abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2010 @ 15:36:45 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90002150
Oh ja *O* voor alle goede groeiers
  donderdag 16 december 2010 @ 16:00:38 #202
259886 pessie
pi_90003475
Ik hou van mn droogtrommel O+

En ja, dit is on-topic ;)
pi_90003516
Kindjes houden van het slaapverwekkende geluid van drogers... Leyla wordt er ook rustig van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90003531
Zal ik haar wieg in de badkamer zetten? :')
  donderdag 16 december 2010 @ 16:32:22 #205
259886 pessie
pi_90004868
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:
Zal ik haar wieg in de badkamer zetten? :')
Als het een oplossing is :Y :')
De droogtrommel staat op Nathan's kamer.
pi_90012017
Gefeliciteerd enchanter!

Pessie,kan je geen cd'tje opzetten van het geluid van een droger, is wat goedkoper :+
pi_90012298
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Als het een oplossing is :Y :')
De droogtrommel staat op Nathan's kamer.
:D _O-
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_90014118
Gefeliciteerd enchanter! Wat een droppie..

En wat goed van Leia en Nathan dat ze al los kunnen zitten.
Willem die al vast voedsel gaat eten...het gaat hard!

Hier voor het eerst 5 uur achtereen door kunnen slapen, van half 5 tot half 10! Hopelijk vannacht weer een keer.
Back in business.
pi_90016743
Floris houdt niet van stofzuigers, kind van zn moeder :')
Als k ga stofzuigen gaat ie echt keihard huilen, echt zielig.

Vandaag is ie gezellig bij oma geweest. K had m zo uit zn bed geplukt, de maxi-cosi in (met slaapzak en al) en daar naartoe gebracht :) Hij had zn fles gekregen en om 9uur was ie weer gaan slapen, tot half 1 :)
En ik ben ook lekker bezig geweest, op zich ook wel fijn weer.

Leia, zitten goed hoor!
En rollen kan nog lang genoeg ;) Mijn neefje doet dat even lang als Floris en die is 11 weken ouder :)

Droger op Nathans kamer :D

Willem aan t eten :) Leuk hoor!
Floris eet nog steeds niet :) We wilden beginnen doordat ie zo lastig sliep de laatste week, maar na weer een wisseling van voeding gaat t beter, dus ik wacht nog even. Ook omdat we net met voeding geswitched zijn, laat zn darmen eerst daar maar aan wennen.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:18:16 #210
259886 pessie
pi_90018210
De droger staat eigenlijk op Nathan's kamer omdat dat de enige ruimte was waar nog een plekje te vinden was voor een droger. We hebben een beetje ruimte gebrek.
pi_90018364
quote:
Op donderdag 16 december 2010 21:18 schreef pessie het volgende:
De droger staat eigenlijk op Nathan's kamer omdat dat de enige ruimte was waar nog een plekje te vinden was voor een droger. We hebben een beetje ruimte gebrek.
Hier staat ie op de wasmachine.
  donderdag 16 december 2010 @ 22:05:37 #212
259886 pessie
pi_90020796
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier staat ie op de wasmachine.
De mannetjes van de woningbouw hebben bedacht dat daar een HR ketel hangt. Naast de wasmachine staat de vaatwasser waarboven het expansievat precies zo hangt dat er net geen droger op past :') . Maar op Nathan's kamer slaapt Nathan op het geluid O-)
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:08:53 #213
259886 pessie
pi_90032956
Hm, interessant. Ik heb Nathan op manier a in de box gelegd, en nu ligt hij 180 graden gedraaid, als in, nog steeds op zn rug onder de babygym maar gewoon met zn hoofd de verkeerde kant op :?
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:09:49 #214
259886 pessie
pi_90035048
Heej de liedjes op de babyfoon werken ook :P *O*
Nog niet zo perfect als de droogtrommel maar het werkt *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:10:01 #215
259886 pessie
pi_90035055
*O* Kwartet *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:21:05 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90035455
*O* wat lekker Pessie *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90035942
Liedjes op de babyfoon: check! Als ze hier nog net niet moe genoeg is (of al TE moe..) dan helpen die ook :Y

En dat 180 graden ronddraaien doet Leia ook :D dat je even niet kijkt en denkt: ik heb jou net toch anders neergelegd? :')
pi_90036359
Vanaf die kant ziet het er gewoon veel leuker uit pessie!

Babyfoon werkt hier ook, de liedjes zijn niet zo heel leuk,maar het blijft tenminste een kwartier aanstaan.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:45:57 #219
259886 pessie
pi_90036489
Ik heb de liedjes uitgezet vanaf de ouder-kant toen hij zo'n 5 minuten stil was. Ging prima! Hij is nu weer wakker maar hij heeft geslapen *O*

Orea, zo zat ik dus ook, "huh? wat klopt hier niet?"
pi_90036953
Hier ligt er één vanaf half 10 weer op bed.. dus net ging haar luchtalarm af :D ik naar boven.. stop speen erin, ze draait zich om en snurkt zo verder :') mafkees!
pi_90040909
haha, floris ligt op zn buik naar de katten te roepen.
hij vindt ze leuk, wil aaien enzo O+ de liefde is niet geheel wederzijds :')
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:39:34 #222
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_90041493
M'n nachtrust ;(
Ik ben inmiddels overleden
pi_90041509
Aaaaargh, hier de hele dag: chch chch grrrrrrr chch chchchchchchch grrrr grrrr chrieeeeuw chchchch grrrrr :D
pi_90041560
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:39 schreef Enchanter het volgende:
M'n nachtrust ;(
Ghehehe, ja, dat is even afzien. Maar komt goed, hoor! Hoe is het verder met Storm?
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:41:40 #225
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90041586
quote:
M'n nachtrust ;(
Daar ga je aan wennen ;)
Ylana
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:44:38 #226
259886 pessie
pi_90041748
quote:
M'n nachtrust ;(
Over een paar weken slaapt-ie opeens 4 a 5 uur achter elkaar. Dat kun je dan ontzettend waarderen. Komt echt!
pi_90041795
Hier strekt er één sinds 2 dagen haar armen uit als ze opgepakt wil worden :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:46:54 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90041849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:45 schreef Orea het volgende:
Hier strekt er één sinds 2 dagen haar armen uit als ze opgepakt wil worden :D
Ahhhhhhhhhhhh O+
Ylana
pi_90041918
De mijne doet buikspieroefeningen. Handig met poepluiers :').

Ik heb net gesleed met de meiden. :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:09:05 #230
259886 pessie
pi_90042845
Sleeën! Jeej!

Orea wat schattig!
pi_90043032
Sleeën was handiger dan de buggy.
pi_90044223
Ja, die wallen komen eraan Enchanter!

Wat lief Orea!
pi_90044454
Ja echt heel erg schattig O+
pi_90047338
Leyla is vandaag weer eens een spuuglap. Ik heb outfit 3 aan en zij nummer 2. Ruikt zuur! Vanavond in bad. En ik had net vanmorgen m'n haren gestylt, maar dat was al gepest door de sneeuw.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:35:03 #235
259886 pessie
pi_90048251
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:09 schreef Ticootje het volgende:
Leyla is vandaag weer eens een spuuglap. Ik heb outfit 3 aan en zij nummer 2. Ruikt zuur! Vanavond in bad. En ik had net vanmorgen m'n haren gestylt, maar dat was al gepest door de sneeuw.
Whaha! Sneeuw pest!
pi_90049237
Ik heb ook liedjes op mn babyfoon, maar zijn echt stom :D En erop slapen doet meneertje ook niet.

Wel is hij al wat vaker langer wakker, en lijkt er een ritme in te komen, hij komt om de 4 uur om te eten.
Back in business.
pi_90056711
Enchanter, ff doorbijten, komt helemaal goed haha.
Isabelle sliep vanacht van 21.00 tot 07.15 en toen heb ik haar wakker gemaakt. Ik schrok echt wakker vanochtend, normaliter komt ze dan rond 03.00. Ze heeft gewoon voor het eerst doorgeslapen. Het enige probleem was dat ze dus maar 4 voedingen heeft gehad van 180/6. Hoe doen jullie dat?
En wat ik me eigenlijk ook afvraag...Isabelle vindt het wel fijn om eventjes bij me te liggen, maar zeker niet te lang. Ze kan veel langer in haar box liggen of op haar spelkleedje. Vaak ga ik er dan wel boven hangen enzo, maar het contact is toch minder intensief dan. We knuffelen veel minder. Herkennen jullie dat? Waarom heeft mijn babymeisje daar nu geen behoefte aan :o
pi_90056957
Noa, jen woonde op me de eerste 4 maanden. Ik kon geen kant op. Leyla wilt liever niet te lang op schoot of tegen me aan. Vanaf dag 1 al niet. Ze lag heel fijn in haar wiegje en dan pakte ik haar bij me en dan begon ze te piepen. Nu ook, ze drinkt wel lekker bij me en dan even boeren, verschonen en knuffen en dan leg ik haar in de box wat ze gewoon heel fijn vindt. Leyla heeft duidelijk veel minder behoefte aan intensief contact.
pi_90058057
Noa, hoe was jullie midweekje weg? Anne wil trouwens ook niet altijd op schoot en knuffelen, ze zit het liefst in haar wipstoeltje.

Silmarwen, wat schrikken zeg! Is Jasmin nog in het ZH?

Wij zijn inmiddels ook weer terug en hebben het heerlijk gehad. Lekker gezwommen en lekker uit eten geweest, Anne valt na de fles van 18.30/19.00 toch als een blok in slaap, dus die kun je makkelijk meenemen :)
Favoriete foto van het midweekje: Anne helemaal uitgeteld na het zwemmen:
pi_90058099
Bekent stoeltje w8 ff!!:D
pi_90059119
Bekend speentje ook tico ;)
pi_90059243
Haha! Ja wie heeft m niet?!

Leyla heeft bijna geen speen meer nodig. Ze duimt! Alleen als ze op haar verkeerde kant ligt lukt het haar niet en dan plop ik de speen erin.
pi_90060333
Tis bij Leia heel verschillend :) soms ligt ze liever op zichzelf, soms wil ze alleen maar bij mij (of M.) zitten :) zou me geen zorgen maken hoor Noa!

Fannetje, wat een heerlijke foto O+ En ze is een rooie of zie ik het verkeerd? O+

Ik heb Leia vandaag 2 keer kunnen verschonen in zijn geheel ivm projectiel braken :') maar beide keren mijn eigen schuld.. Eerste keer was ik iets te enthousiast aan het zingen enzo: hoppa! Mijn broek onder, vloerkleed onder, haar shirt onder, bank onder.. :')

Daar leer je van, denk je..

Tot ik haar een voeding later aan het schateren kreeg door iets te enthousiast kusjes te geven.. whoppaaaaa weer alles onder :') toen maar pyjama aangetrokken en rustiger gedaan :P
pi_90060548
Ze was bij haar geboorte hartstikke blond, maar inmiddels neigt het steeds meer naar oranje inderdaad O+

Oef Orea, projectiel braken is niet grappig.
pi_90061502
Spugen... Hier ook vandaag. Net ook maar kind in bad gedaan, zure lucht.
pi_90061513
Is het ook niet, maarja.. eigen schuld enzo ;)

Grappig dat oranje :D zijn jullie ook oranje?

Leia was donkerblond, toen viel de boel redelijk uit en wat ze overhield was echt mega lichtblond (waren wij ook toen we baby waren) en het begint iets meer en iets donkerder te worden nu! Ik wil zo graag met speldjes kunnen prutten O+ :D
pi_90061606
Jen had ook een rodige gloed toen ze baby was, maar toen ze naast Maya zat van macka zag je wel dat ze toch niet een echte rode was. En nu is ze gewoon blond.
pi_90061708
Wij zijn allebei blond en er is niemand in de familie met rood haar, dus het zou me echt verbazen als het zo blijft. Ik denk dat het wel weer terugkleurt naar blond, maar oranje vind ik ook prima hoor :)
pi_90061747
Echt rood haar is zo mooi <3
pi_90061784
Ilses haar was echt heel donker bij dr geboorte, nu wordt het een stuk lichter. Ben heel benieuwd wat t gaat worden. Ik was ook donker bij geboorte, werd toen oranje, en nu blond. Stiekem hoop ik dat Ilse ook oranje gaat worden. En dan ook de sproetjes van mamma erbij O+
*poef* nu is het weg
pi_90063076
Ik hou van rood/oranje haar O+ Leia heeft wel een rossige gloed, maar ik denk dat dat niet gaat blijven :) maar ik hou er wel héél erg van! Mijn schoonzoon (Graeme van tessie :P) is ook rood! Dus als hij en Leia kindertjes krijgen hoop ik ook op rooie :P

Oeh, sproetjes O+ hou ik ook van! Gaat hier niet gebeuren.. In de hele familie geen enkel sproetje te vinden ;(
pi_90063153
Orea, ze ging toch het klooster in?
pi_90063233
Nee Leyla ging het klooster in :P Leia komt rond haar 65e vrij op de mannen markt en is dan uitgehuwelijkt :P en met wat de doktoren tegen die tijd kunnen O-)
pi_90063244
Oh Orea, spreken mensen de naam van leia ook altijd verkeerd uit? Echt ik dacht dat we een makkelijke naam hadden, maar iedereen vraagt of hoe spreek je het uit of maakt er layla of leila van.
pi_90063321
:Y de meeste mensen zeggen Lei-ja :D (wij zeggen wel eens voor de grap: we kennen het Lei-ja :D)

Maar je spreekt het uit als Lee-ja (Leah dus eigenlijk maar gewoon anders geschreven!)

Leyla is toch gewoon Leela?
pi_90063477
Ja. Zo makkelijk. Lee-la. Maar bekent probleem zie ik al. :D
pi_90063841
Ach, het is altijd wat met namen, ook al heeft je kind een van de meest simpele namen mogelijk.

Zo schreef ik Anne in voor het babyzwemmen bij Center Parcs en toen vroeg die medewerker: "Met twee n'en?" Serieus, dat meen je toch niet? :')
pi_90063873
Ff stiekem al je foto's gekeken ticoo, wat een plaatje is ze toch! Die foto met dan paars/blauw is echt hilarisch!

Bientje der haar begint ook flink uit te vallen. een kale plek achter op haar hoofd en dan in der nek een mega mat :o

Gister vergeten te vertellen, maar bij het cb even wezen wegen. madam lag op de weegschaal, dus naakt vraagt die muts van een cb-arts hoe HIJ heet.. En die moet je serieus meenemen..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90064266
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alle cb verhalen totaal niet herken. Ik ben er nu 3 keer geweest, en ze zijn echt aardig en kundig. Denken mee enzo. Heb ook een laktatiekundige thuis gehad via het cb.
Maandag mag Ilse voor de prikjes. Denk dat ik ze na die prikken niet meer zo aardig vind.
*poef* nu is het weg
pi_90064531
Haha Fannetje, ik heet Kirsten en ik krijg tegenwoordig serieus de vraag: met een K? Even, heb je ooit Kirsten met een C gezien?? :') het is ook nooit goed!!

Hier valt het CB ook heel erg mee hoor Kaatje! Enige jammere vond ik een keer de opmerking: nou je hebt nog genoeg voedingsstoffen want ze groeit goed op haar lijntje (maar 1 op de heeeeel veel vrouwen zou wellicht te weinig voedinggstoffen hebben... dus erg jammer dat een 'expert' die opmerking maakte..)

Verder vond ik jammer dat ik schijnbaar alleen op dinsdag kan komen voor de afspraken (dus niet weegmomenten dat kan ook op donderdag) want ik werk ma, di en wo straks. Echt niet dat ik dan op mijn werkdagen naar het cb ga, wat altijd een uur uitloopt :') daar deden ze nogal moeilijk over, maarja..jammer dan.. we kunnen op ma, do en vrij (M. is op maandag vrij)

[ Bericht 2% gewijzigd door Orea op 17-12-2010 22:36:22 ]
pi_90064870
Ik vind ze bij ons CB tot nu toe ook heel lief en kundig :) Maar dat kan ook komen doordat ik daar nu al drie keer jankend heb gezeten... hopelijk kan ik de tranen de volgende keer in bedwang houden :')
Hier trouwens ook alleen op ma-di-wo afspraken, en één keer in de maand op donderdag. En ik ga ook op ma-di-wo werken, dus ik zal dan altijd op die ene donderdag in de maand moeten komen. Of manlief laten gaan, want die is straks op woensdag thuis :)
pi_90065301
Nou ja, M. kan best op maandag en ik op do en of vrij.. dus dat is het punt niet.. maar zij houden heel erg vast aan die dinsdag.. hoorde echter van mijn schoonzus dat als je volhoudt ze ineens wel op donderdag kunnen ;) dus ik vind het wel goed (normaal ben ik niet zo moeilijk hoor, maar net die dagen dat ik werk, ga ik niet van mijn werkgever verlangen dat ik daarvoor ook nog vrij krijg.. een keertje is niet erg en als je fulltime werkt snap ik ook dat dat anders is.. maar verder :))
pi_90065527
ik heb dr ook al 2 keer bijna jankend gezeten.
Wij konden aangeven op welke dag we de afspraken wilde. Tot nu toe ook de afspraken op die dag..
Hoe we dat gaan doen met het werk zien we in maart wel :)
*poef* nu is het weg
pi_90066898
Wat een heerlijke foto, Fannetje! O+ En die haartjes: mooi kleurtje.

Oh en volgens mij blijft Elise donker. Vind ik wel heel leuk, want dan heeft ze toch nog iets van mij. ;) En het maakt haar gezichtje ook wat pittiger.

Wij hebben trouwens ook een heel prettig CB! Vind het altijd wel leuk om erheen te gaan. We hebben de maandag. Dat stelde de verpleegkundige bij haar eerste bezoek voor en ik vond het wel best. Als ik na de kerstvakantie ga werken dan kunnen we gewoon op die dag blijven, dus da's makkelijk.
pi_90068701
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:45 schreef Fannetje het volgende:
Bekend speentje ook tico ;)
Ilse heeft dat speentje ook. Ik dacht slim te zijn en een andere kleur te kopen. Was ik van de week ergens waar 12 babies uit oktober waren.. Waren er nog 4 met dezelfde kleur speen, en maar 1 met de i love mama speen :D
*poef* nu is het weg
pi_90068910
Wij hebben 'm ook, uit de Blije Doos.
pi_90069321
inderdaad uit de blije doos! Wij hebben er een speenkoordje aanhangen, maar dat trekt ze er steeds (per ongeluk) uit :')

Bij het cb gaan we normaal naar een nurse praticioner en die is echt heel aardig en kundig! Dit was tijdens het weeg uurtje en die vrouw zie ik ook niet meer als het goed is
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90069495
Ilse houdt van het speentje maar.......... ze kan hem nog niet in dr mond houden. Ik moet haar erbij helpen. We hebben al verschillende speentjes geprobeerd, en het speentje uit de doos werkt nog het minst slecht..
*poef* nu is het weg
pi_90071857
Dat lijkt me lastig (en sneu voor haar) dat ze 'm nog niet zelf binnen kan houden!

Bij Elise "werkt" het speentje steeds makkelijker. Eerst moesten we 'm echt vaak terugstoppen. Als ze nu gaat slapen, draait ze zelf haar hoofdje opzij met haar handje of een knuffeltje tegen de speen. :D O+
pi_90073081
Floris wil de laatste dagen zn speen niet echt meer s avonds..nou ja prima hoor. Hij vindt t knuffeltje van de speenketting leuk :D

Oh hij is blond met blauwe ogen, ik denk ook dat dat blijft. Ze zijn heel helder blauw, net als mama O+
Ik had een donkerharig kind met donkere ogen verwacht :') Ik heb ooit nog s tegen R gezegd dat ik een donkerharige Floris gek vindt (toen ie nog niet geboren was), bij Floris stel ik me een blond jongetje voor..nou die heb ik dus toch :P

Floris is nu aan t slapen bij opa en oma..gek hoor :)
pi_90076922
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:22 schreef Cantare het volgende:
Dat lijkt me lastig (en sneu voor haar) dat ze 'm nog niet zelf binnen kan houden!

Bij Elise "werkt" het speentje steeds makkelijker. Eerst moesten we 'm echt vaak terugstoppen. Als ze nu gaat slapen, draait ze zelf haar hoofdje opzij met haar handje of een knuffeltje tegen de speen. :D O+
het is inderdaad lastig voor haar (maar ook voor ons...) gelukkig hoeft ze hem niet heel vaak. Denk dat als ze het wel eenmaal kan, dat ze dan ook vaker in de box ligt. Nu is ze regelatig op schoot, zodat wij dat speentje vast kunnen houden.
*poef* nu is het weg
pi_90082382
Had ik ook bij het wegen barbabientje, ik vond het zó dom. Ik snap heus wel dat je een beetje babymoe word als je daar werkt,maar lul niet zomaar wat, daar zijn baby's te belangrijk voor.

Ben gisteravond alleen naar een feestje geweest, Mex bij pappa gebleven en ging hartstikke goed.
Feestje was op zich wel gezellig,maar er was een meisje ook pas bevallen en bleef maar doorzagen over haar zware bevalling van 10 uur met een ruggenprik en 20 minuten persen, dat ging toch een beetje irriteren.
Daarna dat ze haar kindje van nog geen 4 maanden al een paar weken pap geeft en groente en fruitpotjes en dat ie daardoor zo lekker doorslaapt.
Moet ze ook allemaal zelf weten,maar toen ze al 6 x had gezegd dat ik dat ook echt moest doen ben ik ergens anders gaan zitten.
Toen ik zei dat ik het niet erg vond om half 6 even een flesje te geven verklaarde ze mij voor gek.

Daarna was het weer erg gezellig;)
pi_90082488
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:11 schreef Troeta het volgende:
Had ik ook bij het wegen barbabientje, ik vond het zó dom. Ik snap heus wel dat je een beetje babymoe word als je daar werkt,maar lul niet zomaar wat, daar zijn baby's te belangrijk voor.
Het zou mij dus echt niks kunnen schelen, ik kom daar om te laten wegen dus als ze dat goed doet dan vind ik het best. Bij de verpleegkundige zou ik het wel een beetje stom vinden, maar ja, ook dat kan een keertje gebeuren, denk ik dan.

Fijn dat het goed ging met Mex toen jij naar het feestje was!
pi_90082545
Maar het was de verpleegkundige die weegde/woog en ze had net het boekje gelezen!

Maar lig er verder niet van wakker hoor;)
pi_90082592
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:52 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

het is inderdaad lastig voor haar (maar ook voor ons...)
Ik bedoelde ook: lastig voor jullie en sneu voor haar. ;)
quote:
gelukkig hoeft ze hem niet heel vaak. Denk dat als ze het wel eenmaal kan, dat ze dan ook vaker in de box ligt. Nu is ze regelatig op schoot, zodat wij dat speentje vast kunnen houden.
Lekker toch, ze heeft vast gewoon behoefte aan wat troost en veiligheid. Speentje helpt, maar knuffelen helpt natuurlijk ook! Heb je trouwens een draagdoek?
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:48:21 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90086845
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Gister vergeten te vertellen, maar bij het cb even wezen wegen. madam lag op de weegschaal, dus naakt vraagt die muts van een cb-arts hoe HIJ heet.. En die moet je serieus meenemen..
OMG.... en je hebt niet gevraagd of ze een grapje maakte?

Wel wonderlijk dat die muts het nog tot arts heeft weten te schoppen trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_90086876
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook: lastig voor jullie en sneu voor haar. ;)

[..]

Lekker toch, ze heeft vast gewoon behoefte aan wat troost en veiligheid. Speentje helpt, maar knuffelen helpt natuurlijk ook! Heb je trouwens een draagdoek?
Had dr overheen gelezen cantare, niet gek gezien het tijdstip ;)

Ja, we hebben een draagdoek. Vinden we heerlijk. Ik baal dan ook van het weer, ik durf nu niet met haar in de draagdoek naar buiten. Ik ben nogal van het vallen. Ben nu zo blij met de kinderwagen. Mijn eigenste rollator _O_ en niemand die gek opkijkt!!!

Net op mijn werk geweest. Ilse heeft heerlijk rond liggen kijken en viel in slaap. Nu ligt ze nog in de gang in de kinderwagen :Z . Ik ga dr zo maar wakker maken denk ik, ze had 45 minuten geleden al mogen drinken.
*poef* nu is het weg
pi_90087745
Volgens mij hebben we de fase: ik ben bijna 5 maanden en slapen is voor baby's jonger dan dat, want er is teveel leuks te zien en te doen *O*

Vannacht om de 45 minuten speen ploppen :') en om 5 uur dacht ze :W slapen? Echt niet!! Tot 9 uur een beetje kunnen prutsen en doen, toen is M. eruit gegaan met haar en heb ik even kunnen slapen tot 12.. De overige slaapjes vandaag doet ze ook al amper. Ongetwijfeld een fase :D

Nu net ben ik maar was gaan vouwen terwijl zij in bed lag te keten, op een gegeven moment lag ze te mekkeren en heb haar maar even laten gaan en nu slaapt ze. Ein-de-lijk.. Dus hopelijk slaapt ze nu even bij zodat ze niet oververmoeid raakt..

Goddank huilt ze verder amper ;) Moest gelijk aan Noa denken, hoe gaat het nu met jouw meisje?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:00:35 #280
259886 pessie
pi_90088695
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:23 schreef Orea het volgende:
Volgens mij hebben we de fase: ik ben bijna 5 maanden en slapen is voor baby's jonger dan dat, want er is teveel leuks te zien en te doen *O*

Vannacht om de 45 minuten speen ploppen :') en om 5 uur dacht ze :W slapen? Echt niet!! Tot 9 uur een beetje kunnen prutsen en doen, toen is M. eruit gegaan met haar en heb ik even kunnen slapen tot 12.. De overige slaapjes vandaag doet ze ook al amper. Ongetwijfeld een fase :D

Nu net ben ik maar was gaan vouwen terwijl zij in bed lag te keten, op een gegeven moment lag ze te mekkeren en heb haar maar even laten gaan en nu slaapt ze. Ein-de-lijk.. Dus hopelijk slaapt ze nu even bij zodat ze niet oververmoeid raakt..

Goddank huilt ze verder amper ;) Moest gelijk aan Noa denken, hoe gaat het nu met jouw meisje?
Als het een fase is hebben wij em net gehad. Nathan slaapt een stuk beter overdag nu.

Barba, das echt ernstig.

Er zullen ongetwijfeld fijne cb's zijn, en over mijn cb zijn veel mensen ook best positief, ikzelf alleen niet zo. Komt o.a. vanwege de arts die ik heb getroffen en het feit dat ik de afgelopen 4.5 maanden met de bv gewoon niet zo goed verder begeleid ben door ze. Daarnaast nog een aantal vragen van mijn kant waar ik alleen een "mevrouw, dat is ook moeilijk"-achtig empathie verhaal bij kreeg en dan ben ik niet meer zo overtuigd van hun kunde. Oh ja, en dat ze vinden dat mijn kind krimpt :') , de ene week 62,5 cm en de week erna 62.0 cm. Gewoon een meetfout mijns inziens maar de meetmevrouw deed er een beetje moeilijk over.

Maar goed. Misschien wordt ik nog positief! Wat niet is kan nog komen (toch?).

We zijn de stad in geweest! *O* 2 longsleeves en een vestje gekocht *O* (voor mezelf, Nathan heeft onderhand wel voldoende kleren).
pi_90088891
Even snel onbeschoft tussen door:
Amy krijste zo straks alleen maar. Wilde niet plat liggen, niet zuigen op speen en zat aan een oor te frunniken. Wilde ook niet slapen ondanks dat ze heel moe was. Zetpil gegeven en beetje rechtop tegen mij aan laten slapen. Werd na 3 kwartier weer wakker en dronk de fles goed. Maar klinkt het als last van oortje? Moet ik daar nog wat mee of is een zetpil bij pijn genoeg?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:11:13 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90088940
Maandag komt er iemand van het CB langs voor een kennismakingsgesprek, de hielprik wordt hier door de VK gedaan en de gehoortest hebben we dinsdag gehad (supersnelle reactie en dus geslaagd)....
Mijn laatste CB-ervaringen zijn van zo'n 18 jaar geleden en in een andere stad, maar op zich toen niet negatief. Ik maak me er vooralsnog niet druk over, want het staat me immers vrij hun "advies" te negeren als ik dat wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:22:17 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90089227
En voor het volgende topic even update van het lijstje in de OP...
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:52 schreef Hobbesje het volgende:
Mag ik in de lijst??

02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:09 schreef Shirley het volgende:
Hoi dames!
Heb geen tijd gehad om bij te lezen, do ik snel binnenkort!
Wilde even vragen of wij ook in de OP mogen...Julian is van 22 november.
En tussen Shirley en mij zou de kleine van Pvoesss dan moeten staan, ik heb alleen zo even geen OP-verzoekje van Pvoesss gezien, dus ik weet niet of ze in de OP wil ;)
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:04 schreef Leandra het volgende:
Als een modje ons in de OP zou kunnen zetten, thnx :*
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:29:50 #284
259886 pessie
pi_90089440
Sola, het klinkt vervelend maar soms krijsen kindjes nu eenmaal. Ook Nathan laatst totaal onverwacht een half uur. Ben met em bij de huisarts geweest maar zn oortjes zien er prima uit. Als ze oorontsteking heeft, heeft ze ws ook koorts en is ze verkouden. Tegen je aanhouden werkt soms het beste, prima opgelost dus!

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 18-12-2010 17:36:38 ]
pi_90089713
Anne zat net echt tot in haar nek onder de poep... wel eerder meegemaakt dat er wat in haar rompertje zat, maar zo erg was het nog nooit!
Ik heb haar maar even in de Tummy Tub gedaan... en lachen dat kind! :D
pi_90090141
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 17:08 schreef Solagratia het volgende:
Even snel onbeschoft tussen door:
Amy krijste zo straks alleen maar. Wilde niet plat liggen, niet zuigen op speen en zat aan een oor te frunniken. Wilde ook niet slapen ondanks dat ze heel moe was. Zetpil gegeven en beetje rechtop tegen mij aan laten slapen. Werd na 3 kwartier weer wakker en dronk de fles goed. Maar klinkt het als last van oortje? Moet ik daar nog wat mee of is een zetpil bij pijn genoeg?
Even in de gaten houden, doet ze het weer dan zou ik even de hap bellen..
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:50:54 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90097305
Hoe is het nu met Amy, Sol? Ik zou hetzelfde doen wat Orea zegt, even in de gaten houden en anders de HAP bellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luister naar je eigen gevoel :Y
Ylana
pi_90098381
Inderdaad hoest nu Sola?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ze slaapt! Ein-de-lijk en al een uur of 2 heel diep.. Dus ik ga even een lekker warme douche nemen en dan mijn bedje in.. en maar hopen dat vannacht een betere nacht wordt dan afgelopen nacht + dag ;)
pi_90100293
Of misschien water in haar oor gekregen, dat had Mex laatst, maar hou maar goed in de gaten.
Slaap lekker hopelijk Orea.
pi_90100924
Nu slaapt ze gelukkig lekker. Ze is ook erg verkouden, alleen geen koorts. Maar ik vertrouwde het even niet omdat ze vrijwel nooit krijst, tenzij ze overprikkeld is en dan heb ik haar met een kwartier wel in slaap gewiegd. Nu kreunde ze ook tot ze rechtop bij me in slaap viel. Ook dat nasnikken steeds. Maar als ze het weer doet bel ik idd de Hap, het was echt zielig. Zo kende ik haar helemaal niet. Pff ben ook echt kapot nu, ben het niet gewend een krijsende baby. Nou zo, als J. thuis is lekker slapen :)

Orea, hopelijk een betere nacht vannacht!
Barba, dat is echt heel stom :o Bij ons weegt die arts niet, dat doet een weeg- en meetmevrouw.

Ik kan op zich per keer kiezen welke dag ik wil, maar wil nu steeds op donderdag want dan is er een leuke arts.

Oh ja, toen ze zo bij mij in slaap viel was het wel even weer een O+ momentje, want dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze echt klein was.Van die armpjes die steeds slapper werden O+ Lekker kwijt en snot tussen mijn borsten :Y)

Slaap lekker allemaal, morgen ga ik weer even goed bijlezen. Was zo druk afgelopen dagen.
pi_90113437
Lief is dat hè Sola! Leia is nu ook op een leeftijd dat ze echt héél moe moet zijn, wil ze op mijn borst slapen, terwijl we dat in het begin bijna dagelijks deden.. Nu gooit ze dan echt haar hoofd omhoog om de wereld te verkennen ;) Mijn baby wordt groot :')

De nacht ging prima!! Wonderbaarlijk.. ze sliep rond 19:00, kwam om 01:00 voor voeding en toen om 06:00 *O* daarna had ze nog kunnen tukken, ware het niet dat ik poep rook.. Dus verschoont en dat ging netjes en goed, totdat ik haar benen pakte om haar rug schoon te maken :') toen kwam er nog een lading. Dus meneer en ik stonden met de slappe lach de dondersteen om half 7 in bad te doen :Y) goeiemorgen zeg maar :D

En ze kan weer iets nieuws :D ze steekt steeds haar tong uit! Klein stukje en dat ziet er zo cute uit. En als ik dan mijn hele tong uitsteek, doet ze dat ook :D echt supergrappig!
pi_90113530
Overigens is het zó'n ochtend.. want Leia was klaar met drinken, ik hou haar even omhoog en hoppa :r :Y) over haar net schone pakkie, het kussen en mijn trui. Later nam ik een hap van mijn cruesli met yoghurt, hoppa over mijn broek en de vloer 8)7

w/
  zondag 19 december 2010 @ 08:23:13 #293
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90113545
Dat wordt vaak douchen vandaag Orea ;)

Ylana doet dat al een week of wat met haar tongetje, vooral erg leuk voor Tobias want ze doet/deed precies na wat hij deed met zijn tong. Sinds een week of 2 is het weer minder. Ze doet wel steeds haar tong in haar mondhoek, zo cute!
Ylana
pi_90113552
Lief is dat hè? :D ik vind het echt zo leuk, dat stukje tong uit haar mond O+
  zondag 19 december 2010 @ 13:39:10 #295
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90120908
Ylana doet sinds een dag of 2 zichzelf achterover 'gooien' als ze moe is, dan wil ze dus gaan liggen. en dat gaat met een partij kracht! :X

wij zijn wezen sleeen O+ met een half uur gingen we weer naar binnen, ze moest eten en slapen. wel jammer want ik was het nog niet zat :@
Ylana
pi_90133689
Oh lekker Orea, de feestvreugde begon al vroeg dus :P
Dat met dat tongetje herken ik niet, Amy zit wel constant met haar vinger in haar mond.

Saffier, wat leuk op de slee! Heb je de maxicosi erop gedaan of zo? Bedoel ze kan nog niet zitten op de slee toch :P Of zat je er zelf op en mocht zij trekken hield je haar vast?

Vandaag een lekker dagje, Amy is weer blij en spuugt meer dan ooit te voren maar dat mag de pret niet drukken. Woensdag haalt mijn schoonvader haar op van het kdv om dan bij hun thuis op haar te passen tot ik terug ben van optreden en J van werkuitje rond 23:00. Nu wil ik een handleiding maken. Bijvoorbeeld hoe ik haar jas altijd aan doe (jas aan, muts op, capuchon over muts) in welk lokaal ze zit op het kdv en wat haar avondritme is bijv. Is dat erg overdreven? Hoe doen jullie dat? Mijn schoonouders hebben nog niet eerder opgepast en zijn ook niet echt meer baby's gewend, dus ik vind het ook ineens best wel spannend :?
pi_90136653
Merk je niks meer aan haar oortje Sola?
Heb je een oppasboekje? Daar kan je dat soort dingetjes leuk inschrijven, staat wat minder handleidingerig zeg maar.
Alleen van dat jasje zou ik niet opschrijven, dat soort dingen verleren ze niet en als ze het een beetje eng vinden doen ze juist veel voorzichtiger en vind het ook wel een beetje raar staan als je dat opschrijft.
Lokaal en avondritme vind ik dan weer hartstikke handig!
Heb je hun een beetje in actie gezien met Amy of nog helemaal niet?
pi_90136864
ik zou veel opschrijven, maar niet hoe de jas precies moet.
dat zijn denk ik dingen die je een beetje los moet laten want dit soort dingetjes vergeten ze.
Ik zou opschrijven wat ze aan moet maar hoe dan weer niet :@
pi_90138847
:D ja klinkt overdreven van het jasje he, maar ik zal vertellen waarom. Vorige week was J. naar zijn ouders met haar en toen hij thuis kwam zat ze zo in de voetenzak van de maxicosi zonder het jasje. Want ja, zijn vader zei ook dat het wel warm genoeg was. Het was koud en dan helemaal voor een kleine baby zonder een muts of wat. Of ben ik daar dan weer overdreven in? Het is niet zo dat ik van elk kledingstuk ga opschrijven hoe het aan moet hoor, haha. Het is meer dat ik wil dat ze warm genoeg gekleed naar buiten gaat. Ik heb me bedwongen om op te schrijven dat de voetenzak dicht moet O-)

Ik heb ze niet echt in actie gezien met haar nee. Wel op schoot houden en beetje spelen, knuffelen en praten met haar maar niet de zorgtaken. Maar goed dat zal wel loslopen. Een flesje geven is zo moeilijk niet.

Ik heb niet meer aan haar gemerkt dat ze last had van haar oortje, misschien eenmalige oorpijn? Verkoudheid is ook iets minder dan gister. Niet meer van die grote groene snottebellen enzo :P
pi_90164754
Hmm Sola, ik begrijp je wel. Maar wellicht inderdaad iets opschrijven in de trant van: bij naar buiten gaan, jasje, dasje, muts etc. in de maxi cosi! En hoe ze het dan aan doen, lekker laten :P En verder maar proberen los te laten ;) van 1 keertje iets kouder zal ze niet meteen iets oplopen :)

Hier een heerlijke nacht! Om 20.30 sliep ze, om 01.30 kwam ze voor voeding en toen sliep ze tot 6.30 :o *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')