abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90082592
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:52 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

het is inderdaad lastig voor haar (maar ook voor ons...)
Ik bedoelde ook: lastig voor jullie en sneu voor haar. ;)
quote:
gelukkig hoeft ze hem niet heel vaak. Denk dat als ze het wel eenmaal kan, dat ze dan ook vaker in de box ligt. Nu is ze regelatig op schoot, zodat wij dat speentje vast kunnen houden.
Lekker toch, ze heeft vast gewoon behoefte aan wat troost en veiligheid. Speentje helpt, maar knuffelen helpt natuurlijk ook! Heb je trouwens een draagdoek?
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:48:21 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90086845
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Gister vergeten te vertellen, maar bij het cb even wezen wegen. madam lag op de weegschaal, dus naakt vraagt die muts van een cb-arts hoe HIJ heet.. En die moet je serieus meenemen..
OMG.... en je hebt niet gevraagd of ze een grapje maakte?

Wel wonderlijk dat die muts het nog tot arts heeft weten te schoppen trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_90086876
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 13:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook: lastig voor jullie en sneu voor haar. ;)

[..]

Lekker toch, ze heeft vast gewoon behoefte aan wat troost en veiligheid. Speentje helpt, maar knuffelen helpt natuurlijk ook! Heb je trouwens een draagdoek?
Had dr overheen gelezen cantare, niet gek gezien het tijdstip ;)

Ja, we hebben een draagdoek. Vinden we heerlijk. Ik baal dan ook van het weer, ik durf nu niet met haar in de draagdoek naar buiten. Ik ben nogal van het vallen. Ben nu zo blij met de kinderwagen. Mijn eigenste rollator _O_ en niemand die gek opkijkt!!!

Net op mijn werk geweest. Ilse heeft heerlijk rond liggen kijken en viel in slaap. Nu ligt ze nog in de gang in de kinderwagen :Z . Ik ga dr zo maar wakker maken denk ik, ze had 45 minuten geleden al mogen drinken.
*poef* nu is het weg
pi_90087745
Volgens mij hebben we de fase: ik ben bijna 5 maanden en slapen is voor baby's jonger dan dat, want er is teveel leuks te zien en te doen *O*

Vannacht om de 45 minuten speen ploppen :') en om 5 uur dacht ze :W slapen? Echt niet!! Tot 9 uur een beetje kunnen prutsen en doen, toen is M. eruit gegaan met haar en heb ik even kunnen slapen tot 12.. De overige slaapjes vandaag doet ze ook al amper. Ongetwijfeld een fase :D

Nu net ben ik maar was gaan vouwen terwijl zij in bed lag te keten, op een gegeven moment lag ze te mekkeren en heb haar maar even laten gaan en nu slaapt ze. Ein-de-lijk.. Dus hopelijk slaapt ze nu even bij zodat ze niet oververmoeid raakt..

Goddank huilt ze verder amper ;) Moest gelijk aan Noa denken, hoe gaat het nu met jouw meisje?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:00:35 #280
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90088695
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:23 schreef Orea het volgende:
Volgens mij hebben we de fase: ik ben bijna 5 maanden en slapen is voor baby's jonger dan dat, want er is teveel leuks te zien en te doen *O*

Vannacht om de 45 minuten speen ploppen :') en om 5 uur dacht ze :W slapen? Echt niet!! Tot 9 uur een beetje kunnen prutsen en doen, toen is M. eruit gegaan met haar en heb ik even kunnen slapen tot 12.. De overige slaapjes vandaag doet ze ook al amper. Ongetwijfeld een fase :D

Nu net ben ik maar was gaan vouwen terwijl zij in bed lag te keten, op een gegeven moment lag ze te mekkeren en heb haar maar even laten gaan en nu slaapt ze. Ein-de-lijk.. Dus hopelijk slaapt ze nu even bij zodat ze niet oververmoeid raakt..

Goddank huilt ze verder amper ;) Moest gelijk aan Noa denken, hoe gaat het nu met jouw meisje?
Als het een fase is hebben wij em net gehad. Nathan slaapt een stuk beter overdag nu.

Barba, das echt ernstig.

Er zullen ongetwijfeld fijne cb's zijn, en over mijn cb zijn veel mensen ook best positief, ikzelf alleen niet zo. Komt o.a. vanwege de arts die ik heb getroffen en het feit dat ik de afgelopen 4.5 maanden met de bv gewoon niet zo goed verder begeleid ben door ze. Daarnaast nog een aantal vragen van mijn kant waar ik alleen een "mevrouw, dat is ook moeilijk"-achtig empathie verhaal bij kreeg en dan ben ik niet meer zo overtuigd van hun kunde. Oh ja, en dat ze vinden dat mijn kind krimpt :') , de ene week 62,5 cm en de week erna 62.0 cm. Gewoon een meetfout mijns inziens maar de meetmevrouw deed er een beetje moeilijk over.

Maar goed. Misschien wordt ik nog positief! Wat niet is kan nog komen (toch?).

We zijn de stad in geweest! *O* 2 longsleeves en een vestje gekocht *O* (voor mezelf, Nathan heeft onderhand wel voldoende kleren).
pi_90088891
Even snel onbeschoft tussen door:
Amy krijste zo straks alleen maar. Wilde niet plat liggen, niet zuigen op speen en zat aan een oor te frunniken. Wilde ook niet slapen ondanks dat ze heel moe was. Zetpil gegeven en beetje rechtop tegen mij aan laten slapen. Werd na 3 kwartier weer wakker en dronk de fles goed. Maar klinkt het als last van oortje? Moet ik daar nog wat mee of is een zetpil bij pijn genoeg?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:11:13 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90088940
Maandag komt er iemand van het CB langs voor een kennismakingsgesprek, de hielprik wordt hier door de VK gedaan en de gehoortest hebben we dinsdag gehad (supersnelle reactie en dus geslaagd)....
Mijn laatste CB-ervaringen zijn van zo'n 18 jaar geleden en in een andere stad, maar op zich toen niet negatief. Ik maak me er vooralsnog niet druk over, want het staat me immers vrij hun "advies" te negeren als ik dat wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:22:17 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90089227
En voor het volgende topic even update van het lijstje in de OP...
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:52 schreef Hobbesje het volgende:
Mag ik in de lijst??

02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:09 schreef Shirley het volgende:
Hoi dames!
Heb geen tijd gehad om bij te lezen, do ik snel binnenkort!
Wilde even vragen of wij ook in de OP mogen...Julian is van 22 november.
En tussen Shirley en mij zou de kleine van Pvoesss dan moeten staan, ik heb alleen zo even geen OP-verzoekje van Pvoesss gezien, dus ik weet niet of ze in de OP wil ;)
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:04 schreef Leandra het volgende:
Als een modje ons in de OP zou kunnen zetten, thnx :*
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:29:50 #284
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90089440
Sola, het klinkt vervelend maar soms krijsen kindjes nu eenmaal. Ook Nathan laatst totaal onverwacht een half uur. Ben met em bij de huisarts geweest maar zn oortjes zien er prima uit. Als ze oorontsteking heeft, heeft ze ws ook koorts en is ze verkouden. Tegen je aanhouden werkt soms het beste, prima opgelost dus!

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 18-12-2010 17:36:38 ]
pi_90089713
Anne zat net echt tot in haar nek onder de poep... wel eerder meegemaakt dat er wat in haar rompertje zat, maar zo erg was het nog nooit!
Ik heb haar maar even in de Tummy Tub gedaan... en lachen dat kind! :D
pi_90090141
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 17:08 schreef Solagratia het volgende:
Even snel onbeschoft tussen door:
Amy krijste zo straks alleen maar. Wilde niet plat liggen, niet zuigen op speen en zat aan een oor te frunniken. Wilde ook niet slapen ondanks dat ze heel moe was. Zetpil gegeven en beetje rechtop tegen mij aan laten slapen. Werd na 3 kwartier weer wakker en dronk de fles goed. Maar klinkt het als last van oortje? Moet ik daar nog wat mee of is een zetpil bij pijn genoeg?
Even in de gaten houden, doet ze het weer dan zou ik even de hap bellen..
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:50:54 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90097305
Hoe is het nu met Amy, Sol? Ik zou hetzelfde doen wat Orea zegt, even in de gaten houden en anders de HAP bellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luister naar je eigen gevoel :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_90098381
Inderdaad hoest nu Sola?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ze slaapt! Ein-de-lijk en al een uur of 2 heel diep.. Dus ik ga even een lekker warme douche nemen en dan mijn bedje in.. en maar hopen dat vannacht een betere nacht wordt dan afgelopen nacht + dag ;)
pi_90100293
Of misschien water in haar oor gekregen, dat had Mex laatst, maar hou maar goed in de gaten.
Slaap lekker hopelijk Orea.
pi_90100924
Nu slaapt ze gelukkig lekker. Ze is ook erg verkouden, alleen geen koorts. Maar ik vertrouwde het even niet omdat ze vrijwel nooit krijst, tenzij ze overprikkeld is en dan heb ik haar met een kwartier wel in slaap gewiegd. Nu kreunde ze ook tot ze rechtop bij me in slaap viel. Ook dat nasnikken steeds. Maar als ze het weer doet bel ik idd de Hap, het was echt zielig. Zo kende ik haar helemaal niet. Pff ben ook echt kapot nu, ben het niet gewend een krijsende baby. Nou zo, als J. thuis is lekker slapen :)

Orea, hopelijk een betere nacht vannacht!
Barba, dat is echt heel stom :o Bij ons weegt die arts niet, dat doet een weeg- en meetmevrouw.

Ik kan op zich per keer kiezen welke dag ik wil, maar wil nu steeds op donderdag want dan is er een leuke arts.

Oh ja, toen ze zo bij mij in slaap viel was het wel even weer een O+ momentje, want dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze echt klein was.Van die armpjes die steeds slapper werden O+ Lekker kwijt en snot tussen mijn borsten :Y)

Slaap lekker allemaal, morgen ga ik weer even goed bijlezen. Was zo druk afgelopen dagen.
pi_90113437
Lief is dat hè Sola! Leia is nu ook op een leeftijd dat ze echt héél moe moet zijn, wil ze op mijn borst slapen, terwijl we dat in het begin bijna dagelijks deden.. Nu gooit ze dan echt haar hoofd omhoog om de wereld te verkennen ;) Mijn baby wordt groot :')

De nacht ging prima!! Wonderbaarlijk.. ze sliep rond 19:00, kwam om 01:00 voor voeding en toen om 06:00 *O* daarna had ze nog kunnen tukken, ware het niet dat ik poep rook.. Dus verschoont en dat ging netjes en goed, totdat ik haar benen pakte om haar rug schoon te maken :') toen kwam er nog een lading. Dus meneer en ik stonden met de slappe lach de dondersteen om half 7 in bad te doen :Y) goeiemorgen zeg maar :D

En ze kan weer iets nieuws :D ze steekt steeds haar tong uit! Klein stukje en dat ziet er zo cute uit. En als ik dan mijn hele tong uitsteek, doet ze dat ook :D echt supergrappig!
pi_90113530
Overigens is het zó'n ochtend.. want Leia was klaar met drinken, ik hou haar even omhoog en hoppa :r :Y) over haar net schone pakkie, het kussen en mijn trui. Later nam ik een hap van mijn cruesli met yoghurt, hoppa over mijn broek en de vloer 8)7

w/
  zondag 19 december 2010 @ 08:23:13 #293
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90113545
Dat wordt vaak douchen vandaag Orea ;)

Ylana doet dat al een week of wat met haar tongetje, vooral erg leuk voor Tobias want ze doet/deed precies na wat hij deed met zijn tong. Sinds een week of 2 is het weer minder. Ze doet wel steeds haar tong in haar mondhoek, zo cute!
Ylana
pi_90113552
Lief is dat hè? :D ik vind het echt zo leuk, dat stukje tong uit haar mond O+
  zondag 19 december 2010 @ 13:39:10 #295
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90120908
Ylana doet sinds een dag of 2 zichzelf achterover 'gooien' als ze moe is, dan wil ze dus gaan liggen. en dat gaat met een partij kracht! :X

wij zijn wezen sleeen O+ met een half uur gingen we weer naar binnen, ze moest eten en slapen. wel jammer want ik was het nog niet zat :@
Ylana
pi_90133689
Oh lekker Orea, de feestvreugde begon al vroeg dus :P
Dat met dat tongetje herken ik niet, Amy zit wel constant met haar vinger in haar mond.

Saffier, wat leuk op de slee! Heb je de maxicosi erop gedaan of zo? Bedoel ze kan nog niet zitten op de slee toch :P Of zat je er zelf op en mocht zij trekken hield je haar vast?

Vandaag een lekker dagje, Amy is weer blij en spuugt meer dan ooit te voren maar dat mag de pret niet drukken. Woensdag haalt mijn schoonvader haar op van het kdv om dan bij hun thuis op haar te passen tot ik terug ben van optreden en J van werkuitje rond 23:00. Nu wil ik een handleiding maken. Bijvoorbeeld hoe ik haar jas altijd aan doe (jas aan, muts op, capuchon over muts) in welk lokaal ze zit op het kdv en wat haar avondritme is bijv. Is dat erg overdreven? Hoe doen jullie dat? Mijn schoonouders hebben nog niet eerder opgepast en zijn ook niet echt meer baby's gewend, dus ik vind het ook ineens best wel spannend :?
pi_90136653
Merk je niks meer aan haar oortje Sola?
Heb je een oppasboekje? Daar kan je dat soort dingetjes leuk inschrijven, staat wat minder handleidingerig zeg maar.
Alleen van dat jasje zou ik niet opschrijven, dat soort dingen verleren ze niet en als ze het een beetje eng vinden doen ze juist veel voorzichtiger en vind het ook wel een beetje raar staan als je dat opschrijft.
Lokaal en avondritme vind ik dan weer hartstikke handig!
Heb je hun een beetje in actie gezien met Amy of nog helemaal niet?
pi_90136864
ik zou veel opschrijven, maar niet hoe de jas precies moet.
dat zijn denk ik dingen die je een beetje los moet laten want dit soort dingetjes vergeten ze.
Ik zou opschrijven wat ze aan moet maar hoe dan weer niet :@
pi_90138847
:D ja klinkt overdreven van het jasje he, maar ik zal vertellen waarom. Vorige week was J. naar zijn ouders met haar en toen hij thuis kwam zat ze zo in de voetenzak van de maxicosi zonder het jasje. Want ja, zijn vader zei ook dat het wel warm genoeg was. Het was koud en dan helemaal voor een kleine baby zonder een muts of wat. Of ben ik daar dan weer overdreven in? Het is niet zo dat ik van elk kledingstuk ga opschrijven hoe het aan moet hoor, haha. Het is meer dat ik wil dat ze warm genoeg gekleed naar buiten gaat. Ik heb me bedwongen om op te schrijven dat de voetenzak dicht moet O-)

Ik heb ze niet echt in actie gezien met haar nee. Wel op schoot houden en beetje spelen, knuffelen en praten met haar maar niet de zorgtaken. Maar goed dat zal wel loslopen. Een flesje geven is zo moeilijk niet.

Ik heb niet meer aan haar gemerkt dat ze last had van haar oortje, misschien eenmalige oorpijn? Verkoudheid is ook iets minder dan gister. Niet meer van die grote groene snottebellen enzo :P
pi_90164754
Hmm Sola, ik begrijp je wel. Maar wellicht inderdaad iets opschrijven in de trant van: bij naar buiten gaan, jasje, dasje, muts etc. in de maxi cosi! En hoe ze het dan aan doen, lekker laten :P En verder maar proberen los te laten ;) van 1 keertje iets kouder zal ze niet meteen iets oplopen :)

Hier een heerlijke nacht! Om 20.30 sliep ze, om 01.30 kwam ze voor voeding en toen sliep ze tot 6.30 :o *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')