abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 11:44:26 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_109976029
Gedroomd dat ik op een heel groot plein stond, zoiets als hetSan Marco of St.Pietersplein. Vanuit alle straatjes kwamen mensen aangelopen om ergens naar te gaan kijken. En ik wist niet naar wat. Dus iedereen aangesproken maar ze leken me niet te horen en liepen door.
Toen hoorde ik uit de verte muziek aankomen, met iemand die daarbij een apart ritme op een trommel sloeg, het klonk onheilspellend en nogal dreigend. Het kwam steeds dichterbij dus ik wilde weg van die plek maar alle toegangsstraten stonden vol, dus dat lukte niet. Toen het angstaanjagende geluid heel dichtbij was werd ik gelukkig wakker.
pi_109976146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:44 schreef Lavenderr het volgende:
Gedroomd dat ik op een heel groot plein stond, zoiets als hetSan Marco of St.Pietersplein. Vanuit alle straatjes kwamen mensen aangelopen om ergens naar te gaan kijken. En ik wist niet naar wat. Dus iedereen aangesproken maar ze leken me niet te horen en liepen door.
Toen hoorde ik uit de verte muziek aankomen, met iemand die daarbij een apart ritme op een trommel sloeg, het klonk onheilspellend en nogal dreigend. Het kwam steeds dichterbij dus ik wilde weg van die plek maar alle toegangsstraten stonden vol, dus dat lukte niet. Toen het angstaanjagende geluid heel dichtbij was werd ik gelukkig wakker.
Wat een benauwde droom! En dat in een RK setting :P
pi_109976685
Ik heb ook iets mafs gedroomd:

Ik droomde dat ik bij iemand op vistie ging.. 'Lekker chillen met een joint'. Ik blow dus nooit, eigenijk, maar goed. (Ok, die ene keer bij Miss Vanity dan, toen we gingen glaasje draaien.)
Die gast, of die dame, dat weet ik niet meer, kende allerlei mensen in de rasta-scene. Waaronder een bekende muzikant, of een band oid. In ieder geval daar gingen we bij op visite en toen kregen we allerlei oude muziekopnames te horen en vhs-banden te zien die om de een of andere reden bijzonder waren, Ik herkende een foto op de cover van een oude elpee, die was gemaakt in mijn geboortestad. Dat soort dingen. Nou ja, en op een gegeven moment kwam er een kennis de huiskamer binnenlopen, Dat was ook gelijk het einde van de droom.
Het was wel een vrolijke, zonnige droom, met heel veel reggae muziek en allerlei blowende mensen met dreadlocks. Past goed bij het voorjaar. Ik heb alleen niet zoveel met blowen en ook niet met dat soort muziek.. Dus ik snap er niets van.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:27:45 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109977561
Niet gedroomd.
The truth was in here.
pi_110306529
Wat een leipe droom weer vannacht.. Ik mocht om de een of andere reden in een bus rijden, een grote voor 30 mensen ofzo.. Ging hardstikke goed. Ik ging ermee naar een naar feestje of een festival ofzoiets, nou heel gezellig allemaal. Ga ik weer terug is het ding opengebroken, het contactslot was ook vernield. Er stonden nog twee andere bussen geparkeerd. Een van de chauffeurs zei dat dat een slechte beurt zou zijn voor mijn kersverse werkgever. Ik durfde hem niet te zeggen dat die bus niet van mij was en dat ik niet eens een groot rijbewijs had.
Ik baalde gigantisch, want het was een heel luxe bus, een dubbeldekker, met grote ramen, getint glas, airco.
Ik heb nooit belangstelling gehad voor bussen, ofzoiets. Waarom kun je de gekste dingen dromen en dat op het moment zelf volkomen normaal vinden?
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:54:10 #256
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_110316452
Een bus betekent meestal niet zoveel goeds :{ Op dromenweb kan je een uitleg daarvan vinden dacht ik.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 16:14:12 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_110316952
Vannacht gedroomd dat ik op reis ging. Na het inchecken een poosje wachten voor ik door de douane kon, want lange rij. Toen dat eindelijk achter de rug was werd de vlucht al afgeroepen en konden we al boarden, maar ik moest naar een verre gate lopen en ineens waren er geen loopbanden meer dus rende ik zo snel als ik kon, maar schoot gewoon niet op. Op een gegeven moment stond ik weer buiten en probeerde de weg terug te vinden en bleef rennen, zonder dat ik de gate bereikte.
Het gekste is dat ik toen ik wakker werd écht doodmoeie benen had, alsof ik daadwerkelijk zo hard gerend had.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:31:58 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110320755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik baalde gigantisch, want het was een heel luxe bus, een dubbeldekker, met grote ramen, getint glas, airco.

Zou ik ook willen rijden :9
The truth was in here.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:32:56 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110320773
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 06:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom kun je de gekste dingen dromen en dat op het moment zelf volkomen normaal vinden?
Wat dacht je van je eigen leven?
Ben je echt wakker?
The truth was in here.
pi_110358064
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat dacht je van je eigen leven?
Ben je echt wakker?
Ik had een lucide droom, waarin ik aan het posten was :P
  zondag 15 april 2012 @ 21:10:53 #261
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_110368061
In de nacht van woensdag op donderdag (11 op 12 april) heb ik een hele vage maar erg interessante en enorm intense droom gehad. Misschien zelfs wel de meest intense die ik ooit
heb gehad, maar dat is misschien weer moeilijk te zeggen.

Het eerste deel van de droom is iets te privé om hier neer te zetten vind ik zelf ( ;) ) maar het tweede deel was eigenlijk nog veel boeiender.

Ik bevond me op een soort enorm dierenkerkhof, deels in de lucht, deels op de grond. Het was een soort 'grond tussen de lucht'. Er kwamen allemaal paarse stralen (een soort bliksemschichten) vanuit de groengekleurde lucht die zich in de aarde boorden. Ondertussen stegen er allemaal dieren op vanuit die graven richting de lucht, voornamelijk katten, en er kwam een stokoude man met een grote baard aangelopen. Hij had ook een stok bij en zei met krakende lachende stem: 'Ja jongen, jaaaaaah, het is begonnen hahaha!' Toen stopte de droom.

Het was immens om te zien en mee te maken!

Het gevoel dat ik had bij het wakker worden kan ik het best omschrijven als 'zeer hevig hunkerend'. Het was zelfs zo sterk dat ik absoluut niet wilde opstaan, en dat was om 7.45u! Maar ja, ik moest naar mijn werk dus ik moest wel uit bed.

Eigenlijk wilde ik alleen maar opnieuw gaan slapen en verder dromen. De halve dag zat ik nog half vast in die droom. Dit soort sterke gevoelens sterken mij weer in de overtuiging dat er een ziel bestaat en een hiernamaals, in ieder geval een voortbestaan na de dood.
Ik denk dat we echt niet alleen maar simpelweg wat moleculen en atomen bij elkaar zijn die wat samenhang vertonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmosphere82 op 16-04-2012 11:40:04 ]
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_110385627
Vanacht weer lekker raar gedroomd.

Het begon dat ik naar het ziekenhuis moest.
Ik kreeg namelijk een operatie, maar wist niet waarvoor.
Ik kreeg een verdoving en werd wakker toen ik naar huis liep met mijn moeder en zusje.
Thuis bleek een behoorlijk dure flat te zijn, daar werd ik in een stoel gezet.
Moeder en zusje gingen naar bed en hielpen mij niet om naar bed te gaan.
Toen stond ineens een kat van mij voor de deur, dus ik wilde naar de deur lopen om de kat erin te laten.
Toen merkte ik pas hoe moeilijk lopen was.
Bleek dat ze mijn knie hadden geopereert.
Uiteindelijk zat ik weer in mijn stoel.
Kwam er ineens een dokter binnen die mij morfine moest geven.
Ik viel in slaap en werd wakker toen mijn moeder het ontbijt serveerde.

Toen werd ik wakker.
Twiddel
pi_110411082
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
In de nacht van woensdag op donderdag (11 op 12 april) heb ik een hele vage maar erg interessante en enorm intense droom gehad. Misschien zelfs wel de meest intense die ik ooit

Het eerste deel van de droom is iets te privé om hier neer te zetten vind ik zelf ( ;) ) maar het tweede deel was eigenlijk nog veel boeiender.

Ik bevond me op een soort enorm dierenkerkhof, deels in de lucht, deels op de grond. Het was een soort 'grond tussen de lucht'. Er kwamen allemaal paarse stralen (een soort bliksemschichten) vanuit de groengekleurde lucht die zich in de aarde boorden. Ondertussen stegen er allemaal dieren op vanuit die graven richting de lucht, voornamelijk katten, en er kwam een stokoude man met een grote baard aangelopen. Hij had ook een stok bij en zei met krakende lachende stem: 'Ja jongen, jaaaaaah, het is begonnen hahaha!' Toen stopte de droom.

Het gevoel dat ik had bij het wakker worden kan ik het best omschrijven als 'zeer hevig hunkerend'. Het was zelfs zo sterk dat ik absoluut niet wilde opstaan, en dat was om 7.45u! Maar ja, ik moest naar mijn werk dus ik moest wel uit bed.

Eigenlijk wilde ik alleen maar opnieuw gaan slapen en verder dromen. De halve dag zat ik nog half vast in die droom. Dit soort sterke gevoelens sterken mij weer in de overtuiging dat er een ziel bestaat en een hiernamaals, in ieder geval een voortbestaan na de dood.
Ik denk dat we echt niet alleen maar simpelweg wat moleculen en atomen bij elkaar zijn die wat samenhang vertonen.
Wat een maffe droom, Atmos :o
Zou het een compilatie van S. King verhalen kunnen zijn, wellicht? :D
pi_110411457
Ik werk met kinderen in huiswerk begeleiding. Laatst gedroomd dat ik er eentje een klap gaf en een ander z'n been brak. Tijd om van werk te veranderen denk ik :o
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 17 april 2012 @ 06:29:46 #265
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110426487
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Atmosphere82 het volgende:

Wat een leuke droom Atmos ;)
The truth was in here.
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:23:53 #266
341900 Atmosphere82
pi_110429955
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat een maffe droom, Atmos :o
Zou het een compilatie van S. King verhalen kunnen zijn, wellicht? :D
Ja haha, de gebeurtenissen in mijn droom leken soms een tikkeltje op de scènes
in Pet Semetary (daar is immers ook een dierenkerkhof)...! ;)
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:24:55 #267
341900 Atmosphere82
pi_110429999
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 06:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat een leuke droom Atmos ;)
Ja, zulke dromen heb ik niet zo heel vaak hoor! ;)
pi_110448847
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:23 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja haha, de gebeurtenissen in mijn droom leken soms een tikkeltje op de scènes
in Pet Semetary (daar is immers ook een dierenkerkhof)...! ;)
Oh ik heb genoten van het boek en de film! Ja, daar zou het thema vandaan kunnen komen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:46:31 #269
341900 Atmosphere82
pi_110453675
Te creepy af en toe hè, dat boek?!? :D
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:55:58 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110454165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:24 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja, zulke dromen heb ik niet zo heel vaak hoor! ;)
Ik denk dat echt heldere dromen, dromen die je volgende week nog weet, die je een bepaald gevoel hebben gegeven bij het wakker worden echt belangrijk zijn. Vaak zit er een dubbele boodschap in die je in je onderbewust zijn hebt opgenomen, het inzicht of de verklaring komt er uiteindelijk wel uit.
The truth was in here.
pi_110454556
Hoi! Ik had een vraagje over dromen.. Zien jullie jezelf in dromen? :o

Ikzelf eigenlijk haast nooit, één keer heb ik mezelf gezien in een spiegel en zelfs toen leek ik niet op mezelf. :')
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_110456231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:

Ikzelf eigenlijk haast nooit, één keer heb ik mezelf gezien in een spiegel en zelfs toen leek ik niet op mezelf. :')
Nee, ik heb mezelf nog nooit gezien in een droom, ooit eens naar mijn handen gekeken, maar die zagen er raar en skeletachtig uit..
pi_110456540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, ik heb mezelf nog nooit gezien in een droom, ooit eens naar mijn handen gekeken, maar die zagen er raar en skeletachtig uit..
Gek is dat he? :o Mezelf heb ik ook maar één keer gehoord in mn dromen.
LEAVE KB ALONE.
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:46:51 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110457154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:

Dat had ik dus ook! Ik las ergens hier dat niemand zichzelf zag, en toen dacht ik verrek dat is waar inderdaad. En kort erna had ik een bewust moment in mijn droom en dacht ik nu wil ik het weten ook, en zag ik een spiegel en mijzelf en dat was ik helemaal niet. Althans, ik was het wel, maar anders. :P

Wel logisch eigenlijk ergens. We zijn allemaal anders dan de persoon die wij denken te zijn. Wij zijn wat andere mensen vinden wie wij zijn, of een persoon die wij denken te zijn geworden door ervaringen, we denken een persoon te zijn door een bepaalde status die we hebben verworven. In onze droomwereld scheppen we een heel leven, en spelen we als het ware de hoofdrol in een spannende soap. Alle andere personen of denkbeelden spelen allemaal een rolletje daarin mee, bevestigen ons in die hoofdrol. Totdat we wakker worden en doorhebben dat het allemaal niet echt was..
The truth was in here.
pi_110458119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook! Ik las ergens hier dat niemand zichzelf zag, en toen dacht ik verrek dat is waar inderdaad. En kort erna had ik een bewust moment in mijn droom en dacht ik nu wil ik het weten ook, en zag ik een spiegel en mijzelf en dat was ik helemaal niet. Althans, ik was het wel, maar anders. :P

Wel logisch eigenlijk ergens. We zijn allemaal anders dan de persoon die wij denken te zijn. Wij zijn wat andere mensen vinden wie wij zijn, of een persoon die wij denken te zijn geworden door ervaringen, we denken een persoon te zijn door een bepaalde status die we hebben verworven. In onze droomwereld scheppen we een heel leven, en spelen we als het ware de hoofdrol in een spannende soap. Alle andere personen of denkbeelden spelen allemaal een rolletje daarin mee, bevestigen ons in die hoofdrol. Totdat we wakker worden en doorhebben dat het allemaal niet echt was..
Ohh, ik volg dit topic pas sinds kort. :@ Maar oke, interessante beredenering! Het is echt zo maf, dromen. :o
LEAVE KB ALONE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')