Ik hoop net dat WB slim genoeg is om ermee op te houden en het niet te laten verneuken door een ander. Ik vermoed trouwens dat Bale, Caine, Freeman en Oldman ook niet zonder Nolan verder willen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef Tanin het volgende:
(en dat zal WB waarschijnlijk ook willen, gezien het succes van de huidige films)
Na de derde van Nolan mag het van mij ook wel even stoppen. Maar toch.... stiekum wil ik meer villains van het Batman universum zien in een Nolan jasje.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef One_conundrum het volgende:
Het is nu ook wel bijna helemaal uitgemolken na de derde. Nu zijn we al aan het gissen over een goeie tegenstander...
Ik denk dat het een wisselwerking is (zoals ik al zei)quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:19 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat het eerder andersom is: Nolan wil niet verder, dus Bale ook niet.
En als hij oud wordt laten vervangen door Dick Grayson. Net als momenteel in de comicsquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:55 schreef RedGuy het volgende:
Om de 4 tot 6 jaar een Batman film van Nolan waarin Bruce Wayne steeds ouder wordt, ik zie het wel zitten.
Of nog beter; een verfilming van het verhaal waardoor Bruce verdwijnt. Natuurlijk op een geschikte manier vertaald naar film, dus niet exact hetzelfde verhaal, maar wow, dat lijkt me leuk om te zien. Zou wellicht meer iets voor een tv-serie zijn overigens.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
En als hij oud wordt laten vervangen door Dick Grayson. Net als momenteel in de comics
Zolang het goede films zijn mogen ze het van mij uitmelken zolang ze willen.. Als het maar kwaliteit is boeit de kwantiteit me weinig moet ik zeggenquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:39 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Na de derde van Nolan mag het van mij ook wel even stoppen. Maar toch.... stiekum wil ik meer villains van het Batman universum zien in een Nolan jasje.
Dit idd. Daarom misschien, heel misschien, met Nolan als producer, zijn broertje nog steeds als schrijver, maar iemand anders als regisseur, ala Superman. Maar ik verwacht niets eigenlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor die acteurs is 't simpeler, als die om de 3/4 jaar eens een paar maanden aan Batman moeten wijden, so what. Nolan is telkens jaren met een film bezig en ik vermoed dat hij het na 3 films ook wel gewoon beu begint te worden en dat hij andere verhalen wil vertellen ipv. steeds te moeten terugkeren naar Batman. Een trilogie was het plan, dan houdt het op.
Dan nog moeten die acteurs dat wel willen. Ik kan me voorstellen dat een acteur die alleen (of voornamelijk) in films speelt daarvoor kiest zodat hij elke keer wat anders kan spelen. Om dan elke zoveel jaar naar een bepaald karakter te moeten terug keren is misschien dan niet wat ze zoeken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor die acteurs is 't simpeler, als die om de 3/4 jaar eens een paar maanden aan Batman moeten wijden, so what. Nolan is telkens jaren met een film bezig en ik vermoed dat hij het na 3 films ook wel gewoon beu begint te worden en dat hij andere verhalen wil vertellen ipv. steeds te moeten terugkeren naar Batman. Een trilogie was het plan, dan houdt het op.
Batman of the futurequote:Op woensdag 16 februari 2011 19:49 schreef Toad het volgende:
Ik denk ook dat het na The Dark Knights Rises (voorlopig) voorbij is.
Maar het staat verder van de originele batman comics af. De joker die jij beschrijft komt dichter bij de versie van Miller. Ook een interessant figuur, maar er bestaat ook een joker die minder psychopathisch is en meer pragmatischer is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:38 schreef Yi-Long het volgende:
Zoals Ledger/Nolan The Joker deden, waar zo goed omdat je nu eindelijk besefte wat voor impact zo'n gevaarlijke gek echt zou kunnen hebben op een stad. Hij was niet alleen compleet stapelgek, maar ook verschrikkelijk sluw, en uiteraard compleet harteloos en een terrorist, met als enige motief eigenlijk het scheppen van complete paniek en wanorde in een stad...
Dit was gewoon 100% zoals dat karakter altijd zou moeten worden neergezet.
quote:Gordon-Levitt speelt Holiday Killer in Batman-film
Joseph Gordon-Levitt kruipt voor de nieuwe Batman-film in de huid van Alberto Falcone, ook bekend als de Holiday Killer. Dat vertellen ingewijden aan filmvakblad Variety. Over de rol die Gordon-Levitt zou vertolken werd al een tijd gespeculeerd.
Alberto Falcone is de zoon van maffiabaas Carmine Falcone, die in Batman Begins uit 2005 gespeeld werd door Tom Wilkinson.
Of Wilkinson terugkeert in de nieuwe Batman-film The Dark Knight Rises is niet bekend. Falcone krijgt de bijnaam Holiday Killer omdat hij moordt op feestdagen.
Regisseur Christopher Nolan wil voor de nieuwe Batman-films, waarvan The Dark Knight Rises de derde is, realistischere vijanden.
Zo nam Batman het in Batman Begins op tegen vechtmeester Ra's al Ghul. In The Dark Knight kreeg de superheld het aan de stok met de doorgedraaide Joker, de laatste rol van de in 2008 overleden Heath Ledger.
Nolan liet eerder doorschemeren dat Batman het in zijn films niet opneemt tegen schurken als ijsman Mr. Freeze of de giftige Poison Ivy. Beide vijanden waren te zien in Batman & Robin uit 1997, tot nu toe de minst succesvolle uit de Batman-reeks. Arnold Schwarzenegger speelde Mr. Freeze, Uma Thurman tekende voor de rol van Poison Ivy.
The Dark Knight Rises, die volgend jaar vanaf 19 juli in de Nederlandse bioscopen draait, lijkt een reünie voor de acteurs uit Inception te worden. Nolan regisseerde ook de dromenthriller, die vorige maand vier Oscars won.
Gordon-Levitt was in die film te zien en ook Tom Hardy had een rol. Hij speelt schurk Bane in de nieuwe Batman-film. Michael Caine, die in Inception een kleine rol had, keert in The Dark Knight Rises opnieuw terug als butler Alfred.
Geruchten gaan dat ook Inception-actrice Marion Cotillard in de Batman-film speelt, maar welke rol zij zou krijgen is niet bekend.
Christian Bale neemt voor de derde keer de dubbelrol van Batman en Bruce Wayne voor zijn rekening. Ook Morgan Freeman en Gary Oldman keren terug, zij spelen Batmans hulpje Lucius Fox en politiechef Jim Gordon. Anne Hathaway speelt in The Dark Knight Rises de dubbelrol van Catwoman en Selina Kyle.
In de film knijpt hij er tussen uit en in de tv serie wordt uitgelegd waarom en wie 'm gaat opvolgen en hoe dat gedaan wordt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:19 schreef Breuls het volgende:
[..]
Of nog beter; een verfilming van het verhaal waardoor Bruce verdwijnt. Natuurlijk op een geschikte manier vertaald naar film, dus niet exact hetzelfde verhaal, maar wow, dat lijkt me leuk om te zien. Zou wellicht meer iets voor een tv-serie zijn overigens.
dan kan ie er ook precies datgene van maken dat ie zélf wilquote:Op maandag 21 maart 2011 12:36 schreef Komakie het volgende:
Wel enigzins gewaagd dat hij een schurk erbij neemt die maar in 2 verhalen voor komt en dat zijn dan ook nog vervolgen op elkaar. Dat maakt het wel opvallend. Het is een klein karakter zonder rijke geschiedenis (en dus minder diepgaand) en daarnaast ook nog Bane die ook enigzins oppervlakkig is.
Dat deed hij met Joker, Two-face en Ra's Al Ghul ookquote:Op maandag 21 maart 2011 13:27 schreef planethugo het volgende:
[..]
dan kan ie er ook precies datgene van maken dat ie zélf wil
Terwijl dat in Batman Begins nog wel meeviel.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:21 schreef Jovatov het volgende:
Wel te hopen dat Batman wat normaler gaat praten, imo het enige minpunt aan The Dark Knight
The Dark Knight is met name in Chicago gefilmd.. verder is dat nog wel het minste waar je je aan kunt storen bij een dergelijke film wat mij betreft.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:36 schreef Document1 het volgende:
Ik hoop dat gotham er nu eindelijk eens uitziet zoals gotham en niet als new York, verpest het echt voor mij.
quote:Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
The Dark Knight is met name in Chicago gefilmd.. verder is dat nog wel het minste waar je je aan kunt storen bij een dergelijke film wat mij betreft.
Als de evolutie zo verder gaat, dan zal hij in TDKR klinken als een frontman van een death metal band.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:29 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Terwijl dat in Batman Begins nog wel meeviel.
quote:Op maandag 21 maart 2011 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als de evolutie zo verder gaat, dan zal hij in TDKR klinken als een frontman van een death metal band.
Ik stoorde me daar wel aan eigenlijk. Chicago is te schoon en zonnig, terwijl Batman en Gotham toch altijd een beetje gothic horen te zijn (en dan bedoel ik meer gotisch de architectuur dan de zelfmutilerende persoon met oogschaduw). Het hoeft niet Tim Burtonesque te zijn, maar dingen als The Narrows en Arkham Asylum zijn wel onafscheidelijk onderdeel van Batman-lore. Ik vond dat in Batman Begins uitstekend gedaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
The Dark Knight is met name in Chicago gefilmd.. verder is dat nog wel het minste waar je je aan kunt storen bij een dergelijke film wat mij betreft.
Misschien ben je in de war met San Francisco? Of wellicht is Chago de laatste jaren opvallend opgeknapt terwijl New York grotendeels een bende is gebleven? Ik heb geen idee want ik kom er nooit.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:18 schreef speknek het volgende:
Oh ik ben er nooit geweest, maar hoor altijd van iedereen dat het een veel schonere stad is dan New York.
(maar het is in ieder geval stukken schoner dan Gotham, de vervallen megalopool)
Hij is wat overdreven, maar het is een onderdeel van Batman. Hij praat zo vervormd omdat zijn identiteit dan nog moeilijker te achterhalen is. In de The Animated Series doet hij dat bijvoorbeeld ook. Alleen heeft hij daar niet zo'n rokersstem, maar gewoon een hele zware stem. Daarnaast doet hij het om criminelen angst aan te jagen. Hoewel het bij de kijkers dus blijkbaar niet echt aanslaat. Zo slecht vind ik het nog niet gedaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Patch het volgende:
Als Batman inderdaad maar niet weer met die schorre rookstem praat, dat was too much.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:07 schreef Netsplitter het volgende:
Bedenk wel dat Batman aardig huis gehouden heeft onder de criminelen in TDK.
Dat was niet zo in Returns.
Dat zou het "schone" verklaren denk ik...
Andere visie he.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:30 schreef Document1 het volgende:
In bijna al mijn comics houd hij flink huis maar gotham word er niet schoner op![]()
[..]
http://www.nu.nl/film/247(...)tman-film-beste.htmlquote:AMSTERDAM - Gary Oldman vindt het script van The Dark Knight Rises beter dan de vorige Batmanfilm, uit 2008.
"Deze film overtreft The Dark Knight", zegt de acteur tegen het Britse radiostation Absolute Radio.
De opnames voor de derde Batman-film beginnen in mei van dit jaar, liet Oldman weten op de rode loper van de Empire Awards, waar hij zondag een oeuvreprijs in ontvangst nam.
Hij speelt in The Dark Knight Rises wederom de rol van politiecommissaris Jim Gordon die met Batman, een rol van Christian Bale, op de criminelen van Gotham City jaagt.
Opperschurk
De 53-jarige Oldman verklapt aan het radiostation dat hij een flink aantal scènes heeft met de 33-jarige Tom Hardy, die de rol van opperschurk Bane op zich neemt.
De twee Engelse acteurs werken ook samen aan de actiefilm Tinker, Tailor, Soldier, Spy. Het nieuwe scenario maakt van het drieluik van regisseur Christopher Nolan een op zichzelf staand geheel, vindt Oldman.
Plot
Nolan houdt de plot van The Dark Knight Rises zeer geheim. "Als je een ontmoeting hebt met iemand van het productiebedrijf, moet je al door een aantal deuren, die vervolgens op slot gaan," zegt Oldman.
"Dan krijg je het script te lezen in een kantoor, maar het einde krijg je alleen mondeling van Nolan te horen. Zo staat niets opgeschreven, zodat het niet via internet gelekt kan worden." De film moet volgend jaar in de bioscopen draaien.
Dat vind ik ook een beetje bijzonder inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:11 schreef Djaser het volgende:
De Holiday Killer zonder Two-Face gaat toch nauwelijks?
Ja, maar bij een "opperschurk" (sowieso een kutwoord), denk ik toch meer aan een mastermind..niet een dommekracht.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:22 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Onderschat Bane niet! The man who broke the bat
Bane is helemaal geen domme kracht, dat beeld heeft iedereen door Batman & Robin.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:50 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ja, maar bij een "opperschurk" (sowieso een kutwoord), denk ik toch meer aan een mastermind..niet een dommekracht.
Ik ben geen comic-lezer, dus mijn beeld is inderdaad gebaseerd op die film en op de animatieserie uit de jaren 90, maar dat klopt dus niet?quote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Bane is helemaal geen domme kracht, dat beeld heeft iedereen door Batman & Robin.
Bane is geen domme krachtquote:Op maandag 28 maart 2011 20:50 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ja, maar bij een "opperschurk" (sowieso een kutwoord), denk ik toch meer aan een mastermind..niet een dommekracht.
Ik Arkham Asylum en de tekenfilms kwam hij anders ook altijd zo over.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Bane is helemaal geen domme kracht, dat beeld heeft iedereen door Batman & Robin.
Dat stond in dat persbericht jaquote:
Echt? Dat had ik nog niet gehoord.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:39 schreef RedGuy het volgende:
Maar het 'gerucht' dat JGL gecast is als Falcone is toch enigszins ontkracht?
quote:Batman begint weer van voor af aan
Batman krijgt na The Dark Knight Rises weer een nieuwe filmreeks. Regisseur Christopher Nolan gaf al tijden geleden aan dat The Dark Knight Rises de laatste Batman-film is die hij wil regisseren en zal bij deze reboot alleen optreden als adviseur.
Dat zegt Warner Bros topman Jeff Rubinov tegen de Amerikaanse krant Los Angeles Times.
"We krijgen binnenkort de derde Batman-film, maar daarna moeten we hem weer opnieuw uitvinden", vertelt Rubinov. "Chris Nolan en (zijn vrouw) Emma Thomas gaan hem weer produceren, dus we gaan met hen overleggen waar het verhaal over moet gaan."
Warner wil een van zijn grootste en meest lucratieve filmhelden niet zomaar opgeven. En aangezien alleen de drie Batman-films van Nolan echte kaskrakers waren voor Warner, is het logisch dat de studio hem aanhoudt als adviseur.
Daarnaast circuleren nog altijd plannen voor een film over Justice League, een film waarin alle superhelden van DC Comics, waaronder Batman, tegelijk te zien zijn. Het zou daarom zinvol zijn de Batman-franchise warm te houden.
Grote concurrent Marvel Comics heeft haar versie al in de maak. The Avengers komt volgend jaar op 3 mei naar de Nederlandse bioscopen.
The Dark Knight Rises wordt volgend jaar een van de grote zomerfilms, met een premièredatum van 19 juli. Wanneer een volgende Batman-film in productie gaat, is nog niet bekend.
Wat een slecht stukje..."En aangezien alleen de drie Batman-films van Nolan echte kaskrakers waren voor Warner". Dat gaat dus echt nergens over. De eerste Burton Batman film kostte 35 miljoen dollar en leverde uiteindelijk 411 miljoen dollar wereldwijd op. De drie delen die volgden, leverden ook nog 840 miljoen op, dus dat lijken me nog behoorlijke kaskrakers.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef Sequencial het volgende:
En hop, er is alvast afgetrapt met speculatie over de hieropvolgende Batman-reeks
[..]
Wat is het vierde batman deel van Burton dan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat een slecht stukje..."En aangezien alleen de drie Batman-films van Nolan echte kaskrakers waren voor Warner". Dat gaat dus echt nergens over. De eerste Burton Batman film kostte 35 miljoen dollar en leverde uiteindelijk 411 miljoen dollar wereldwijd op. De drie delen die volgden, leverden ook nog 840 miljoen op, dus dat lijken me nog behoorlijke kaskrakers.
dus 200 miljoen was in 89 niet zoveel? daarom zijn er daarna ook zoveel vervolgen gekomen zeker!quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:28 schreef Kneivster het volgende:
[..]
Wat is het vierde batman deel van Burton dan?
Bovendien is 200 miljoen leuk voor Warner, maar voor zo'n grote maatschappij is dat geen succes... Echt succes begint een stukje daarboven
Oh, en het derde deel was niet van Burton, maar van Schumacher...net zoals het vierde deel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:28 schreef Kneivster het volgende:
Burton:
Batman (1989) Imdb: 7.6 Metascore: 66 RT: 71% Gross: $251,185,407 (USA) (10 December 1989)
Batman Returns (1992) Imdb: 6.9 RT: 79% Gross: $162,744,850 (USA) (18 October 1992)
Batman Forever (1995) Imdb: 5.4 Metascore: 51 RT: 44% Gross: $183,997,904 (USA) (5 November 1995)
Welk vierde deel?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:00 schreef Mike het volgende:
[..]
Oh, en het derde deel was niet van Burton, maar van Schumacher...net zoals het vierde deel.
Dit zijn de films met de hoogste omzet uit de jaren van de Burton-Batman films. Zoals je ziet komen de opbrengsten van de batman films niet eens in de buurt...quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:55 schreef Mike het volgende:
Inderdaad, zo kan ik de geschiedenis ook wel herschrijven.![]()
Zowel de eerste Batman-film als de derde waren de succesvolste films in hun jaar en het tweede deel eindigde op nr 3 in z'n jaar. Het waren echt kolossale succesverhalen.
Natuurlijk deed vooral The Dark Knight het erg goed, maar volgens nu.nl waren alleen de films van Nolan boxofficekrakers, wat dus compleet niet waar is.
Batman & Robin.quote:
Dat komt omdat je bij de Burton films alleen de opbrengst in de VS pakt en bij de films hierboven de wereldwijde opbrengst.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:13 schreef Kneivster het volgende:
[..]
Dit zijn de films met de hoogste omzet uit de jaren van de Burton-Batman films. Zoals je ziet komen de opbrengsten van de batman films niet eens in de buurt...
1989 Indiana Jones and the Last Crusade. Gross: $474,171,806
1992 Aladdin. Gross: $504,050,219
1995 Die Hard with a Vengeance. Gross: $366,101,666
Is er een Batman & Robin film?!quote:
Klopt, ik heb een foutje gemaakt bij de Burton films... mijn excuses!quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat komt omdat je bij de Burton films alleen de opbrengst in de VS pakt en bij de films hierboven de wereldwijde opbrengst.
Ja, met George Clooney en Arnie. Beter ga je die zo snel mogelijk kijken anders heb je een gapend gat in je batmanfilmopvoedingquote:
Die heeft de franchise geen goed gedaan nee.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:55 schreef RedGuy het volgende:
Ik wil nooit meer aan een Batman film van Schumacher herinnerd worden.
Het derde deel was nog wel van Burton, maar hij deed zelf niet de regie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:00 schreef Mike het volgende:
[..]
Oh, en het derde deel was niet van Burton, maar van Schumacher...net zoals het vierde deel.
We hebben het natuurlijk nooit over de producer maar over de regisseur. Austin Powers is geproduceerd door Demi Moore, maar dat is toch echt geen Demi Moore film.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:21 schreef Breuls het volgende:
Het derde deel was nog wel van Burton, maar hij deed zelf niet de regie.
Als je die film gezien hebt ga je de films van Nolan alleen nog maar meer waarderenquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:16 schreef fwokker het volgende:
[..]
Ja, met George Clooney en Arnie. Beter ga je die zo snel mogelijk kijken anders heb je een gapend gat in je batmanfilmopvoeding
De status van een regisseur als auteur van een film is zwaar overrated. Het is uit dezelfde filmserie met dezelfde producer als de eerste twee films, dus het is nog steeds een Burton film. Mede, maar toch.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:24 schreef Mike het volgende:
[..]
We hebben het natuurlijk nooit over de producer maar over de regisseur. Austin Powers is geproduceerd door Demi Moore, maar dat is toch echt geen Demi Moore film.
Batman Forever heeft echt niks meer met Burtons visie te maken. Vanaf hier werden de Batmanfilms erg camp en dat is precies waarvoor Joel Schumacher bekend staat.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
De status van een regisseur als auteur van een film is zwaar overrated. Het is uit dezelfde filmserie met dezelfde producer als de eerste twee films, dus het is nog steeds een Burton film. Mede, maar toch.
Precies, waar Batman en Batman Returns zich nog afspeelden in een duister Gotham, stonden Batman Forever en Batman & Robin in het teken van zoveel mogelijk neonlichten per shot. Gatverdamme.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Batman Forever heeft echt niks meer met Burtons visie te maken. Vanaf hier werden de Batmanfilms erg camp en dat is precies waarvoor Joel Schumacher bekend staat.
Klopt ja, maar ik zag hem laatst weer en dat was ietsssss minderquote:Op woensdag 6 april 2011 10:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je die film gezien hebt ga je de films van Nolan alleen nog maar meer waarderen
Ik vond trouwens toen der tijd Batman Forever nog wel te doen. Toen was ik nog wel een stuk jonger (jaartje of 12/13) en keek ik nog heel anders tegen Batman aan.
Ondanks dat Jim Carrey de rol van Riddler totaal verkrachtte (niet zo zeer door zijn toedoen, maar gewoon door het dramatische script) denk ik toch dat hij een geniale Riddler zou zijn in de wereld van Nolan.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:39 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Klopt ja, maar ik zag hem laatst weer en dat was ietsssss minder
Jude Lawquote:Op donderdag 7 april 2011 10:41 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld Jude Law wel als sluwe en gemene Riddler willen zien eigenlijk...
Gewoon een mindfuckende psychopaat. Heerlijk.
Jude Law is een prima acteur. Er zijn betere, maar jouw reactie isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |