Dus je miste al dat nieuws door de jaren heen van moskeeën en imams die uitleg gaven voor- of zelfs mensen zochten en ronselden i.v.m. de jihad?quote:Op woensdag 15 december 2010 16:31 schreef Arglist het volgende:
Ik heb inderdaad geen ervaringen in Islamitische buurten, toch kan ik wel prima vanuit mijn omgeving beredeneren dat criminaliteit niet afhankelijk is van het Islamitisch zijn. Tot die conclusie zou iemand die 15 jaar in een achterstandswijk gewoond heeft toch ook zelf moeten komen, is het niet? Uit eigen ervaring en zo.....
Omdat je islamiet bent betekend niet dat je crimineel bent of wordt, natuurlijk niet man. Ik heb een heleboel islamitische vrienden, waarvan een aantal een criminele inslag hebben. Maar waar het voornamelijk om gaat is dat zelfs de gematigden en 'goede' jongens stonden te dansen en te klappen doen de Twin Towers in de fik stonden en Theo een lief postberichtje ontving.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:31 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen ervaringen in Islamitische buurten, toch kan ik wel prima vanuit mijn omgeving beredeneren dat criminaliteit niet afhankelijk is van het Islamitisch zijn. Tot die conclusie zou iemand die 15 jaar in een achterstandswijk gewoond heeft toch ook zelf moeten komen, is het niet? Uit eigen ervaring en zo.....
Yep, zie al dat nieuws door de jaren heen van scholen , moskeeën en imams die uitleg gaven voor- of zelfs mensen zochten en ronselden i.v.m. de jihad..quote:Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef Zeo-kz het volgende:
Religie hoeft niets uit te maken, maar het kan wel wat uitmaken, voornamelijk als je het gaat gebruiken als een excuus om kwaad te doen.
Marinus (Rinus) van der Lubbe (Leiden, 13 januari 1909 – Leipzig, 10 januari 1934) was een Nederlandse communist die door de meeste historici wordt aangezien als brandstichter van het Rijksdaggebouwquote:Op woensdag 15 december 2010 15:38 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ze staken de Reichstag toch in brand.
Ik woonde in een straat waar 1 blok verder een bepaalde moskee stond (Den Haag) waar toendertijd iemand geheime opnames had gemaakt van Imam Sheich Fawaz Jneid.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Yep, zie al dat nieuws door de jaren heen van scholen , moskeeën en imams die uitleg gaven voor- of zelfs mensen zochten en ronselden i.v.m. de jihad?
De vraag is waar je dat juichen aan wijt. Er juichten ook mensen toen Hoessein de doodstraf kreeg, er juichten ook mensen toen Palestijnen werden vermoord, er juichten ook mensen toen Fortuyn werd vermoord. Waar zegt dat precies iets over? Over de mensen zelf, of over hun geloof?quote:Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
Omdat je islamiet bent betekend niet dat je crimineel bent of wordt, natuurlijk niet man. Ik heb een heleboel islamitische vrienden, waarvan een aantal een criminele inslag hebben. Maar waar het voornamelijk om gaat is dat zelfs de gematigden en 'goede' jongens stonden te dansen en te klappen doen de Twin Towers in de fik stonden en Theo een lief postberichtje ontving.
Maar er is niemand die religie gebruikt als excuus voor een inbraak. En als die er al zijn, dan zijn ze maximaal even dom als mensen die geloven dat mensen inbraken plegen door hun religie. Mensen zijn makkelijk beïnvloedbaar, en religie is vaak de grote gemene deler en kan je er dus mee ook grote groepen aanspraken. Maar wat mij betreft zegt dat niet iets over de religie, maar over de individuele mensen, maar ook natuurlijk over de tegenstanders, die van precies dezelfde retoriek gebruik maken, ook een grote gemene deler, angst.quote:Bovendien heb ik zelfs ooit een islamitische vriendin gehad, geen marrokaan dat niet, en die was ook net als jij en ik. Religie hoeft niets uit te maken, maar het kan wel wat uitmaken, voornamelijk als je het gaat gebruiken als een excuus om kwaad te doen.
Klopt inderdaad. Vooral zielig voor de oudere mensen die niet meer over straat durven, of de jonge meiden die ook snachts bepaalde plekken mijden...quote:...ook een grote gemene deler, angst.
Vroeger kon je niet openlijk homoseksueel zijn, had iets met joods-christelijke traditie te maken. Ook waren er geen migranten destijds. Er waren zelfs nog koloniën.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:40 schreef Tallywhacker het volgende:
[..]
Joden stonden in '30/40' geen vlaggen te verbranden/ zichzelf op te blazen/ fatwa's uitroepend en homo's van een flatgebouw gooiend.. Laat staan dat ze in groepen zwambaden en theaters onveilig maakten..
En dat doet een deel van Moslims hier in nederland en de rest van de wereld wel!
Tijden veranderen, problemen verplaatsen zich; maar blijkbaar mag je in bepaalde steden/wijken nog steeds niet openlijk homoseksueel zijn...quote:Op woensdag 15 december 2010 16:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
Vroeger kon je niet openlijk homoseksueel zijn, had iets met joods-christelijke traditie te maken. Ook waren er geen migranten destijds. Er waren zelfs nog koloniën.
Men mag uiteraard openlijk homoseksueel zijn, maar helaas kan dat niet altijd en overal. Dat is inderdaad een kwalijke zaak. Maar niet iets wat volledig te wijten is aan Marokkanen cq moslims.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:58 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
Tijden veranderen, problemen verplaatsen zich; maar blijkbaar mag je in bepaalde steden/wijken nog steeds niet openlijk homoseksueel zijn...
Je gaat verder met je eigen verhaal. Ik heb nergens zo iets gezegd als waar jij op reageert. Je doet net alsof je mij iets vreemds uitlegt, en dat lijkt me nergens voor nodig. Ik weet prima hoe het zit. Maar jij zit mij nu uit te leggen wat criminaliteit is, wat de vormen van criminaliteit zijn en waar het voorkomt? Dat kan je achterwegen laten zoals ik al zei. Ik had het alleen over religie, dus reageer daar dan op.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:56 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Vooral zielig voor de oudere mensen die niet meer over straat durven, of de jonge meiden die ook snachts bepaalde plekken mijden...
Kijk goos jij kan blijven hameren dat het niet mag, en niet geoorloofd is om een bepaalde groep aan te wijzen als een probleem (of het nou gebaseerd is op geloof, kleur, cultuur) en 20 jaar geleden had ik je volkomen gelijk gegeven....maar nu hier in december 2010 is de werkelijkheid nou eenmaal niet zo mooi als we het zouden willen...
Ik quote de politie agent die verantwoordelijk was voor het onderzoeken van de beroving van mijn moeder, en ik citeer: "al zouden we ze pakken dan staan ze over max 3 dagen weer buiten...eigenlijk zou iemand ze een lesje moeten leren".
Nu vraag jij je af hoe je dan weet dat het die ene bepaalde bevolking was nou: 3 gasten, bontkraagjes, arabisch accent...dat wil inderdaad nog niets zeggen, maar gellukkig hadden we de beelden nog zowel uit de portiek als uit de tram, plus getuigen. Plus als iemand, zoals mn moeder, 20 jaar tussen dat volk heeft gewoond, je precies kan herkennen wie een marrokaan, turk, somalier, ghanees is.
3 gasten, zwei maroc und ein Turkisch.
Maar je zal wel gelijk hebben die politieagent zal wel een racist zijn ofzo om zoiets te zeggen.
Toedeledokie
En het is niet grotendeels te wijten aan islam en 'roomse kerken' mensen en de kinderen die ze opgevoed hebben?quote:Op woensdag 15 december 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Men mag uiteraard openlijk homoseksueel zijn, maar helaas kan dat niet altijd en overal. Dat is inderdaad een kwalijke zaak. Maar niet iets wat volledig te wijten is aan Marokkanen cq moslims.
Nee voornamelijk aan degenen die in grote getallen mensen binnen haalden die uit een cultuur kwamen waar openlijk homoseksueel zijn dus not done is.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Men mag uiteraard openlijk homoseksueel zijn, maar helaas kan dat niet altijd en overal. Dat is inderdaad een kwalijke zaak. Maar niet iets wat volledig te wijten is aan Marokkanen cq moslims.
En we hoeven alleen maar elders te kijken:quote:Op woensdag 15 december 2010 16:56 schreef Zeo-kz het volgende:
maar nu hier in december 2010 is de werkelijkheid nou eenmaal niet zo mooi als we het zouden willen...
Nee, dat is te makkelijk. Homohaat is namelijk niet inherent aan gelovig zijn. Er bestaan inderdaad mensen die homo's verafschuwen vanwege hun eigen religieuze overtuiging. Maar er bestaan ook zat gelovigen die geen problemen hebben met homo's. Nee, homohaat komt uit de mens zelf. Religie is slechts een vehicle. Zonder geloof hadden mensen wel een ander excuus om andersdenkenden te haten.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En het is niet grotendeels te wijten aan islam en 'roomse kerken' mensen en de kinderen die ze opgevoed hebben?
Kleine wake-up call: mogelijk denk jij dat de autochtoon verlicht is en homoseksualiteit volledig heeft geaccepteerd. Er bestaan echter nog zat westerlingen die homo's verafschuwen. Dat zie je ook terug in de cijfers van over homo-gerelateerd geweld.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:04 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
Nee voornamelijk aan degenen die in grote getallen mensen binnen haalden die uit een cultuur kwamen waar openlijk homoseksueel zijn dus not done is.
Zoals B-flip zo mooi zei: "Compatibiliteit is gewoon erg belangrijk als je mensen ergens wil laten vestigen."
Maar om dan nu bij de pakken neer te gaan zitten lijkt me niet een eerlijke oplossing ten opzichte van de toekomstige generaties. Ergens moet je een streep gaan trekken toch?
Dat hij nog minstens 12 jaar partijleider van de PVDA is. Als iemand zijn partij naar het graf wil dragen, is hij het wel. Bedankt Job en vooral doorgaan.quote:
Klopt tot voor kort had extreem-rechts met haar buitenlandershaat niet zo'n prominente rol in Den Haag. Ach het zakt ook wel weer weg. Wilders weet toch geen competente mensen te vindenquote:Op woensdag 15 december 2010 17:06 schreef Zeo-kz het volgende:
Grote reden waarom veel mensen PVV hebben gestemd is niet het feit dat Wilder zo anti islam is, maar omdat Wilders zo anders is dan de rest van wat je de afgelopen jaren in Den Haag hebt gehad. C'est ça.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |