hebben we geen enkele basis om een nieuwe theorie te ontwikkelen laat staan dat er een nieuwe erkent zou worden door de wetenschap. We kunnen wel blijven passen en meten met die aannames.Maar uiteindelijk houdt het een keertje op en dien je de gehehel theorie te verwerpen.
Hahahaquote:Op vrijdag 17 december 2010 23:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies, de zwaartekrachttheorie van Newton is ook "maar een theorie". Ik zou zeggen beklim de Euromast en ervaar zelf of het maar een theorie is...
Nou, kan ik van jou wel begrijpen dat ge die posting niet begreep.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik snap niets van deze post.
Nog steeds een theorie ? -- wtf? wat bedoel je
Halloo, even de kalender bijstellen en niet schrikken.. binnen 14 dagen zitten we in 2011, echt waar ! -- wtf? wat heeft dit hiermee te maken?
( en niks te waarschijnlijken ) -- what.. the.. fuck![]()
Maar het scheppingsverhaal ( uit Genesis ) komt reeds uit een andere religie. Is pas in de 7de eeuw v.C. overgeschreven in het O.T.quote:Maar stel dat dat gebeurt... waarom zou dat dan betekenen dat "de Schepping door God als verteld in Genesis" de waarheid is ? Waarom niet het scheppingsverhaal van een andere religie ? Waarom niet een andere wetenschappelijke theorie ?
O maar, dat doet er wél toe. Als je schrijft : " het was er gewoon ", wil dit zeggen dat het universum er altijd al was en er géén begin, dus géén ontstaan was. Nu, als je de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zou volgen, is er nu reeds sprake van multiversum zonder begin. Konden die schrijvers van Genesis nog niet weten en dachten nog in een ' platte, begrensde aarde met een hemelkoepel '. Even updaten zou echt geen kwaad kunnen hoor.quote:Of het was er gewoon zomaar dat doet er niet toe.
Hoe het ontstaan is dat weten wij niet.Maar het is maar op een manier onstaan en dat is de waarheid.
Dit kan men het ' Calimero-syndroom' noemen, maar geen nood voor de rest van de goden: idem dito.quote:Maar waarom is de Bijbelse God dan altijd het middelpunt van spot bij evolutionisten?
Althans ik merk dat vooral atheisten/Evolutionisten de Bijbelse God bekritiseren en nooit andere Goden.
Allah, Krishna, Gaia ,Thor of andere Goden die zouden bestaan worden nooit bekritiseerd.
Niet dat mij dat uitmaakt maar het zegt wel iets over de manier waarop er gedacht wordt over de Bijbelse God.
Hoe defenieer jij evolutie?Je hebt nogal verschil in definities van evolutie.quote:Hoe definieer jij evolutie ? Het biologische principe van evolutie is namelijk al miljarden keren waargenomen, ook door jouwzelf. Maar wellicht weet je niet wat het is...
ID is niets anders dan het waarnemen van ontwerp in zowel de natuur, De kosmos en het leven wat op een natuurlijke wijze niet te verklaren valt en wat alleen veroorzaakt kan zijn door intelligentie.quote:Hoe definieer jij ID ?
de theorie zegt inderdaad niets over God.De aanhangers van die theorie daarentegen wel.quote:Bij wetenschappers bedoel je ? Dat is het niet. De evolutietheorie zegt helemaal NIETS over God. Nada. Noppes. Of God bestaat of niet doet er voor de theorie niet toe.
Er zijn steeds meer wetenschappers die zich realiseren dat er tal van problemen kleven aan de evolutietheorie die wetenschappelijk gezien niet te verklaren vallen.quote:Wat men wel bekritiseert zijn mensen die claimen dat er overweldigend bewijs is voor het Bijbelse scheppingsverhaal, maar vervolgens gaan klagen als wetenschappers dat bewijs aan dezelfde strenge eisen als voor de evolutietheorie, of in feite IEDERE wetenschappelijke theorie, willen onderwerpen.
Ik twijfel of dat wel mag in Nederland kritiek uiten op Allah.quote:Hier in Nederland ? Tsja. Van de Hindoes hoor je weinig hier. In Azie is dat heel anders.
Allah wordt hier overigens zeer vaak bekritseerd hoor. Zeker door mensen met peroxidehaar. Over Wiccans wordt met regelmaat lacherig gedaan. Vooral door Christenen trouwens
Welk boek heb je dan van hem en wat ben je er wijzer van geworden? Hij schrijft namelijk nogal over vrij diverse onderwerpen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:10 schreef Robmeister het volgende:
Ik heb een boek van Daniel Dennet dus ik weet wel een beetje wat deze meneer denkt.
Natuurlijk geloof ik niet in een eeuwig bestaand heelal.Mijn basis is de Bijbel en de schepping.quote:O maar, dat doet er wél toe. Als je schrijft : " het was er gewoon ", wil dit zeggen dat het universum er altijd al was en er géén begin, dus géén ontstaan was. Nu, als je de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zou volgen, is er nu reeds sprake van multiversum zonder begin. Konden die schrijvers van Genesis nog niet weten en dachten nog in een ' platte, begrensde aarde met een hemelkoepel '. Even updaten zou echt geen kwaad kunnen hoor.
Jesaja 40:22quote:22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Darwins gevaarlijke ideequote:Op zaterdag 18 december 2010 14:44 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Welk boek heb je dan van hem en wat ben je er wijzer van geworden?
Die is er altijd al geweest!quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef RichardRichard het volgende:
Waar zou god vandaan moeten komen dan...?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |