abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90032307
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 02:13 schreef heiden6 het volgende:
Ik bemoei me niet zomaar met een vechtpartij, als ik niet weet wat er aan de hand is. Misschien wordt iemand wel terecht in elkaar getrapt.
"Terecht in elkaar getrapt worden"? :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:50:57 #102
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_90036685
Het is wel apart, er lopen namelijk altijd enorm veel mensen door wanneer er iets gebeurd. Of ze gaan op een afstandje staan kijken. Kan daar heel slecht tegen.
Angs is natuurlijk logisch, zeker gezien de dingen die er de afgelopen jaren zijn gebeurd .(bijvoorbeeld sneeuwbal gooien en gelijk een paar kogels mogen vangen)
Toch ben ik voor helpen, alleen is het lastig om hulpbehoevende situaties in te schatten op risico.
Be dance |Be real| Be You
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:53:40 #103
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90036814
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:50 schreef Loodje het volgende:
Het is wel apart, er lopen namelijk altijd enorm veel mensen door, wanneer er iets gebeurd. Er is een klein aantal die wat doet, en dit aantal zit voornamelijk op fok?
Ja, dat is toch wel logisch. Als je de godganse dag op FOK! zit ben je natuurlijk niet tegelijkertijd buiten waar alle ellende zich afspeelt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:55:29 #104
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_90036900
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, dat is toch wel logisch. Als je de godganse dag op FOK! zit ben je natuurlijk niet tegelijkertijd buiten waar alle ellende zich afspeelt.
Die staan erbij en lezen er naar :)
Be dance |Be real| Be You
pi_90044981
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 01:26 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik, als 19jarig klein meisje, was de enige! van een propvolle binnenstad die ertussen sprong.
Is toch van den zotte
Waarom? Zo heeft iedereen wel een excuus. "Ik ben 50+, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb kinderen, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb astma, ik kan er niet tussen springen!". Waarom zou een meisje van 19 er niet tussen kunnen springen? Jij krijgt waarschijnlijk geen klap mee van die gast...
Ja, ik generaliseer.
pi_90045755
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom? Zo heeft iedereen wel een excuus. "Ik ben 50+, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb kinderen, ik kan er niet tussen springen!". "Ik heb astma, ik kan er niet tussen springen!". Waarom zou een meisje van 19 er niet tussen kunnen springen? Jij krijgt waarschijnlijk geen klap mee van die gast...
Ik gebruik het niet als excuus om niet in te grijpen. Ik vind het alleen raar dat ik de enige was, terwijl er genoeg brede gasten omheen stonden die beter konden helpen.
En geloof me, als meisje krijg je ook gewoon klappen mee als je ertussen springt hoor ;)
pi_90046237
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:27 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik gebruik het niet als excuus om niet in te grijpen. Ik vind het alleen raar dat ik de enige was, terwijl er genoeg brede gasten omheen stonden die beter konden helpen.
En geloof me, als meisje krijg je ook gewoon klappen mee als je ertussen springt hoor ;)
Nee, het is ook geen verwijt. Je hebt ingegrepen, goede actie van jou dus. Bedoel meer dat als iedereen gaat staan wachten tot z'n buurman iets doet omdat die 'beter geschikt' zou zijn, er helemaal niks gebeurd. Daar moet je niet bij nadenken, gewoon zelf iets doen.

Is het als meisje niet makkelijker om zo'n gast rustig te krijgen? Dat dacht ik wel altijd, weet niet of het ook zo is?
Ja, ik generaliseer.
pi_90047119
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, het is ook geen verwijt. Je hebt ingegrepen, goede actie van jou dus. Bedoel meer dat als iedereen gaat staan wachten tot z'n buurman iets doet omdat die 'beter geschikt' zou zijn, er helemaal niks gebeurd. Daar moet je niet bij nadenken, gewoon zelf iets doen.

Is het als meisje niet makkelijker om zo'n gast rustig te krijgen? Dat dacht ik wel altijd, weet niet of het ook zo is?
Nja, misschien als je nog op zo iemand in kan praten. Maar als ie in blinde woede op iemand in aan 't slaan is, en je springt ertussen kun je gewoon een lel verwachten.
Nagenoeg twee keer meegemaakt. Als je dan heel hard begint te huilen schrikken ze wel en stoppen om je te troosten hahahaha
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:39:24 #109
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_90058711
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.
Alleen toekijken is ook niet goed, en het is tof dat Goodluck_Charm wél het lef had om er tussen te springen, maar of het verstandig is, is een tweede.
Kijk, een paar brede kerels die er bij staan, kunnen zo'n kerel gewoon veel beter aan.
Tegenwoordig zijn er zoveel gekken op straat, dat je als meisje van 19 bijv. gewoon in maar enkele gevallen misschien nuttig kan zijn.
Maar voor hetzelfde geldt krijg je ineens een mes tussen je ribben. Je moet helaas gewoon voorzichtig zijn tegenwoordig..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_90059122
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

"Terecht in elkaar getrapt worden"? :D
Ja. Misschien heeft degene die in elkaar getrapt wordt dat wel verdiend. Hoe weet jij dat hij niet bijvoorbeeld net betrapt is terwijl hij iets probeerde te stelen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_90059164
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:39 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.
Alleen toekijken is ook niet goed, en het is tof dat Goodluck_Charm wél het lef had om er tussen te springen, maar of het verstandig is, is een tweede.
Kijk, een paar brede kerels die er bij staan, kunnen zo'n kerel gewoon veel beter aan.
Tegenwoordig zijn er zoveel gekken op straat, dat je als meisje van 19 bijv. gewoon in maar enkele gevallen misschien nuttig kan zijn.
Maar voor hetzelfde geldt krijg je ineens een mes tussen je ribben. Je moet helaas gewoon voorzichtig zijn tegenwoordig..
Je moet inderdaad geen heldin willen zijn als jong meisje, dat zou heel nobel zijn, maar de wereld is te verrot voor dat soort daden.
Laat het maar aan 35-jarige idealisten over. :)

Ik grijp altijd in bij misstanden en heb dankzij de vriendelijke manier waarop ik mensen benader nog nooit een klap gehad. :)

Soms snappen mensen niet dat je zonder geweld toch veel kunt bereiken. Mensen worden onderschat, met bijna iedereen is te redeneren als je het goed aanpakt. :)
pi_90059173
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja. Misschien heeft degene die in elkaar getrapt wordt dat wel verdiend. Hoe weet jij dat hij niet bijvoorbeeld net betrapt is terwijl hij iets probeerde te stelen?
Ja in het vervolgd gaan we alle dieven gewoon meteen op straat in elkaar trappen, weet je wat, executeer ze meteen
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
pi_90059294
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:

[..]

Ja in het vervolgd gaan we alle dieven gewoon meteen op straat in elkaar trappen, weet je wat, executeer ze meteen
Dat zijn jouw woorden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_90068078
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je moet inderdaad geen heldin willen zijn als jong meisje, dat zou heel nobel zijn, maar de wereld is te verrot voor dat soort daden.
Laat het maar aan 35-jarige idealisten over. :)

Ik grijp altijd in bij misstanden en heb dankzij de vriendelijke manier waarop ik mensen benader nog nooit een klap gehad. :)

Soms snappen mensen niet dat je zonder geweld toch veel kunt bereiken. Mensen worden onderschat, met bijna iedereen is te redeneren als je het goed aanpakt. :)
Daar heb je gelijk in, alleen ik ben heel erg gevoelig voor geweld en onrecht.
Dan begin ik meteen te koken van binnen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 02:36:55 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90076252
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:53 schreef eleusis het volgende:
En 10 jaar geleden heb je een nulmeting uitgevoerd? Dat ontbreekt nog wel eens bij het roepen van "steeds vaker !".
Autisten die niet relatief kunnen waarnemen en eerst een nulmeting willen :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90076464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Mijn kennis van 70 die ook nog bijna blind is heeft vorig jaar een meisje ontzet die werd lastiggevallen door een man....kostte hem wel een blauw oog, een kapotte schouder/arm (die nooit meer 100% is geworden) :X . Gelukkig kwam iemand anders hem weer helpen. Er zijn dus zeker nog mensen in de maatschappij die anderen willen helpen al is het de vraag of het zo'n goed idee van mijn kennis om ertussen te springen terwijl die vent 2 x zo breed, een stuk langer en half zo jong was als hem. :') Was wel moedig van hem vonden we allemaal maar we hebben hem toch aangeraden de volgende keer even te wachten op wat medestanders voordat hij begint. De politie heeft hem dat ook aangeraden. :P
Trouwens niet helpen bij een vechtpartij is niet iets van de laatste tijd. ;( Ik werd als 13 jarige (enige tientallen jaren terug ;) ) door 3 meiden van 17-18 jaar in elkaar geslagen (ze zochten ruzie en toen ik niet reageerde op hun pesterijen sprongen ze er maar bovenop zonder dat ik aanleiding gaf). Tig volwassen kerels om me heen maar geen enkele die een poot uitstak. :( Ik kwam er behoorlijk gehavend uit, zeker omdat ik ook geen aanleiding wilde geven dat ze mijn veel jongere neefje en nichtje gingen aanvallen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 19-12-2010 04:19:08 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 18 december 2010 @ 03:15:21 #117
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90076607
Ik merk dat ik ook niet meer omkijk naar anderen, omdat ik weet dat niemand omkijkt naar mij.
Ik heb ook ellendig op een stoep gezeten met bijna tranen in me ogen. Het enige wat mensen doen is voorbijlopen/fietsen alsof je een spook bent, They don't care. So why should I?

Ik denk dat je mensen wel aanspreekt als ze zelf worden geconfornteerd op de een of andere manier. Mischien moet het een maatschappelijke trend worden om anderen te helpen. En een oude man met boodschappen dat uitglijd en bijna een hersenschudding oploopt is bijkbaar niet indrukwekkend genoeg.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90078311
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:21 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, alleen ik ben heel erg gevoelig voor geweld en onrecht.
Dan begin ik meteen te koken van binnen.
Waarna je snel naar huis loopt en een topic op Fok opent? :')
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:25:09 #119
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_90078728
Ik ben vanuit een stad in Nederland verhuist naar "het platteland"in Noorwegen.
We gingen ergens wonen waar we niemand kenden.
Wat ons opviel was dat de mensen zo aardig tegen ons waren.
Onbekenden maakte praatjes met ons. Over waar we vandaan kwamen, het weer en Noorwegen.
We vroegen ons echt af wat die mensen nu eigenlijk van ons wilden.
Waarom waren ze zo aardig? Wat zat daar achter?Wat wilden ze ons verkopen?.......
Na verloop van tijd kwamen we er achter dat ze gewoon aardig waren. Hoogstens een beetje nieuwsgierig naar wie we waren.
We waren in Nederland dus gewoon verleerd dat mensen zonder reden aardig konden zijn.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_90079110
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 09:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarna je snel naar huis loopt en een topic op Fok opent? :')
Uhm nee, waar heb ik topics geopend waarin ik het over vechtpartijen heb?
pi_90079372
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:50 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Uhm nee, waar heb ik topics geopend waarin ik het over vechtpartijen heb?
Niet letten op idioten die moeite hebben met een normale inhoudelijke reactie.
Het zal wel iets met zuurstoftekort te maken hebben ofzo.
pi_90079572
Ik merk er weinig van om eerlijk te zijn, maar ik bevind me dan ook nauwelijks in de hulpbehoevende positie
pi_90079681
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:33 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
Grijpen jullie eigenlijk in als het gaat om geweld?
Er word iemand in elkaar geslagen, midden in de stad. Wat doe je?
Hierbij kan ik er nog inkomen dat je niet te hulp schiet, omdat je dan zelf een pak rammel of een mes tussen je ribben kunt krijgen. Weglopen verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik begrijp het wel.

Bij het voorbeeld uit de OP waar de oude man zijn boodschappen laat vallen vind ik het al heel anders. Wat is daar het ergste dat je kan gebeuren? Dat het je 2 minuten kost?

Vind dat wel 2 heel verschillende zaken.
pi_90079706
Ik ging vorige week door de gladheid onderuit op de fiets, midden op de weg (wilde net afslaan naar links). Kostte me even moeite om overeind te komen, want ik was zo hard terecht gekomen dat alle lucht uit me was geperst en ik even bleef liggen.

Stonden 3 auto's vlak achter me te wachten. Er reden wat fietsers langs. En niemand stopte of vroeg hoe het ging.

Toen ik dat later hier op fok meldde zei iemand: "Nou ja, voor je het weet krijg je tegenwoordig een mes tussen je ribben als je iemand helpt"

Ik: 's morgens vroeg, een meisje op een fiets met een mandje die valt en jij durft niet te helpen omdat je een mes tussen je ribben verwacht? :D _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:27:59 #125
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_90079807
Helaas weet ik uit ervaring dat als mensen in elkaar geslagen worden er NIET ingegrepen word.( ze staan erbij en kijken ernaar en bellen hoogstens de politie)....ik werd dan ook wakker in het ziekenhuis.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')