abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 2010 @ 20:36:48 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89932716
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ehm..? Nee, als je als als ouders onderling afspreekt op de creche/KDV, om te spelen, mee te eten en dan logeren? Dat is niet absurd, zelfs wel gezond denk ik. Maar ik heb ook mijn vraagtekens bij zo'n slaapfeestje bij de directeur van het KDV, dat wel.
Logeren... kinderen van 0 tot 4. Hier mag met godsgratie oma oppassen in die leeftijd.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:38:51 #102
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89932830
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Logeren... kinderen van 0 tot 4. Hier mag met godsgratie oma oppassen in die leeftijd.
Que?

Van wie, van het kindje zelf of van jullie?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:39:30 #103
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89932862
quote:
Betere screening werknemers crèche bepleit
Mensen die op een crèche willen werken, moeten beter worden gescreend om het risico op kindermisbruik te verkleinen. Dat vinden de Raad van Korpschefs, de brancheorganisatie van werkgevers in de kinderopvang MO-groep en het Europees netwerk Mannen in de Kinderopvang, schrijft Trouw.

Er is echter nog wel onenigheid over de vraag of vrouwen ook beter moeten worden nagetrokken. De oprichter van Mannen in Kinderopvang Lauk Woltring vindt van niet. Hij wijst er in de krant op dat verreweg de meeste pedoseksuele daders mannen zijn.

Woltring is groot voorstander van meer mannen in de kinderopvang. Het is voor het zelfbeeld van jongetjes niet goed als alle opvoeders vrouwen zijn, stelt hij.

De discussie laait op sinds zondag bekend werd dat een 27-jarige man uit Amsterdam wordt verdacht van het misbruiken van dertig tot vijftig kinderen. De in Letland geboren man zou onder meer bij twee kinderdagverblijven in Amsterdam hebben gewerkt.

Hoogleraar kinderopvang Louis Tavecchio noemt de screening 'onsympathiek'. "Maar het zou kunnen dat het, in het licht van deze misbruikzaak, maatschappelijk noodzakelijk is om het toch te doen." Tavecchio wijst ook op het belang van mannen in de kinderopvang.

Brancheorganisatie MO-groep is niet tegen een intensiever onderzoek. "Maar dan wel voor mannen én vrouwen", zegt vicevoorzitter Geert de Wit. Volgens hem moet de overheid een leidende rol spelen. "Misschien moet er een landelijk register komen, net als in de gezondheidszorg."

Ook de Raad van Korpschefs pleit voor een uitgebreid antecendentenonderzoek. Alleen een verklaring omtrent het gedrag is volgens de raad niet voldoende. De verdachte in de Amsterdamse zedenzaak beschikte over zo'n verklaring.
Ik vind het een beetje moeilijk dit soort berichten, bijna alsof het eigenlijk niet kan dat je als man in de kinderopvang werkt, gezien deze zaak zou ik pleiten voor beter screenen van alle medewerkers, hij heeft in verschillende KDV's zijn gang kunnen gaan, misschien is betere scholing en betere screening wel wenselijk.
Gecombineerd met betere controle en de regel dat er altijd minimaal 2 mensen op een groep moeten zijn ongeacht de grootte.
be nice or go away
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:42:02 #104
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89932965
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje moeilijk dit soort berichten, bijna alsof het eigenlijk niet kan dat je als man in de kinderopvang werkt, gezien deze zaak zou ik pleiten voor beter screenen van alle medewerkers, hij heeft in verschillende KDV's zijn gang kunnen gaan, misschien is betere scholing en betere screening wel wenselijk.
Gecombineerd met betere controle en de regel dat er altijd minimaal 2 mensen op een groep moeten zijn ongeacht de grootte.
Ik vind het meest schokkende aan dit bericht dat je hoogleraar kinderopvang kunt zijn. Wut? ;(.
Fotoboek
pi_89933034
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 20:33 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Omdat pedo's last hebben van een aangeboren sexuele voorkeur waarmee ze kinderen schaden. Alcholisme is niet aangeboren en een alcohilist schaadt in principe alleen zichzelf (ik weet heus wel dat alcoholisme gezinnen kapot maakt). Ik vind het idee van een groep pedo's bij elkaar niet fijn omdat zij hun sexuele voorkeur moeten onderdrukken, iets wat toch bij ze hoort als persoon.
Een op een therapie vind ik beter voor een pedo, minder verleidingen aan de hand van de verhalen die ze horen en ze kunnen geen tips/technieken met lotgenoten uitwisselen (en ja tips/technieken kunnen ze ook op internet vinden). Ik vind het idee ''ooh gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft'' gewoon niet passen bij een pedo praatgroep.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 2010 @ 20:43:53 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89933052
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:38 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Que?

Van wie, van het kindje zelf of van jullie?
Van ons als ouders.
pi_89933347
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Omdat pedo's last hebben van een aangeboren sexuele voorkeur waarmee ze kinderen schaden. Alcholisme is niet aangeboren en een alcohilist schaadt in principe alleen zichzelf (ik weet heus wel dat alcoholisme gezinnen kapot maakt). Ik vind het idee van een groep pedo's bij elkaar niet fijn omdat zij hun sexuele voorkeur moeten onderdrukken, iets wat toch bij ze hoort als persoon.
Een op een therapie vind ik beter voor een pedo, minder verleidingen aan de hand van de verhalen die ze horen en ze kunnen geen tips/technieken met lotgenoten uitwisselen (en ja tips/technieken kunnen ze ook op internet vinden). Ik vind het idee ''ooh gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft'' gewoon niet passen bij een pedo praatgroep.
Alcoholisme kent ook een erfelijke, genetische factor.
http://www.jellinek.nl/in(...)me-genetisch-bepaald
pi_89933429
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:42 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik vind het meest schokkende aan dit bericht dat je hoogleraar kinderopvang kunt zijn. Wut? ;(.
dat duzz _O-
En : wat voor klungel moet je zijn om daar h-o-o-g-l-e-r-a-a-r in te wezen ; of ook maar te willen wezen. En : wat te denken van een universiteit waar zo'n sukkel hoogleraart.
pi_89933520
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 20:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alcoholisme kent ook een erfelijke, genetische factor.
http://www.jellinek.nl/in(...)me-genetisch-bepaald
Dacht je alles ingedekt te hebben :') Een alcholist schaadt in principe zichzelf. Daar gaat het om. Pedopraatgroep is wat mij betreft kat op het spek binden, geldt uiteraard ook voor de AA. Maar dat is in principe louter het probleem van de alcoholist.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:52:24 #110
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89933521
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Omdat pedo's last hebben van een aangeboren sexuele voorkeur waarmee ze kinderen schaden.
Nee, niet de pedo's die niet uitoefenen.

quote:
Alcholisme is niet aangeboren en een alcohilist schaadt in principe alleen zichzelf (ik weet heus wel dat alcoholisme gezinnen kapot maakt).
Alcoholisme heeft wel degelijk een erfelijke component, en het veroorzaakt nogal wat problemen, niet alleen binnen gezinnen maar ook uitgaansgeweld en verkeersongelukken bijv.

quote:
Ik vind het idee van een groep pedo's bij elkaar niet fijn omdat zij hun sexuele voorkeur moeten onderdrukken, iets wat toch bij ze hoort als persoon.
Tja, dat is een mening, ik ben benieuwd wat een therapeut ervan zou vinden. :).
Fotoboek
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:54:37 #111
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89933626
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:50 schreef quirigua het volgende:

[..]

dat duzz _O-
En : wat voor klungel moet je zijn om daar h-o-o-g-l-e-r-a-a-r in te wezen ; of ook maar te willen wezen. En : wat te denken van een universiteit waar zo'n sukkel hoogleraart.
Ze hadden het geld ook kunnen besteden aan een hoogleraarschap wiskunde. Bijvoorbeeld. :@. Als hoogleraar doe je ook onderzoek. Wat zou je onderzoeken als hoogleraar kinderopvang? Welke kleur speelgoed het populairst is onder 1-jarigen en waarom? ;(.
Fotoboek
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:58:52 #112
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89933812
Ik vind die praatgroepen eigenlijk ook wel discutabel ergens. Wat is het werkelijke nut ervan ook? Het lijkt mij beter dat ze goede psychische behandeling krijgen. Zou een beetje in het straatje vallen van een praatgroep voor verkrachters o.i.d. "Wow, kijk ons eens zielig zijn; we hebben meisjes verkracht". Rot op.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89933873
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:52 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dacht je alles ingedekt te hebben :') Een alcholist schaadt in principe zichzelf. Daar gaat het om. Pedopraatgroep is wat mij betreft kat op het spek binden, geldt uiteraard ook voor de AA. Maar dat is in principe louter het probleem van de alcoholist.
Dat zie je dan toch fout. Alcoholisten richten vaak enorme schade aan binnen hun gezin. Partners en kinderen kunnen er zwaar onder te lijden hebben. Financieel, maar ook op gebied van huiselijk/seksueel geweld. En met dat laatste, kom je al snel in dezelfde sfeer terecht als waar dit draadje over gaat.

Ik denk dat het verschil is tussen de AA (bijvoorbeeld), en de praatgroep voor pedofielen zoals die in De Wereld Draait Door werd geschetst is, dat bij de AA mensen elkaar steunen om zich te weren tegen hun drang naar alcohol, terwijl in die praatgroepen voor pedofielen (zoals dat dus werd geschetst) de deelnemers elkaar juist stimuleren met handige tips and tricks om in hun behoefte te kunnen blijven voorzien. Of dat voor alle pedofiele praatgroepen geldt, is dan de vraag.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:01:54 #114
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_89933955
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:50 schreef quirigua het volgende:

[..]

dat duzz _O-
???? Dagelijks is er nog discussie over of opvang goed is voor kinderen hun ontwikkeling of dat ze bij moeders thuis beter af zijn. De uitkomsten van onderzoek hiernaar heeft gevolgen voor het opgroeien van toekomstige generaties, de arbeidspositie van de vrouw, tweeverdiendende gezinnen, de vraag over wat voor samenleving je wil opbouwen met elkaar (een politieke vraag) etc etc.

Het zegt meer over jullie intelligentie dat je niet 1 stap verder kan denken..
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:03:52 #115
207372 bastibro
I`ll get there
pi_89934052
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke ouder die zijn peuters stuurt naar een pyamafeestje van een wildvreemde per direct de voogdij ontzeggen. Want bij deze ouders is duidelijk iets mis. :{

Het is duidelijk dat deze ouders geen echte binding hebben met hun children, ze brengen ze naar de créche, dumpen ze bij opa en oma en laten ze loungen bij een wildvreemde voor een zgn. pyamafeestje. Echt chanceless. :{

En dit heb ik zelf al eerder geroepen...

:{²
Tsja, en dan te bedenken dat het om kindjes van 0 -4 jr. gaat ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:04:01 #116
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89934056
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:58 schreef Qebbel het volgende:
Ik vind die praatgroepen eigenlijk ook wel discutabel ergens. Wat is het werkelijke nut ervan ook? Het lijkt mij beter dat ze goede psychische behandeling krijgen. Zou een beetje in het straatje vallen van een praatgroep voor verkrachters o.i.d. "Wow, kijk ons eens zielig zijn; we hebben meisjes verkracht". Rot op.
Nou ja, als je zo'n nogal ingrijpende maatschappelijk niet aanvaarde geaardheid hebt lijkt het me niet onprettig er met lotgenoten over te kunnen praten, dat vermindert je eenzaamheid op dat gebied nogal lijkt me?
Fotoboek
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:05:49 #117
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89934146
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:01 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

???? Dagelijks is er nog discussie over of opvang goed is voor kinderen hun ontwikkeling of dat ze bij moeders thuis beter af zijn. De uitkomsten van onderzoek hiernaar heeft gevolgen voor het opgroeien van toekomstige generaties, de arbeidspositie van de vrouw, tweeverdiendende gezinnen, de vraag over wat voor samenleving je wil opbouwen met elkaar (een politieke vraag) etc etc.

Het zegt meer over jullie intelligentie dat je niet 1 stap verder kan denken..
Je kunt toch niet een leerstoel baseren op 'e'en zo'n specifieke vraag die gewoon onder ontwikkelingspsychologie oid valt. Hoogleraren bestrijken doorgaans een veel groter vakgebied.
Fotoboek
pi_89934273
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat zie je dan toch fout. Alcoholisten richten vaak enorme schade aan binnen hun gezin. Partners en kinderen kunnen er zwaar onder te lijden hebben. Financieel, maar ook op gebied van huiselijk/seksueel geweld. En met dat laatste, kom je al snel in dezelfde sfeer terecht als waar dit draadje over gaat.

Ik denk dat het verschil is tussen de AA (bijvoorbeeld), en de praatgroep voor pedofielen zoals die in De Wereld Draait Door werd geschetst is, dat bij de AA mensen elkaar steunen om zich te weren tegen hun drang naar alcohol, terwijl in die praatgroepen voor pedofielen (zoals dat dus werd geschetst) de deelnemers elkaar juist stimuleren met handige tips and tricks om in hun behoefte te kunnen blijven voorzien. Of dat voor alle pedofiele praatgroepen geldt, is dan de vraag.
En beide dingen, in bold, heb ik niet aangegeven in mijn eerste reactie op keesjeislief :') Begrijpend lezen is ook een kunst he?
pi_89934494
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

En beide dingen, in bold, heb ik niet aangegeven in mijn eerste reactie op keesjeislief :') Begrijpend lezen is ook een kunst he?
Ohw... dat heb je niet geschreven?

Zal ik dan maar even je heel korte geheugen opfrissen? ;)

Jij schreef:

quote:
Een alcholist schaadt in principe zichzelf. Daar gaat het om.
Begrijpend lezen kan ik prima. Maar als jij dingen schrijft die je niet bedoelt, zou je wat op begrijpend schrijven kunnen oefenen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:16:28 #120
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89934686
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:42 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Och, er zijn raardere dingen om hoogleraar in te zijn. ;)
Bijvoorbeeld:
quote:
Consumptie- en spaargedrag van huishoudens

Neurale en cognitieve mechanismen van gedrag; Leer- en geheugenprocessen; De ontwikkeling van zang bij zangvogels

Music of the 20th and 21st centuries
Hier te vinden. ;) http://www.narcis.nl/sear(...)ute/U_UVA/pageable/0

Maar goed, hij heeft wel een punt imo.
be nice or go away
pi_89934716
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ohw... dat heb je niet geschreven?

Zal ik dan maar even je heel korte geheugen opfrissen? ;)

Jij schreef:

[..]

Begrijpend lezen kan ik prima. Maar als jij dingen schrijft die je niet bedoelt, zou je wat op begrijpend schrijven kunnen oefenen.
Als je nog een keer moeite doet om mijn eerste reactie op de vraag van keesjeislief te lezen he? Volgens mij staat daar namelijk e.e.a. tussen haakjes namelijk :') En met ''in principe'' ben ik ook niet duidelijk genoeg zeker?
pi_89934770
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:16 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Als je nog een keer moeite doet om mijn eerste reactie op de vraag van keesjeislief te lezen he? Volgens mij staat daar namelijk e.e.a. tussen haakjes namelijk :') En met ''in principe'' ben ik ook niet duidelijk genoeg zeker?
Blijkbaar niet.
pi_89934919
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
En dat tussen haakjes gedeelte in de eerste post van mij die jij quotte, die snap je ook niet? :') Zucht.
pi_89935097
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:20 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

En dat tussen haakjes gedeelte in de eerste post van mij die jij quotte, die snap je ook niet? :') Zucht.
Nee, ik ben heel erg dom. Vandaar.
pi_89935126
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:39 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tavecchio is nog aangetrouwde familie van mij. :D.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')