Het zijn dan ook tegenpolen van elkaar imo.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Werd er dan misschien ook enorm veel geld tegen die Joden aangegooid voor uitkeringen, buurthuizen, sportprojecten, (taal)cursussen en subsidies?
Eerlijk gezegd zie ik niet hoe die twee groepen te vergelijken zijn.
Ik zie je als een mens, en maak me niet zo druk om je afkomst. Jij blijkbaar wel. Wil je erover praten?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maakt jouw punt veel meer valide en het laat zien dat je een niets wetende kerel bent met vooroordelen. Ik ben half spaans half koerd EN moslim en voel me totaal niet thuis bij marokkanen. Ben ik nu een europeaan, een 'mocro'(Zoals jij zegt) of een moslim?
In nederland ben je ook vrij in het doen wat je wil maar als je een bankoverval pleegt dan word je ook niet in de watten gelegd. (Om een voorbeeld te noemen, een bankoverval staat 0% gelijk aan homo zijn natuurlijk)quote:Op woensdag 15 december 2010 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee ik begrijp er eerlijk gezegt helemaal geen donder van.
Allah zegt dat de mens vrij is in het doen wat hij wil, maar als hij dat dus doet moet ie gestraft worden?
Wel door de 'gevestigde orde' natuurlijk, die hitler weg wilde hebben. Net zoals Wilders dit wilde/wil.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Werd er dan misschien ook enorm veel geld tegen die Joden aangegooid voor uitkeringen, buurthuizen, sportprojecten, (taal)cursussen en subsidies?
Eerlijk gezegd zie ik niet hoe die twee groepen te vergelijken zijn.
Ja, Wilders heeft dezelfde volmacht als Hitler natuurlijk had.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Wel door de 'gevestigde orde' natuurlijk, die hitler weg wilde hebben. Net zoals Wilders dit wilde/wil.
Maar Nederland zegt niet perfect te zijn en heeft die bankovervaller niet geschapen.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
In nederland ben je ook vrij in het doen wat je wil maar als je een bankoverval pleegt dan word je ook niet in de watten gelegd. (Om een voorbeeld te noemen, een bankoverval staat 0% gelijk aan homo zijn natuurlijk)
Wel als je het alleen doet voor moslims. En wel als je wilt dat er geen moskeeën bij mogen komen, maar wel kerken etc.quote:De grenzen sluiten is geen vorm van burgerrecht beperking
Ik heb het meer over als deze partij een van de grootsten wordt. Meteen wordt er natuurlijk van een moslim invasie gesproken, dus die partij zal het ook niet echt gaan maken.quote:
Zie JIJ mij als een mens?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie je als een mens, en maak me niet zo druk om je afkomst. Jij blijkbaar wel. Wil je erover praten?
De zaken die ik net noemde zijn toch niet gelijk te stellen aan het buitensluiten? Wat zijn nou de punten die gelijk zijn tussen de moslims nu en de Joden aan het begin van de oorlog?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Wel door de 'gevestigde orde' natuurlijk, die hitler weg wilde hebben. Net zoals Wilders dit wilde/wil.
Nederland zegt wel perfect te zijn en zet zich boven alle andere soorten besturen. Altijd maar weer dat democratie de beste is blabla en dat nederlanders veel verder ontwikkeld zijn dan anderen. En ik zeg dat het een voorbeeld is, dat jij die dingen gaat linken is sowieso bewijs voor onkunde.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar Nederland zegt niet perfect te zijn en heeft die bankovervaller niet geschapen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Cerbie het volgende:
Je zal maar een zoon hebben die zo'n uitspraak doet. Heb je de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog overleefd, komt je nageslacht er jaren later mee dat de groep die jouw dagelijks op straat lastigvalt omwille je geloof eigenlijk hetzelfde doormaakt als jij 70 jaar geleden.
Lange leve een 2e kamer met 150 leden en de Trias politica dusquote:Op woensdag 15 december 2010 14:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat wat ik dik heb gedrukt: Dat wil de PVV dus gaan doen door middel van grenzen sluiten voor alleen MOSLIMlanden etc.
En je zegt wel dat we in een vrije samenleving leven waar moslims voor zichzelf op kunnen komen maar een partij voor de moslims zal nooit kunnen bestaan. Dus wat je praat is ook weer onzin.
Wil je erover praten?quote:
Wetten die Wilders' partij wilt invoeren:quote:- Het verbod op het bouwen/openen van nieuwe synagoges.
- Het verbod op het bezit van de Tora en andere Joodse literatuur.
- Het verbod om in het openbaar traditioneel Joodse kleding te dragen.
- Het verbod op Joodse verenigingen zoals de heerensociëteiten die ook in Nederland te vinden waren.
- Joodse burgers kon bij overtreding van de wet gemakkelijker het Duitse staatsburgerschap worden afgenomen.
- Joodse burgers konden na denaturaliseren gemakkelijker de grens overgezet worden.
- Geen Joodse scholen, en geen onderwijs in Joodse gebruiken.
oftewel,quote:- Het verbod op het bouwen/openen van nieuwe moskeen.
- Het verbod op het bezit van de Koran.
- Het verbod om in het openbaar traditioneel Islamitische kleding te dragen.
- Het verbod op Islamitische verenigingen.
- Islamitische burgers kon bij overtreding van de wet gemakkelijker het Nederlands Paspoort worden afgenomen.
- Islamistische burgers konden gemakkelijker de grens overgezet worden.
- Geen Islamitische scholen.
Neequote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef PizzaMizza het volgende:
Wel als je het alleen doet voor moslims. En wel als je wilt dat er geen moskeeën bij mogen komen, maar wel kerken etc.
Dat zei je niet. Je zei dat een moslimpartij ondenkbaar zou zijn.quote:Ik heb het meer over als deze partij een van de grootsten wordt. Meteen wordt er natuurlijk van een moslim invasie gesproken, dus die partij zal het ook niet echt gaan maken.
Knap dat je weet wat ik denk en hoe ik je zie. Ik zie voornamelijk een issue bij jou als het gaat om hokjesgeest toe te passen. Waarom is het zo moeilijk om te geloven dat ik je als een mens zie? Wil je graag dat ik je als mocro zie zodat je kan huilen dat ik discrimineer?quote:Zie JIJ mij als een mens?Je ziet mij als een MOCRO, ondanks dat ik een Spaanse koerd ben met de islam als religie en een Nederlandse nationaliteit.
Ik neem aan dat Cohen toch ook wel weet dat zijn vergelijking kant nog wel raakt? Zelfs enorm beledigend zijn voor nota bene zijn eigen joodse volk? Hij is toch niet dom?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vergelijking gaat mank. Zelfs al was het zo dat je een valide standpunt zou hebben en de Mocro gemeenschap in Nederland op dezelfde wijze bejegend wordt als de joden van 70 jaar geleden, gebeurt het niet om dezelfde reden waardoor de vergelijking van Cohen niet klopt.
Was het zo dat 70 jaar geleden de Joden onterecht vervolgd werden wegens hun maatschappelijk succes, de Mocro`s worden terecht bekritiseerd wegens hun hoge mate van criminaliteit, werkloosheid en respectloosheid jegens andere culturen. Dat zijn vaststaande feiten waar jij, noch Cohen omheen kan draaien.
Lijkt wel een soort van Stockholm-syndroom waar deze man aan lijdt.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:39 schreef Cerbie het volgende:
Je zal maar een zoon hebben die zo'n uitspraak doet. Heb je de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog overleefd, komt je nageslacht er jaren later mee dat de groep die jouw dagelijks op straat lastigvalt omwille je geloof eigenlijk hetzelfde doormaakt als jij 70 jaar geleden.
Hoeveel aanslagen hadden de joden gepleegd?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:40 schreef Zith het volgende:
Duitsland voor 1938:
Ingevoerde wetten door Hitler's partij:
[..]
Wetten die Wilders' partij wilt invoeren:
[..]
oftewel, zouden PVVers het eens zijn met de wetten van Duistland in 1938 wanneer deze voor Moslims golden? Ik geloof van wel
Leuk dat je weer een anale fixatie op de PVV wilt tentoonstellen, maar wat is er nou precies doorgevoerd dan van Wilder`s plannen? Je weet dat Wilders niet het kabinet in zijn eentje vertegenwoordigd ?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:40 schreef Zith het volgende:
Duitsland voor 1938:
Ingevoerde wetten door Hitler's partij:
[..]
Wetten die Wilders' partij wilt invoeren:
[..]
oftewel, zouden PVVers het eens zijn met de wetten van Duistland in 1938 wanneer deze voor Moslims golden? Ik geloof van wel
Ik was er ook zeker niet rouwig om dat die faalhaas eindelijk optiefte, wat een inzichtloze zak hooi is dat zeg...quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lijkt wel een soort van Stockholm-syndroom waar deze man aan lijdt.
De Amsterdammers mogen blij zijn dat deze glibberige ruggegraatloze niksnut weg is en zeeindelijk een burgemeester met ballen hebben. Die Van Thijn was ook al zo'n minkukel ;')
Het probleem bestaat uit een te groot schooluitval met name (maar niet alleen) onder Marokkaanse adolescenten. Het heeft helemaal niets met de Islam te maken en het slaat al helemaal nergens op om de hele Marokkaanse gemeenschap hierop aan te kijken.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:38 schreef Beelzebufo het volgende:
JC is de weg weg. definitief.
En het probleem bestaat, imho, uit marrokanen, die al-dan-niet moslim zeggen te zijn.
Ik weet het echt niet, ik kan me niet voorstellen dat hij dit doelbewust heeft gedaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Cohen toch ook wel weet dat zijn vergelijking kant nog wel raakt? Zelfs enorm beledigend zijn voor nota bene zijn eigen joodse volk? Hij is toch niet dom?
Is dit nu alleen maar om zieltjes te winnen voor de PvdA? Waarom zegt hij zulke groteske dingen?
Het scheelde een paar stemmen en we hadden hem als minister-president gehadquote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was er ook zeker niet rouwig om dat die faalhaas eindelijk optiefte, wat een inzichtloze zak hooi is dat zeg...
En het slaat al helemaal nergens op om diezelfde gemeenschap met een gedecimeerde groep mensen te vergelijken van 70 jaar geleden in de zwartste bladzijde van onze geschiedenis tot nu toe. Krankzinnigheid ten top dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem bestaat uit een te groot schooluitval met name (maar niet alleen) onder Marokkaanse adolescenten. Het heeft helemaal niets met de Islam te maken en het slaat al helemaal nergens op om de hele Marokkaanse gemeenschap hierop aan te kijken.
Dit is niet relevant, omdat niet elke Jood of Moslim schuldig zou zijn aan dit soort aanvallen. Verder is de vraag of je het eens bent met de wetten van duitsland <1938 mits deze voor Moslims gelden (wilders zou dat wel zijn). Waarom je het eens zou zjin (bijv. omdat moslims aanslagen plegen?) is een reden voor het eens zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hoeveel aanslagen hadden de joden gepleegd?
Daar gaat het toch niet om manquote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk dat je weer een anale fixatie op de PVV wilt tentoonstellen, maar wat is er nou precies doorgevoerd dan van Wilder`s plannen? Je weet dat Wilders niet het kabinet in zijn eentje vertegenwoordigd ?
Ik geloof niet veel van Cohens gelijk. Hij wil gemakkelijk scoren maar schiet (wederom) naast doel. Zijn jodenvergelijking is van een zelfde pathetiek en even knullig als de islamobsessie van hardcore PVV-kaderleden. De sociale omstandigheden zijn volstrekt anders. Waren het in de jaren dertig cultureel geïntegreerde en economisch succesvolle joden die het moesten ontgelden, nu richt zich de volkswoede tegen een generatie onhandelbare straatkids, die in veel wijken de dienst uitmaken. Dat de PVV de situatie in die wijken interpreteert als een cultureel-religieuze kwestie, is weer een probleem op zich. Ik geloof dat het Boze Volk eerder ondanks Wilders' islamobsessie op hem stemt, dan dankzij. Hij is zo ongeveer de enige die zich over het straattuig kwaad durft maken en dus geeft men hem zijn stem.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:20 schreef Frollo het volgende:
Natuurlijk heeft Cohen gelijk, maar zoals dit topic ook alweer aangeeft: Wildersfanboys zijn doof en blind voor redelijkheid en er zal er geen een tot andere inzichten komen. Het blijft preken voor eigen parochie wat Cohen doet.
Het land heeft er meer aan als hij gewoon zijn partij op orde krijgt, een duidelijke lijn uitzet en met een heldere visie in de volgende verkiezingen stapt.
Lul dan niet zo dom, JIJ bent degene die toch echt dit zegt:quote:Op woensdag 15 december 2010 14:45 schreef Zith het volgende:
Daar gaat het toch niet om manHet gaat om wat Wilders wilt, niet wat hij gedaan krijgt in de regering...
Jij vergelijkt hiermee indirect Hitler`s macht met die van Wilders, wat gewoon evident onjuist is. Dan gaan mensen idd vragen wat er doorgevoerd is, en dan blijkt er helemaal NIKS van Wilder`s plannen terecht te zijn gekomen, en dan is het opeens niet relevant meer?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik herken mijzelf niet in de standpunten van de PVV.quote:Maar men wilt dus niet zeggen of ze het eens zouden zijn met de wetten van <1938 mits deze voor Moslims gelden?
Ik heb het dan ook niet alleen over burgerrechten, maar gewoon over rechten.quote:Nee Ik zou zeggen zoek de definitie van beperking van burgerrechten eens op.
Een moslimpartij is ook ondenkbaar zodra hij groter wordt dan de gemiddelde partij.quote:Dat zei je niet. Je zei dat een moslimpartij ondenkbaar zou zijn.
Je spreekt jezelf wel erg vaak tegen.quote:Knap dat je weet wat ik denk en hoe ik je zie. Ik zie voornamelijk een issue bij jou als het gaat om hokjesgeest toe te passen. Waarom is het zo moeilijk om te geloven dat ik je als een mens zie? Wil je graag dat ik je als mocro zie zodat je kan huilen dat ik discrimineer?
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet de eerste mocro`s met een ster nog over straat zien lopen.
Ik moet de eerste mocro die niet mag werken nog zien.
Ik moet de eerste mocro die niet in het openbaar mag reizen nog zien.
Etc. Etc.
Amenquote:Op woensdag 15 december 2010 14:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik geloof niet veel van Cohens gelijk. Hij wil gemakkelijk scoren maar schiet (wederom) naast doel. Zijn jodenvergelijking is van een zelfde pathetiek en even knullig als de islamobsessie van hardcore PVV-kaderleden. De sociale omstandigheden zijn volstrekt anders. Waren het in de jaren dertig cultureel geïntegreerde en economisch succesvolle joden die het moesten ontgelden, nu richt zich de volkswoede tegen een generatie onhandelbare straatkids, die in veel wijken de dienst uitmaken. Dat de PVV de situatie in die wijken interpreteert als een cultureel-religieuze kwestie, is weer een probleem op zich. Ik geloof dat het Boze Volk eerder ondanks Wilders' islamobsessie op hem stemt, dan dankzij. Hij is zo ongeveer de enige die zich over het straattuig kwaad durft maken en dus geeft men hem zijn stem.
Dat Cohen nu zo eenvoudig weer meegaat in de redenatie van de PVV en 'de' moslim van zijn kant stigmatiseert als slachtoffer-van-een-holocaust-die-nog-best-wel-eens-zou-kunnen-komen, geeft wel aan dat hij de weg een beetje kwijt is.
Nee dat doe ik niet, leer anders begrijpend lezenquote:Op woensdag 15 december 2010 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lul dan niet zo dom, JIJ bent degene die toch echt dit zegt:
[..]
Jij vergelijkt hiermee indirect Hitler`s macht met die van Wilders, wat gewoon evident onjuist is. Dan gaan mensen idd vragen wat er doorgevoerd is, en dan blijkt er helemaal NIKS van Wilder`s plannen terecht te zijn gekomen, en dan is het opeens niet relevant meer?
Het (en onder 'het' valt ook wat jij schrijft) is een mentaliteitsprobleem. Wat ik al aangaf: het is gevaarlijk om het aan de islam op te hangen, maar, om maar eens een naam te noemen, je ziet zelden in de media dat een groep turken overlast veroorzaakt, of dat een stel surinamers met zijn allen een oudere persoon van zijn scootmobiel aftrappen om daar mee te gaan joyriden.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem bestaat uit een te groot schooluitval met name (maar niet alleen) onder Marokkaanse adolescenten. Het heeft helemaal niets met de Islam te maken en het slaat al helemaal nergens op om de hele Marokkaanse gemeenschap hierop aan te kijken.
Cohen: 'Moslims zijn de nieuwe Joden'quote:Op woensdag 15 december 2010 14:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet alleen over burgerrechten, maar gewoon over rechten.
Ongefundeerd gezwets, dus irrelevant.quote:Een moslimpartij is ook ondenkbaar zodra hij groter wordt dan de gemiddelde partij.
En hoe is dat tegenspreken dan? Het benoemen van een groep staat gelijk aan het tentoonstellen van een hokjesgeest? Toe maar, heb je nog meer van zulke briljante brainfarts, of hou je de rest even opgesloten voor een andere dag dat de velden nog besprenkeld moeten worden met virtuele stront die uit je toetsenbord komt?quote:Je spreekt jezelf wel erg vaak tegen.
Weet je, tis goed met je gedraai en je PVV-fobie. Dit topic gaat over Cohen.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, leer anders begrijpend lezenAls je het uitgelegd wilt hebben stuur je een pm/dm of post het hier dan leg ik het wel uit
Hint: er staat 'wilde/wil'
En dat voor iemand die zelf Jood is inderdaad, wat een kneus.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik wilde er net een topique over openen. Wat een randmongool en prutser die Cohen. Men dacht ooit een soort van grote vernieuwer te hebben binnengehaald, maar Cohen is van het zelfde slag als Pronk, Van Dam en al die andere oud-linkse babyboomgriezels.
Dat slaat zeker wel ergens op, de PVV wil minder rechten voor moslims dan voor andere Nederlanders. Precies zoals 70 jaar geleden in Duitsland met de joden gebeurde.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En het slaat al helemaal nergens op om diezelfde gemeenschap met een gedecimeerde groep mensen te vergelijken van 70 jaar geleden in de zwartste bladzijde van onze geschiedenis tot nu toe. Krankzinnigheid ten top dus.
quote:- Het verbod op het bouwen/openen van nieuwe moskeen.
- Het verbod op het bezit van de Koran.
- Het verbod om in het openbaar traditioneel Islamitische kleding te dragen.
- Het verbod op Islamitische verenigingen.
- Islamitische burgers kon bij overtreding van de wet gemakkelijker het Nederlands Paspoort worden afgenomen.
- Islamistische burgers konden gemakkelijker de grens overgezet worden.
- Geen Islamitische scholen.
Dit dus. En dan druk je het nog zacht uit met een beetje kwijt.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik geloof niet veel van Cohens gelijk. Hij wil gemakkelijk scoren maar schiet (wederom) naast doel. Zijn jodenvergelijking is van een zelfde pathetiek en even knullig als de islamobsessie van hardcore PVV-kaderleden. De sociale omstandigheden zijn volstrekt anders. Waren het in de jaren dertig cultureel geïntegreerde en economisch succesvolle joden die het moesten ontgelden, nu richt zich de volkswoede tegen een generatie onhandelbare straatkids, die in veel wijken de dienst uitmaken. Dat de PVV de situatie in die wijken interpreteert als een cultureel-religieuze kwestie, is weer een probleem op zich. Ik geloof dat het Boze Volk eerder ondanks Wilders' islamobsessie op hem stemt, dan dankzij. Hij is zo ongeveer de enige die zich over het straattuig kwaad durft maken en dus geeft men hem zijn stem.
Dat Cohen nu zo eenvoudig weer meegaat in de redenatie van de PVV en 'de' moslim van zijn kant stigmatiseert als slachtoffer-van-een-holocaust-die-nog-best-wel-eens-zou-kunnen-komen, geeft wel aan dat hij de weg een beetje kwijt is.
Wat doet dat er precies toe voor de vergelijking? De enige reden waarom deze uitspraak van Cohen slecht is, is omdat een WO2 vergelijking 'niet meer kan'. Hij kan nog zo valide zijn, je verliest direct. Ergens wel terecht omdat niemand zich tegen een dergelijke associatie kan verdedigen, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk dat je weer een anale fixatie op de PVV wilt tentoonstellen, maar wat is er nou precies doorgevoerd dan van Wilder`s plannen? Je weet dat Wilders niet het kabinet in zijn eentje vertegenwoordigd ?
Ken je geschiedenis zou ik zeggen. De Joden werden in het openbaar vervolgd door de overheid uit die tijd. Gebeurt dat nu ook ? Nee he.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat slaat zeker wel ergens op, de PVV wil minder rechten voor moslims dan voor andere Nederlanders. Precies zoals 70 jaar geleden in Duitsland met de joden gebeurde.
Hoe is het met je kraag? Krullend haar? Zwart? Bruine ogen? Mediterraan uiterlijk? Dan ben jij zo'n verrotte mocro die de samenleving wil islamiseren en de shariah wil invoeren. Ik zeg, als jij iets fouts doet, keihard straffen! Stelen --> handje eraf! Overval? Nekschot! We leven hier in een beschaaft land en hebben geen behoefte aan radicale types!quote:Op woensdag 15 december 2010 14:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maakt jouw punt veel meer valide en het laat zien dat je een niets wetende kerel bent met vooroordelen. Ik ben half spaans half koerd EN moslim en voel me totaal niet thuis bij marokkanen. Ben ik nu een europeaan of een mocro(zoals jij het zegt)?
En jij denkt dat het daar mee begonquote:Op woensdag 15 december 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet de eerste mocro`s met een ster nog over straat zien lopen.
Ik moet de eerste mocro die niet mag werken nog zien.
Ik moet de eerste mocro die niet in het openbaar mag reizen nog zien.
Etc. Etc.
Ken je geschiedenis. In de jaren dertig werden Joden niet in het openbaar vervolgd door de overheid in Duitsland.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis zou ik zeggen. De Joden werden in het openbaar vervolgd door de overheid uit die tijd. Gebeurt dat nu ook ? Nee he.
Het ging dan ook in die post om de directe link tussen Hitler en Wilders. Je weet wel, de link die er niet is.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat doet dat er precies toe voor de vergelijking? De enige reden waarom deze uitspraak van Cohen slecht is, is omdat een WO2 vergelijking 'niet meer kan'. Hij kan nog zo valide zijn, je verliest direct. Ergens wel terecht omdat niemand zich tegen een dergelijke associatie kan verdedigen, maar dat maakt het niet minder waar.
Zeg Hans, waar denk je dat die propaganda vandaan kwam 70 jaar terug? Omdat de Joden hun zaakjes goed voor elkaar hadden en nog wat geld hadden. Afgunst. Zoals Ringo net al zei, de sociale omstandigheden zijn compleet anders.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:55 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
En jij denkt dat het daar mee begon?
Voordat de jodenvervolging in gang werd gezet is er eerst jaren propaganda en haat over Joden verspreid.
Denk je dat het volk de jodenvervolging toe had gelaten als er niet een groot deel het er mee eens was? Dat krijg je als je mensen maar lang genoeg blijft vertellen dat een groep fout is, dan gaan ze het nog geloven ook.
Net als met de PVV stemmers en hun islamfobie dus.
Die is er wel degelijk, ze wijzen allebei naar een religieuze minderheid om van alles de schuld te geven en minder rechten te geven dan de rest van de burgers.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ging dan ook in die post om de directe link tussen Hitler en Wilders. Je weet wel, de link die er niet is.
Het klopt helemaal, maar de gedachte dat het - wanneer het op moslims aankomt - terecht is, is te ziek voor woorden.quote:
Precies.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:55 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
En jij denkt dat het daar mee begon?
Voordat de jodenvervolging in gang werd gezet is er eerst jaren propaganda en haat over Joden verspreid.
Denk je dat het volk de jodenvervolging toe had gelaten als er niet een groot deel het er mee eens was? Dat krijg je als je mensen maar lang genoeg blijft vertellen dat een groep fout is, dan gaan ze het nog geloven ook.
Net als met de PVV stemmers en hun islamfobie dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |