Ja mag wel komen hoor, maar er is een grote kans dat ik er niet benquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Dankje
[..]
En ik ben dan vrij![]()
Kijkze en slaapzequote:
Veel plezier en lekker slapenquote:
Ik heb een clitpiercing als symboolquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik weet het ook nog niet zekerVroeger wilde ik wel, daarna een periode niet en nu weet ik het niet... Maar ik wil wel iets symbolisch doen
Dat kloptquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Er zijn nog 102 kakapo's op dit moment.Dat is toch relatief weinig.
axolotlquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
Deze is ook leuk
[ afbeelding ]
Heb ik ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En als ik ben waar ik zijn wil zou ik wel een kleine tattoo willen of iets anders wat dan die periode symboliseert en afsluit
Ik zeg niet dat een doel niet positief is, ik zeg dat ik het 'oplossing'-gedeelte niet zie. maar dat kan aan context liggenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:41 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Zoek een keertje op John Goddard.
Je ziet aan de reacties hier al dat het positieve associaties opwekt, dat is bij zo'n lijstje nog veel sterker. Ik wil het wel een keer uitleggen, maar dan moet het topic wat rustiger lopen, want dat is wat schrijfwerk.
PM's mogen niet gepost wordenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
[..]
Nee, want dan kan het toch ook zo gepost worden
Jaquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
Deze is ook leuk
[ afbeelding ]
Dan is bijna iedereen vrij dit jaarquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Dankje
[..]
En ik ben dan vrij![]()
Kut voor jequote:
True, het is wat ongelukkig verwoord, maar je begrijpt waar ze op doelen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kloptMaar sec hun aantal heeft niet veel met endemisch te maken
Hij lacht vast heel gemeenquote:
ik had hem vergeten op te slaan zie ik nouquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nadat ik hem heb toegevoegd wel ja.
Ik post de PM ook nietquote:
Ik móét altijd even terug glimlachenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Lief he
En exotics natuurlijk![]()
Het staat me vooral tegen dat het iets permanents is. Het weghalen is niet zomaar gedaan als je je na x jaar bedenktquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik weet het ook nog niet zekerVroeger wilde ik wel, daarna een periode niet en nu weet ik het niet... Maar ik wil wel iets symbolisch doen
Jaquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef suikertaartje het volgende:
Mag ik een foto van mij met mijn lieve beweeg-neefje spammen?
Die ziet er best tof uitquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
Deze is ook leuk
[ afbeelding ]
Je moet het oplossingsgericht werken ook niet lezen als 'we lossen de problemen' op. Het is breder dan dat, dat begrip neem je (denk ik) te nauw. Het gaat er meer om dat iemand weer positiviteit terug krijgt in zijn leven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat een doel niet positief is, ik zeg dat ik het 'oplossing'-gedeelte niet zie. maar dat kan aan context liggen
Eensch.quote:
Ja, daarom twijfel ik ook nog, want stel dat ik het dus wel gedaan had, dan had ik nu misschien spijt gehadquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het staat me vooral tegen dat het iets permanents is. Het weghalen is niet zomaar gedaan als je je na x jaar bedenkt
Dan post ik , oh nee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef suikertaartje het volgende:
Mag ik een foto van mij met mijn lieve beweeg-neefje spammen?
Je kent jezelf natuurlijk het beste. Ik zou het in ieder geval zelf niet danquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:48 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, daarom twijfel ik ook nog, want stel dat ik het dus wel gedaan had, dan had ik nu misschien spijt gehad
Ja precies, maar het leek me op zich wel een mooie afsluitingquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:49 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je kent jezelf natuurlijk het beste. Ik zou het in ieder geval zelf niet dan
Dan moet je eens uitleggen wat je wel bedoelt. Want bij oplossingsgericht denk ik aan SMART, en dat soort kut-troep.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:48 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
je moet het oplossingsgericht werken ook niet lezen als 'we lossen de problemen' op. Het is breder dan dat, dat begrip neem je (denk ik) te nauw.
picsquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb een clitpiercing als symbool
Doe jij eens iets aan je standaard PI andersquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik tweet trouwens meestal nieuwsartikelen, linkjes naar youtube of imdb enzo. en een hoop onzin natuurlijk, dat hoort. Ook veel foto's, mn kat staat nog bij picfog als je sneeuwstorm intikt
Vind ik welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Nee, iedereen heeft vriendelijke en ik heb ook al mensen gezien met dat superman teken en ik wilde iets andersquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe jij eens iets aan je standaard PI anders
Ik heb een tattoo op mijn rechterbovenarm sinds 1999 en laat dat binnenkort weglaseren. Ook symbolische dingen komen tot een eindquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja precies, maar het leek me op zich wel een mooie afsluitingAl kan ik dan natuurlijk ook een mooie ketting oid als symbool doen
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:51 schreef suikertaartje het volgende:
Hij had vlak daarvoor mijn haar aangevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
SMARTquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan moet je eens uitleggen wat je wel bedoelt. Want bij oplossingsgericht denk ik aan SMART, en dat soort kut-troep.
Zitten we hier in psychologie? Waar we depri mensen weer op de been helpen? Dat bedoel ik met context
LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
compact en kleverig.
LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is waarquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb een tattoo op mijn rechterbovenarm sinds 1999 en laat dat binnenkort weglaseren. Ook symbolische dingen komen tot een eindMag ik vragen wat voor tat je hebt?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
Die hele functie zuigt dik natuurlijk. Met een PI kun je per post een beeld schetsen waarin die post moet gezien worden. ALs je heb dan standaard op iets niet-neutraals zet gaat het hele idee meteen naar de godverdommequote:Op dinsdag 14 december 2010 22:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, iedereen heeft vriendelijke en ik heb ook al mensen gezien met dat superman teken en ik wilde iets anders
trusten DMquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef DaMart het volgende:
En dan is het nu tijd om te gaan slapen![]()
.
Ik pm je wel wat en de redenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat is waarMag ik vragen wat voor tat je hebt?
Dat vind ik dus zelf ook super irritantquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hele functie zuigt dik natuurlijk. Met een PI kun je per post een beeld schetsen waarin die post moet gezien worden. ALs je heb dan standaard op iets niet-neutraals zet gaat het hele idee meteen naar de godverdomme
Lekker slapen martquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef DaMart het volgende:
.
Welterusten DMquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef DaMart het volgende:
.
Trustequote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef DaMart het volgende:
.
Keequote:
Jaquote:
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef DaMart het volgende:
.
Jouw neefjequote:
Hertengewei, je was dronkenquote:
Wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
eerder een ankerquote:
Ik denk een hartje met zo'n wimpel met Iquote:
Dat weet ik, daarom gebruik ik er een die nergens op slaat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hele functie zuigt dik natuurlijk. Met een PI kun je per post een beeld schetsen waarin die post moet gezien worden. ALs je heb dan standaard op iets niet-neutraals zet gaat het hele idee meteen naar de godverdomme
Ik snap dat ding ook niet, het hele idee van PI is weg.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik laat er gewoon een cover over heen zettenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb een tattoo op mijn rechterbovenarm sinds 1999 en laat dat binnenkort weglaseren. Ook symbolische dingen komen tot een eind
Maar jij hebt ook een standaard PIquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik snap dat ding ook niet, het hele idee van PI is weg.
Als ze een gamecube moet hebben: ik heb er nog een staan geloof ikquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef suikertaartje het volgende:
Marijke, Marijke!
Heb je nou al die ene van die GameCube gepm't?
Nee, waar wat hoe? Mijn hoofdquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef suikertaartje het volgende:
Marijke, Marijke!
Heb je nou al die ene van die GameCube gepm't?
Die staat op het kladblokje.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar jij hebt ook een standaard PI
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ze een gamecube moet hebben: ik heb er nog een staan geloof ik
Nee hoor, voor jou een persoonlijk goede reden vanwege de slechte ervaring met hemquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom gebruik ik er een die nergens op slaat.
Ik vind het nl onzin.
Ik zet hem wel weer uit binnenkort
En ik wil geen tattoo omdat ik slechte ervaringen heb met ex en die ze zet. Das de grootste reden momenteelBest erg eigenlijk
In dat topic, voor 'jouw' gezinquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, waar wat hoe? Mijn hoofd![]()
Zal even zoeken waar ie is. Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Als je em kwijt wilt
Zitten leuke spellen op
Kerel, zoals ik zei gaat het hier te vlug om het uit te leggen. Eigenlijk was het ook een gesprekje dat ik met Marijke apart in dit topic postte.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan moet je eens uitleggen wat je wel bedoelt. Want bij oplossingsgericht denk ik aan SMART, en dat soort kut-troep.
Zitten we hier in psychologie? Waar we depri mensen weer op de been helpen? Dat bedoel ik met context
Ik wil het weg en ik neem er nooit meer eenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef Giertje het volgende:
[..]
ik laat er gewoon een cover over heen zetten
Vaak wel ja.quote:
zeldaquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Als je em kwijt wilt
Zitten leuke spellen op
Ik heb geen gezinquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
In dat topic, voor 'jouw' gezin![]()
Gratis, in Zwolle![]()
Met Zeldaspellen
Ik heb er wel een tijdje over gedacht en het toen niet gedaan vanwege permanent enzo, nu is het deze reden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef Trevland het volgende:
[..]
Nee hoor, voor jou een persoonlijk goede reden vanwege de slechte ervaring met hem
pfff smanetavving??quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:57 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Kerel, zoals ik zei gaat het hier te vlug om het uit te leggen. Eigenlijk was het ook een gesprekje dat ik met Marijke apart in dit topic postte.
De context moet je als volgt zien. Mensen die vaak in de hulpverlening zitten worden keer op keer geconfronteerd met hun problemen. Vaak lopen ze er elke dag tegenaan, hebben al met huisarts, vrienden, vriendinnen, hulpverleners over gepraat. Als je gaat slapen heb je het in je hoofd, als je wakker word is dat het eerste waar je aan denkt. Daar word je ook helemaal depressief van als je dat elke dag aan moet denken.
Vaak word dan ook nog eens het probleem helemaal kapot geanalyseerd. Schenkstroop is een heel mooi voorbeeld waar dat bij gebeurd. Iedereen kent zijn problemen, hij weet ze uitstekend te verwoorden en constant probeert hij medelijden te krijgen van anderen. Een soort van aangeleerde hulpeloosheid.
Oplossingsgericht werken is anders. Die kijkt naar wat er wel goed gaat. En dat kan heel klein zijn (zoals dat het eten lekker was, je een leuk gesprek heb gehad), maar bouwt steeds verder uit. Doordat mensen leren positiviteit te denken vallen de problemen minder zwaar. Hopelijk gaan mensen dan steeds beter in hun vel zitten en kunnen hun problemen dan ook beter aan. Op dat moment ga je inventariseren wat een persoon nodig heeft om bepaalde doelen te behalen (let op, doelen, niet problemen oplossen). En dat ga je heel specifiek uitwerken, zodat het duidelijk word voor een persoon wat hij of zij wil bereiken in de komende tijd.
Dit is een ruwe schets hoor. Je moet ook rekening houden met externe factoren (schulden die mensen beperken in hun bewegingsvrijheid), interne factoren (bijv een handicap kan je niet oplossen, maar je kan wel doelen mee stellen (hoe ga ik er beter mee om?)) en draagkracht en draaglast.
Hopelijk snap je nu ook waarom het nuttig is dat ook hulpverleners doelen voor zichzelf moeten stellen op een leuke positieve manier.
Ik vind je denigrerend beginnen. Ik vroeg alleen om de tweede alinea. Bedankt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:57 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Kerel, zoals ik zei gaat het hier te vlug om het uit te leggen. Eigenlijk was het ook een gesprekje dat ik met Marijke apart in dit topic postte.
De context moet je als volgt zien. Mensen die vaak in de hulpverlening zitten worden keer op keer geconfronteerd met hun problemen. Vaak lopen ze er elke dag tegenaan, hebben al met huisarts, vrienden, vriendinnen, hulpverleners over gepraat. Als je gaat slapen heb je het in je hoofd, als je wakker word is dat het eerste waar je aan denkt. Daar word je ook helemaal depressief van als je dat elke dag aan moet denken.
in januari neem ik er weer 2 bijquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik wil het weg en ik neem er nooit meer een
En symbolische dingen. Ach, wat zal ik zeggen
Kan em niet vinden ook trouwensquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:56 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
In dat topic, voor 'jouw' gezin![]()
Gratis, in Zwolle![]()
Met Zeldaspellen
Echt waarquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:58 schreef Giertje het volgende:
[..]
in januari neem ik er weer 2 bij
Die mevrouw met die kindertjes, van met Sinterklaahaaasquote:
Nee, elke post weeg ik af, dat heb ik altijd gedaan. met de kladblok als standaard forceer ik dat alsnogquote:
Jij vraagt elke keer door terwijl ik aangaf dat het gewoon heel moeilijk is uit te leggen. Bedankt dat je het denigrerend opvat, want ik vond je ook houding ook niet echt open toen ik je bij de eerdere posts uit probeerde te leggen dat ik het gewoon in dit tempo moeilijk kan uitleggen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind je denigrerend beginnen. Ik vroeg alleen om de tweede alinea. Bedankt.
ik hou van tatts dat gevoel sowieso en ik vind het ook schitterend om te hebbenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:59 schreef Stuart het volgende:
[..]
Echt waar![]()
Nou ja, ieder mens is (gelukkig) verschillend
Die heeft al een wii....quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:59 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Die mevrouw met die kindertjes, van met Sinterklaahaaas
Ik vind deze gewoon leuk en vriendelijk kijkenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, elke post weeg ik af, dat heb ik altijd gedaan. met de kladblok als standaard forceer ik dat alsnog
Ik zal even kijken, wanneer zou je het moeten hebben? Gezien in januari opsturen wat lastig wordtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |