"Terecht in elkaar getrapt worden"?quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:13 schreef heiden6 het volgende:
Ik bemoei me niet zomaar met een vechtpartij, als ik niet weet wat er aan de hand is. Misschien wordt iemand wel terecht in elkaar getrapt.
Ja, dat is toch wel logisch. Als je de godganse dag op FOK! zit ben je natuurlijk niet tegelijkertijd buiten waar alle ellende zich afspeelt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:50 schreef Loodje het volgende:
Het is wel apart, er lopen namelijk altijd enorm veel mensen door, wanneer er iets gebeurd. Er is een klein aantal die wat doet, en dit aantal zit voornamelijk op fok?
Die staan erbij en lezen er naarquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, dat is toch wel logisch. Als je de godganse dag op FOK! zit ben je natuurlijk niet tegelijkertijd buiten waar alle ellende zich afspeelt.
Waarom? Zo heeft iedereen wel een excuus. "Ik ben 50+, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb kinderen, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb astma, ik kan er niet tussen springen!". Waarom zou een meisje van 19 er niet tussen kunnen springen? Jij krijgt waarschijnlijk geen klap mee van die gast...quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:26 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik, als 19jarig klein meisje, was de enige! van een propvolle binnenstad die ertussen sprong.
Is toch van den zotte
Ik gebruik het niet als excuus om niet in te grijpen. Ik vind het alleen raar dat ik de enige was, terwijl er genoeg brede gasten omheen stonden die beter konden helpen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom? Zo heeft iedereen wel een excuus. "Ik ben 50+, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb kinderen, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb astma, ik kan er niet tussen springen!". Waarom zou een meisje van 19 er niet tussen kunnen springen? Jij krijgt waarschijnlijk geen klap mee van die gast...
Nee, het is ook geen verwijt. Je hebt ingegrepen, goede actie van jou dus. Bedoel meer dat als iedereen gaat staan wachten tot z'n buurman iets doet omdat die 'beter geschikt' zou zijn, er helemaal niks gebeurd. Daar moet je niet bij nadenken, gewoon zelf iets doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:27 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik gebruik het niet als excuus om niet in te grijpen. Ik vind het alleen raar dat ik de enige was, terwijl er genoeg brede gasten omheen stonden die beter konden helpen.
En geloof me, als meisje krijg je ook gewoon klappen mee als je ertussen springt hoor
Nja, misschien als je nog op zo iemand in kan praten. Maar als ie in blinde woede op iemand in aan 't slaan is, en je springt ertussen kun je gewoon een lel verwachten.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, het is ook geen verwijt. Je hebt ingegrepen, goede actie van jou dus. Bedoel meer dat als iedereen gaat staan wachten tot z'n buurman iets doet omdat die 'beter geschikt' zou zijn, er helemaal niks gebeurd. Daar moet je niet bij nadenken, gewoon zelf iets doen.
Is het als meisje niet makkelijker om zo'n gast rustig te krijgen? Dat dacht ik wel altijd, weet niet of het ook zo is?
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, het is ook geen verwijt. Je hebt ingegrepen, goede actie van jou dus. Bedoel meer dat als iedereen gaat staan wachten tot z'n buurman iets doet omdat die 'beter geschikt' zou zijn, er helemaal niks gebeurd. Daar moet je niet bij nadenken, gewoon zelf iets doen.
Is het als meisje niet makkelijker om zo'n gast rustig te krijgen? Dat dacht ik wel altijd, weet niet of het ook zo is?
Ja. Misschien heeft degene die in elkaar getrapt wordt dat wel verdiend. Hoe weet jij dat hij niet bijvoorbeeld net betrapt is terwijl hij iets probeerde te stelen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
"Terecht in elkaar getrapt worden"?
Je moet inderdaad geen heldin willen zijn als jong meisje, dat zou heel nobel zijn, maar de wereld is te verrot voor dat soort daden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.
Alleen toekijken is ook niet goed, en het is tof dat Goodluck_Charm wél het lef had om er tussen te springen, maar of het verstandig is, is een tweede.
Kijk, een paar brede kerels die er bij staan, kunnen zo'n kerel gewoon veel beter aan.
Tegenwoordig zijn er zoveel gekken op straat, dat je als meisje van 19 bijv. gewoon in maar enkele gevallen misschien nuttig kan zijn.
Maar voor hetzelfde geldt krijg je ineens een mes tussen je ribben. Je moet helaas gewoon voorzichtig zijn tegenwoordig..
Ja in het vervolgd gaan we alle dieven gewoon meteen op straat in elkaar trappen, weet je wat, executeer ze meteenquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja. Misschien heeft degene die in elkaar getrapt wordt dat wel verdiend. Hoe weet jij dat hij niet bijvoorbeeld net betrapt is terwijl hij iets probeerde te stelen?
Dat zijn jouw woorden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
[..]
Ja in het vervolgd gaan we alle dieven gewoon meteen op straat in elkaar trappen, weet je wat, executeer ze meteen
Daar heb je gelijk in, alleen ik ben heel erg gevoelig voor geweld en onrecht.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je moet inderdaad geen heldin willen zijn als jong meisje, dat zou heel nobel zijn, maar de wereld is te verrot voor dat soort daden.
Laat het maar aan 35-jarige idealisten over.
Ik grijp altijd in bij misstanden en heb dankzij de vriendelijke manier waarop ik mensen benader nog nooit een klap gehad.
Soms snappen mensen niet dat je zonder geweld toch veel kunt bereiken. Mensen worden onderschat, met bijna iedereen is te redeneren als je het goed aanpakt.
Autisten die niet relatief kunnen waarnemen en eerst een nulmeting willenquote:Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef eleusis het volgende:
En 10 jaar geleden heb je een nulmeting uitgevoerd? Dat ontbreekt nog wel eens bij het roepen van "steeds vaker !".
Mijn kennis van 70 die ook nog bijna blind is heeft vorig jaar een meisje ontzet die werd lastiggevallen door een man....kostte hem wel een blauw oog, een kapotte schouder/arm (die nooit meer 100% is geworden)quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom? Zo heeft iedereen wel een excuus. "Ik ben 50+, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb kinderen, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb astma, ik kan er niet tussen springen!". Waarom zou een meisje van 19 er niet tussen kunnen springen? Jij krijgt waarschijnlijk geen klap mee van die gast...
Waarna je snel naar huis loopt en een topic op Fok opent?quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:21 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, alleen ik ben heel erg gevoelig voor geweld en onrecht.
Dan begin ik meteen te koken van binnen.
Uhm nee, waar heb ik topics geopend waarin ik het over vechtpartijen heb?quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarna je snel naar huis loopt en een topic op Fok opent?
Niet letten op idioten die moeite hebben met een normale inhoudelijke reactie.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:50 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Uhm nee, waar heb ik topics geopend waarin ik het over vechtpartijen heb?
Hierbij kan ik er nog inkomen dat je niet te hulp schiet, omdat je dan zelf een pak rammel of een mes tussen je ribben kunt krijgen. Weglopen verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik begrijp het wel.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:33 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
Grijpen jullie eigenlijk in als het gaat om geweld?
Er word iemand in elkaar geslagen, midden in de stad. Wat doe je?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:27 schreef KarinJ. het volgende:
Helaas weet ik uit ervaring dat als mensen in elkaar geslagen worden er NIET ingegrepen word.( ze staan erbij en kijken ernaar en bellen hoogstens de politie)....ik werd dan ook wakker in het ziekenhuis.
Idioterie...alsof iedereen zit te wachten op een gelegenheid om een mes tussen iemands ribben te steken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging vorige week door de gladheid onderuit op de fiets, midden op de weg (wilde net afslaan naar links). Kostte me even moeite om overeind te komen, want ik was zo hard terecht gekomen dat alle lucht uit me was geperst en ik even bleef liggen.
Stonden 3 auto's vlak achter me te wachten. Er reden wat fietsers langs. En niemand stopte of vroeg hoe het ging.
Toen ik dat later hier op fok meldde zei iemand: "Nou ja, voor je het weet krijg je tegenwoordig een mes tussen je ribben als je iemand helpt"
Ik: 's morgens vroeg, een meisje op een fiets met een mandje die valt en jij durft niet te helpen omdat je een mes tussen je ribben verwacht?![]()
Hoe vaak is dat nou werkelijk gebeurd? En misschien is zelfs dat verhaal gebaseerd op een anekdote.quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:29 schreef Lamon het volgende:
Idioterie...alsof iedereen zit te wachten op een gelegenheid om een mes tussen iemands ribben te steken.
quote:De Gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan is een verhaal in het Nieuwe Testament van de Bijbel, verteld door Jezus.
In het verhaal weigeren eerst twee hooggeplaatste Joden (een priester en een Leviet) om hun handen vuil te maken om een slachtoffer van een geweldsmisdrijf langs de kant de weg te helpen, maar later blijkt een Samaritaan (een door de Joden geminacht volk destijds) wel hulpvaardig. Wat met deze gelijkenis moet worden overgebracht is dat telt wat iemand doet, niet wat hij is.
Mensen zijn bang om niets. Geweld lokt geweld uit. Als je geweldloos bent, zul je daarmee weinig te maken krijgen, en als je ingrijpt op de juiste manier kun je mensen echt overtuigen om hun gevecht te staken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat nou werkelijk gebeurd? En misschien is zelfs dat verhaal gebaseerd op een anekdote.
Maar dat is pech, omdat het jou overkomt betekent het niet dat dat iets is wat iedereen gebeurt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:39 schreef KarinJ. het volgende:
Dat heb ik toch anders ervaren @Lamon
We werden door een overlastgevende groep ( 6-8 mensen) in elkaar geslagen omdat we niet bang voor ze waren....daarna dus wel.
En dan is het "terecht" om iemand in elkaar te trappen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja. Misschien heeft degene die in elkaar getrapt wordt dat wel verdiend. Hoe weet jij dat hij niet bijvoorbeeld net betrapt is terwijl hij iets probeerde te stelen?
Ik ben ook weleens tussen 2 jongens gesprongen die ik niet kende. Maar daar was een meisje het niet mee eens en die gaf mij toen een knal. Toen was ik wel zwaar geshockeerd. Had ook een enorm ei op mijn kin :p En het enige wat ik tegen die jongens zei (het was in een discobus en we moesten nog überhaupt gaan rijden) Nu kappen! jij gaat voorin de bus zitten en jij achterin en toen boem :pquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Zulke wijven verdienen de titel 'vrouw' niet...quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:17 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens tussen 2 jongens gesprongen die ik niet kende. Maar daar was een meisje het niet mee eens en die gaf mij toen een knal. Toen was ik wel zwaar geshockeerd. Had ook een enorm ei op mijn kin :p En het enige wat ik tegen die jongens zei (het was in een discobus en we moesten nog überhaupt gaan rijden) Nu kappen! jij gaat voorin de bus zitten en jij achterin en toen boem :p
achteraf werd ik ook wel boos, had ik niet meer van me af moeten bijten. Maar ik was zo verbijsterd, ben nog wel heel lang boos geweest op haar maar ben blij dat ik niks heb teruggedaan dan was ik net zo laag gezonken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:20 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Zulke wijven verdienen de titel 'vrouw' niet...
Tokkies
Ja, rollebollen in een volle bus is ook weer zoiets. Maar eigenlijk vind ik dat zij wel een blauw oog had verdiend.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:27 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
achteraf werd ik ook wel boos, had ik niet meer van me af moeten bijten. Maar ik was zo verbijsterd, ben nog wel heel lang boos geweest op haar maar ben blij dat ik niks heb teruggedaan dan was ik net zo laag gezonken.
Nou, vaak genoeg dat er geen enkele rede meer te vinden is als er eenmaal geknokt wordt. Zeker als er wat alcohol in het spel zit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:36 schreef Lamon het volgende:
[..]
Mensen zijn bang om niets. Geweld lokt geweld uit. Als je geweldloos bent, zul je daarmee weinig te maken krijgen, en als je ingrijpt op de juiste manier kun je mensen echt overtuigen om hun gevecht te staken.
Ik ben vaak genoeg tussen 2 mensen in gaan staan, met enkel woorden, en totaal geen stoerheid.
Een beroep doen op verantwoordelijkheid werkt.
En de paar echte psychopaten die er rondlopen, dat is dan gewoon pech. Maar de kans om onder een auto te komen is groter.
Ja, jij verstoorde waarschijnlijk haar egostrelerij, het is natuurlijk keiaantrekkelijk als twee jongens om je vechtenquote:Op zaterdag 18 december 2010 15:17 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens tussen 2 jongens gesprongen die ik niet kende. Maar daar was een meisje het niet mee eens en die gaf mij toen een knal. Toen was ik wel zwaar geshockeerd. Had ook een enorm ei op mijn kin :p En het enige wat ik tegen die jongens zei (het was in een discobus en we moesten nog überhaupt gaan rijden) Nu kappen! jij gaat voorin de bus zitten en jij achterin en toen boem :p
Je zou je verbazen hoe zeer je je hierin kunt vergissen. Ergens vind ik het wel sneu dat je op basis van een gelaatsuitdrukking zo'n vrouw laat staan. En als ze je vriendelijk toelacht dan sta je wel op?quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:21 schreef BruinBeertje het volgende:
ik zat laatst in de trein en er was een ontzettend arrogante dame (rond de 70) die vroeg niet van '' zou ik a.u.b. mogen zitten'' ze keek ons heel vies en arrogant aan. Ik stond dus niet op.
nee, nee en nog eens nee. Ik heb veel respect voor oudere mensen, maar deze keek zo arrogant dat ze me kon killen met haar ogen. trouwens, zo oud was ze ook weer niet, en kon nog makkelijk staan. (straks moeten we ook nog voor 50 jarige opstaan)quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je zou je verbazen hoe zeer je je hierin kunt vergissen. Ergens vind ik het wel sneu dat je op basis van een gelaatsuitdrukking zo'n vrouw laat staan. En als ze je vriendelijk toelacht dan sta je wel op?
Je had haar ook even kunnen aanspreken, natuurlijk. Met het gevaar even te moeten staan
Als je totaal geen idee hebt wat er aan de hand is vind ik het niet verstandig om je ermee te bemoeien.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En dan is het "terecht" om iemand in elkaar te trappen?
En wat als het niet terecht is? Kun je je Anja Joos nog herinneren?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging vorige week door de gladheid onderuit op de fiets, midden op de weg (wilde net afslaan naar links). Kostte me even moeite om overeind te komen, want ik was zo hard terecht gekomen dat alle lucht uit me was geperst en ik even bleef liggen.
Stonden 3 auto's vlak achter me te wachten. Er reden wat fietsers langs. En niemand stopte of vroeg hoe het ging.
Toen ik dat later hier op fok meldde zei iemand: "Nou ja, voor je het weet krijg je tegenwoordig een mes tussen je ribben als je iemand helpt"
Ik: 's morgens vroeg, een meisje op een fiets met een mandje die valt en jij durft niet te helpen omdat je een mes tussen je ribben verwacht?![]()
Ik moet zeggen dat ik bij een (fair) 1 op 1 gevecht ook terughoud ben. Al zal ik ook niet in m'n eentje tussen een groepsgevecht springenquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En dan is het "terecht" om iemand in elkaar te trappen?
En wat als het niet terecht is? Kun je je Anja Joos nog herinneren?
Jij interpreteert het als arrogant. Het kan best zijn dat er iets heel anders schuil gaat achter zo'n gezicht.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:09 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
nee, nee en nog eens nee. Ik heb veel respect voor oudere mensen, maar deze keek zo arrogant dat ze me kon killen met haar ogen.
Ik zou er niet naar toe durven te lopen, maar ik zou wel om de hoek 112 bellen denk ik.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:33 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
Grijpen jullie eigenlijk in als het gaat om geweld?
Er word iemand in elkaar geslagen, midden in de stad. Wat doe je?
Van thuis uit meegekregen om dat zelf aan te bieden, omdat men dat niet altijd zelf durft te vragen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:21 schreef BruinBeertje het volgende:
ik zat laatst in de trein en er was een ontzettend arrogante dame (rond de 70) die vroeg niet van '' zou ik a.u.b. mogen zitten'' ze keek ons heel vies en arrogant aan. Ik stond dus niet op
We hebben voor het eerst sinds grosso modo een honderd jaar weer een liberale premier, dus die stelling kun je niet serieus verdedigen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:19 schreef Desunoto het volgende:
En anders merk je het wel aan de politiek. Veel meer stemmen aan asociale partijen de laatste verkiezingen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |