Wat een benauwde droom! En dat in een RK settingquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:44 schreef Lavenderr het volgende:
Gedroomd dat ik op een heel groot plein stond, zoiets als hetSan Marco of St.Pietersplein. Vanuit alle straatjes kwamen mensen aangelopen om ergens naar te gaan kijken. En ik wist niet naar wat. Dus iedereen aangesproken maar ze leken me niet te horen en liepen door.
Toen hoorde ik uit de verte muziek aankomen, met iemand die daarbij een apart ritme op een trommel sloeg, het klonk onheilspellend en nogal dreigend. Het kwam steeds dichterbij dus ik wilde weg van die plek maar alle toegangsstraten stonden vol, dus dat lukte niet. Toen het angstaanjagende geluid heel dichtbij was werd ik gelukkig wakker.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik baalde gigantisch, want het was een heel luxe bus, een dubbeldekker, met grote ramen, getint glas, airco.
Wat dacht je van je eigen leven?quote:Op zaterdag 14 april 2012 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom kun je de gekste dingen dromen en dat op het moment zelf volkomen normaal vinden?
Ik had een lucide droom, waarin ik aan het posten wasquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van je eigen leven?
Ben je echt wakker?
Wat een maffe droom, Atmosquote:Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
In de nacht van woensdag op donderdag (11 op 12 april) heb ik een hele vage maar erg interessante en enorm intense droom gehad. Misschien zelfs wel de meest intense die ik ooit
heb gehad, maar dat is misschien weer moeilijk te zeggen.
Het eerste deel van de droom is iets te privé om hier neer te zetten vind ik zelf () maar het tweede deel was eigenlijk nog veel boeiender.
Ik bevond me op een soort enorm dierenkerkhof, deels in de lucht, deels op de grond. Het was een soort 'grond tussen de lucht'. Er kwamen allemaal paarse stralen (een soort bliksemschichten) vanuit de groengekleurde lucht die zich in de aarde boorden. Ondertussen stegen er allemaal dieren op vanuit die graven richting de lucht, voornamelijk katten, en er kwam een stokoude man met een grote baard aangelopen. Hij had ook een stok bij en zei met krakende lachende stem: 'Ja jongen, jaaaaaah, het is begonnen hahaha!' Toen stopte de droom.
Het was immens om te zien en mee te maken!
Het gevoel dat ik had bij het wakker worden kan ik het best omschrijven als 'zeer hevig hunkerend'. Het was zelfs zo sterk dat ik absoluut niet wilde opstaan, en dat was om 7.45u! Maar ja, ik moest naar mijn werk dus ik moest wel uit bed.
Eigenlijk wilde ik alleen maar opnieuw gaan slapen en verder dromen. De halve dag zat ik nog half vast in die droom. Dit soort sterke gevoelens sterken mij weer in de overtuiging dat er een ziel bestaat en een hiernamaals, in ieder geval een voortbestaan na de dood.
Ik denk dat we echt niet alleen maar simpelweg wat moleculen en atomen bij elkaar zijn die wat samenhang vertonen.
Wat een leuke droom Atmosquote:Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
In de nacht van woensdag op donderdag (11 op 12 april) heb ik een hele vage maar erg interessante en enorm intense droom gehad. Misschien zelfs wel de meest intense die ik ooit
heb gehad, maar dat is misschien weer moeilijk te zeggen.
Het eerste deel van de droom is iets te privé om hier neer te zetten vind ik zelf () maar het tweede deel was eigenlijk nog veel boeiender.
Ik bevond me op een soort enorm dierenkerkhof, deels in de lucht, deels op de grond. Het was een soort 'grond tussen de lucht'. Er kwamen allemaal paarse stralen (een soort bliksemschichten) vanuit de groengekleurde lucht die zich in de aarde boorden. Ondertussen stegen er allemaal dieren op vanuit die graven richting de lucht, voornamelijk katten, en er kwam een stokoude man met een grote baard aangelopen. Hij had ook een stok bij en zei met krakende lachende stem: 'Ja jongen, jaaaaaah, het is begonnen hahaha!' Toen stopte de droom.
Het was immens om te zien en mee te maken!
Het gevoel dat ik had bij het wakker worden kan ik het best omschrijven als 'zeer hevig hunkerend'. Het was zelfs zo sterk dat ik absoluut niet wilde opstaan, en dat was om 7.45u! Maar ja, ik moest naar mijn werk dus ik moest wel uit bed.
Eigenlijk wilde ik alleen maar opnieuw gaan slapen en verder dromen. De halve dag zat ik nog half vast in die droom. Dit soort sterke gevoelens sterken mij weer in de overtuiging dat er een ziel bestaat en een hiernamaals, in ieder geval een voortbestaan na de dood.
Ik denk dat we echt niet alleen maar simpelweg wat moleculen en atomen bij elkaar zijn die wat samenhang vertonen.
Ja haha, de gebeurtenissen in mijn droom leken soms een tikkeltje op de scènesquote:Op maandag 16 april 2012 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat een maffe droom, Atmos
Zou het een compilatie van S. King verhalen kunnen zijn, wellicht?
Ja, zulke dromen heb ik niet zo heel vaak hoor!quote:
Oh ik heb genoten van het boek en de film! Ja, daar zou het thema vandaan kunnen komen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja haha, de gebeurtenissen in mijn droom leken soms een tikkeltje op de scènes
in Pet Semetary (daar is immers ook een dierenkerkhof)...!
Ik denk dat echt heldere dromen, dromen die je volgende week nog weet, die je een bepaald gevoel hebben gegeven bij het wakker worden echt belangrijk zijn. Vaak zit er een dubbele boodschap in die je in je onderbewust zijn hebt opgenomen, het inzicht of de verklaring komt er uiteindelijk wel uit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, zulke dromen heb ik niet zo heel vaak hoor!
Nee, ik heb mezelf nog nooit gezien in een droom, ooit eens naar mijn handen gekeken, maar die zagen er raar en skeletachtig uit..quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoi! Ik had een vraagje over dromen.. Zien jullie jezelf in dromen?
Ikzelf eigenlijk haast nooit, één keer heb ik mezelf gezien in een spiegel en zelfs toen leek ik niet op mezelf.
Gek is dat he?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, ik heb mezelf nog nooit gezien in een droom, ooit eens naar mijn handen gekeken, maar die zagen er raar en skeletachtig uit..
Dat had ik dus ook! Ik las ergens hier dat niemand zichzelf zag, en toen dacht ik verrek dat is waar inderdaad. En kort erna had ik een bewust moment in mijn droom en dacht ik nu wil ik het weten ook, en zag ik een spiegel en mijzelf en dat was ik helemaal niet. Althans, ik was het wel, maar anders.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoi! Ik had een vraagje over dromen.. Zien jullie jezelf in dromen?
Ikzelf eigenlijk haast nooit, één keer heb ik mezelf gezien in een spiegel en zelfs toen leek ik niet op mezelf.
Ohh, ik volg dit topic pas sinds kort.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook! Ik las ergens hier dat niemand zichzelf zag, en toen dacht ik verrek dat is waar inderdaad. En kort erna had ik een bewust moment in mijn droom en dacht ik nu wil ik het weten ook, en zag ik een spiegel en mijzelf en dat was ik helemaal niet. Althans, ik was het wel, maar anders.
Wel logisch eigenlijk ergens. We zijn allemaal anders dan de persoon die wij denken te zijn. Wij zijn wat andere mensen vinden wie wij zijn, of een persoon die wij denken te zijn geworden door ervaringen, we denken een persoon te zijn door een bepaalde status die we hebben verworven. In onze droomwereld scheppen we een heel leven, en spelen we als het ware de hoofdrol in een spannende soap. Alle andere personen of denkbeelden spelen allemaal een rolletje daarin mee, bevestigen ons in die hoofdrol. Totdat we wakker worden en doorhebben dat het allemaal niet echt was..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |