abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89991263
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Goede onderbouwing. Met bijna 100 posts per dag op dit forum doe je waarschijnlijk niets anders met je leven, dus je zult vast veel ervaring hebben.

Als ik jou moet typeren denk ik echter dat je niet verder bent gekomen dan het MBO, en te dom bent om voor jezelf te kunnen zorgen.
Ik ben gedeeltelijk eigen baas . Maar als een stagiair van 17 hier met jouw soort kansloze lulverhalen aan komt zetten is het direct einde dienstverband .
Wie denk je nou helemaal dat je bent met je grote smoel ? Die mag dood , die moet dood , Ja hoor . Beter begin je bij jezelf . Kneus .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89991302
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik ben gedeeltelijk eigen baas . Maar als een stagiair van 17 hier met jouw soort kansloze lulverhalen aan komt zetten is het direct einde dienstverband .
Wie denk je nou helemaal dat je bent met je grote smoel ?
Jouw meerdere in vrijwel alle opzichten. En ik ben ook eigen baas, en als jij tijd hebt om de hele dag hier te posten moet je zaak wel heel slecht lopen.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:48:46 #53
3542 Gia
User under construction
pi_89991374
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:56 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom is die kerel dan aangehouden ?
Die 19-jarige die is aangehouden is toch de nog levende dader?! Toch?

Gisteren werd overigens op tv nog gezegd dat in dit soort gevallen echt niet altijd standaard de verdedigende partij wordt aangehouden. Dit hing in het verleden van de omstandigheden af. Vaak werd eerst onderzoek gedaan en pas bij gebleken noodweerexces tot aanhouding overgegaan.

Sommigen hier doen net alsof er standaard onschuldige mensen opgepakt werden omdat ze zich verdedigden. Dat is niet zo.

Wat ik gisteren uit het nieuws opmaakte is dat er niemand van die Sparfamilie nog is opgepakt. Heb vandaag nog geen nieuws gezien, dus ik kan achterlopen.
pi_89991409
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Jouw meerdere in vrijwel alle opzichten. En ik ben ook eigen baas, en als jij tijd hebt om de hele dag hier te posten moet je zaak wel heel slecht lopen.
Whehe mijn meerdere nog wel .... :D Laat me niet lachen simpel zieltje .
Je beperkte woordenschat en het feit dat je een of andere prestigestrijd probeert uit te vechten op een internetplatform zegt mij voldoende over jouw capaciteiten .
Hoef ik niet eens terug te grijpen op postaantallen of postgeschiedenis . Lekker he ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89991476
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:50 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Whehe mijn meerdere nog wel .... :D Laat me niet lachen simpel zieltje .
Je beperkte woordenschat en het feit dat je een of andere prestigestrijd probeert uit te vechten op een internetplatform zegt mij voldoende over jouw capaciteiten .
Hoef ik niet eens terug te grijpen op postaantallen of postgeschiedenis . Lekker he ?
Ik durf die prestigestrijd wel aan, alleen al gebasseerd op je postaantallen en postgeschiedenis. Het moet vast ontzettend pijn doen dat iemand met een mening als ik zoveel hoger opgeleid is dan jou.
pi_89991511
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Die 19-jarige die is aangehouden is toch de nog levende dader?! Toch?

Gisteren werd overigens op tv nog gezegd dat in dit soort gevallen echt niet altijd standaard de verdedigende partij wordt aangehouden. Dit hing in het verleden van de omstandigheden af. Vaak werd eerst onderzoek gedaan en pas bij gebleken noodweerexces tot aanhouding overgegaan.

Sommigen hier doen net alsof er standaard onschuldige mensen opgepakt werden omdat ze zich verdedigden. Dat is niet zo.

Wat ik gisteren uit het nieuws opmaakte is dat er niemand van die Sparfamilie nog is opgepakt. Heb vandaag nog geen nieuws gezien, dus ik kan achterlopen.
Wat ik begrepen heb is die stiefzoon nu verdachte . Waarvan is me nog onbekend .
In de oude situatie was het zo dat daders/slachtoffers, schuld of geen schuld (oftewel alle betrokkenen) sowieso werden aangehouden als er een dode was gevallen .
Dat deze kerel later alsnog is aangehouden hoeft ook niets te zeggen . Even afwachten of er een aanklacht komt en zo ja hoe deze gaat luiden .
Groetjes, Ezio.
pi_89991577
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:44 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Doe toch niet zo maf. Hoe krom moet je zijn in je hoofd als je het idee dat mensen zich gedragen zo vreemd vindt dat je dergelijke labels ermee associeert?
Dat is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is dat je kennelijk beweert dat je nog nooit ook maar iets van een wet hebt overtreden (knap, kennelijk ken je dan al die wetten ook nog!), en dat dat kennelijk volgens jou ook nog de standaard is. Tuurlijk. Je zal vast ook wel >1.000.000 per jaar verdienen en een penis van 48cm. hebben. Wat jij wil, ik ben klaar met je getrol. Inhoudelijk is er in elk geval nog niks meer uitgekomen dan "blij dat 'ie dood is". Hulde voor je nuttige bijdragen.
pi_89991654
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik durf die prestigestrijd wel aan, alleen al gebasseerd op je postaantallen en postgeschiedenis. Het moet vast ontzettend pijn doen dat iemand met een mening als ik zoveel hoger opgeleid is dan jou.
Ga je schoolgeld dan maar snel terugvragen, knuppel .
Als je nou echt zo hoog opgeleid was had je wellicht wél geweten dat in 'gebaseerd' slechts een s voorkomt .
Groetjes, Ezio.
pi_89991657
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is dat je kennelijk beweert dat je nog nooit ook maar iets van een wet hebt overtreden (knap, kennelijk ken je dan al die wetten ook nog!), en dat dat kennelijk volgens jou ook nog de standaard is. Tuurlijk. Je zal vast ook wel >1.000.000 per jaar verdienen en een penis van 48cm. hebben. Wat jij wil, ik ben klaar met je getrol. Inhoudelijk is er in elk geval nog niks meer uitgekomen dan "blij dat 'ie dood is". Hulde voor je nuttige bijdragen.
Ja hoor, geen strafverleden hebben is trollen :') Je bent echt ver heen. Geen wonder dat je overal de kant van de daders kiest, je bent zelf een klootzak.
pi_89991674
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ga je schoolgeld dan maar snel terugvragen, knuppel .
Als je nou echt zo hoog opgeleid was had je wellicht wél geweten dat in 'gebaseerd' slechts een s voorkomt .
Oeh, een spelfout. Jij wint.
pi_89991725
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:59 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Oeh, een spelfout. Jij wint.
Kan gebeuren toch ?
Maar ik pretendeer (in tegenstelling tot jou) hier niet een of andere hoge opleiding genoten te hebben.
Groetjes, Ezio.
pi_89991732
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ja hoor, geen strafverleden hebben is trollen :') Je bent echt ver heen. Geen wonder dat je overal de kant van de daders kiest, je bent zelf een klootzak.
Vertel maar eens waar ik de kant van de dader kies?
pi_89991754
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vertel maar eens waar ik de kant van de dader kies?
Vrijwel alle topics over misdaden waar je aan meedeed?
pi_89991762
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Kan gebeuren toch ?
Maar ik pretendeer (in tegenstelling tot jou) hier niet een of andere hoge opleiding genoten te hebben.
Omdat je MBO'er bent.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:03:12 #65
3542 Gia
User under construction
pi_89991782
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:53 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is die stiefzoon nu verdachte . Waarvan is me nog onbekend .
In de oude situatie was het zo dat daders/slachtoffers, schuld of geen schuld (oftewel alle betrokkenen) sowieso werden aangehouden als er een dode was gevallen .
Dat deze kerel later alsnog is aangehouden hoeft ook niets te zeggen . Even afwachten of er een aanklacht komt en zo ja hoe deze gaat luiden .
Ik heb inderdaad gelezen dat de zoon verdachte is, maar niet dat hij is aangehouden.
De kerel die is aangehouden en vandaag is voorgeleid is de andere overvaller.

Volgens een politicus gisteren op tv werd in het verleden echt niet standaard een verdedigend slachtoffer aangehouden. Soms wel, soms niet, maar zeker niet 'sowieso'.
pi_89991801
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Niemand kiest hier de kant van de daders enorme flapdrol die je er bent .
Er zijn hier echter ook niet Barbaarse mensen die het Nederlandse rechtssysteem WEL respecteren en zich louter wensen te conformeren aan de uitspraak van een rechter .

Kennelijk gaat dat jou boven de pet ??
Groetjes, Ezio.
pi_89991893
Aah het Nederlandse rechtssysteem wat in staat is 16 % van de overvallers te vervolgen
pi_89991944
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Woffel het volgende:
Aah het Nederlandse rechtssysteem wat in staat is 16 % van de overvallers te vervolgen
Met meer dan 70% recidive. Poeh he, daar moet je wel respect voor hebben.
pi_89991994
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:07 schreef Woffel het volgende:
En wat denk je ....
Ligt dat aan ons rechtssysteem of aan de falende uitvoering van de controle op datzelfde rechtssysteem ?
Groetjes, Ezio.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:12:18 #70
177885 JoaC
Het is patat
pi_90008974
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die kan op een tegeltje.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90009399
Wat wordt hier moeilijk over gedaan zeg. Die gozer had zich daar gewoon niet moeten bevinden. Dat 'ie van de trap valt; pech.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_90009555
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:25 schreef TJV het volgende:
Wat wordt hier moeilijk over gedaan zeg. Die gozer had zich daar gewoon niet moeten bevinden. Dat 'ie van de trap valt; pech.
Nee, dat ie van de trap valt is de wil van allah :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_90010471
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja, ik rij wel eens te hard. En ik loop wel eens door rood. Jij zal dan wel een soort pauselijke superman zijn ofzo.
:') overtredingen gelijk stellen als misdaden....
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90012989
quote:
Slachtoffer mag terugslaan, niet natrappen

Justitie laat verdachte van betrokkenheid bij overlijden van overvaller voorlopig vrijuit gaan

Een overvaller stierf na de confrontatie met zijn slachtoffers. De verdachte mocht naar huis. Testcase voor nieuw beleid.

Twee jonge mannen overvielen dinsdag een supermarkt in Moerkapelle. Daarbij schoten ze. Er volgde een confrontatie met het personeel, aldus het Openbaar Ministerie (OM). Een overvaller viel van de trap en overleed. De politie ziet een medewerker van de supermarkt als verdachte, maar hield hem niet aan omdat mogelijk sprake is van noodweer.

Daarmee is de overval nu testcase voor het kabinetsplan om slachtoffers meer mogelijkheden voor zelfverdediging te geven. In het regeerakkoord staat dat personen die zichzelf in eigen huis of bedrijf verdedigen tegen overvallers of inbrekers niet worden geconfronteerd met een aanhouding tenzij de rechter-commissaris op vordering van het OM besluit tot inbewaringstelling van de zelfverdediger omdat er duidelijke aanwijzingen zijn van eigenrichting. Zo maakt het kabinet een eind aan de kennelijke praktijk dat slachtoffers die een overvaller aanvielen, prompt worden aangehouden en vervolgd. Per 1 januari krijgen die slachtoffers het voordeel van de twijfel. Ze worden pas later aangehouden en alleen als ze buiten hun boekje zijn gegaan. Dan moet uit het politieonderzoek overduidelijk blijken dat niet uit zelfverdediging of noodweer is gehandeld.

Maar wanneer is dat zo? Premier Rutte (VVD) en minister Opstelten (Veiligheid, VVD) hebben geprobeerd uit te leggen hoe de burger dit moet begrijpen. In de Volkskrant zei Opstelten dat een burger bij wie wordt ingebroken wat hem betreft vrij ver mag gaan. De grens ligt bij eigenrichting. Dat is verboden. De crux is dat je niet even natrapt. Maar Opstelten had er geen bezwaar tegen als je een klap uitdeelt aan iemand die je hele hebben en houwen vernielt.

Blijft de minister binnen de juridische definitie van noodweer? Van het Wetboek van Strafrecht, artikel 41, mag je die klap pas geven als die geboden is door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding. Dat noodzakelijke slaat op proportionaliteit: zoveel als nodig is gezien de aanval. En de wijze van verdediging moet geboden zijn door de omstandigheden. Je bent dus niet vrij je eigen methode van verdediging te kiezen. Ruwweg geldt dat je moet kiezen voor de minst ingrijpende manier om je te verdedigen. Daar kan ook terugtrekken, wegrijden of weglopen bij horen.

Zelfverdediging en noodweer vragen ook om het gebruik van je verstand. Ga je er vol in, dan komt vervolging wegens mishandeling dichterbij. Wie op straat een klap krijgt, mag zich in beginsel niet verweren door de aanvaller in de gracht te gooien en hem zo in levensgevaar te brengen. Tenzij sprake is van een heftige gemoedsbeweging; ook slachtoffers kunnen hun hoofd verliezen en te ver gaan. De rechter kan dat erkennen als noodweerexces.

Het politieke signaal dat slachtoffers harder zouden mogen optreden tegen overvallers of inbrekers, werd al opgepikt door andere bestuurders. Burgemeester Albert van den Bosch van Zaltbommel zei eind november de karatetrap toe te juichen waarmee een Blokker-filiaalhouder een paar verdachte mannen verjoeg. Geweldig dat mensen dit doen. Sla ze maar verrot. Hij zei toen zelf thuis een hockeystick klaar te hebben staan, voor het geval dat.
bron
pi_90020957
quote:
MOERKAPELLE - De eigenaar van de Spar in Moerkapelle, die afgelopen week is overvallen, ligt in het ziekenhuis met hartklachten. Volgens zijn advocaat zijn de stress en de gebeurtenissen hem teveel geworden, meldt Omroep West.
Hij moet zeker nog een paar nachten in het ziekenhuis blijven. Volgens de advocaat van de winkelier staat het nog niet vast dat de 20-jarige overvaller uit Delft zijn nek heeft gebroken.

De stiefzoon van de supermarkteigenaar wordt in verband met de dood van de overvaller als verdachte gezien en ook de winkelier zelf is als verdachte gehoord. (ANP)
AD.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 16-12-2010 22:33:16 ]
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')