quote:
Op dinsdag 28 december 2010 14:39 schreef Judas4Justice het volgende:The Power of Positive Thinking
Man, wat verlies je daar veel respect mee
Ik dacht bijna dat je het wel snapte, maar met dat soort uitspraken laat je de waarheid ook maar in het midden liggen. Zo geef je de monotheïsten allemaal een beetje gelijk door te zeggen dat je het ook allemaal niet weet.
Dikke fail na zo'n wijs citaat, té veel toevalligheden meegemaakt, of lees je gewoon graag horoscopen?

Waar verlies ik respect mee?

Horoscopen doe ik niet aan en ik weet het inderdaad niet. Als iemand zegt 'voor mij is er niets' prima, kan best.. en als iemand beweerd dat er een God is, mij ook best. Er is idd geen één waarheid, er zijn er wel duizenden. Zoveel godsdiensten, zoveel alternatieven, zoveel mensen die het zeker weten dat eigenlijk "niemand" het weet. Als je het voor jezelf maar weet. Pas als iemand in absurditeiten gelooft en / of mij actief wil overtuigen van zijn wereldbeeld dan trek ik een grens want ik laat me niet overtuigen. Ik zoek zelf wel en pak van alles wat mee..
Het gaat echt te ver om mezelf gelovig te noemen, ik ben meer een humanist en een levensgenieter. Ik laat het liefst iedereen in z'n waarde. Ik ben niet gelovig opgevoed, ik bid nooit, ik ga niet naar de kerk en klonter niet samen met gelijkdenkenden en aan de verhalen in de heilige boeken heb ik geen boodschap omdat zo'n beetje 100% gewoon na te trekken is en niet klopt.
Maar er is één ding. Er is iets dat ons sterrenstelsel gevormd heeft, iets dat die meerdere oerknallen heeft doen ontstaan er is energie zowel op macro als micro niveau, dat weer doet denken aan kleine sterrenstelsels. Niets staat stil. Alles is voortdurend in beweging. Sommige aaneenschakelingen van toevalligheden die je kunt beïnvloeden.
Dat.. iet-isme. Laat dat nu maar het Spaghettimonster, het god-deeltje of God heten dat dit heeft doen ontstaan, ik doe niet zo moeilijk over een labeltje.
Er wordt vaak heel zweverig gedaan over positief denken maar ik bedoel het meer concreet. B.v. het volgende: Je kunt weken, maanden en jaren op je kamer zitten en gaan gamen om je in world of warcraft oid te verstoppen en wat nieuws lezen dan dingen denken als 'het leven is kut, de wereld is kut, "vroeger" was alles beter, er is niks, ik ben niets waard etc. Maar je kunt ook dagelijks een sollicitatiebrief sturen, gaan reizen, de kroeg in, mensen ontmoeten. Kortom de vraag stellen 'wat zou ik nou echt graag willen' en dat nastreven.. stilstand is achteruitgang en bepaalde achteruitgang kan er toe leiden dat mensen zichzelf van het leven beroven omdat ze verstrikt zitten in hun eigen negatieve denken. En dan ben ik blij voor zo iemand als die steun kan vinden in een nieuwe weg en als dat nou het geloof is of iets anders, zolang je maar gelukkig wordt.
Ik ken iemand die zover heen was en nu een relatie heeft, zn eigen bedrijf heeft en gelukkig is in een christencommune. Ik moet er zelf absoluut niet aan denken want ik heb het niet nodig en als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het wel zo'n weeïge commune. Maar in deze context heb ik absoluut niets tegen het geloof als het anderen over een drempel helpt, liever dat.. dan het graf.
[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-12-2010 17:12:38 ]