Waarom is die kerel dan aangehouden ?quote:
quote:
Omdat dat vrij standaard is bij zulke situaties?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waarom is die kerel dan aangehouden ?
En zijn broer zeker niet ? In de oude situatie werden dergelijke personen ALTIJD aangehouden als onderdeel van een standaardprocedure om de feiten te bepalen .quote:Op donderdag 16 december 2010 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat dat vrij standaard is bij zulke situaties?![]()
Je kijkt teveel NCIS enzo waarbij iedereen maar los kan lopen.
Het heeft juist meer kenmerken van noodweer, en minder van noodweerexces (maar het is natuurlijk wat moeilijk op te maken uit het verhaal). Als er in een noodweersituatie (ook een voorwaarde voor noodweerexces) met een vuurwapen op je geschoten wordt, zijn er m.i. maar weinig middelen niet geoorloofd om jezelf te beschermen.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:52 schreef slacker_nl het volgende:
Als ik de verklaring van de advocaat lees is het noodweerexces. Bedoel nadat er schoten gelost zijn kan ik me best voorstellen dat overlevingsdrang inkicked, het zwart wordt voor de ogen en je lijf en leden probeert te beschermen. Op zo'n moment denk je niet eens aan eigen rechter spelen, maar aan veiligstellen van jezelf en anderen.
Of ze nu werkelijk niet meer weten wie wat gedaan heeft of niet, van mij mag het.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:34 schreef Susi het volgende:
De oudste overvaller werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis vervoerd. De 19-jarige werd ter plaatse aangehouden. Hij wordt morgen voorgeleid voor de rechter-commissaris. Volgens Kaarls weten zijn cliënten werkelijk niet wat zich precies heeft afgespeeld. "Alles ging in een fractie van een seconde. Het was erop of eronder. Ze willen benadrukken dat ze absoluut geen eigen rechter wilden spelen, maar dat er uit pure angst is gehandeld. Ze zijn er allebei compleet stuk van."
Het is niet de eerste keer dat dit filiaal is overvallen.
Bron
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 16 december 2010 10:20 schreef DonJames het volgende:
Het heeft juist meer kenmerken van noodweer, en minder van noodweerexces (maar het is natuurlijk wat moeilijk op te maken uit het verhaal). Als er in een noodweersituatie (ook een voorwaarde voor noodweerexces) met een vuurwapen op je geschoten wordt, zijn er m.i. maar weinig middelen niet geoorloofd om jezelf te beschermen.
Tot er straks in Iran weer eentje zonder echte reden wordt opgeknoopt . Want dan ben je er als de kippen bij om te janken over niet Westerse denkbeelden en het gebrek aan democratie in bananenrepublieken .quote:
Geef me een quote waaruit dat blijkt, simpel figuur.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tot er straks in Iran weer eentje zonder echte reden wordt opgeknoopt . Want dan ben je er als de kippen bij om te janken over niet Westerse denkbeelden en het gebrek aan democratie in bananenrepublieken .
Jij hebt vast ook wel eens een Mars gestolen bij de Jaminquote:
Nee, ik heb nooit iets gestolen. Jij als advocaat bent waarschijnlijk geen moreel mens, maar de meeste mensen weten echt wel het verschil tussen goed en fout, en leven daar ook naar.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook wel eens een Mars gestolen bij de JaminVerbeter de wereld, begin bij jezelf
Heilig boontje, je hebt nog nooit iets gedaan wat niet mocht? Je zou de eerste zijnquote:Op donderdag 16 december 2010 10:35 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit iets gestolen. Jij als advocaat bent waarschijnlijk geen moreel mens, maar de meeste mensen weten echt wel het verschil tussen goed en fout, en leven daar ook naar.
I stand corrected, ik haal noodweer en noodweerexces nooit goed uitelkaar (not a lawyer), maar ff wikipedia erbij gepakt. Wmb gaat de man vrijuit, als er schoten gelost zijn is m.i. veel toegestaan om jezelf en anderen te verdedigen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het heeft juist meer kenmerken van noodweer, en minder van noodweerexces (maar het is natuurlijk wat moeilijk op te maken uit het verhaal). Als er in een noodweersituatie (ook een voorwaarde voor noodweerexces) met een vuurwapen op je geschoten wordt, zijn er m.i. maar weinig middelen niet geoorloofd om jezelf te beschermen.
Inderdaad, en daarin ben ik echt niet alleen. Het feit dat jij dat denkt bestempel ik dan maar als projectie van je eigen misdragingen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heilig boontje, je hebt nog nooit iets gedaan wat niet mocht? Je zou de eerste zijn![]()
en nee, ik ben geen advocaat
Jouw types zijn me wel bekend . De Rutgers van GS van deze wereld . Overal een (rechtse) mening over maar ondertussen te dom om hun eigen reet af te vegen .quote:Op donderdag 16 december 2010 10:33 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Geef me een quote waaruit dat blijkt, simpel figuur.
Goede onderbouwing. Met bijna 100 posts per dag op dit forum doe je waarschijnlijk niets anders met je leven, dus je zult vast veel ervaring hebben.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jouw types zijn me wel bekend . De Rutgers van GS van deze wereld . Overal een (rechtse) mening over maar ondertussen te dom om hun eigen reet af te vegen .
Tsja, ik rij wel eens te hard. En ik loop wel eens door rood. Jij zal dan wel een soort pauselijke superman zijn ofzo.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:39 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarin ben ik echt niet alleen. Het feit dat jij dat denkt bestempel ik dan maar als projectie van je eigen misdragingen.
Doe toch niet zo maf. Hoe krom moet je zijn in je hoofd als je het idee dat mensen zich gedragen zo vreemd vindt dat je dergelijke labels ermee associeert?quote:Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, ik rij wel eens te hard. En ik loop wel eens door rood. Jij zal dan wel een soort pauselijke superman zijn ofzo.
Ik ben gedeeltelijk eigen baas . Maar als een stagiair van 17 hier met jouw soort kansloze lulverhalen aan komt zetten is het direct einde dienstverband .quote:Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Goede onderbouwing. Met bijna 100 posts per dag op dit forum doe je waarschijnlijk niets anders met je leven, dus je zult vast veel ervaring hebben.
Als ik jou moet typeren denk ik echter dat je niet verder bent gekomen dan het MBO, en te dom bent om voor jezelf te kunnen zorgen.
Jouw meerdere in vrijwel alle opzichten. En ik ben ook eigen baas, en als jij tijd hebt om de hele dag hier te posten moet je zaak wel heel slecht lopen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ben gedeeltelijk eigen baas . Maar als een stagiair van 17 hier met jouw soort kansloze lulverhalen aan komt zetten is het direct einde dienstverband .
Wie denk je nou helemaal dat je bent met je grote smoel ?
Die 19-jarige die is aangehouden is toch de nog levende dader?! Toch?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waarom is die kerel dan aangehouden ?
Whehe mijn meerdere nog wel ....quote:Op donderdag 16 december 2010 10:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jouw meerdere in vrijwel alle opzichten. En ik ben ook eigen baas, en als jij tijd hebt om de hele dag hier te posten moet je zaak wel heel slecht lopen.
Ik durf die prestigestrijd wel aan, alleen al gebasseerd op je postaantallen en postgeschiedenis. Het moet vast ontzettend pijn doen dat iemand met een mening als ik zoveel hoger opgeleid is dan jou.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Whehe mijn meerdere nog wel ....Laat me niet lachen simpel zieltje .
Je beperkte woordenschat en het feit dat je een of andere prestigestrijd probeert uit te vechten op een internetplatform zegt mij voldoende over jouw capaciteiten .
Hoef ik niet eens terug te grijpen op postaantallen of postgeschiedenis . Lekker he ?
Wat ik begrepen heb is die stiefzoon nu verdachte . Waarvan is me nog onbekend .quote:Op donderdag 16 december 2010 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Die 19-jarige die is aangehouden is toch de nog levende dader?! Toch?
Gisteren werd overigens op tv nog gezegd dat in dit soort gevallen echt niet altijd standaard de verdedigende partij wordt aangehouden. Dit hing in het verleden van de omstandigheden af. Vaak werd eerst onderzoek gedaan en pas bij gebleken noodweerexces tot aanhouding overgegaan.
Sommigen hier doen net alsof er standaard onschuldige mensen opgepakt werden omdat ze zich verdedigden. Dat is niet zo.
Wat ik gisteren uit het nieuws opmaakte is dat er niemand van die Sparfamilie nog is opgepakt. Heb vandaag nog geen nieuws gezien, dus ik kan achterlopen.
Dat is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is dat je kennelijk beweert dat je nog nooit ook maar iets van een wet hebt overtreden (knap, kennelijk ken je dan al die wetten ook nog!), en dat dat kennelijk volgens jou ook nog de standaard is. Tuurlijk. Je zal vast ook wel >1.000.000 per jaar verdienen en een penis van 48cm. hebben. Wat jij wil, ik ben klaar met je getrol. Inhoudelijk is er in elk geval nog niks meer uitgekomen dan "blij dat 'ie dood is". Hulde voor je nuttige bijdragen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:44 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Doe toch niet zo maf. Hoe krom moet je zijn in je hoofd als je het idee dat mensen zich gedragen zo vreemd vindt dat je dergelijke labels ermee associeert?
Ga je schoolgeld dan maar snel terugvragen, knuppel .quote:Op donderdag 16 december 2010 10:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik durf die prestigestrijd wel aan, alleen al gebasseerd op je postaantallen en postgeschiedenis. Het moet vast ontzettend pijn doen dat iemand met een mening als ik zoveel hoger opgeleid is dan jou.
Ja hoor, geen strafverleden hebben is trollenquote:Op donderdag 16 december 2010 10:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vreemd. Wat wel vreemd is dat je kennelijk beweert dat je nog nooit ook maar iets van een wet hebt overtreden (knap, kennelijk ken je dan al die wetten ook nog!), en dat dat kennelijk volgens jou ook nog de standaard is. Tuurlijk. Je zal vast ook wel >1.000.000 per jaar verdienen en een penis van 48cm. hebben. Wat jij wil, ik ben klaar met je getrol. Inhoudelijk is er in elk geval nog niks meer uitgekomen dan "blij dat 'ie dood is". Hulde voor je nuttige bijdragen.
Oeh, een spelfout. Jij wint.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ga je schoolgeld dan maar snel terugvragen, knuppel .
Als je nou echt zo hoog opgeleid was had je wellicht wél geweten dat in 'gebaseerd' slechts een s voorkomt .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |