abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89846683
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:02 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dat is idd de discussie. Maar waarom kan een enthousiasteling daar niet op in gaan?

[..]

Ik ken mensen die leuk geld verdienen met fotografie maar nooit een echt opleiding hebben gehad. Vrij beroep e.d.
Door de discussie te laten "beslechten" door alleen prof's doe je veel mensen met veel kennis te niet.
Wie heeft hier gezegd dat een enthousiasteling hier niet op in mag gaan? Ik vind dit maar een raar forum, mensen doen hier zo dom tegen elkaar:S
  zondag 12 december 2010 @ 21:00:12 #102
122997 zquing
Drama Junk
pi_89847933
Ik vind 't "dom" doen tegen elkaar wel meevallen.
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 12 december 2010 @ 21:04:26 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89848221
Het komt vooral omdat je hier doet alsof je alles weet terwijl je nog op school zit.
De mensen die hier serieus op je ingaan hebben vaak al jaren ervaring en laten zich daarom niet gek maken door een nieuweling.
En ik vind het een prima forum, als je gewoon meedoet kan je hier superveel info krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89848935
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:40 schreef xJillx het volgende:
....Ik vind dit maar een raar forum....
Hoezo :?

Oh, die advertenties moet je een beetje omheen kijken.
pi_89849110
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef Ouwesok het volgende:
Hoezo :?

[ afbeelding ]

Oh, die advertenties moet je een beetje omheen kijken.
_O_
pi_89849200
Ja gewoon hoe sommige mensen tegen elkaar doen:S
Klinkt neit zo prettig

maar waarom zou een 'nieuweling' niet net zo goed kunnen zijn als iemand die al langer in het vak zit?
Ik 'ken' een jongeman die zelfs heel bekend is en in bladen staat!
Ja maar het moet toch niet zo zijn dat mensen afgekraakt moeten worden, ook al zijn ze nieuw of om welk andere reden dan ook

Ik fotografeer trouwens alleen in de M stand, vroeger altijd Av toen ik nog van niks wist.
Maar ik vind het gewoon fijn om alles te kunnen regelen zoals ik het wil:)
ik heb de rest van de opties niet uitgeprobeerd dus:O
  zondag 12 december 2010 @ 21:24:41 #107
122997 zquing
Drama Junk
pi_89849479
Maar nogmaals, als je op M schiet, controleer je dan meteen je belichting op dat schermpje? Of zorg je ervoor dat je camera aangeeft dat je goed belicht?

en voor zover ik weet wordt er niemand afgekraakt hier :*
pi_89850305
Ik controleer mijn histogram :O
Uhm camera's zijn nogal dom, dus vertrouw ik liever op mn histogram
aangezien mn camera niet gekalibreert is en het op het lcd scherm andrs uitziet enzo
Hoe bedoel je dat mijn camera dat aangeeft?
Ik kijk gewoon naar mn histogram (zorgen dat wit echt wit is en niet overbelicht, met zwart hetzelfde etc)
pi_89850586
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:20 schreef xJillx het volgende:
[quote]
Ik fotografeer trouwens alleen in de M stand, vroeger altijd Av toen ik nog van niks wist.
Maar ik vind het gewoon fijn om alles te kunnen regelen zoals ik het wil:)
ik heb de rest van de opties niet uitgeprobeerd dus:O
Mag ik vragen waarom je liever in M schiet?

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef xJillx het volgende:
Ik denk dat hij de lichtmeter bedoelt. Daarmee kun je inschatten of de foto goed belicht gaat zijn voordat je 'm maakt.
pi_89850810
Zoals ik daarbij al zei; zodat ik alles zelf kan regelen, maar dan ook echt ALLES ;)
maar je lichtmeter geeft dat niet aan..
tenminste even een voorbeeld: als je een foto wilt gaan maken van een wit voorwerp
dan is het niet zo dat je je belichtingsmeter op 0 moet zetten, dan moet je gaan overblichten (1 of 2 stops)

Of begrijp ik het nu niet?
pi_89850870
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef xJillx het volgende:
Ik controleer mijn histogram :O
Uhm camera's zijn nogal dom, dus vertrouw ik liever op mn histogram
aangezien mn camera niet gekalibreert is en het op het lcd scherm andrs uitziet enzo
Ik kijk gewoon naar mn histogram (zorgen dat wit echt wit is en niet overbelicht, met zwart hetzelfde etc)
Nog maar een keer, als het voor jou werkt en tot goeie opnamen leidt, dus de opname zoals jij hem wilt, dan werkt het toch gewoon :? Voor niemand een speld tussen te krijgen.
Er bestaat niet zoiets als 'de goeie manier', elke manier om tot een goeie belichting te komen is een goeie zolang ie resultaat oplevert.
Het blijft echter ook zo dat de methode van een ander voor die ander een goed resultaat kan opleveren. Dat maakt die ander niet tot een amateur en heeft ook geen effect op zijn resultaten, hooguit op de hoeveelheid moeite die hij/zij ervoor moet doen.
vrije keuze blijft soms lastig spul

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2010 21:50:22 ]
  zondag 12 december 2010 @ 21:52:12 #112
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_89851029
quote:
Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef xJillx het volgende:
Zoals ik daarbij al zei; zodat ik alles zelf kan regelen, maar dan ook echt ALLES ;)
tenminste even een voorbeeld: als je een foto wilt gaan maken van een wit voorwerp
dan is het niet zo dat je je belichtingsmeter op 0 moet zetten, dan moet je gaan overblichten (1 of 2 stops)

Of onderbelichten , hangt af van wat je gewenste resultaat moet wezen.
Regels zijn richtlijnen waar je van af kan wijken
pi_89851060
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef xJillx het volgende:

Ah, een mede control-freak ;).

Yep, je hebt helemaal gelijk over de meter, maar omdat je dat weet, is de lichtmeter toch bruikbaar in dat geval ;).
pi_89851088
Hmm oke, ja wij hebben dat zo geleerd dus
Maar dat geld niet voor alles dat wel:P
pi_89851114
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:52 schreef PKfotografie het volgende:
Of onderbelichten , hangt af van wat je gewenste resultaat moet wezen.
Regels zijn richtlijnen waar je van af kan wijken
Klopt ook, ik moet nog steeds een keer een ei bakken op wat flitsers ;).
pi_89851130
Jazekers! Wij hebben geleerd alleent e fotograferen in die stand, omdat wij zo alles beter leren en onder de knie krijgen
Zodat je leert wat diafragma, slutiertijd en iso voor invloed op elkaar hebben etc
pi_89851232
Ja dat hebben wij laatst geleerd!
Als je meet op het model (gemiddeld grijs op de wang)
en als je dan de achtergrond twee stop donkerder wilt hebben
moet je twee stops onderbelichten en dan flitsen op je model!
Het lukte al redelijk!
pi_89851291
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef xJillx het volgende:
Jazekers! Wij hebben geleerd alleent e fotograferen in die stand, omdat wij zo alles beter leren en onder de knie krijgen
Zodat je leert wat diafragma, slutiertijd en iso voor invloed op elkaar hebben etc
Zo kom ik weer zelden aan m'n iso, omdat ik heb leren fotograferen op film. Dan moet je vantervoren kiezen wat voor rolletjes je meeneemt en eventueel pushen/pullen. Het zal in elk geval nog wel vaker voorkomen dat ik met m'n digitale camera sta te bedenken wat ik kan doen om meer licht te vangen, en gewoon de iso vergeet :P.
  zondag 12 december 2010 @ 21:59:42 #119
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_89851460
quote:
Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef xJillx het volgende:
Om te leren, zeker de m stand.
Als je snapt wanneer je de sluitertijden moet aanpassen en wanneer het diafragma.
Of juist met de iso gaat spelen of met nd-filters.
Dan weet je wat je wil, wat je prio is en wat je de camera kan laten doen. En in dat geval is er een grote kans dat p of S of A een handigere keuze is
pi_89851678
Zeg,... XJillx,... niet om flauw te doen ofzo hoor, maar ik lees ook gewoon vermakelijk mee in dit topic, en vraag me af of je je account hier vanmiddag hebt aangemaakt om ineens 'spontaan' in dit topic mee te reageren?
Gezien je andere postings lijkt het er eigenlijk wel op dat je 'dicht bij' xEefjee staat, (c.q. misschien wellicht een beetje bent ofzo?).

Geneuzel over M-standen enzo: in de basis wordt een foto gemaakt door de combi van diafragma en sluitertijd.
En zowel in de M-stand als de Av-stand zijn foto's soms over- en soms onderbelicht,.... en loop je met de M-stand dat risico meer. Toch?
In de Av-stand kan ik met 1 draai aan een wieltje tot 2 stops over- of onderbelichten, (maar hou ik wel lekker de scherptediepte die ik perse wil hebben)
Iedereen klooit hier verder met photoshop,.... kun je nog lekker van alles doen met kleuren, belichting (jawel!) en witbalans.

Ik persoonlijk vind het veel prettiger om als keiharde basis vast te houden aan een op elk moment heel snel te kiezen diafragma: die bepaalt de scherptediepte en daarmee een groot deel van de uitstraling van je foto, (technisch gezien dan).
Kleur en belichting knal je in PS wel weer een stuk in de goede richting,... die scherptediepte niet.

Iets anders,.... het fotovakschool-topic geeft de laatste paar postings ook goed aan wat het niveau van de docenten daar is.
Maar goed,... dat lees ik maar,...

Nog iets anders: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de persoonlijke websites van die docenten.
Ik neem tenminste aan dat ze allemaal 'profi' fotografen zijn.
Kun jij er hier een paar van posten?
pi_89852583
Als reactie op hier boven, Jill is inderdaad een medestudent van mij en ik heb haar dit topic laten zien.

Nou als jij dat veel prettiger, best toch? Ik geef ook alleen m'n mening, en die is dat ik het gewoon de M stand fijner vind werken en ook van mening ben dat je het beste de M stand kunt gebruiken in plaats van die anderen standen.

Als de leraren echt zo dom waren bij ons zouden ze echt niet al zoveel vestigingen hebben, en steeds meer opleidingen aanbieden. Mensen gaan blijkbaar toch steeds naar de FVS, dus het niveau zal echt niet laag zijn ; ).
pi_89852710
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:59 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

Als je snapt wanneer je de sluitertijden moet aanpassen en wanneer het diafragma.
Dan weet je wat je wil, wat je prio is en wat je de camera kan laten doen. En in dat geval is er een grote kans dat p of S of A een handigere keuze is
en ik heb liever dat ik het doe, en niet de camera. Een camera is dom, zoals hier boven is gezegd en je zult toch echt zelf het werk moeten doen.

En nog ergens hier boven over de belichting aanpassen in photoshop, liever de foto goed dan dat ik dat nog moet photoshoppen erna.
pi_89852935
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Azreal het volgende:

[..]

Zo kom ik weer zelden aan m'n iso, omdat ik heb leren fotograferen op film. Dan moet je vantervoren kiezen wat voor rolletjes je meeneemt en eventueel pushen/pullen. Het zal in elk geval nog wel vaker voorkomen dat ik met m'n digitale camera sta te bedenken wat ik kan doen om meer licht te vangen, en gewoon de iso vergeet :P.
Haha dat kan gebeuren!
ISO is vaak ook lastig, soms heb ik veel ruis, zelfs al is mijn ISO niet zo hoog en de andere keer weer totaal niet!
pi_89852948
haha

[ Bericht 78% gewijzigd door xEefjee op 13-12-2010 09:19:58 ]
pi_89853125
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:59 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

Ja ik snap het nu al redelijk, maar met de M stand kan ik alles in een keer aanpassen
Bij de TV stand bijvoorbeeld alleen de sluitertijd en soms doet hij dan weer neit wat ik wil dus dit vind ik gewoon makkelijker! Dan denk ik meteen goed na tijdens het fotograferen!:D
  zondag 12 december 2010 @ 22:33:16 #126
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_89853577
Als de camera niet doet wat je wil dan zou je misschien de camera beter moeten leren kennen.

Ik bepaal op de A stand bijna alles zelf. Mijn voorkeurs waardes tenminste. Ik geef mijn diafragma aan. Mijn minimale sluitertijd, mijn minimale, maximale iso. Mijn witbalans. Mijn manier van belichting meten, en hoeveel over, onderbelichting.
(fotografeer dan puur op omgevings licht. En gebruik dan dus geen flitser.)

Wanneer ik flitsers gebruik schiet ik wel op de m stand en gebruik er een losse belichtingsmeter bij.
  zondag 12 december 2010 @ 22:34:46 #127
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_89853686
quote:
Op zondag 12 december 2010 22:23 schreef xEefjee het volgende:
Of je zet hem op 3200 hahahhahaa.
Met de juiste camera voor die iso is dat geen enkel probleem.
Je moet het alleen. Niet gaan doen met een instap dslr en hopen dat je de foto in kleur bruikbaar krijgt.
pi_89853731
Nee snap ik : )

[ Bericht 84% gewijzigd door xEefjee op 13-12-2010 09:23:08 ]
pi_89853739
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:03 schreef Ekoyt het volgende:
Zeg,... XJillx,... niet om flauw te doen ofzo hoor, maar ik lees ook gewoon vermakelijk mee in dit topic, en vraag me af of je je account hier vanmiddag hebt aangemaakt om ineens 'spontaan' in dit topic mee te reageren?
Gezien je andere postings lijkt het er eigenlijk wel op dat je 'dicht bij' xEefjee staat, (c.q. misschien wellicht een beetje bent ofzo?).

Geneuzel over M-standen enzo: in de basis wordt een foto gemaakt door de combi van diafragma en sluitertijd.
En zowel in de M-stand als de Av-stand zijn foto's soms over- en soms onderbelicht,.... en loop je met de M-stand dat risico meer. Toch?
In de Av-stand kan ik met 1 draai aan een wieltje tot 2 stops over- of onderbelichten, (maar hou ik wel lekker de scherptediepte die ik perse wil hebben)
Iedereen klooit hier verder met photoshop,.... kun je nog lekker van alles doen met kleuren, belichting (jawel!) en witbalans.

Ik persoonlijk vind het veel prettiger om als keiharde basis vast te houden aan een op elk moment heel snel te kiezen diafragma: die bepaalt de scherptediepte en daarmee een groot deel van de uitstraling van je foto, (technisch gezien dan).
Kleur en belichting knal je in PS wel weer een stuk in de goede richting,... die scherptediepte niet.

Iets anders,.... het fotovakschool-topic geeft de laatste paar postings ook goed aan wat het niveau van de docenten daar is.
Maar goed,... dat lees ik maar,...

Nog iets anders: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de persoonlijke websites van die docenten.
Ik neem tenminste aan dat ze allemaal 'profi' fotografen zijn.
Kun jij er hier een paar van posten?
Ja ik heb mijn account ook vanmiddag pas aangemaakt ja! Dit is dan ook de eerste keer dat ik uberhaupt op een forum zit:p
Uhm nee ik ben niet xEefjee.. Evy, haar volledige naam, is een medestudent van mij, ook aan de Fotovakschool

Ik heb gewoon zo leren fotograferen in deze stand, klaar.
Hm daar ben ik het niet mee eens, dat risico loop je pas als je zelf niks aan je belichting doet, soms moet je over of onderbelichten of gewoon dingen anders instellen. Dat heb je helemaal zelf in de hand. Ik kan hetzelfde met de M stand dus ik snap niet wat het verschil is. Ik kan mijn diafragma ook gewoon behouden ook al verander ik al het andere:P
Of begrijp ik het nu niet helemaal..?

Daar heb je ene punt, maar wij krijge juist geleerd zelf eerst alles te doen, ook al kan je eht wel met photoshop
Photoshop is ook niet alles, sommige verkeerd gemaakte fotos zijn dan echt niet meer te herstellen, zoals wanneer je een te onderbelichte foto hebt gemaakt. Dat hebben we overigens zelf uitgeprobeerd, het was vreselijk.. xD

Wie zegt dat het ligt aan de docenten? Ik vind dat wij heel goede docenten hebben zelfs!
Ik heb niet de websites van de docenten sorry
Van 1 hebben we deels werk gezien, hij maakt onder andere foto's voor in een cd hoes, dat was echt wel mooi! Van een ander vond ik het werk dan weer echt neit geweldig.. En van nog een ander die we hebben, heb ik nog maar weinig gezien om echt een mening te vormen
pi_89853852
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:18 schreef xEefjee het volgende:
Als reactie op hier boven, Jill is inderdaad een medestudent van mij en ik heb haar dit topic laten zien.

Nou als jij dat veel prettiger, best toch? Ik geef ook alleen m'n mening, en die is dat ik het gewoon de M stand fijner vind werken en ook van mening ben dat je het beste de M stand kunt gebruiken in plaats van die anderen standen.

Als de leraren echt zo dom waren bij ons zouden ze echt niet al zoveel vestigingen hebben, en steeds meer opleidingen aanbieden. Mensen gaan blijkbaar toch steeds naar de FVS, dus het niveau zal echt niet laag zijn ; ).
Laat staan zoveel opdrachten krijgen
Ik vind alleen Maartje bagger, mja is duidelijk dat die meer op de 'kunstzinnige kant vh verhaal gericht is.. als je snapt wat ik bedoel
Met der; Gulden Snede is hetzelfde als Regel van Derden.. :|
pi_89853986
blah

[ Bericht 98% gewijzigd door xJillx op 13-12-2010 09:21:25 ]
pi_89854012
Oh ik vind Maartje best leuk qua foto's : )

[ Bericht 89% gewijzigd door xEefjee op 13-12-2010 09:16:13 ]
pi_89854044
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef xJillx het volgende:

[..]

OMG zelf hier op dit forum worden er grapjes over gemaakt.
'Je koopt toch geen statief voor een les!'

Echt als dat kind ooit fotograaf wordt eet ik mn schoen op.
Ja ik doe met je mee :')
pi_89854259
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef xEefjee het volgende:
Nou ik moet zeggen dat ik het werk van Maartje best tof vind.. niet alles maar wel een groot gedeelte. Die is inderdaad wat meer op de kunstzinnige kant gericht. Maar dat van gulden snede en regel van derden was inderdaad een beetje raar.

http://www.maartjeansems.nl/
http://brendan.exto.nl/
ik denk dat elke docent die we hebben zijn eigen tak heeft, bij Jan is dat Photoshop (dikke skilz) enz.

[ Bericht 7% gewijzigd door xJillx op 13-12-2010 09:07:57 ]
pi_89854473
Joa : ). Dus ik ben wel blij dat wij Jan hebben en niet de andere klas haha!
pi_89854495
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:39 schreef xEefjee het volgende:
Nou ik moet zeggen dat ik het werk van Maartje best tof vind.. niet alles maar wel een groot gedeelte. Die is inderdaad wat meer op de kunstzinnige kant gericht. Maar dat van gulden snede en regel van derden was inderdaad een beetje raar.

http://www.maartjeansems.nl/
http://brendan.exto.nl/
Dat vn brendon heb k nog nooit gezien:P

[ Bericht 14% gewijzigd door xJillx op 13-12-2010 09:08:32 ]
pi_89854609
Hahahaha, spuug het eruit!
  zondag 12 december 2010 @ 22:49:59 #138
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_89854749
Deze discussie misschien voortzetten in FVS topic
pi_89854769
Nou goed, omdat je het zo aardig vraagt.
pi_89854955
Leuk dat we hier zo weggestuurd worden:S
  zondag 12 december 2010 @ 22:58:23 #141
122997 zquing
Drama Junk
pi_89855302
Joh, 't is geen slowchattopic.
pi_89855383
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:58 schreef zquing het volgende:
Joh, 't is geen slowchattopic.
Wat is dat?:P
pi_89856276
"ik heb het zo geleerd"
Dat horen we nu wel erg vaak.

De techniek (! let op, ik heb het enkel over de techniek!) van een correct belichtte foto hoef je niet te leren van anderen: da's gewoon gezond verstand,... en een beetje goochelen met twee variabelen!

(OMG, het zijn er inderdaad echt maar twee! is het echt zo simpel?)

Wat ik enorm waardeer is jullie gedrevenheid,... en dat type ik echt zonder sarcasme!
Want wij zitten hier allemaal om dezelfde reden: omdat we fotografie gewoon zo leuk vinden. That's all.
Maarrr,... wat niet handig/slim/gezond is, is om docenten en wat ze 'aanleren' als zoete koek c.q. heilig te slikken.
Ik hoor lees heel veel zinssneden over 'dat hebben we nog niet gehad'. Je zit niet voor niets nog op de FVS : een echt compleet en voldragen beeld kun je dan ook nog niet vormen.
(duh,... dat lukt de meesten van ons na 20 jaar zelfs niet!)

Hmzz,.. als ik iemand van 16/17 de zin 'regel der derden' hoor zeggen,.... brrr, dan gaan m'n nekharen overeind staan!
Leren ze je echt op zo'n belegen boekjesmanier hoe een levendige compositie werkt?
  zondag 12 december 2010 @ 23:14:15 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89856306
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:59 schreef xJillx het volgende:

[..]

Wat is dat?:P
Een topic waar je kan chatten, maar dan gaat 't (meestal) langzamer dan op msn.

Weet je trouwens dat de meeste, zo niet alle docenten op scholen de mensen zijn die uit het bedrijfsleven geschopt zijn?
  zondag 12 december 2010 @ 23:16:23 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89856405
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:13 schreef Ekoyt het volgende:
"ik heb het zo geleerd"

De techniek (! let op, ik heb het enkel over de techniek!) van een correct belichtte foto hoef je niet te leren van anderen: da's gewoon gezond verstand,... en een beetje goochelen met twee variabelen!

Wat ik enorm waardeer is jullie gedrevenheid,... en dat type ik echt zonder sarcasme!
Want wij zitten hier allemaal om dezelfde reden: omdat we fotografie gewoon zo leuk vinden. That's all.
Maarrr,... wat niet handig/slim/gezond is, is om docenten en wat ze 'aanleren' als zoete koek c.q. heilig te slikken.
Ik hoor lees heel veel zinssneden over 'dat hebben we nog niet gehad'. Je zit niet voor niets nog op de FVS : een echt compleet en voldragen beeld kun je dan ook nog niet vormen.

Hmzz,.. als ik iemand van 16/17 de zin 'regel der derden' hoor zeggen,.... brrr, dan gaan m'n nekharen overeind staan!
Leren ze je echt op zo'n belegen boekjesmanier hoe een levendige compositie werkt?
3 toch? Je vergeet nu je diafragma. En eventueel kan je ook nog zo'n nd110 filter oid gebruiken.
Maargoed, dat valt denk ik meer onder het hoofdstuk trucjes van de fotograaf.
pi_89856637
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een topic waar je kan chatten, maar dan gaat 't (meestal) langzamer dan op msn.

Weet je trouwens dat de meeste, zo niet alle docenten op scholen de mensen zijn die uit het bedrijfsleven geschopt zijn?
Ze zijn niet uit het bedrijfsleven geschopt, want zowel Jan als Brendon hebben nog opdrachten
van maartje weet ik het niet
Ze zijn gewoon gevraagd om les te gaan geven en vonden dat heel leuk, meer niet.

Waarom altijd zo negatief (over FVS o.a.)..?:P
  zondag 12 december 2010 @ 23:24:03 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89856804
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:20 schreef xJillx het volgende:

[..]

Ze zijn niet uit het bedrijfsleven geschopt, want zowel Jan als Brendon hebben nog opdrachten
van maartje weet ik het niet
Ze zijn gewoon gevraagd om les te gaan geven en vonden dat heel leuk, meer niet.

Waarom altijd zo negatief (over FVS o.a.)..?:P
Ik ken de fvs totaal niet, maar over het algemeen zijn leraren op de meeste opleidingen mensen die in het bedrijfsleven gefaald hebben.
En die leraren ken ik dus ook echt totaal niet.
pi_89856807
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:13 schreef Ekoyt het volgende:
"ik heb het zo geleerd"

Uhm ik ben wel even wat ouder dan dat. maar ik vraag me nu af, jullie kraken wel allemaal onze aangeleerde methode aan. maar wie zegt dat die fout is en die van jullie goed, en andersom?? zo werkt trouwens neit de composite, maar onze kijkrichting. en dat is geen bullshit om het even zo te noemen.
overigens hebben sommigen van de FVS maar 1 lesdag per week of zelfs per twee weken, wij hebben er 3 soms 4 dus krijgen wij wat meer geleerd. maar neit alles is te leren in die tijd overigens. avndaar dat we veel nog niet weten
  zondag 12 december 2010 @ 23:25:00 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89856857
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef xJillx het volgende:

[..]

Uhm ik ben wel even wat ouder dan dat. maar ik vraag me nu af, jullie kraken wel allemaal onze aangeleerde methode aan. maar wie zegt dat die fout is en die van jullie goed, en andersom?? zo werkt trouwens neit de composite, maar onze kijkrichting. en dat is geen bullshit om het even zo te noemen.
overigens hebben sommigen van de FVS maar 1 lesdag per week of zelfs per twee weken, wij hebben er 3 soms 4 dus krijgen wij wat meer geleerd. maar neit alles is te leren in die tijd overigens. avndaar dat we veel nog niet weten
(tientallen)jaren ervaring? Zoals al 500 keer eerder aangegeven in het topic?
pi_89857294
Jullie nemen dingen heel snel aan.. We zeggen inderdaad iets over de regel van derden, maar wie zegt dat wij daar standaard mee werken? Ik denk dat het normaal is dat als jij een fotografie opleiding doet je verschillende composities krijgt uitgelegd (dus niet alleen de regel van derden, maar ook andere ja). We oefenen daar ook mee, maar als ik maandag mijn huiswerk laat zien is het echt niet van ''en welke compositie heb je gebruikt?''

En over de leraren zij zijn het toch die al tig jaren in het vak zitten en het toch echt beter weten dan mij.. Als ik als leerling op zo'n school kom en zij leggen het me uit, dan ga ik er inderdaad vanuit dat het gewoon zo is.. Zij zijn nou eenmaal degene die het ons leren. Onze leraren zijn geen mensen die uit het bedrijfsleven geschopt. Zoals Jill aangeeft hebben beide van onze leraren nog steeds opdrachten, en doen ze lesgeven gewoon omdat ze het leuk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')