abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90062454
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:37 schreef deboeah het volgende:

[..]

Ik citeer mijn vriend,

Matthéüs 19:23-25:
Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat.
Kijk kijk, of dat dit nieuws voor me is!! Hebt ge zo niks anders buiten dat sproojesboek ? Zo kan ik best geloven dat ge geen snars begrijpt omtrent evolutie ( wat trouwens al lang geen louter theorie meer is, ter info !! )
pi_90062462
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:38 schreef deboeah het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat je ons gesprek inruilt voor je eigen mening over mijn persoontje.
Het is vooral opmerkelijk dat je zo wanhopig op zoek bent om beide zaken aan elkaar gelijk te stellen. Dit doe je op een dusdanige manier dat het niet meer serieus valt te nemen.

Aanvaarden van wetenschappelijk bewijs = goedgelovigheid = geloof (zoals in een God). Are you kidding me?

Dat jij gelooft vind ik prima, maar waarom jezelf in allerlei onmogelijk bochten wringen en verwachten dat anderen daarin meegaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lo-Fi op 17-12-2010 21:46:46 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_90062735
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Kijk kijk, of dat dit nieuws voor me is!! Hebt ge zo niks anders buiten dat sproojesboek ? Zo kan ik best geloven dat ge geen snars begrijpt omtrent evolutie ( wat trouwens al lang geen louter theorie meer is, ter info !! )
Nitpick:

Evolutie is een feit. Het bestaan is waarneembaar.

"The Theory of Evolution through natural selection", kortweg "evolutietheorie" maar nauwkeuriger omschreven als "natuurlijke selectietheorie" is een wetenschappelijke theorie die een mechanisme voor evolutie alsmede enkele gevolgen omschrijft in een groter kader.

Hierbij moet worden aangetekend dat "theorie" en "wetenschappelijke theorie" twee verschillende dingen zijn. Net zoals je banken hebt waar je op kan zitten en banken waarop je je zuurverdiende spaarcentjes kan deponeren.
pi_90062959
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef deboeah het volgende:

[..]

Mooi dat je hierop antwoord, want jij geeft nu een prachtig concreet voorbeeld over mijn opmerking! Het feit dat jij aanneemt dat er bewijzen zijn vind ik op zijn minst ook een soort van goedgelovigheid. Een geloof dus. Wie zegt jou dat die bewijzen er daadwerkelijk zijn? Er zijn tevens ook genoeg bewijzen die de gehele theorie ontkrachtigd.
Maar dat is het probleem juist die zijn er niet
En de "bewijzen" die worden aangedragen tegen de theorie zijn of verdraaiingen van wat de wetenschappers zeggen het zeer selectief quoten of rechtstreeks uit de fantasie van mensen als Kent Hovind

oftewel leugens door mensen die de Bijbel als 100% letterlijk waar willen zien
En dan vaak ook nog 1 specifieke vertaling van dat boek omdat die perfect in bijvoorbeeld het Engels vertaald is
pi_90063136
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

En de "bewijzen" die worden aangedragen tegen de theorie zijn of verdraaiingen van wat de wetenschappers zeggen het zeer selectief quoten of rechtstreeks uit de fantasie van mensen als Kent Hovind
Het komt er eigenlijk op neer dat wij geheel ten onrechte vertrouwen hebben in de wetenschap en dat wij ook zomaar geloven dat die verdraaiingen niet deugen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_90063169
Ik verwacht niets, ik meld alleen wat mijn bevindingen zijn. Als je goed leest heb ik gelijk in wat ik daar heb neergezet, want iemand die blindelings aanneemt dat de evolutietheorie waarheid is vind ik erg naief. De big bang, de basis van deze hele theorie kan absoluut niet met feiten aangetoond worden. Een theorie met een fundatie als een huis op drijfzand vind ik waardeloos. Maar nogmaals, doe wat je doet en geloof wat je gelooft. Ik wens iedereen een fijne nachtrust, en wil nog even attenderen wat er in Johannes 3:16 staat: Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Mooi toch:)
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
pi_90063248
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:53 schreef deboeah het volgende:
Ik verwacht niets, ik meld alleen wat mijn bevindingen zijn. Als je goed leest heb ik gelijk in wat ik daar heb neergezet, want iemand die blindelings aanneemt dat de evolutietheorie waarheid is vind ik erg naief. De big bang, de basis van deze hele theorie kan absoluut niet met feiten aangetoond worden.
Je weet dat de big bang totaal niets met de evolutietheorie te maken heeft ?
Hmm, nee. Blijkbaar niet.

Bij deze.

Pro-tip: verdiep je in de toekomst eerst eens in wat een theorie precies is voor je deze probeert af te kraken en jezelf belachelijk maakt.
pi_90063293
quote:
Ik verwacht niets, ik meld alleen wat mijn bevindingen zijn. Als je goed leest heb ik gelijk in wat ik daar heb neergezet, want iemand die blindelings aanneemt dat de evolutietheorie waarheid is vind ik erg naief. De big bang, de basis van deze hele theorie kan absoluut niet met feiten aangetoond worden.
Waarom verdiep je je eerst niet eens in de evolutietheorie en wat zij eigenlijk inhoudt? Dit maakt je echt compleet ongeloofwaardig.
pi_90063302
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

oftewel leugens door mensen die de Bijbel als 100% letterlijk waar willen zien

En dan vaak ook nog 1 specifieke vertaling van dat boek omdat die perfect in bijvoorbeeld het Engels vertaald is
Ook een aanname
pi_90063401
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:55 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Waarom verdiep je je eerst niet eens in de evolutietheorie en wat zij eigenlijk inhoudt? Dit maakt je echt compleet ongeloofwaardig.
Haha, als ik dat niet al was voor de meerderheid..
pi_90063454
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:57 schreef deboeah het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je een troll bent.
pi_90063556
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:57 schreef deboeah het volgende:

[..]

Tsja. Vind je het raar als je niet eens weet waar je het over hebt ?

Als ik zou zeggen dat de Bijbel niet waar is omdat deze omschrijft hoe Jezus met een helicopter naar de maan vloog terwijl dat helemaal niet kan... zou je mijn kritiek dan serieus nemen ?
Of zou je me aanraden de Bijbel eerst maar eens te lezen voordat ik dat Boek afkraak ?
pi_90063811
quote:
Ik verwacht niets, ik meld alleen wat mijn bevindingen zijn. Als je goed leest heb ik gelijk in wat ik daar heb neergezet, want iemand die blindelings aanneemt dat de evolutietheorie waarheid is vind ik erg naief. De big bang,
we hadden het over de evolutietheorie niet de big bang
of de big bang wel of niet gebeurd is heeft niks met de evolutietheorie te maken.
Iedereen die dat wel beweerd snapt of niks van wat een theorie is, wat de grenzen van een theorie zijn of weet dat wel en verdraait bewust de definities om zijn punt te kunnen maken
quote:
de basis van deze hele theorie kan absoluut niet met feiten aangetoond worden. Een theorie met een fundatie als een huis op drijfzand vind ik waardeloos.
De basis van de theorie is variatie en selectie
En zelfs Christenen met een zeer strikte bijbel interpretatie gebruiken dat om te verklaren hoe alle variatie in de wereld is gekomen ondanks dat er maar een beperkt aantal dieren op de ark zouden passen. Alleen maken ze dan een onderscheid tussen "macro" en "micro" evolutie
quote:
Maar nogmaals, doe wat je doet en geloof wat je gelooft. Ik wens iedereen een fijne nachtrust, en wil nog even attenderen wat er in Johannes 3:16 staat: Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
pi_90063872
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je een troll bent.
slachtofferrol
pi_90063994
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:59 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja. Vind je het raar als je niet eens weet waar je het over hebt ?

Als ik zou zeggen dat de Bijbel niet waar is omdat deze omschrijft hoe Jezus met een helicopter naar de maan vloog terwijl dat helemaal niet kan... zou je mijn kritiek dan serieus nemen ?
Of zou je me aanraden de Bijbel eerst maar eens te lezen voordat ik dat Boek afkraak ?
Dat laatste, maar de evolutietheorie is toch van mijnheer Darwin? Staat de bigbang theorie daar niet van aan de basis? Natuurlijk, ik geloof wel dat er gevolueerd wordt. Ik geloof alleen niet dat wij van de apen afstammen. Ik geloof dat wij door God via Adam en Eva zijn onstaan.
pi_90064114
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:07 schreef deboeah het volgende:

[..]

Dat laatste, maar de evolutietheorie is toch van mijnheer Darwin? Staat de bigbang theorie daar niet van aan de basis? Natuurlijk, ik geloof wel dat er gevolueerd wordt. Ik geloof alleen niet dat wij van de apen afstammen. Ik geloof dat wij door God via Adam en Eva zijn onstaan.
Als je dit soort basisvraagjes nog moet stellen, dan had je je beter eerst wat kunnen verdiepen in de theorie die je meende af te moeten branden. Dit lijkt toch nergens op?

Wat betreft dat laatste: ik vind het prima dat jij dat gelooft, maar ik zou echt niet weten op basis waarvan.
pi_90064169
quote:

[..]

behalve dat de Darwin's evolutietheorie ouder is dan de big bang theorie
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 22:16:47 #93
230491 Zith
pls tip
pi_90064518
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Mensen, mensen, de evolutietheorie is nog steeds een theorie. Net zoals er een theorie over zwaartekracht is. Echter is het probleem dat een theorie in de straattaal synoniem is aan 'een gedachte' ,'een idee'... zonder veel bewijs... In de wetenschap is een theorie echter een van de sterkste en hoogststaande titels. Dus het is niet 'zomaar een theorie', het is 'fucking waarschijnlijk'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90064524
quote:

[..]

Dat laatste, maar de evolutietheorie is toch van mijnheer Darwin?
Niet meer. Darwin verzon de basis (al kunnen we meneer Lamarck daar ook wel wat puntjes voor geven), maar sindsdien is de theorie aanzienlijk uitgebreid en op sommige punten ook aangepast.

quote:
Staat de bigbang theorie daar niet van aan de basis?
Nee. De twee staan compleet los van elkaar.

quote:
Natuurlijk, ik geloof wel dat er gevolueerd wordt. Ik geloof alleen niet dat wij van de apen afstammen.
Mooi. Dat zegt de evolutietheorie namelijk ook niet ;)

quote:
Ik geloof dat wij door God via Adam en Eva zijn onstaan.
Dat mag. Maar dat is geen reden om de evolutietheorie af te kraken met verzonnen argumenten die nergens op slaan, net zoals ik de Bijbel niet moet afkraken met onzinclaims over Jezus in helicopters ;)

Ofwel: verdiep je in the theorie en vindt wat goede argumenten.

En denk er ook aan: zelfs ALS je er in zou slagen te bewijzen dat de evolutietheorie vals is, moet je daarna nog bewijzen dat alle religies die de jouwe niet zijn het ook fout hebben ;)
pi_90065722
quote:
Ik verwacht niets, ik meld alleen wat mijn bevindingen zijn. Als je goed leest heb ik gelijk in wat ik daar heb neergezet, want iemand die blindelings aanneemt dat de evolutietheorie waarheid is vind ik erg naief. De big bang, de basis van deze hele theorie kan absoluut niet met feiten aangetoond worden. Een theorie met een fundatie als een huis op drijfzand vind ik waardeloos. Maar nogmaals, doe wat je doet en geloof wat je gelooft. Ik wens iedereen een fijne nachtrust, en wil nog even attenderen wat er in Johannes 3:16 staat: Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Verkoopt ge overal deze onzin of enekel op dit forum ? De evolutieleer is geen geloof of heeft niks met geloof te maken. Torenhoge bewijzen en geen blindelingse aanname zoals jij dat met dat sprookjesboek. Ge weet zelf niet eens waar het het over hebben, wie die troep geschreven heeft en wanneer die geschreven is, wat fantasie is en wat werkelijkheid. Wat weet ge eigenlijk over uw geloof ? Nada . Hebt ge al eens de moeite genomen om uit te vlooien wat ge eigenlijk gelooft in plaats van hier wat uit je nek te kletsen ? En weet je waar ik respect voor heb ? Voor personen die daar eens de moeite voor nemen dit uit te vlooien.
pi_90065860
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Mensen, mensen, de evolutietheorie is nog steeds een theorie. Net zoals er een theorie over zwaartekracht is. Echter is het probleem dat een theorie in de straattaal synoniem is aan 'een gedachte' ,'een idee'... zonder veel bewijs... In de wetenschap is een theorie echter een van de sterkste en hoogststaande titels. Dus het is niet 'zomaar een theorie', het is 'fucking waarschijnlijk'.
Nog steeds een theorie ? Halloo, even de kalender bijstellen en niet schrikken.. binnen 14 dagen zitten we in 2011, echt waar ! ( en niks te waarschijnlijken )
pi_90066297
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Nog steeds een theorie ? Halloo, even de kalender bijstellen en niet schrikken.. binnen 14 dagen zitten we in 2011, echt waar ! ( en niks te waarschijnlijken )
Het ligt er maar aan hoe je theorie definieert. In wetenschappelijke zin is de evolutietheorie net zo goed een theorie als de relativiteitstheorie. Een verklaring voor de evolutie van het leven op aarde en waar zeer veel bewijs voor is.

Je kunt in die zin ook niet zeggen dat het "maar" een theorie is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lo-Fi op 17-12-2010 22:55:48 ]
pi_90067067
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf:
Je hebt banken waar je op kan zitten.
Je hebt banken die kapitaalinjecties krijgen.

Twee keer het woord banken, twee verschillende betekenissen.

Willem Alexander wordt ooit onze vorst.
Er is vannacht sprake van vorst, want het gaat vriezen.

Twee keer het woord vorst, twee verschillende betekenissen.
Hetzelfde is waar voor "dagelijks leven theorie" en "wetenschappelijke theorie" ;)
pi_90068546
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:48 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je theorie definieert. In wetenschappelijke zin is de evolutietheorie net zo goed een theorie als de relativiteitstheorie. Een verklaring voor de evolutie van het leven op aarde en waar zeer veel bewijs voor is.

Je kunt in die zin ook niet zeggen dat het "maar" een theorie is.

Laten de ' gelovigen' maar eens beginnen met hun bijbel met hetzelfde vergrootglas te laten lezen als ze met wetenschappen doen. Maar je kent wel het gezegde ; God kan zich enkel nog schuil houden waar wetenschap nog niet geweest is. ... en dat wordt elke dag een stuk moeilijker nog een schuimplaats te vinden.
pi_90069254
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Precies, de zwaartekrachttheorie van Newton is ook "maar een theorie". Ik zou zeggen beklim de Euromast en ervaar zelf of het maar een theorie is...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')