abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2010 @ 23:52:28 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90370377
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:51 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hebt geen redenatie, dit is mijn probleem...
Een religie zonder God is ook niet alles.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90370607
quote:
Joden, Christenen en Moslims verenigen, kan het?
In theorie kan het, in de praktijk is het nagenoeg onmogelijk. Niet omdat het Joden, Christenen en/of Moslims zijn maar omdat het mensen zijn. Religie is een toevallige voorbijganger wat dat betreft. Misschien wordt het nu gebruikt om extra verdeeldheid te creëren maar ik kan me niet voorstellen dat een volledige afwezigheid van religie een betere situatie zou creëren. Het zou anders zijn maar niet beter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_90404580
Heb de topic niet gelezen. Zolang er geloven zijn, zullen er verschillen van godsdienst zijn en dus ook onenigheid.

De enige manier om die volkeren te verenigen is door de factor geloof uit te schakelen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:58:08 #184
329580 Mannheim
kutten is mijn vak
pi_90413718
Nee, onmogelijk. En des te langer deze religies een eigen cultuur hebben gehad en hebben zal het onwaarschijnlijker worden.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:58:46 #185
329580 Mannheim
kutten is mijn vak
pi_90413769
Weet je daarnaast wel hoeveel groeperingen er alleen al binnen het christendom zijn? Wereldwijd duizenden.
pi_90415843
nee.
pi_90419502
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:32 schreef Triggershot het volgende:
Waarom Bin Ladens interpretatie fout is, is eigenlijk vrij makkelijk er onder uit te halen. :')
Ik hoorde laatst een mooie uitspraak.. "The holy books are like a person, if you torture them long enough you can make them say whatever you want"

En dit is precies waar het door Bin Laden en anderen voor gebruikt wordt. Draaien en her-intepretatie van geschreven teksten om zelf God te kunnen vervangen, wat overigens net zo hard voor de Paus geldt en voor iedereen die de personificatie van een bepaalde stroming is.

Ik geloof dat er een God bestaat, in de zin dat ik geloof dat dingen die je echt wilt en wenst ook kunnen uitkomen als je er met een positieve insteek naartoe werkt. Dit zijn altijd van die dingen dat je denkt 'toevallig.. nu.. net' Maar ik hou dit voor mezelf, ik geloof niet in God als een persoon, ik geloof niet in heilige boeken en in Jezus en ik ga niet naar de kerk.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:39:03 #188
327110 Judas4Justice
...and justice for all
pi_90537337
The Power of Positive Thinking _O-

Man, wat verlies je daar veel respect mee :|W
Ik dacht bijna dat je het wel snapte, maar met dat soort uitspraken laat je de waarheid ook maar in het midden liggen. Zo geef je de monotheïsten allemaal een beetje gelijk door te zeggen dat je het ook allemaal niet weet.

Dikke fail na zo'n wijs citaat, té veel toevalligheden meegemaakt, of lees je gewoon graag horoscopen? O~)
I'd Like to build the world a home
and furnish it with love
grow apple trees and honey bees
and snow white turtle doves
pi_90587998
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:39 schreef Judas4Justice het volgende:
The Power of Positive Thinking _O-

Man, wat verlies je daar veel respect mee :|W
Ik dacht bijna dat je het wel snapte, maar met dat soort uitspraken laat je de waarheid ook maar in het midden liggen. Zo geef je de monotheïsten allemaal een beetje gelijk door te zeggen dat je het ook allemaal niet weet.

Dikke fail na zo'n wijs citaat, té veel toevalligheden meegemaakt, of lees je gewoon graag horoscopen? O~)
Waar verlies ik respect mee? :D

Horoscopen doe ik niet aan en ik weet het inderdaad niet. Als iemand zegt 'voor mij is er niets' prima, kan best.. en als iemand beweerd dat er een God is, mij ook best. Er is idd geen één waarheid, er zijn er wel duizenden. Zoveel godsdiensten, zoveel alternatieven, zoveel mensen die het zeker weten dat eigenlijk "niemand" het weet. Als je het voor jezelf maar weet. Pas als iemand in absurditeiten gelooft en / of mij actief wil overtuigen van zijn wereldbeeld dan trek ik een grens want ik laat me niet overtuigen. Ik zoek zelf wel en pak van alles wat mee..

Het gaat echt te ver om mezelf gelovig te noemen, ik ben meer een humanist en een levensgenieter. Ik laat het liefst iedereen in z'n waarde. Ik ben niet gelovig opgevoed, ik bid nooit, ik ga niet naar de kerk en klonter niet samen met gelijkdenkenden en aan de verhalen in de heilige boeken heb ik geen boodschap omdat zo'n beetje 100% gewoon na te trekken is en niet klopt.

Maar er is één ding. Er is iets dat ons sterrenstelsel gevormd heeft, iets dat die meerdere oerknallen heeft doen ontstaan er is energie zowel op macro als micro niveau, dat weer doet denken aan kleine sterrenstelsels. Niets staat stil. Alles is voortdurend in beweging. Sommige aaneenschakelingen van toevalligheden die je kunt beïnvloeden.

Dat.. iet-isme. Laat dat nu maar het Spaghettimonster, het god-deeltje of God heten dat dit heeft doen ontstaan, ik doe niet zo moeilijk over een labeltje.

Er wordt vaak heel zweverig gedaan over positief denken maar ik bedoel het meer concreet. B.v. het volgende: Je kunt weken, maanden en jaren op je kamer zitten en gaan gamen om je in world of warcraft oid te verstoppen en wat nieuws lezen dan dingen denken als 'het leven is kut, de wereld is kut, "vroeger" was alles beter, er is niks, ik ben niets waard etc. Maar je kunt ook dagelijks een sollicitatiebrief sturen, gaan reizen, de kroeg in, mensen ontmoeten. Kortom de vraag stellen 'wat zou ik nou echt graag willen' en dat nastreven.. stilstand is achteruitgang en bepaalde achteruitgang kan er toe leiden dat mensen zichzelf van het leven beroven omdat ze verstrikt zitten in hun eigen negatieve denken. En dan ben ik blij voor zo iemand als die steun kan vinden in een nieuwe weg en als dat nou het geloof is of iets anders, zolang je maar gelukkig wordt.

Ik ken iemand die zover heen was en nu een relatie heeft, zn eigen bedrijf heeft en gelukkig is in een christencommune. Ik moet er zelf absoluut niet aan denken want ik heb het niet nodig en als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het wel zo'n weeïge commune. Maar in deze context heb ik absoluut niets tegen het geloof als het anderen over een drempel helpt, liever dat.. dan het graf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-12-2010 17:12:38 ]
  woensdag 29 december 2010 @ 19:56:20 #190
327110 Judas4Justice
...and justice for all
pi_90596959
quote:
Waar verlies ik respect mee? :D
Laat ik duidelijk zijn over mijn intenties;
dat was een motiverende steek onder water >:)

Jouw retoriek gaat wel de goede kant op, sommige ideeën hebben tijd nodig om te groeien ^O^

Want mijn korte antwoord op de vraag in dit topic is:

Ja, Joden, Christenen en Moslims verenigen is mogelijk,
als wij atheïsten/agnosten ons samen sterk maken, de leiding nemen en zorgen dat ze zich koest houden!!! ~O>

O-)

quote:
ik ben niets waard etc.
:{
Daar tref je inderdaad een lastig punt in atheïsme... het is geen makkelijke wereld waar wij in moeten geloven, overlevingsdrang moet uit jezelf komen, je moet zelf waarde geven aan je bestaan.
Imho is de tijd aangebroken dat we aan fatsoenlijke globale politiek moeten gaan denken ipv aan het globale Bestuur van ene God/Allah

We moeten denk ik even wat selectiever omgaan met het uitdelen van studiefinanciering, de opleidingen filosofie en psychologie meer promoten en theologie even overslaan. We moeten inderdaad degenen die uit de zevende hemel komen vallen opvangen en beschermen tegen geestesziektes, want...:
"Wij hebben onze naasten lief als onszelf, dat is de rechtvaardige positieve democratische gedachte die wij willen behouden!" O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Judas4Justice op 29-12-2010 19:59:20 (uitroeptekens vergeten) ]
and furnish it with love
  woensdag 29 december 2010 @ 20:05:21 #191
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90597348
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef Judas4Justice het volgende:

Ja, Joden, Christenen en Moslims verenigen is mogelijk,
als wij atheïsten/agnosten ons samen sterk maken, de leiding nemen en zorgen dat ze zich koest houden!!! ~O>

We laten ze nog 5 jaar ruziën, dan smeken ze om onze leiding. O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90598563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:56 schreef waht het volgende:

[..]

In theorie kan het, in de praktijk is het nagenoeg onmogelijk. Niet omdat het Joden, Christenen en/of Moslims zijn maar omdat het mensen zijn. Religie is een toevallige voorbijganger wat dat betreft. Misschien wordt het nu gebruikt om extra verdeeldheid te creëren maar ik kan me niet voorstellen dat een volledige afwezigheid van religie een betere situatie zou creëren. Het zou anders zijn maar niet beter.
Wat maakt mensen zo vervelend is dan de volgende vraag lijkt me niet?
  woensdag 29 december 2010 @ 20:52:45 #193
327110 Judas4Justice
...and justice for all
pi_90599427
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We laten ze nog 5 jaar ruziën, dan smeken ze om onze leiding. O-)
Sadist, wil jij dat religieuzen elkaar eerst gaan afmaken en daarna nog eens hun geloof verliezen in een bloedbad? >:)

Nah... ik ben vredelievender, we moeten eerst aan humanere methodes denken om iedereen zo snel mogelijk uit hun droom te helpen :)
and furnish it with love
pi_90599523
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:52 schreef Judas4Justice het volgende:
Nah... ik ben vredelievender, we moeten eerst aan humanere methodes denken om iedereen zo snel mogelijk uit hun droom te helpen :)
Ik hoop dat je dit als grapje bedoelt, want anders is de arrogantie stuitend.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:31:28 #195
327110 Judas4Justice
...and justice for all
pi_90601445
Stuitend, controversieel, taboedoorbrekend en hilarisch onrealistisch dom.
Arrogant en absurdistisch. ^O^

Natuurlijk werkt het niet zo, en moet iedereen zichzelf uit zijn lijden verlossen.
Maar de wereld is hard tegen extreme polarisatie, en terecht, we willen verder met onze 'moderne samenleving'.
De gevaarlijke uitgewassen uit religieuze stromingen kunnen alleen bestreden worden als de polytheïstische persoonlijke interpretaties van de monotheïstische God minder serieus en aantrekkelijk gemaakt worden. :+
De seculiere maatschappij mag de streng-religieuze minderheid heus wel eens confronteren met hun verdeeldheid, en de conflicten die hun Tradities kunnen veroorzaken.

Ik geloof dat iedereen zijn recht op geloven mag behouden, dat hoort ook een (klein) beetje bij onze sociale/morele ontwikkeling. In onze politiek, en in ons onderwijs kunnen we het nauwelijks gebruiken, alhoewel een paar goeie religieuze verhaaltjes geen kwaad kunnen voor ons inzicht.
Geen Goddelijke wetten boven onze Nederlandse wet in elk geval, wij willen regeren met democratische normen en waarden w/
and furnish it with love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')